Ne költs többet, mint amennyid van!
2015. március 14. írta: Despota

Ne költs többet, mint amennyid van!

ji_rf_photo_of_couple_counting_coins.jpg

Olvasónk azt nehezményezi, hogy sokan túlköltekeznek és utána panaszkodnak, hogy elfogyott a pénzük. Ti beosztóak vagytok?

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

 

Sziasztok!

Olvasom a blogot és közben az jár a fejemben, hogy hányan is vannak hasonló helyzetben a posztolókkal. Nyilván vagyunk egy páran. Ha csak a közvetlen környezetemben nézek szét, ott is rengetegen küszködnek, hogy valahogy kihúzzák a hónapokat, napról napra élnek, a munkahelyük egyáltalán nem betonbiztos. Ennek ellenére felelőtlenül szórják a pénzt, ha kell, ha nem. Az egyik nap még kiírják, hogy épp melyik aktuális sikerfilmet nézték meg családostól az egyik multiplexben, majd eltelik egy hét és már azzal van tele az üzenőfaluk, hogy ez nincs, meg az nincs, valaki segítsen a barátok közül. És nem egyetlen személyről beszélek ám, rengetegen csinálják hasonlóképpen. Én pedig csak fogom a fejem és fel nem foghatom, miért nem lehet ésszel beosztani a pénzt.

Akinek van elég (van ilyen?), az nyugodtan költekezzen kedve szerint, de akinek napi problémái vannak a mammonnal, annak nem ártana spórolni. Mi a feleségemmel folyamatosan azt kutatjuk, hol tudnánk még faragni a családi költségvetésből. Szeretnénk majd idén nyáron egy hétre nyaralni utazni, így már év elején elkezdtük a megszorításokat. Sajátmárkás ételeket vásárolunk, szerencsére a minőségük az évek alatt rengeteget javult, akad olyan, amely jobb, mint a menőbbnek számító vetélytársa, figyeljük az akciókat is. Emellett a vízzel takarékoskodunk, ami nyilván nem azt jelenti, hogy nem fürdünk, de odafigyelünk rá, hogy ne folyassuk indokolatlanul. A nem használt elektromos cuccokat kihúzzuk, nem sok, de így is marad valami a kasszában. A fűtést pedig minimalizáljuk, aludni például úgy sem lehet kellemesen, ha hőség van. Emellett a munkahelyünkre itthonról visszük az ebédet, ezzel például havi szinten több ezer forintot takarítunk meg.

boy-money_476x290.jpg

A legfontosabb, hogy soha sem költünk többet az előre eltervezettnél, így velünk nem fordulhat elő, hogy saját felelőtlenségünk miatt másoktól kelljen kuncsorognunk. Amennyit előre kiszámoltunk havi keretként, azt osztjuk be. Nem mondom, hogy nem jár lemondásokkal, de valamit valamiért. Nem nassolunk, csak heti egyszer, ruhát csak akkor veszünk, ha tényleg indokolt, nem telefonálgatunk egyfolytában a számla miatt, tartalmas ételeket eszünk, arra azért odafigyelünk, hogy gyümölcs és zöldség legyen itthon. Most majd tavasszal újabb megszorítást vezetünk be. Ha jön a jó idő, mindenhova biciklivel megyünk majd. A kocsit már így is csak a legfontosabb esetekben vesszük igénybe, de a bicikli gyors, egészséges és ingyen van.

Ha a panaszkodás helyett az emberek inkább céltudatosak lennének és odafigyelnének arra, hogy csak addig nyújtózkodjanak, ameddig a takarójuk ér, nekik is sokkal egyszerűbb volna az életük. Nem kell a hónap elején mindent elverni és utána meg sírni, hogy nincs pénz. Nyilván ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden szegény ember így csinálja, de igenis sokan vannak, akik képtelenek előre gondolkodni, aztán csodálkoznak, ha felkopik az álluk. Ha már mást nem is tehetnek, legalább erre figyeljenek oda.

Iggy

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr927267351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pflaume 2015.03.15. 05:49:31

Vannak-e gyerekeid?
Lettél-e már beteg a hónap végén?
Volt-e már mihaszna, élősködő férjed, akitől csak nagy nehezen tudtál szabadulni?
Észrevetted-e már, hogy sokan kihasználják mások jóindulatát, és azok panaszkodnak és kéregetnek a legjobban, akiknek ilyen-olyan kötvényekben csücsül a pénzük?

Ad Dio 2015.03.15. 07:21:23

Gazdag az, akinek 1Ft-al több a bevétele, mint amit elkölt. A szegény ennek az ellentéte. Ügyesek vagytok. Remélem lesz lehetőségetek idővela bevételi oldalon is javítani, de ameddig ez nem lehetséges, a kiadási oldalt kell faragni/kordában tartani.

NGkiraly 2015.03.15. 07:42:53

Maximálisan egyetértek. Mást se látsz, a "mit kezdene a nyereménnyel" kérdésre a következő válaszokat kapjuk: "elutaznék hawaira/görögországba/tunéziába, stb. egy hétre". Ja, igen, és utána? Ja, hogy nem engedheted meg magadnak, hát akkor egy nyereménnyel a zsebedben sem engedheted!

ggaborx 2015.03.15. 08:09:17

Ha a bevételeid nem fedezik az alapvető szükségleteidet, akkor mi legyen? Gondolok itt elsősorban arra, hogy a havi rezsi és megfelelő minőségű élelmiszer már túlmutathat a kereteiden. Ebben az esetben ilyen jó időben például fagyoskodhatsz otthon és vehetsz rossz minőségű műanyag étel-szerű valamiket. Mindkét módszer kiválóan alkalmas a fillérek kuporgatására, miközben garantálja a későbbi változatos betegségeket. Tiszta haszon, ha azt nézzük, hogy a kuporgatás eredményeként ha sikerül valamit még félre is tenned akkor legalább majd futja gyógyszerre. Ha meg csak 0-n maradsz, akkor már lényegében nem kell aggódnod majd az anyagiak miatt.

Kuporgatással még senki sem lépett ki a nyomorból. A bevételek növelését kell minden áron szem előtt tartani. És ha ehhez időnként túl kell költekezni, akár a saját örömödre, akkor tedd azt, mert minden fejben dől el - ha boldogabb vagy, akkor könnyebben találsz megoldásokat mint amikor beletörődsz a sorsodba és keserűen, de végül elfogadod, hogy neked ennyi jutott. Ha elértél ide lelkileg, akkor neked véged. A kuporgatással meg hamar eljutsz ide, ha nincs eredménye - így hosszú távon nem javaslom. Átmenetileg talán, de életvitelszerűen csak rögzíted az állapotodat.

micsoda? 2015.03.15. 08:21:57

Már csak az lenne a kérdésem, hogy akkor minek élünk. A lelki örömhöz igenis kell egy kis könnyelműség, egy kis kilengés. Különben patikára költesz:)
Ha mindig az jár az ember /posztoló/ fejében, hogy hol lehet spórolni. Inkább arra használnám az eszemet, hol tudnék több pénzt keresni. Persze eljön az idős kor amikor már erre sem lehet gondolni, és ekkor kéne az állam segítsége, ha már aktív kórómban megszabadított a pénzemtől adó formájában.

Persze takarékoskodni kell, jó példa a német mentalitás. A tél első hónapjaiban voltam Németországban, és bizony éjjel nem volt fűtés a társasházban.

Leptis Magnaq 2015.03.15. 09:14:19

A lányunk takarékosan élt.Áprilisban szeretett volna lakást venni Londonban, ahol 9 éve él.Questor-Tarsoly azonban keresztülhúzta a számításait.Lenyúlta a pénzét, mielőtt hozzájuthatott volna!Ösztönöz ez hosszútávú takarékoskodásra? Mondd meg te! Nagyokos! Mielőtt azt mondanád , biztosra kell menni, közlöm veled, hogy 20 éve működő cégről van szó! Mi történhetett?Elkurvult a tulaj.,hogy felzárkózhasson Szíjjártóék életstílusához, s ezt csak lopással tehette.Ezzel a tettével nagyon is beleillik a Fidesz-Magyarország történetébe.

para_noir 2015.03.15. 10:04:45

@Leptis Magnaq: a lányod vagy buta, tudatlan volt, vagy kapzsi. Rohadtul nyilvánvaló volt, hogy a Questor-féle irreális kamatok mögött simli van, az tette be oda a pénzét, akit be lehetett húzni a csőbe a banki kamat 4-5szörösével. Most meg szopó van, a lányod vállalta a kockázatot, vesztett, ilyen biznisz ez. Különben meg ha kint dolgozik, mennyivel jobb lett volna már valami megbízható kinti bankba tenni a pénzt, a magyar kamatnál magasabbért, de persze az sem volt elég, ez a kapzsiság. Fideszezhetsz, emeszpézhetsz, ezt a lányod szúrta el.

para_noir 2015.03.15. 10:08:53

@micsoda?: rohadtul igazad van, az állandó spórolás, meg az spórolás való folytonos agyalás megöli a lelket. Hol marad az élvezet, nagy szavakkal maga az élet, ha az ember mindig azon pánikol, hogy jaj, mi kerül 2 forinttal többe? Ha van pénz, költeni kell, ha nincs, szerezni kell többet, nem a fűtést csavargatni lefele, milyen proli már? Nekem pl van egy főállásom, egy mellékállásom, meg egy alkalmi bedolgozós melóm, megtehetném, hogy a főállás után itthon vakargatom a tököm, de inkább húzom még kicsit az igát, időbe belefér, cserébe nem kell fillérbaszóskodnom.

ZON 2015.03.15. 10:19:49

@Leptis Magnaq: nekem is tetszett a Questor által kínált , az átlagos banki kamatot 50%-al meghaladó hozam, de mikor megtudtam, hogy sem az OBA, sem a BEVA nem védi, rögtön lemondtam róla. Becsületes munkával szerzett pénzt NEM SZABAD máshol tartani. Kicsi a kamat, de biztos, és a tőke sem veszhet el.

Dr_utcai_arcos 2015.03.15. 12:07:44

@para_noir: Ott a pont. Nem véletlenül pofázza minden hiteles tőzsdei szakember, hogy kockázatos üzletbe annyit fektess be, amennyid legalább még van otthon. Nem, all in. Egyszer élünk!

tlantos 2015.03.15. 12:17:04

@Leptis Magnaq: 9 eve londonban el, es a questorba rakta a penzet? meg is erdemli.

^LutheR^ 2015.03.15. 12:39:15

@micsoda?: Ezt magyarázd meg, mi az hogy "kell" egy kis könnyelműség, egy kis kilengés. Nem, nem "kell". Ha nincs hozzá elég bevételed, akkor mire akarsz "kilengeni"? Hitelre? Mások nyakán élősködve? Elvárod másoktól, hogy ingyen teremtsék meg a te szórakozásodat?

bbwd 2015.03.15. 12:52:30

jó dolgokat ír a poszter, egyértelmű.

amíg Magyarországon az a divat, hogy 25 fok legyen a lakásban télen, hogy a gyerekek zokni nélkül, póklóban szaladgáljanak

ehhez képest Hollandiában vagy Németországban nappal 19-20 fok van, este 17-18, és nem rinyálnak, hogy megöli a lelket, meg hogy fillérbaszás...

bbwd 2015.03.15. 12:54:31

@Ad Dio: pontosan!

lehet bármennyi pénzed, ha mindig többet akarsz, ha sosem elég, akkor mindig szerencsétlennek fogod magad érezni

vö:
Nem az a gazdag, akinek nagy a vagyona, hanem az, akinek kevés a vágya...

Sir Galahad 2015.03.15. 13:00:54

Fb-on láttam még a télen egy posztot, valaki kiírta, hogy segítséget kér, mert nincs tüzelőjük, meg nincs mit enni, meg ki kéne váltani a gyógyszert. Többen is hozzászóltak különböző segítséget ajánlva, mígnem valaki észrevette, hogy a bejegyzést valami drága okostelefonról tették - megjegyezte, hogy ha azt eladnák, mindjárt lenne pénz. A szerző felháborodott, hogy azt márpedig nem, mert ajándékba kapta... mindenesetre ez után többen nem ajánlkoztak segíteni, sőt az előzők is visszavonták.

Leptis Magnaq 2015.03.15. 13:14:39

Oké, kevés volt az információ. természetesen a lányom nem a Londonban keresett pénzét tartotta a Questornál. Azt, most, hogy válnak, a (természetesen) magyar férje akarja lenyúlni, aki rosszul boldogul.
A Questornál tartott pénze forint, hosszú évek során kapott ajándék a rokonoktól, szülőktől, amit az apja kezelt, aki 62 éves magyar, diplomás férfi, de ettől még lehet agyhalott, és azzal védekezik, hogy 20 éve ott tartja a pénzét, és eddig gondosan kezelték.
Most lehet továnbb kárörvendeni!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.15. 13:22:12

@ggaborx:

"és vehetsz rossz minőségű műanyag étel-szerű valamiket"

A liszt, a tojás, a tőkehús, a zöldségek, a gyümölcsök ritkán szoktak "étel-szerűek" lenni.

Felvágottakra pedig TILOS költeni. Lehet venni helyette olcsóbban, vagy ugyanabban az árban húst a hentesnél, és egyben, darálva, vagy felvágottnak megsütni.

Az garantáltan ÉTEL lesz, nem pedig "étel-szerű" valami.

HaCS 2015.03.15. 13:26:35

Íme Magyarország egyik jellemző tünete. Itt mindenki eggyel alacsonyabb jövedelmi kategóriába sorolja magát, mint ahová a jelek, számok alapján tartozik.

Jelen esetben egy kedves alsó-középosztálybeli polgártárs osztja az észt fennhangon a szegénységről.
Bár tudnám kinek?

Komolyan ez a nagy új találmány, hogy ne pazarolják a vizet, és a villanyt? Finoman megsúgom, hogy a szegénységi küszöb alatti családokban ezért már négyéves korban is a kezedre csapnak.
Arra pedig, hogy a kocsit csak a legfontosabb esetekben veszitek igénybe maximum egy szomorú grimaszt kapnál válaszul.

Értem én, hogy még az életben nem jártatok mondjuk Cégénydányádon, sokba is lenne az út, de könyörgöm legalább olvassatok!

index.hu/belfold/2015/03/13/szegenyseg_nyugdij_nyugdijminimum_segely/

Ne akarjátok feltalálni a spanyolviaszt, mert szemmel láthatóan fogalmatok sincs a valódi szegénységről! Addig örüljetek, amíg ez így is marad, és inkább maradjatok csendben!

hát, ez gáz 2015.03.15. 13:38:50

@para_noir: ?
Te nagyon el vagy tévedve, ember!
Szerinted nem a tulajdonosok szúrták el, akik felelőtlenül kezelték más emberek pénzét???
Vannak emberek, akiknek teljesen kínai a pénzügy, ezt el kell fogadni. Van aki ehhez ért, van aki ahhoz. Ezek az emberek nem tehetnek mást, mint elfogadják amit egy befektetési tanácsadó javasol nekik, ennyi. Nehogymár még ők legyenek a hibásak, mert pár kapzsi fasz jónak látta más emberek pénzével játszadozni.
Persze, meg lehet kérdezni több tanácsadót is, ez tény, de tudod ha az orvos azt mondja, hogy náthás vagyok, nem megyek a pulmonológiára, hogy tuti tüdőgyulladásom van.

hát, ez gáz 2015.03.15. 13:47:38

@para_noir: Tudod elég sokan vannak ebbe az országba, akik nem tehetik meg, hogy napi 12-14 órát dolgozzanak + további 2-3 órát utazzanak azon egyszerű oknál fogva, hogy családjuk van. Nyilván a szükség nagy úr, ha kajára kell bármit bevállal az ember, de ha nem kajára kell, akkor legtöbben a család mellett döntenek. Azt gondolom nem kell magyarázni, hogy miért. Aki mégis inkább dolgozik, jó esélye van egy fincsi kis válásra, illetve hogy pár év múlva arra ébred, hogy a gyerekei simán elmennek mellette. Tudod, sok mindent megvehetsz pénzért, szeretetet nem... a gyereked szeretetét sem.

Ráérek 2015.03.15. 14:22:23

@HaCS: Látom az egyik fényképen, hogy a nagy mélyszegénységben azért cigarettára telik....

inebhedj - szerintem 2015.03.15. 14:44:26

@Dr_utcai_arcos:

Nem azért, hogy védjek bárkit is, de a "hiteles" és "szakember" kifejezéseket (a teljesség igénye nélkül idesorolnám még a "független"-t is) történelmi alapokon nyugvó vegytiszta előítélet folytán, kimondottan oximoron közgazdasági, pénzügyi, jogi vagy politikai kérdésekben Magyarországon használni.

csakférfi 2015.03.15. 15:44:59

Ha van napelemed ami a villanyt és az elektromos eszközöket táplálja-ha van földed ami az ételedet megtermi-ha van erdőd ami a meleget adó fát megnövelei-ha van állatod ami a húst biztosítja-ha van eszközöd ami az üzemanyagot előállítja (bio dízel)-ha van szakmád ami mind ezt megtanítja-ha van tudásod ami mind ezt lehetővé teszi,mert az eszközöket magad is el tudod készíteni.Ha van autód és magad szereled.Ha van eszed akkor ezt akarod.Akkor kell-e pénz?vagy azok vágynak a pénzemre akik munka és tudás nélkül rám vannak utalva?Vagy-az-e a tudás hogy mást mondunk(kommunikálunk) mint az eredeti cél?Mert az az hogy mindenki a saját munkájából éljen ne a máséból húzzon hasznot.

para_noir 2015.03.15. 17:11:23

@hát, ez gáz: akinek kínai a pénzügy, az ne homályos hátterű cégek által kínált, kurva gyanús kamatokat ígérgető, nagy kockázatú befektetésekbe rakja a pénzét. Akinek a pénzügy kínai, ballagjon be az OTP-be, nyisson egy megtakarítási számlát, és rendben lesz. Aki kurva okosnak gondolja magát, és az egész vagyonát bedobja egy gagyi kötvényekkel házaló magyar kft-be, az megszopja, ahogy az most történt. Ez olyan, hogy ha nem értek az autókhoz, akkor inkább veszek garanciális, új Suzukit a szalonból, mint egy piaci ár ötödéért kínált Porsche-t egy sebhelyesarcú cigótól a Keletinél. Ehhez nem kell lángésznek lenni.

kisQtya 2015.03.15. 19:26:17

@para_noir: Azért vannak a felügyelet szervek, mert az átlagember nem ért a pénzügyekhez. (Ha értene hozzá, maga kezelné a pénzét.)

Ha elmész a fogorvoshoz a 20 éve működő rendelőbe, nem biztos, hogy feltűnik, azért volt olcsó a kezelés, mert nincs fogorvosi diplomája annak, aki kezelt.
Nem kellene itt osztani az észt. Szerintem.

kisQtya 2015.03.15. 20:24:50

Nem belevau, de szerintem akinek megszorítással kell spórolni a nyaralásra, az valójában nem engedheti meg magának a nyaralást.
Én sem nyaralok soha. Autóm sincs. Havi 350 ezer nettóba ez nem fér bele.

Leptis Magnaq 2015.03.16. 18:17:12

para_noir: itt a következő pénzügyminiszter.

2015.03.17. 11:57:21

@Leptis Magnaq:
A franc sem akar kárörvendeni, a baj az, hogy még utólag sem látjátok be, hogy felelőtlen döntés volt egy érdekesen működő vállalati kötvényébe fektetni, úgy hogy nem értett a lányod hozzá. Most is a kifogásokat keresed, pl. hogy 20 éve működött, amiből egyébként semmi nem következik a megbízhatóságára vonatkozva.

Nem azt mondom, hogy nem a Questor vezetése lenne a főbűnös, a felügyelet felelősségét sem vitatom, de ennyire önkritika nélkül nem csoda, ha legközelebb is így jártok.

2015.03.17. 12:41:39

@kisQtya:
De ott van az OBA által biztosított bankbetét, aki nem ért hozzá, miért akar vállalati kötvénybe fektetni? Itt akármit mondasz, a tudatlanság párosult öntudattal, ugyanez egészségügyi területen, mikor nem ért hozzá, de mindenféle alternatív gyógymódokra költ.

Leptis Magnaq 2015.03.17. 12:52:27

@nagybalfasz: teljesen igaz, 20 év működés nem elég arra, hogy az ember megbizonyosodjon valaki, vagy valami megbízhatóságáról. nálunk a megbízhatóság amúgy is elvont, szubjektív fogalom. Ha anélkül bocsátkozik valaki pénzbefektetésbe, legyen minimum közgazdász, és naponta fejlessze az ismereteit....hogy valami egész más a szakmája? Az nem számít! Ott ő is hazudjon, csaljon, lopjon! Az eü.-ben dolgozom, kösz a tippet. kerültök ti még a kezem közé, s ez az életetekbe kerül!

Ad Dio 2015.03.17. 13:31:40

A vágyak és a lehetőségek távolsága Európa perifériájának egyik legnagyobb életkeserítője.

A reklámok és a filemk egy olyan valóságot sugáronak felénk, ami a centum országok életszínvonalaához, bevételeihez illesztett, vagy még magasabb. Ami ott nem elérhetetlen az itt 20-25%-ából már tökéletesen elérhetetlen. Ha valakinek ezek a vágyai, az valóban - szinte - predestinált a boldogtalanságra, mivel örökké elégedetlen lesz a világgal.

A vágyaink hajtanak bennünket, így nem a kiölésük a cél, hanem az hogy folyamatosan reflektáljuk a bennünk ébredő vágyakra és lehetőleg kritikusan kezeljük őket. Szerencsére a boldogság fura jószág, a legextrémebb körülmények közt is megél, de néha a legideálisabbnak látszó talajon sem hajlandó győkeret verni.

Szerintem jó recept az, ha az ember törekszik arra, hogy a kereteit folyamatosn tágítsa, a bevételeit növelje, a pozícióját javítsa, de a jelenben a jelen lehetőségeihez szabja a vágyait és ne egy ködös jövő képzelt állapotát tekintse minimumnak.

szocske_ 2015.03.17. 14:52:41

@Leptis Magnaq: Q ügy: le merem fogadni, hogy a többség, ha új tévét, számítógépet, mosógépet akármit akarsz venni, akkor beírja a kívánt típust a gugliba és elolvassa a véleményeket.
A sok éves megtakarítás elhelyezésénél sokkal többet kockáztat, miért nem szán rá erre is fél órát, hogy utánaolvasson?
A válasz a kapzsiság, mohóság: elhiszi, hogy a Q 50-200%-kal nagyobb hozamot fog hozni neki és közben a pénze ugyan olyan biztonságban van náluk, mint egy svájci bank széfjében.
Elhiszi, mert nagy szám van a %jel előtt kiírva a kirakatban, és elhiszi mert el akarja hinni. Mert kapzsi és mohó.
Nagyon szomorú, de attól még tény.

szocske_ 2015.03.17. 14:59:59

@kisQtya: a felügyeleti szervek azért vannak, nehogy egy bank vagy egy brókercég ellopja a pénzed.
Ha te a pénzedért MOL részvényt vagy Q kötvényt veszel, és a MOL/Q cég csődbe jut, akkor a részvényed-kötvényed még ott lesz, más kérdés, hogy csak egy valamire lesz jó, és senki nem ad majd érte pénzt.
A fő gond, hogy ha vki a kötvény szót hallja, azt hiszi, hogy az a részvényektől sokkal biztonságosabb valami, mert a bankbetéthez, esetleg államkötvényekhez hasonlítja.
Sajnos a vállalati kötvények nem ennyire biztonságosak.
Ha én most alapítok egy Lenyúlomapénzed kft-t, adsz nekem kölcsön sokmillió forintot, csak mert megígérem, hogy majd visszaadom?

A Q Kft-nek sokan adtak.
Pedig mi volt az egyetlen apró különbség a Lenyúlomapénzed KFt-hez képest?
Közös volt a tulajdonosi köre és hasonló volt a neve egy nagy cégbirodalommal, voltak szép irodák és jó rábeszélőképességű brókerek.
Ez már elég volt hozzá.

Egy másik példa, hátha érthetőbb:
Odaáll eléd egy idegen, rosszul öltözött, koszos ember, és kér kölcsön 100ezer forintot.
Ugye, hogy nem adnál.

Mi van ha megmosakszik és öltönyt vesz? De persze még mindig idegen, most sem ismered, csak mesélték róla, hogy másoknak is megadta a kölcsönt az elmúlt néhány évben.
Rábíznád a pénzed?

A Q cég kötvénye a 2. eset volt.
Sokan rábízták.
Vajon volt-e bármi felelőtlenség ebben a döntésben?

jarjolcsobban 2015.03.19. 03:38:59

@kisQtya: Már ne haragudj,nettó 350ből hány embert tartassz el,vagy mekkora hitelt fizetsz h nem fér bele egy nyaralás v egy 200 ezres suzuki fenntartása? Az unokatesómékra emlékeztetsz akik havi 850ből nem tudnak félre rakni, saját lakás és cégautó mellett... Majdnem elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában amikor panaszkodtak! Ja h a 10 éves gyerek tommy hilfiger pólót hord? No comment...

jarjolcsobban 2015.03.19. 03:44:04

Lakástakarékkal foglalkozom, közel 10 éve. Lakáscélra 30% állami támogatás, törvény által garantált, OBA garancia,stb... A nagy okos ügyfelek közlik h ez szar mert a B...net,Q,meg B..cash az a fasza, hatalmas hozam,mi az az évi 30%?! Hát rohadtul nem sajnálok senkit... Felnőtt emberek döntöttek felelősségteljesen a tények ismeretében! Egye meg mindenki amit főzött!

2015.03.19. 19:00:20

@Leptis Magnaq:
Tudod kivel személyeskedjél, tudod kivel személyeskedjél!

Senki nem mondta, hogy közgazdásznak kellene mindenkinek lennie, mellesleg én sem vagyok közgazdász, viszont igyekszek csak olyan befektetést választani, amit értek is, ha mégis bukok, akkor nem 100%-ban másokra mutogatok. A Questorról speciel tudtam, hogy vállalati kötvény, és azt is, hogy egy kis Kft-n keresztül bocsátják ki a kötvényt, aminek közel nulla a tőkéje, mert utánanéztem, miután megláttam a vonzó ajánlatukat. Ezért aztán nem döntöttem mellette, de ha mégis így teszek, akkor is csak a pénzem töredékét tettem volna be hozzájuk, jelenleg is sokféle eszközben van a pénzem.

Semmiféle kárörvendés nincs bennem, az viszont zavar, ha valaki utólag még csak nem is keresi, hogy hol hibázott. Ja, és ha ezt szóvá teszem, akkor csalónak nevez, és fenyegetőzik. Nem, én kikérem magamnak, soha nem vertem át senkit, nem loptam, nem csaltam. A bocsánatkérést elvárom, ha egyenes ember vagy, megteszed!

Leptis Magnaq 2015.03.20. 10:17:11

@nagybalfasz: Sajnálom, ha magadra vetted.A fenyegetés természetesen azoknak szól, akik nemtelen eszközökkel lenyúlják más pénzét.Eközben az a véleményem, hogy a magyar ember kevéssé szolidáris, elfeledkezve arról, hogy előbb-utóbb mindenkit ér veszteség, és akkor milyen jólesne némi együttérzés. A jövőben felejtsetek el, és örüljetek annak, hogy okosak és előrelátóak vagytok

Terézágyú 2015.03.20. 10:24:39

@kisQtya:
"Én sem nyaralok soha. Autóm sincs. Havi 350 ezer nettóba ez nem fér bele. "
És akkor mi fér bele havi 100ezer nettóba?........
süti beállítások módosítása