Hiába spórolok, soha nincs pénzem
2015. október 26. írta: Despota

Hiába spórolok, soha nincs pénzem

dollarphotoclub_69697969.jpg

Olvasónk nem saját hibájából került a szegények népes táborába, már gyermekkorában elkezdődtek a gondok és szülei halála után neki kellene mindent helyre hozni. 

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon aszegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

 

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

 

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

 

Kedves blog olvasók!

Rátaláltam az önök oldalára és ha már ide kerültem, én is leírom a történetemet. Változatos gyermekkorom volt, hol az áramot kapcsolták ki, hol éppen a meleg vizet zárták el a közös költség tartozásunk miatt. Nem mintha a szüleim ne próbáltak volna kikecmeregni ebből a helyzetből, édesanyám rengeteget dolgozott, apám viszont állandóan betegeskedett, leszázalékolása miatt sajnos nagyon csekély bevételt tudott haza hozni. Néha éheztünk, néha fáztunk, de azt kell mondjam, szeretet volt és ez volt a legfontosabb. Én mindig úgy gondoltam, ha egyszer "nagy" leszek, nálam minden másként lesz majd. Jó eredménnyel érettségiztem, majd továbbtanuláshoz beadtam a jelentkezésemet több egyetemre is, de egy családi tragédia miatt egyedül maradtam, így a terveim köddé váltak, dolgoznom kellett, hogy fennmaradjak. Eltemettem a szüleimet, majd szembesültem vele, mi maradt nekem örökségül. Mondanom sem kell , több milliós adósság, végrehajtás a kis lakásra, árverezés. Nem éppen az a helyzet, amely egy tragédiát követően az ember lelkivilágának jót tenne. Lényeg, a lényeg, annyi pénz maradt a lakás után, hogy egy önkormányzati nyomortanyán szerezhettem egy kis lyukat. Egészségtelen, penészedik a fal, hiába irtatom, folyton csótányok mászkálnak benne, sötét, rossz helyen van. de legalább van.

Mivel az adósságok csak egy része lett letudva az árverezés után és vállaltam, hogy a többit is kinyögöm valahogy, azt mondhatom, az én életem sem lett különb, mint szüleimé. Sőt... Nettó 90 ezres fizetésemből a hónap közepére csak pár ezer forint marad, hiába próbálok spórolni mindenen, amin csak lehetséges. A villanyt szinte nem használom, nem járok el szórakozni, a legegészségtelenebb és legrosszabb minőségű ételeket eszem, ha épp még futja rá, szégyellem, de lógok a buszokon, villamosokon, de így is a szakadék szélén lavírozok. Internetezni ezer éves, törött kijelzős, kidobott és általam úgy, ahogy rendbe rakott laptopon és a kiszámíthatatlan, mindig szakadozó, de ingyenes wifin szoktam. Mindössze ezt a luxust engedhetem meg magamnak. Nem kávézok, nem dohányzok, alkoholt évente egy-két alkalommal fogyasztok, és nem látom a kivezető utat.

sad-man_1.jpg

Külföldre nem tudok menni, hiszen nincs több százezres indulótőkém, nyelvet csak alap szinten beszélek, szakmám nincs, mert nem tanulhattam tovább. Így, kissé mindenbe beletörődve, egyik napról a másikra élem az életemet, most is a következő hónap 10-ét várom szüntelenül, mert mindösszesen 3000 forintom van a tárcámban, ebből kellene túlélnem. Ha mindez panasznak hangzik, akkor sajnálom, mert valójában nem annak szántam. Csak azt akartam megvilágítani, hogy a szegénység nem feltétlenül az abban lévő személy felelőssége, esetenként bele kényszerül, mert a sors úgy hozza. Biztos van kitörési lehetőség, kell, hogy legyen, különben az egésznek semmi értelme. Csak egyelőre még nem jöttem rá, mi a módja. 

Köszönöm, hogy időt szakítottak rám! További kellemes napot!

Üdvözlettel,

H. 

2015. okt. 24.

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr418022332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2015.10.26. 12:16:40

"Jó eredménnyel érettségiztem, majd továbbtanuláshoz beadtam a jelentkezésemet több egyetemre is, de egy családi tragédia miatt egyedül maradtam, így a terveim köddé váltak, dolgoznom kellett, hogy fennmaradjak. "

Azt egyetem mellett is lehet. Ráadásul ilyen szociális háttérrel, kollégiumban még a lakhatásod is biztosított lett volna....

"Mivel az adósságok csak egy része lett letudva az árverezés után és vállaltam, hogy a többit is kinyögöm valahogy, azt mondhatom, az én életem sem lett különb, mint szüleimé."

Ezt sem értem. HA lemondasz az örökségről, lemondasz az adósságról is, úgy tudom. Ilyen esetben ez okosabb lett volna, talán...

movie 2015.10.26. 12:18:56

Szerintem is nagyon gyakran nem a szegény ember hibája, hogy szegény. Valahol azt olvastam, hogy aki napi megélhetési gondokkal küszködik, nincs kapacitása megtalálni a kiutat.
Talán érdemes lehet megpróbálni a pénzt beosztani rövidebb szakaszokra: mondjuk legyen heti pénz és egy héten a kiszámoltnál többet nem költeni. (mi is így csináljuk)
Továbbá tervet készíteni a kiút felé és azt szigorúan betartani. Ha a kiúthoz az kell, a munkán felül seftelni kell, segélyért kuncsorogni és közben szigorúan vigyázni az egészségre.
Őszintén kívánom, hogy sikerüljön kimászni a slamasztikából!

Cpeti123456 2015.10.26. 12:22:50

Hát apám én ettől szarabb starthelyről indultam és azt hiszem vittem is valamira.
Lett házam, munkám is van, alkalmanként nyaralni is tudok.
Hogy ezért én időszakonként másodállást, 16 órai műszakot vállaltam, hát ez van.

Szóval kedves poszter csak azt tudom tanácsolni, hogy ha ez a teljesítmény nem elég, akkor kapcsolj rá.

Ott van a bokorban szedjed összefele 2015.10.26. 12:35:24

Az ilyen posztok után szoktam elgondolkodni, hogy kellene jótékonyságból informatikát oktatnom, a szegényebb rétegnek.

Nancsibacsi 2015.10.26. 12:40:17

Az örökségről le kellett volna mondani, hogy ne legyen adósságod. De ez a vonat már elment, szóval nézzük mi van most:

Van melóhelyed, ahol keveset keresel. Ez nem katasztrófa - a baj csak akkor van, ha ezért sokat is kell dolgoznod, messzire utaznod. Szóval ha ez egy napi 8 órás "biztos" melóhely, túlóra, hétvége, éjszakai baromságok nélkül, akkor első körben hagyd meg, és emellett vállalj be egyéb munkákat estére vagy hétvégére - nyilván full feketén. Első körben olyat nem tudsz, amihez drága szerszám kell (pl. fakivágás), szóval marad a festés, mert ahhoz csak 1 ecset kell meg egy vödör Héra :-) Esetleg ha igényes vagy maszkolószalag. Stratégiai pontokon (villanyoszlop) helyezz el hirdetést (lehetőleg fém lemez, nem rozsdás, ráfestve: szobafestés, telefonszámod). Aztán mikor bejött ebből kis pénz, beruházhatsz olyan műszerekre, mint pl. egy láncfűrész, amivel már sokkal jobban kereshetsz (feltéve hogy nem döntöd rá a fát a megrendelő házára). Minden munkát meg lehet tanulni youtube-ról, max nem fog először olyan gyorsan menni, mint egy igazi mesterembernek - de hát időd, az pont van elég.

metal · http://electric.blog.hu 2015.10.26. 12:44:45

Adósságot nem lehet örökölni! Ez a kiinduló pont, ha a hagyaték értéke negatív, akkor azt vissza kell utasítani (kellett volna). Nem tudom, hogy utólag lehet-e vele valamit kezdeni (azt tudom, hogy a hagyatéki eljárás után derül ki még adósság, akkor azt csak addig a mértékig kell állni, amennyi a tényleges vagyon volt, tehát negatív akkor sem lehet).

Kalocsai Tamás 2015.10.26. 12:48:05

Munkásszálló, sok munka (másodállás)... figyelés, tanulás, önképzés, lassú előrehaladás. Sajnos más megoldás nincs.

Mészáros Laci 2015.10.26. 12:54:06

A nyelvtanulás ingyen van.

@Ott van a bokorban szedjed összefele:

nem informatika hiányzik nekik, hanem szemléletmód... a tanult tehetetlenségből való kilábalás képessége. Ott van előtte a tányér, benne az étel, tányér mellett a kanál, de nem eszik, hanem panaszkodik.

Nancsibacsi 2015.10.26. 12:55:42

@movie: "Valahol azt olvastam, hogy aki napi megélhetési gondokkal küszködik, nincs kapacitása megtalálni a kiutat."

Valójában nem ez a gond. Aki napi megélhetési gondokkal küzd, az ha több pénze volna mittomén havi 20, vagy 50 ezerrel, vagy egyszerre szakadna rá 200 ezer vagy 1 millió, akkor is 2-3-6 hónap alatt ugyanoda visszatérne, ahol áll. Mivel ilyenkor gyorsan elköltené a pénzt egyébként értelmes, de nem pénz termelő dolgokra. Ismerem a helyzetet - van ilyen a családomban is. Tökmind1 hogy hányszor segítem ki - ugyanoda visszatér hamar. Hiába mondom neki, hogy ok, tessék adok pénzt, de számold már ki, cigire mennyit költöttél azóta hogy legutóbb adtam, és ha leraktad volna, akkor nem kéne kölcsön kérned, sőt maradt volna vagy 100 eFt-d. A válasz annyi, hogy "már nem is szívok sokat". Na köszi. Én meg semmit.

Nekem azért van mindenem, mert sose tudom mennyi pénzem van. Az hogy mennyi pénzed van lényegtelen abból a szempontból nézve, hogy mire van szükséged. 21 éves az autóm, 10 évesen vettem, széjjel van szegény már rohadva szegény. Eddig húzta - lecserélhettem volna 6 éve is. Volt rá pénz. Tovább nem húzza sajnos, ezért megbeszéltük az asszonnyal, hogy venni kell egy újat, ami megint kitart 10 évig. Kiderült, hogy újat is tudunk. Se én, se ő nem gondoltuk, hogy több mint 3 millió összegyűlt. Nem nézegetjük, na. Amit nézegetünk, az az akciós újság, meg hogy van-e valami jól fizető maszek meló. De sose csináltam olyat, hogy megcsinálom ezt a melót, azért hogy tudjak venni egy tv-t. Vagy hogy nem tetszik ez a TV, és veszek másikat. TV-t akkor veszek, amikor nagyon kell, mert pl. az előző tönkrement. Úgyis csak idő elb.szásra való - nem kell minőséginek lennie. A minőségi a metszőolló és a fazék legyen, mert azzal dolgozni lehet - pénzt keresni/spórolni.

Aki nem tudja a saját életét menedzselni, azzal annyit lehet tenni, hogy pontosan megmondod, hogy mit csináljon. Ezeknek az embereknek irányításra van szükség. Nyilván ha ezt nem fogadják el, akkor nem fognak soha sehová eljutni. És sajna az a jellemző, hogy bár nem képesek magukat menedzselni, a tanácsot se fogadják meg, akkor se ha látják, hogy az a valaki aki adja, az náluk sokkal gazdagabb, vagyis valamit sokkal jobban csinál.

2015.10.26. 13:10:22

@Nancsibacsi:

m ez a gond. Aki napi megélhetési gondokkal küzd, az ha több pénze volna mittomén havi 20, vagy 50 ezerrel, vagy egyszerre szakadna rá 200 ezer vagy 1 millió, akkor is 2-3-6 hónap alatt ugyanoda visszatérne, ahol áll"

coelho-mamagésa
2015-ben már nem kellene

2015.10.26. 13:16:31

@Mészáros Laci:

ha esetleg rám céloztál, szépen keress fel mondjuk 5 különböző nagy nyugati országból társadalomtudományi tanszékeken tanító embereket és vitasd meg velük a leegyszerűsített, féligazságokra épülő elméleteidet, sok sikert hozzá.

2015.10.26. 13:22:27

sok értelme egyébként nincs az ilyen blogbejegyzéseknek

-azt hogy a szegénység kiterjedt, minden értelmes ember tudja
-sajnálkozni nem sok értelme van, úgyse megy vele a konkrét szegény semmire
-érdemi segítséget úgysem tudnak az olvasók adni.

igazi trollmágnes, "miért nem tettél ezt vagy azt mint én", "csak a te hibád", stb. jól bejósolható mivel próbálkozik pár észosztó

akkor mire jó?

kilgore.trout 2015.10.26. 13:30:13

Igen, valóban van olyan, hogy valaki önhibáján kívül szegény,csak éppen te nem tartozol közéjük. Az egész posztod arról szól, mit miért NEM tudsz megcsinalni.Eszedbe sincs kikecmeregni ebből a helyzetből, ide is csak panaszkodni jöttél.Mindegy, milyen ötleteket kapnál, megmagyarázod úgyis, miért nem tudod megvalósítani.Amit mások is írtak.tanulni nyelvet, szakmát ingyen is lehet, munkát is lehet váltani,de te befejezettnek tekinted az életedet, a tudásodat, a készségeidet..hja, így tényleg csak nyomorogni fogsz örökké.Ezt a lúzer mentalitást kéne levetkőzni, de a leveled alapján erre nem sok esélyt látok..

2015.10.26. 13:33:57

@kilgore.trout:

erről beszéltem fentebb, kedves olvasók.

amúgy persze a tanulni ingyen is lehet szintén egy tipikus féligazság,
mert
-rohadtul nem mindent lehet.
-rohadtul nem mindegy hogy megy-e vele valamire vagy sem
-még az sem mindegy, milyen szinten sajátítja el, kóklerből rengeteg van számos területen.
-kurvára nem mindegy milyen képességei vannak
és hogy milyen _állapotban_ van.

magamról tudom, óriási különbségek vannak.

csak hát észt osztani könnyű, még én is tudnék ha akarnék, ugyebár...

FlybyWire 2015.10.26. 13:36:43

Na, a sok észosztó, jól összeolvastátok máshonnan a jótanácsokat, amik mint a halas meg hálós bibliai példát csűri-csavarja 2000 éve. Hát ehhez kár volt billentyűzetet ragadni.
Az egyetlen értelmes kommenter eddig WhiteNoir, kb.

Szóval: vagy segíts, vagy ne segíts, de ne pofázz.
Már az is segítség, ha valamilyen formában meghallgatod a szerző egyéb körülményeit, okait is, mivel jelenleg *semmit* nem tudsz róla, ezen a nyamvadt rövidke poszton kívül, amit szerintem (ha igaz a sztori) egyáltalán nem nyivákoló, vagy felelőst kereső hangnemben írt meg.
Értem én, hogy kompenzálni kell, meg hogy mekkora ász az, aki azt se tudja, mennyi pénze van, de ezzel ki és mi halad előre? Még az ilyen kompenzátor egója se nagyon....

Mészáros Laci 2015.10.26. 13:36:49

@WiteNoir:

Ja, milyen állapotban van. De ha ezt én írom, ostobának nevezel.

koxi 2015.10.26. 13:45:42

Szívesen segítenék az Úrnak egy pár ezer forinttal vagy jó állapotú használt ruhákkal, van pár nem használt telóm, egy régi laptomon. Ha megkaphatom az elérhetőségét le tudnám beszélni vele. Külföldi munkában is segíthetnék, ha beszélne németül.

2015.10.26. 13:52:10

@Mészáros Laci:

nem, nem azért.
itt arról van szó, hogy
-elvileg mindenkinek lehetősége van kitörni
-gyakorlatilag, részben a rendszer lényegéből, a rendszer lényegéből, kétszermond, részben más okokból adódóan előre tudható, hogy csak keveseknek sikerül.
bármilyen tanács csak és kizárólag az egyén és helyzete alapos ismeretében adható, minden más nagyon csekély értékű, az "áldozathibáztatás" meg még akkor is felesleges, ha a konkrét esetben megalapozott is.

de mindenesetre, efelé megyünk,
szűk felsőosztály
tágabb, de elég szűk valódi középosztály
óriási alsóosztály a kispolgároktól lefelé a nincstelenekig bezárólag.
és eme alsó osztályból a felfelé mobilitás igen csekély lesz. létező, de inkább csak mutatóba.
régiók között persze óriási különbségek, a kelet-eu, mint hazánk, bulgária, románia szegényebb régiói gyakorlatilag nyomortelepek lesznek mai nyugati mércével, persze átlagosan.
onnan nagy kitörési esély nem lesz, áltatni bárkit felesleges.

kilgore.trout 2015.10.26. 13:58:02

@WiteNoir: pont, hogy te vagy itt a troll, semmit nem mondasz, csak vagdalkozol meg okoskodsz.Ja, fogd meg a posztoló kezét és sírjatok együtt, milyen kemény az élet.Véletlenül se vezesd rá, hogy egyedül ő tud változtatni az életén.Az sem segítség, hogy kap egy telefont a posztoló.A hozzáállásán kene változtatni.Nyilvan nem lehet mindent ingyen tanulni, de sok minden igen, pl.nyelvet, amivel valóban lehet utana kezdeni valamit.Én sem írtam, hogy filozófiát tanuljon ( szóval te csúsztatsz itt egyedül), ha meg valaki olyan hülyre, hogy használhatatlan szakmát tanul ilyen helyzetben, akkor úgy kell neki.

FlybyWire 2015.10.26. 14:08:20

@kilgore.trout: fogadjuk el, hogy segítő szándékkal írsz.
Mik szerinted a használható szakmák, amiket netről meg lehet tanulni ingyen?

2015.10.26. 14:10:31

@kilgore.trout:

ha meg valaki olyan hülyre, hogy használhatatlan szakmát tanul ilyen helyzetben, akkor úgy kell neki. "

látod, ezért is veszünk érzékeny búcsút.

először felméred ki milyen állapotban van, lehet hogy először tanulásképes állapotba kell hozni
ezután lehet megnézni érdeklődés+képesség kombó milyen szakmákhoz elegendő.
ámde ez még mindig nem feltétlenül sok, ugyanis
-szakmatanulás idő és pénz
-ha megvan, az még sem szaktudást nem garantál, (okj) sem pedig állást, számos esetben a keresettnek tűnt szakma már nem az, abban a régióban, vagy éppen hiába van meg, gyakorlat nélkül nem kell sehová

ha esetleg mégis valami csoda folytán felveszik, sem biztos hogy tartósan bírja.

jó példa szakács, cukrász
kismillió okj van kiadva, mégis hiány van miért?
mert egyrészt gyakorlat nélkül rengeteget nem vesznek fel, akiket mégis, zömük egy év múlva már nincs a pályán mert szembesül azzal, mennyire nehéz is ezt művelni. aki meg mégis megmarad, mert bírja, azok egy része meg külföldre megy pár év után, jobb körülmények-több pénz kombó sok esetben.

vagy éppen vendéglátás. vállalkozó nem talál pultos tartósan, de a jelentkező lányoknak mindig el is magyarázza, hogy higgyék el, hazánkban ezen a területen nagyon szűk a perspektíva, vagy menjenek külföldre vagy keressenek más érvényesülési lehetőséget:)

2015.10.26. 14:13:58

@FlybyWire:

meg ugye van amivel remekül kereshet, _ha bírja és ha bejön neki_, de sokan ugyanúgy leragadnak a minimálbér-120 közötti keresetnél, az hogy a szakmunkások milyen jól keresnek, legenda. a felső rétegük igen, vannak akik rengeteget, elképesztő bevételek vannak pláne feketén bizonyos szakmákban, de sokan meg vegetálnak, szóval az átlag nagyon csalóka, és amúgy sem túl magas.

FlybyWire 2015.10.26. 14:25:08

@WiteNoir: Tudom, ez már egy magasabb szint a Maslow-piramison, de az se mindegy, hogy mennyire utálja az ember, amit csinál.
Azért körvonalakban ki kell találni, milyen témát kedvel, de legalábbis nem viszolyog tőle az illető, és abban az irányban elindulni.

Ez persze még nem jelenti azt, hogy tehetsége, és/vagy lehetősége is lesz csinálni azt, de ha megoldható, ez is legyen szempont.

Mészáros Laci 2015.10.26. 14:34:32

@WiteNoir:

Kitörni, gazdaggá válni értelemszerűen keveseknek sikerül, ez a gazdagság definíciója.

A tanult tehetetlenség nem áldozathibáztatás, szerintem. De az élete rendezéséhez közvetlen érdeke csak az alanynak (és nem áldozatnak) fűződik. Mindenki másra (vagy akár a rendszerre) felelősséget tolni... pihenésre jó. Előrelépésre nemigen.

2015.10.26. 14:55:47

@FlybyWire:

persze, legyen

@Mészáros Laci:

nincs olyan, hogy "tolni", "fogni". a rendszer van, működési logikája van, valóság van, stb. stb.
nyilván egyéni előrelépés előmozdítása esetén nem ez a fő téma, nem azt mondjuk hogy semmit se csinálj, mert úgysem lesz semmi, de mikor társadalmat vizsgálunk vagy az esélyek mértékéről beszélünk, akkor ezzel kell kezdeni.
de ez már offtopic itt.

zugbeci 2015.10.26. 14:59:10

Nagyon helyes a megállapítás, a helyzet pontos és részletes ismerete nélkül nehezen adható igazán jó tanács. De akkor meg miért a poszt? Az abban leírt információk alapján azért elég sok mindenre következtethetünk és el lehet kezdeni ötletelni. Valóban rossz húzás volt nem visszautasítani a negatív örökséget, de a helyzet az, hogy erre azért mondjuk a közjegyző is felhívhatta volna a figyelmét.

Első lehetséges megoldás, ami eszembe jut az, hogy tanuljon valamilyen szakmát, ha van most olyan lehetőség, mint korábban. Egy ismerősöm a munkaügyi központok által szervezett OKJ-s képzések egyikén vett részt, ha jól emlékszem kb. fél évig járt iskolarendszerű oktatásra és közben pedig havonta egy minimálbérnek megfelelő összegű juttatást kapott. Ez olyan 2009-2010 körül lehetett, nem tudom, most van-e ilyen lehetőség. Emellett még feketén vállalhat valami munkát, ha szükséges. Bár nem biztos, hogy egy átlagos OKJ-s szakmával itthon lényegesen többet fog tudni keresni, mint most.

Ami nekem lejött, hogy nem lehet túl idős a posztíró, ezért amiben én a legtöbb perspektívát látom, ha továbbtanulna egyetemistaként. Jól írtátok, ilyen háttérrel simán felveszik egy 20 ezer forintos koliszobába, szociális ösztöndíjat, árvaellátást is kapna, plusz ha jól tanul, még tanulmányi ösztöndíjban is részesülhetne. Akkor persze ott vannak a további lehetőségek, mint tehetséggondozó pályázatok, köztársasági ösztöndíj, plusz feladatok vállalása, pl. hallgatói önkormányzati tagság, stb. Rengeteg hasonló lehetőség van az egyetemeken, amikor egyetemista voltam, nagyon sok ismerősöm ezekből is vígan fenntartotta magát, és nem csak a HÖK-ösök. Mindezek mellett pedig még dolgozhat is. Továbbá ha még így is nagyon szűkös a büdzsé, vagy tandíjat kell fizetni, akkor még több-kevesebb diákhitellel is meg lehet támogatni a dolgot, hiszen elvégre az is befektetés, mint akármilyen más fejlesztési beruházás. Egy piacképes diplomával hamar megtérül. Ha maga rakta rendbe a laptopját, az esetleges IT-s irányultság főnyeremény.

Harmadrészt azt említette, hogy nettó 90 ezret keres. Ebből egyfelől az jön le, hogy másodállást nem vállal, ami szintén lehetne opció. Továbbá a nettó láttán arra engedek következtetni, hogy valószínűleg be van jelentve. Nem tudom mennyi adósságot törleszt, de ha nem olyan sokat, akkor nettó 90 ezres fizetéssel szerintem simán kaphatna mondjuk 4-500 ezer hitelt, ha csak a kezdőtőke hiánya állja útját a külföldi munkavállalásnak. Persze nyelvtudás nélkül gáz, de ha ott van előtte az internet, akkor ne magyarázza már meg senki, hogy egy alapfokú kommunikációs szintet nem lehet elérni, amivel elboldogul egy gyárban mondjuk. Az ingyenes nyelvoktatási programokról meg nem is beszélve. Továbbá vannak mindenféle egyesületek is, ahol külföldiek között, ingyenesen gyakorolhatja az adott nyelvet.

Persze ha a felvázoltak bele is illeszthetőek az ő helyzetébe, nyilván az egésznek a legnehezebb a lelki oldala, a legtöbb ember itt vérzik el. Teljesen érhető, ha depresszív és kilátástalan lelkiállapotban van, ráadásul tök egyedül, nagyon még hibáztatni sem lehet érte. Nehezen várható el, hogy ebben a helyzetben akarjon és bírjon küzdeni a javulásért, pláne, ha még mondjuk éhes is egész nap. Tényleg nem cinizmusból, de akár azt is lehet javasolni ebben a helyzetben, hogy ne szégyellje, kérjen segítséget és forduljon szakemberhez, aki segít átvészelni lelkileg a szituációt. A TB támogatja a pszichológust, a háziorvos kiírja és ingyenesen lehet járni.

Közhely, de nagyon sok mindenre lehet megoldást találni, csak a megvalósításához nem kevés lelkierő is szükséges. Remélem a posztírónak is sikerül túllépni ezen az életszakaszán.

eßemfaßom meg áll 2015.10.26. 15:15:18

nem kellett volna elbaszni azzal, hogy más tartozását átvállalod. Most mit lehet azzal kezdeni, hogy van jövedelmed, de odaadod másnak mert csak.

Peetee 2015.10.26. 15:25:08

Nem török pálcát felette, láttam fentebb "überelős" hozzászólásokat; annak nem sok értelme van. Tudjuk, hogy az élethez is kell szerencse, és igen, van akinek megadatik, hogy a legaljáról játszi könnyegséggel, istenadta tehetsége által, vagy éppen kemény munkával és hozzá társuló szerencsével vagy anélkül de "magasra jut" mindenképp az átlag fölé. Kívánom ezt neki is.

Ugyanakkor a legfontosabb örökség, amit a szüleitől kapott és hozott:
"Néha éheztünk, néha fáztunk, de azt kell mondjam, szeretet volt..."

Ez a legfontosabb, ahogy írta is, és én ahhoz kívánok nagyon sok erőt és kitartást, hogy ezt a szemléletét soha, de soha ne veszítse el!

Lady Ann 2015.10.26. 15:59:31

Azt hiszem, Magyarország lelkiállapotát ügyesen összefoglaltátok a hozzászólásokban. Nem tudjátok, mi történt, mégis a poszter a hibás, gratulálok!

Megoldást, jó tanácsot nem tudok írni, de sok kitartást kívánok a posztolónak!

midnight coder 2015.10.26. 16:23:58

@Lady Ann: Valóban, különösen ami WhiteNoir-t illeti, de a te postod is hasonló. Csakhogy, a kétségbeesés még senkit sem húzott ki a szarból.

Ami igen, az az ha az ember leült, felmérte a helyzetet, a lehetőségeit és ez alapján lépett. Már elhangzott itt pár lehetőség.

Én a postoló helyében a lelkes angoltanulásba fognék, a neten elég sok anyagot talál ehhez az aki keres. A második körben ugyanott kerítenék egy-két könyvet a webfejlesztésről, és gyakorolnék a törött kijelzős laptopomon. Esetleg megnézném, van-e valamilyen szociális alapon igénybevehető OKJ-s képzés ezen a téren mostanság. És ha elég szorgalmas vagyok, és elmerültem a PHP/MySQL rejtelmeiben, már elmehetnék egy pinceBT-be dolgozni az egy szál érettségimmel, referencia nélkül, ugyan nem sokkal többért mint 90 ezerért, de már nem kulimunkát csinálva. Itt lehúzva egy-két évet, és meló után is szorgalmasan tanulva már el lehet menni valahová juniornak, ott további egy-két év és a következő cégednél már normális fizum is lehet.
Ha pedig közben eléggé rágyúrtam az angolra is, akkor irány a kies Anglia. Persze ez csak egy lehetőség, talán nem is a legjobb vagy a legkönnyebb, én a saját képességeimmel és preferenciáimmal ezt csinálnám. De millió lehetőség van, csak mindegyikhez ismerni kell az utat.

s 2015.10.26. 17:08:55

Két erőforrásod van.

1. Senki nem fog segíteni, tehát pontosan tudod, hogy ezt csak Te oldhatod meg. Állj neki mielőbb, mert addig marad ez a szar, ameddig el nem kezded felszámolni.

2. Nincs veszteni valód. Ez is nagy előny, mert szinte bármit csinálhatsz, attól valószínűleg csak jobb lesz. Azért óvatosan, kicsinyenként változtass és figyeld, hogy javult -e a helyzet. Ha igen, akkor jó felé haladsz. Amit a többiek írtak, szinte mind jó, de a legfontosabb, hogy tanulj. Ha azt csinálod, amit eddig, akkor azt kapod, amit eddig kaptál. Tehát változtass!

Mark Twain híres mondása: „Millió kifogásod lehet a kudarcra, de egyetlen jó okod sem!”

kvadrillio 2015.10.26. 18:15:11

VÁGD KUPÁN ORBÁN VIKTORT ÉS AZ EGÉSZ PARLAMENTET, MERT ŐK VEZETTÉK BE MAGYARORSZÁGON A RABSZOLGABÉREKET ! ...maguknak viszont felemelték havi 5 millára plusz a különféle juttatások...
az ilyen rabszolgatartó kormány eccerűen el...kell...zavarni !

_Epikurosz_ 2015.10.26. 18:16:43

Önismeret, meg egy kis pozitív pszichológia itt ( lelektanitipusok.net/tesztek/teszt_72 ), ami kijön, annak az egy betűvel eltérő változatait is érdemes megnézni. Kicsit feldobja az önértékelést is. :)

Az interneten akkor van igazi mindent cunamiként elöntő információbőség, ha angolul keres az ember. Tanulni pl. itt: hu.duolingo.com/ , kezdetnek megfelel a Kis angol nyelvtan, utána a középfokra felkészítő könyvek, utána a már ismert és kedvelt történetek angolul, végül felsőfokú felkészítő könyv. Ezzel egyúttal beléphet a poszter a jobban fizetett munkák piacára, ahol az angol már alapelvárás.

Tényleg érdemes továbbtanulni, ösztöndíjak, támogatások, kollégium, stb, amit már fent is említettek. Ha mégsem, akkor a másodállás mellett esetleg könyvtári beiratkozást tudok javasolni, ott manapság már van internet is, és szintén lehet tanulni.

Meg kell érteni, hogy akármit mond a NER a munkaalapú társadalomról, nagyon nem az van!!! Tudásalapú társadalom van. Aki tanult, tud pár nyelvet, van egy-két szakmája, jól ért pár dologhoz, az rendesen meg fog tudni élni, aki nem, az nem. Ezért olyan reménytelen az újratermelődő szegénység Borsodban, ezért gáz a sok, nyugati tanultsággal nem rendelkező menekült helyzete Németben, amit még nem is fogtak föl teljesen.

Egyél!!! Ha kell, kérj ingyen. Anélkül tanulni sem lehet.
"2. És a fiú nem evett tizenöt napon át. Majd visszatért apjához, és így szólt:
- Miből idézzek, Uram?
- Mondd a himnuszokat, mondd a varázsigéket, mondd a dalokat!
- Nohát, nem jutnak eszembe, Uram.
3. Apja azt mondta néki:
- Kedvesem, ahogy a lobogó nagy tűz egyetlen szentjánosbogárnyi zsarátnokba húzódik vissza, és többé nem lobog, úgy húzódott vissza egyetlen részbe tizenöt részed, és az már nem képes a Tudás szavát idézni. Menj, egyél, és mondom tovább!
4. A fiú evett, majd újra apja elébe járult, és mindenre tudott felelni, amit csak kérdezett."

VT Man 2015.10.26. 19:11:03

@kilgore.trout:
Valóban, nagyon ártalmas, hogy sokan (pl. jogvédők) elkezdik mantrázni, hogy "önhibáján kívül szegény".

Ez rögtön azt jelenti, hogy ha nem az ő hibája, nem tehet róla, akkor nem is tehet ellene sem. És nem is tesz.

A posztoló helyzete nem könnyű, de lenne esélye.

midnight coder 2015.10.26. 19:19:18

@kvadrillio: Ne zavarjon, hogy Fletóék alatt még szarabb volt a nettó minimálbér reálértéke. Nyilván csakis a Patás tehet a szar helyzetről.
És a postoló minden gondját nyilván az oldja meg, ha kupán vágja Orbánt.
A kormányőrök lelövik, neki is megszűnik minden gondja, és végre neked is lesz egy jó napod, elvégre egész nap commentelhetsz a kegyetlen gyilkos Patásról...

2015.10.26. 19:20:15

gyere hajozni, irjal ram. Tudok segiteni!

Sir Galahad 2015.10.26. 19:57:53

Nem kell szidni azokat, akik arra hívják fel a figyelmet, hogy a
posztoló hibázott az örökség elfogadásával. Rajta ez már tényleg nem segít, de más olvasókon talán igen.

Blogger Géza 2015.10.26. 20:39:21

@Lady Ann: Azt tudjuk, amit a posztoló leírt. Egy csomó tanácsot kapott amúgy. Tőled egyet sem. Egyébként én örülnék, ha az ide kommentelők reprezentálnák ezt az országot, mert ők életrevalóbbnak és energikusabbnak tűnnek, mint az önsajnálgató posztoló. Önsajnálattal még soha senki nem jutott semmire.

Mészáros Laci 2015.10.27. 03:13:56

@VT Man:

"Ha nem az ő hibája, nem tehet róla, akkor nem is tehet ellene sem. És nem is tesz."

A magyar felnőtt lakosság kb 70%-ának életszemlélete...

2015.10.28. 17:54:25

Törekedj rá, hogy legalább 3 különböző munkahelyed legyen és legalább 3 helyről legyen jövedelmed.
Az adósságot pedig ne fizesd tovább,úgy sem tudnak rajtad soha de soha semmit behajtani, mivel nincs semmid.
Ingyenes ügyvéd az önkormányzatoknál hetente 1x rendel,kérdezd meg tőle hogy tudnád az adósságot lerázni magadról.
Másik megoldás a jogiforum.hu, ott is szoktak néha tanácsot adni az ügyvédek .
Fiatal vagy és tapasztalatlan.Könnyen behúznak a csőbe ha buta maradsz.Tanulnod kell, hogy ne tudjanak becsapni mások és az állam.
Csak olyat tanulj, amit szeretni is fogsz.Egyébként soha nem leszel sikeres ember.

2015.10.28. 17:56:03

@Blogger Géza: Azért időnként megengedhetjük magunknak az önsajnálatot egy rövid időre.
De nem túl sokáig, mert elszívja az energiákat.
süti beállítások módosítása