Ki a szegény?
2015. április 24. írta: Despota

Ki a szegény?

hating-the-poor-but-loving-jesus.jpg

Olvasónk dolgozik, van hol laknia, nem éhezik, de a létfenntartáson kívül nem tud másra költeni. Ő most szegénynek számít, vagy sem?

 

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

 

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

 

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

 

Amikor elolvasgattam a szegénység blog írásait, elgondolkodtam azon, hogy én szegény vagyok-e.

Szegénye-e az, akinek van egy pici panellakása, egyedülálló, középkorú nő, annyit keres (diplomával), hogy a rezsire és a kajára szűkösen elég, de semmi másra nem. Rezsire is csak úgy, hogy erősen spórolok mindennel (nem mindig húzom le a wc-t, csak zuhanyzom, a fűtést mínuszokban sem tekerem fel, este nincs villany…stb.). A kaja úgy néz ki, hogy reggelire és vacsira 1-1 kifli 2 dl pohár tejjel, ebéd pedig egy szendvics soványan, mert az üzemi étkezdében az 1000 Ft-os ebédet nem tudom kigazdálkodni. Hatalmas baj lenne: ha lebetegednék (táppénz, gyógyszer), ha elromlana a 12 éves mosógépem és a 20 éves hűtőm (sanszos sajnos), mert áruhitelre sem tudnék venni újat.

1413842204-no-money-start-business-no-problem_1.jpg

Nem járok soha fodrászhoz, sem kozmetikába, nem veszek könyvet, nem ülök be kávézóba, nem járok színházba, moziba, szórakozni, nem vehetek egy sütit vagy csokit, ha megkívánom, mert 100 Ft is számít. Nem utazom, nyaralni 20 éve sehol sem voltam. Ruhát 10 éve nem vettem magamnak, turiban és kínaiban sem. Mert ha venni akarnék 1500 Ft-ért egy pólót, akkor 2 napig éheznem kéne… Illatszerből is csak azt veszem, amit nagyon muszáj és abból is a legolcsóbbat. Állást is keresek, ami jobban fizet, de 50+-os nőként nem kapkodnak utánam…

Végül is dolgozom, van fedél a fejem előtt, éhezni nem éhezek (ha hiányosan is táplálkozom, mert gyümölcsöt, zöldséget sose vehetek, sem azt, amit megkívánnék), de nem járok sehova. Tudom, hogy sokan vannak így hazánkban. Nos: mi, akik így élünk: szegények vagyunk-e?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr217393690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.04.24. 13:51:29

Igen. De miért kell egyedül élni? A legnagyobb spórolás a társas élet...

i8223k 2015.04.24. 13:53:17

Aki nem tud kényelmesen félre tenni havonta 10.000 forintot, az szerintem már szegénynek számít. (az összeg természetesen változó, életszínvonalhoz kötött)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.24. 14:11:52

Szerintem azok a szegények, ahol a háztartásban az egy főre jutó bevétel nem éri el az országos átlagot.

2015.04.24. 14:18:56

Az számít szegénynek, akinek elvárandó igényei magasabbak, mint az anyagi lehetőségei. Másképp fogalmazva, aki kevesli, ami van. Ez alapján igen, szegénynek számít a levélíró.

randomuser1 2015.04.24. 14:21:53

mindenki a maga szintjén szegény...
nekem éve óta nem telik ólinkluzív nyaralásra még a szaros törökisztánba se, mert háromfele fizetek gyerektartást plusz eltartom az új csajomat két gyerekkel, én talán nem vok szegény? oszt hajamra kenhetem az amúgy nominálba elég korrekt programozói fizumat..
fasznak dugok összvissza, élnék magányosan egy panelba, spórolhatnék a klotyóvizen is.

pizo 2015.04.24. 14:29:50

@nagybalfasz: Nagyok az Igényei a levélírónak, mivel néha-néha egy egészen kicsit jobban szeretné érez magát? Nem csak kuporgatni hogy ne haljon éhen? ? Hogy zöldséget és gyümölcsöt vehessen?! Te beteg vagy. Igenis, nagyon szegény, és ez felháborító, hogy munka mellett így kell élnie.

Zoli

Sir Galahad 2015.04.24. 14:31:04

Minden relatív. Megértem a szerző keserűségét, de rengetegen élnek még rosszabb körülmények között.

Amúgy kíváncsi volnék, milyen diplomája van a t. poszternek és mi a munkája? Lehet, hogy valami büfé-ruhatár szakos, és mivel erre nem kapott állást, takarít. A szűkszavúan megfogalmazott írásból sok minden nem derül ki.

Zsuzsi25 2015.04.24. 14:39:30

@ProhiOtti: azert, mert a pasik tobbsege egy paraszt(ertsd: egyuttelesre alkalmatlan) ui: en szerencsesen talaltam kivelt)

Girhes Joe 2015.04.24. 14:45:02

@Zsuzsi25:

Mondjuk ez elég paraszt komment volt egy nem-férfitól, de hagyjuk is. Ugyan nem lehetetlen a társkeresés (és találás) 50 fölött sem, egyik nem részéről sem, de társasan élni nemcsak párkapcsolatban lehet. Ha a diákok képesek rá, akkor középkorúan miért ne lehetne? Szerintem nem lenne nagy ár azért, hogy más téren ne kelljen annyira meghúzni a nadrágszíjat.

TS RS 2015.04.24. 14:54:03

A posztoló gazdagabb, mint pár hozzászóló. Persze nem pénzben.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.24. 15:03:44

Ez ugyanaz, mint az országok között.

A világot nagyjából 6 régióra lehet osztani: nagyon gazdag, szerényen gazdag, világátlag szintű, világátlag szint alatti, szegény, mélyszegény.

Az egyes régiókban más-más az egyes rétegek aránya.

Mo. a szerényen gazdag csoportban van: a lakosság 15 %-a mélyszegény, 25 %-a szegény, 30 %-a világátlag szintű, 25 %-a szerényen gazdag, 5

%-a gazdag, 1 % nagyon gazdag.

Szóval a magyar szint kiváló. Az emberek ezt azért nem érzékelik, mert mindig a leggazdagabb állomokat veszi összehasonlítási alapnak.

A magyar "szegény vagyok" érzet jellemzően azt jelenti: az illetőnek mindene megvan, de nem tud megtakarítani és nem tellik luxusra. Lehet ezt persze szegénynek nevezni, de akkor ezen az alapon a világ 80 %-a nyomorog.

Rókica25 2015.04.24. 15:12:29

@Sir Galahad: És ha takarít esetleg? Egy melós nem érdemli meg, hogy azt egyen, amit akar, egészséges, meg nem mehet el külföldre nyaralni? Német nagybátyám sima alja melós és jól él, a neje soha nem dolgozott, 2 gyerekük van, mégis elmegy évente Ibizára nyaralni.

Rókica25 2015.04.24. 15:13:33

@maxval bircaman szerkesztő: Luxus, hogy le tudja húzni a klotyót gyakrabban? Luxus, hogy néha egyen egy banánt, vegyen magának egy pulcsit? Ez komoly?

Sir Galahad 2015.04.24. 15:18:18

@Rókica25: Nem azt mondtam, hogy nem érdemli meg. Természetesen megérdemli, ő is, meg mindenki más is. De amikor a szegénységről beszélünk, érdemes német életviszonyok helyett a hazaiakból kiindulni, egyébként pedig - mint már korábban írtam - a szegénység relatív dolog.

Szabványok 2015.04.24. 15:18:54

@panaszmuki: A definíciód alapján kb. az ország fele szegény. Svájcban is, Angolában is.
(A kb. valószínűleg >50%, mert az átlag magasabb, min a medián.)

szamaritánus 2015.04.24. 15:21:05

@nagybalfasz: ezt nem gondoltad át, igaz? te arrogáns idióta.

szamaritánus 2015.04.24. 15:22:30

@maxval bircaman szerkesztő: jó hülye vagy te is.
kiflin és tejen élni nem kiváló. ha nem érted, próbáld ki, faszkalap.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.24. 15:25:56

@Szabványok: Igen, pont így gondoltam.
Bár szerintem Angolában a lakosság legalább 80%-a szegény lenne egy ilyen számítást alapul véve. És Magyarországon is bőven 60% feletti arányt mondanék.

randomuser1 2015.04.24. 15:36:38

adva van a poszterina aki a dologi kiadásait nem tudja fedezni, de van egy komolyabbforma tőkéje. namost, ilyen helyzetekben a tőkét akár működtetni is lehet, adja ki az egyik szobáját, ágyát, az egész kecóját, ő meg béreljen valahol olcsóbbat, cserélje le szarabb kérnyékbelire a kecót, kezdjen vele valamit, nincs rosszabb mint a halott pénz...
Azért eszik szenyát mert nem telik neki ezer forintos üzemi kajára? főzzön, az szórakoztató és pénzt is spórol vele, milliárdok csinálják világszerte!

ProhiOtti (törölt) 2015.04.24. 15:44:35

@Zsuzsi25: én biztosan nem mondtam, hogy pasival kell együtt élnie...
egyszerűen egy több keresős modellt kell választani. Házasság, élettárs, szobatárs nekem mindegy, ki-ki egyéni lehetőségei/igényei szerint választhat.
De az egyedül élés az luxus. Aki önként ezt választja, az ne csodálkozzon ha más luxusra már nem jut.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.24. 15:49:09

@Rókica25:

Igen.

A világátlag szint:
- van tető a feje felett,
- nem éhezik,
- van évszaknak megfelelő ruhája,
- egészségügyi ellátása megvan,
- biztonságban él.

Ismétlem, ez a VILÁGÁTLAG, nem a szegénység.

Persze, ha norvég szemmel nézed, akkor ez iszonyú szegénység, de Norvégia a világ egyik leggazdagabb országa, onnan nézve az USA szintje is szerény.

Zsuzsi25 2015.04.24. 15:49:38

@Girhes Joe: kedves joe. Akinek nem inge......Nagyon sajnalom, de ez az igazsag. A ferfiak tobbsege alkalmatlan ra (mint mondtam en talaltam kivetelt) s ennek ellenere gondolom, hogy a ferfiak tobbsege alkalmatlan. Szerintem 50 felett ez mar nem opcio annyira. Foleg ha nem nagy a lakas.

2015.04.24. 15:51:18

a szegénység sokféleképpen érthető, ezen kár töprengeni.
a lényeg az hogy biztosan nem mélyszegény, a valódi középosztálybeli léttől meg kurvára messze van.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.24. 15:51:31

@szamaritánus:

Nagyon kevesen élnek így Mo-on. Az átlag magyar "szegény" annyit jelent: nem eszik jobb minőségű kaját, csak az olcsóbbra tellik. Télen 17 fokig fűt, ritkán vesz új ruhát, stb.

Zsuzsi25 2015.04.24. 15:54:14

@ProhiOtti: Nem gondolom, hogy a konyv, szinhaz, havi egy ket ruha, nemi penz felreteves, zoldseg, gyumolcs ( a kenyer helyett) luxus lenne. Azt sem gondolom, hogy a posztolo luxusban elne, sot! Ez a melyszegeny kategoria. (Vagy csak az a melyszegeny aki segelybol el ugyanigy, mint a posztolo? , mert ez a helyzet.....raadasul nem dolgozik, csak eloskodik, egeszsegugyi ellatas neki is megvan, "merazjarneki" + elemiszercsomag lakhatasi tam stb.)

randomuser1 2015.04.24. 15:57:10

@Zsuzsi25: miért nem opció? a hiányos táplálkozásból eredő betegségek felbukkanása sorsszerű, ezzel szemben egy albérlő komoly probléma? nem merilehúzni a klotyeszt, mert egy köbméter víz 300 ft(egy lehúzás ára 1.5! ft), de havi 30-40 ezer pluszpénz nem opció, mert az büdösebb, mint a vizelet? tényleg, itt ebben az országban mindekni nagyon, nagyon fordítva ül az élet prioritási listáján és hőbörög, mennyire szar neki
tényleg szar,mert hülyeség ellen nincs orvosság.

Jottó 2015.04.24. 16:05:48

elvileg igaza van annak aki azt mondja, ettől lehetne rosszabb is.. persze egy hideg téli éjszakán örülhet az ember, hogy tető van a feje fölött, van meleg ágy, meg gázrezsó ahol még lehet egy teát is főzni.. ez nyilván már nagyságrendekkel jobb, mint a híd alatt.. sokan vagyunk ebben az országban, akinek ennyi van..
DE
ezt én nem nevezném életnek. VEGETÁLÁS szerintem erre a megfelelő szó
hogy se egy mozi, se egy színház, se egy új ruha, nyaralásról meg aztán álmodni se merjünk, még belföldön se.. így nincs haladás, nincs remény semmire
én is külföldön élő ismerőseimnél látom, hogy még ha magyarországi viszonylatban "alja" munkát is végeznek, ők valahogy mégis félre tudnak tenni, van valamiféle kilátás egy jobb jövőre

Lady Ann 2015.04.24. 16:10:57

Nem olvastam végig a kommenteket, de valaki számoljam ár össze, hányan írták azt, hogy biztos poszter csinál valamit rosszul. Ez nem áldozathibáztatás?!

randomuser1 2015.04.24. 16:14:36

@Lady Ann: látod, ez jellemző, csinálja meg más? a poszter adja ki az egyik szobáját és lesz pénze színházra, te meg számold össze magadnak a negative kommenteket, ne más tolja alátok a sültgalambot!

Traktoros lány 2015.04.24. 16:15:01

"Állást is keresek, ami jobban fizet, de 50+-os nőként nem kapkodnak utánam…"
Pedig akár jobbak lehetnek az esélyei, mint egy szülés(ek) előtt álló húszon-harminc évesnek, mert sok cég úgy gondolkozik, hogy inkább olyat vesz fel, aki nem megy el egy év múlva gyesre.

2015.04.24. 16:20:32

@Lady Ann:

nem, de teljesen értelmetlen és tartalmatlan hülyeség.
trollok viszont mindenütt vannak, a blog-hu-t amúgyis ellepték, undorító egy hely, kommentszempontból

zobod 2015.04.24. 16:31:17

Ha net van, blog.hu használatára alkalmas számítógép van, akkor az nem szegénység.

Zsuzsi2525 2015.04.24. 16:33:48

@Emmanuel Goldstein: Itt az alap probléma az, hogy a posztoló úgy éli így az életét, hogy DOLGOZIK.

Girhes 2015.04.24. 16:33:56

@Traktoros lány: Elmondhatnád a munkáltatóknak is, ők még láthatólag nem tudják.
Január óta keresek állást, a szakmámban profi vagyok, mégsem kellek sehová, mert elmúltam 50. Képeztem magam folyamatosan, beszélek angolul, a szakmához szükséges jogszabályokat töviről-hegyire ismerem, de nem számít. Ez van.

Rókica25 2015.04.24. 16:40:29

@Girhes: Van egy 41 éves barátnőm, szintén diplomás, nagyon képzett, nyelveket beszél felsőfokon és a szemébe kapja (ha ugyan behívják interjúra), hogy köszönik, csak 35 éves korig keresnek női munkatársat.

randomuser1 2015.04.24. 16:52:47

@Zsuzsi2525: ja, szerintem is vérlázítóan alacsonyak a fizuk idehaza.
ellenben, evvan, ebből kell valamit kigazdálkodni.

2015.04.24. 16:53:08

@zobod:

beírtál egy szubjektív meghatározást egy homályos fogalomra, aztán elégedetten hátradőlsz. LOL

2015.04.24. 16:54:30

@Emmanuel Goldstein:

azt gazdálkodják ki amit lehet. nem mondtál semmit, minek írsz akkor?
persze, felőlem írhatsz, csak nem értem, mi értelme

zobod 2015.04.24. 17:05:54

@Beeyore: jól van bukfenc, akkor oszd meg velem a te forrásértékű meghatározásodat, ne tartsd vissza magad.

2015.04.24. 17:08:18

@zobod:

még azt sem értetted amit írtam. troll.

Laci1982 2015.04.24. 17:46:36

nem az számít, hogy szegény e, hanem az, hogy boldog e. Sok szegény boldogabb, mint sok gazdag. Nézzétek meg a Bakancslista film zárójelenetét, s megértitek a lényeget :)

rexter 2015.04.24. 17:50:32

sirni tudnek az ilyen posztoktol. igen, ez rohadt szegenyseg. NEM HUZZA LE MINDIG A KLOTYOT??? joisten. ket kifli??? hogy kepes valaki igy elni? hogy kepes ebbe beletorodni???

nem egyertelmu a posztbol, hogy sajat lakas vagy alberlet. de ugytunik sajat. egy ilyen mini panelnak a rezsije max 40ezer lehet atlagban, de inkabb annyi se. mennyit keres a posztolo diploamasan, hogy emellett ennyire csoro? nem ertem en ezt. a posztolo vagy rettenetesen buta, hogy nem tud ertelmes munkat talalni maganak, vagy lusta, vagy mindketto. egyeb opcio NINCS.

bölcsbagoly 2015.04.24. 18:35:50

@rexter: ezt én sem értem! Amúgy meg havi 30.000 kell maradjon kajára s abból a napi ezerből, ha ő főz akkor többre futja mint pár kifli, szendvics, pohárnyi tej. Valami nem stimmel, szerintem az egész kamu.

Blogger Géza 2015.04.24. 18:37:46

@Lady Ann: "Áldozat"? Miféle áldozat??? És miért ne lehetne bárki felelősségét vizsgálni, ha saját sorsáról van szó... Segíts magadon, Isten is megsegít, tartja a bölcs mondás. Nyavalygással még soha semmi nem oldódott meg.

ProhiOtti (törölt) 2015.04.24. 18:43:29

@Zsuzsi25: Budapesten nem találsz kiadó szobát se kb havi 30k alatt... szóval legalább ennyit kidob az ablakon, amikor úgy döntött hogy inkább egyedül lakik.
Ha sír hogy nem telik zöldségre, akkor magában keresse a bajt... ebből a pénzből tehetne félre, és jutna szórakozásra is.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.24. 18:52:15

Kamuzzon valahol máshol a kedves poszter.

Ki hiszi el, hogy havonta csak kb. 12 ezer forintot költ élelmiszerre, mert bár dolgozik, NINCS neki több?

Lássuk a költségvetést:

2 kifli /nap: 60x20 Ft = 1200 Ft
2 dl tej /nap: 30 nap x 50 Ft = 1500 Ft
1 kefír /nap: 30 nap x 50 Ft = 1500 Ft
1 zsömle /munkanap: 20 nap x 20 Ft = 400 Ft
10 dkg felvágott /munkanap: 20 nap x 100 Ft = 2000 Ft
1/4 kg olcsó margarin /hónap: 300 Ft
5 hétvégi ebéd /1000 Ft: 5 hétvége x 1000 Ft = 5000 Ft
---------------------------------------------------------
ÉLELMISZER ÖSSZESEN: 11900 Ft

Lássuk az egyéb kiadásokat sacc/kb költséggel:

áram = 2000 Ft
víz, melegvíz = 5000 Ft
fűtés átalány /hó = 10000 Ft
telefon, feltöltős /hó = 500 Ft
kábeltévé = 3000 Ft
közös költség /hó = 3000 Ft
-------------------------------------------
EGYÉB KÖLTSÉG ÖSSZESEN: 23500 Ft

MINDÖSSZESEN: 35400 Ft

Ehhez képest a minimálbér NETTÓ összege 2015-ben 68.775 Ft, a garantált bérminimum nettó összege pedig 79.910 Ft.

Kérdés: hol van a posztoló fele pénze?

randomuser1 2015.04.24. 19:02:07

@Beeyore: van komolyabb tőkéje, kiadhatja, befogad albérlőt, abból fenn tudja tartani a megélhetését. logikus, bár nem kényelmes. hülye posztokat írni és kórusba rinyálni jó. gondolkodni, azt nem.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.24. 19:03:08

Most látom, a tisztító- és tisztálkodószerek kimaradtak.

WC-papír /hó: 500 Ft
szappan 1 db = 120 Ft
mosógél 1,5 liter = 300 Ft
öblítő 0,5 liter = 200 Ft
fogkrém 1 tubus = 300 Ft
mosogatószer 1 liter = 200 Ft
hypo 2 liter = 120 Ft
fogkefe 3 havonta cserélve = 80 Ft
sampon 4 adag = 60 Ft
kukazsák 30 db = 200 Ft
női betét 20 db = 500 Ft

ÖSSZESEN = 2580 Ft

Sadist 2015.04.24. 19:14:59

@ProhiOtti: "Igen. De miért kell egyedül élni? A legnagyobb spórolás a társas élet..."

Nem tudok eldönteni, hogy tényleg komolyan gondolod, vagy csak trollkodsz :D
50+-os nőnek a párkapcsolati értéke a tízes skálán valahol -2 környékén van. Egy másik blogon pont ez volt a téma, hogy ebben a korcsoportban baromi sok nőre jut nagyon kevés férfi, akik megtehetik, hogy válogatnak, akár a fiatalabbak közül is. Ilyen korban nagyon nem triviális feladat egy nőnek felerezsizős társat találni.

sanyix 2015.04.24. 19:15:43

hú hogy beszabadultak a fütyiszes bérkommentelők a szokásos "nincs szegénység magyarországon" szövegükkel :)

Sadist 2015.04.24. 19:20:22

Még az előzőhöz a link: parkovacs.blog.hu/2015/04/23/nemcsak_a_20_eveseke_a_vilag_824

Nekem inkább az furcsa, hogy egy 50+-os nőnek nincs férje, családja, gyerekei, rokonai, akikre az ilyen nehéz helyzetekben támaszkodhatna.
Meg arra volnék leginkább kíváncsi, hogy mégis milyen diploma az, ami csak ennyire elég. Ha a leendő gyerekeim majd olyat szeretnének, mindeképpen lebeszélem őket róla.

randomuser1 2015.04.24. 19:22:21

@Shlomo a halott zsidó terrorista: a bérletet is kihagytad, csak nem lóg a buszon..
még összedobunk ezt-azt oszt és hamar meglesz az a minimálbér :)

ProhiOtti (törölt) 2015.04.24. 19:36:20

@Sadist: OK, 50 éves korosztályban már vagy 10%-al több nő van mint férfi. Azok akik nem férfival élnek, még mindig élhetnének barátnővel együtt...
Vagy rokon, tök mindegy. Írtam is másik kommentben.
Az egyedüli élet igenis a saját választása az embernek.

Ha trollkodni akarnék, akkor teóriákat gyártanék miért választotta inkább az egyedüllétet és a nyomorgást, mint valakit maga mellé...

kewcheg 2015.04.24. 19:40:50

@bölcsbagoly: Nekem is fura.Anélkül hogy vájkáénék más zsebében,ez az életszínvonal egy kb.nettó minimálbért keresőnek felel meg.A hölgy, aki 50 éves és diplomás, ettől azért többet kell hogy hazavigyen...

kewcheg 2015.04.24. 19:45:01

@kewcheg: Ennyi idős szingli pedagógus hölgyek,akiknél szarabbul nem sokan keresnek, azért már egy olcsó kisautót is fenn tudnak tartani...plusz azért nem a küszöböt rágják...

2015.04.24. 21:24:09

Azt nem értem hogy lehet hogy kajára sem futja. Azt gondolnám minimálbérből a rezsi éls a kaja ki kellene jöjjön, ha kicsi az a lakás...

Almandin 2015.04.24. 21:33:38

Elég szegény a posztoló.
Nem kioktatásból írom, de vannak nagyon olcsó gyümölcsök-zöldségek. Alma, krumpli, kelkáposzta, sárgarépa például. Kétnaponta egy alma nem luxus. Épp tegnap csináltam este kelkáposzta-főzeléket. Egy 100 forintos kelkáposzta egy kevés olajjal, liszttel, fűszerrel, tejjel, feltét nélkül. 2 tányér finom kaja lett belőle. Vagy sült krumpli plusz kacsaszív sütve. 20 dkg kacsaszív volt 95 forint, két krumpli talán 30 forint. Persze az energiaköltség is rátesz valamennyit, de nem kell a változatosságról és az egészséges kajákról lemondania feltétlenül egy szegény embernek. Kreativitással sok minden kihozható kevés pénzből is.
U.i.: Nem vagyok nagy szakács, ezek se tradicionális magyar receptek. Éhen azért nem halok.
Édesség: tejbedara vagy tejberizs. Nem feltétlenül csak gyerekkaják ezek. Egy tejbegríz is olcsón kijön.

Almandin 2015.04.24. 21:50:24

A Google keresőbe is be lehet ütni, hogy "enni napi 1000 forintból", vagy akár napi 500-ból. Sok jó ötlet van ott.

Remélem, tudtam segíteni.
Egyébként tényleg elkeserítő, ha valakinek a rezsire és az étkezésre fordított pénzén túl nincs semmire egy fillérje sem. Éhen ugyan nem hal, de depresszióssá válhat a bekorlátozott lehetőségei miatt. Erre szokás mondani, hogy "az éhenhaláshoz sok, a megélhetéshez kevés".

csepke 2015.04.24. 21:56:30

édesek itt a hozzászólók hogy ezt főzzön azt főzzön. A helyzet az, hogy egyszemélyre főzni talán csak tojást érdemes. Különben kiszámíthatatlan a mennyiség, és viszonylag sok maradék lesz. Amit persze még lehet továbbtupírozni, de tuti mindig kell hozzá még valami hogy ehető kaja legyen belőle. Úgyhogy nem éri meg. Annál már az is jobban megéri, ha naponta vesz 1 db gyrost 500 Ft. Hús is zöldség is és tápláló is. Nincs energiaköltség, és nincs mosogatási költség, ugyanis a mosogatószer sincs ingyen.

Almandin 2015.04.24. 21:57:09

@ProhiOtti: Nem értek egyet. Sok okból maradhat egyedül valaki. Lehet, hogy a rokonai, barátai se szívesen költöznének vele össze (most nem összeférhetetlen természetre utalok, hanem arra, hogy nem mindenki akar többgenerációs családot, vagy a kis lakásba ott lakó testvért).
Társat meg ne azért keressen valaki, hogy olcsóbban kijöjjön. Nekem se kellett volna olyan férfi, aki azért választ, hogy olcsóbban megéljen (selyemfiúskodás). Nő esetében ez bújtatott prostitúció. Ismerőseim is számoltak be olyan tapasztalatokról, hogy társkeresés közben derült ki, hogy valaki lakhatást keres, és ahhoz eszközként kellene egy férfi. Persze nem ment bele a csőbe.
A szülőkkel való együttlakás meg csak akkor opció, ha nem zsarnok természetűek a szülők. Vannak olyanok, akik az 50 éves gyereküket is kiskorúként kezelnék, pláne, ha egy fedél alatt is élnek.

Almandin 2015.04.24. 22:05:20

@csepke: Egyetértek. Én se főzök naponta. Viszont ha a környékén nincs olcsó, jó étkezde (írja, hogy az üzemi konyhán ezer forint egy ebéd), akkor heti két-három alkalommal ennyi nem luxus. Én írtam is, hogy nem kioktatásnak szántam (sose szabom meg, ki mit csináljon), csupán arra világítottam rá, hogy kevés pénzből se muszáj a zöldségről-gyümölcsről lemondani. Nyersen is lehet őket fogyasztani (almát pl. ).
Ha már készételekben gondolkodunk, bizonyos pékségekben és pizzasütőknél már van akár 200-250 forintért is pizzaszelet. Az is komplett étel, egy nagy szelet pizza (vagy kettő) kivált egy főétkezést. Csak valamiért a magyar közgondolkodásban a pizza luxusnak számít, mert amikor 25-30 éve bejött M.o.-ra, még drága volt.
A Mekiben egy sajtburger vagy hamburger se drága, abban is van hús, zöldség, néha azt is lehet enni. Sokan azt gondolják, hogy a Meki eleve drága, de ügyesen ott is lehet (egy-két dolgot) jól enni.Csak nem menüt vagy drága szendvicset kell választani és nem kell hozzá üdítőt venni.

Almandin 2015.04.24. 22:09:32

Igazából napi 1000 forintból odafigyeléssel jól lehet táplálkozni. A baj akkor van, ha valakinek olyan kevés a jövedelme, hogy napi 500 forint, vagy 200-300 jut csak kajára. Abból már valóban csak minőségi éhezéssel lehet kijönni. Itt is volt nemrég ilyen posztoló, sajnáltam is szegényt.

randomuser1 2015.04.24. 22:52:23

@csepke: a helyzet az, hogy egy személyre is lehet főzni, csak kevesebb hozzávalót kell előkészíteni, és érdekes módon, a tudomány mai állása szerint, a kaják eltarthatók akár három napig is hűtőben, de sajnos, ciki a kollegák elött ha napokig ugyanazt eszed.
tul.képp az is ciki,ha mindenki kínaizik meg mekizik, te meg otthonról hozod.
ilyenkor egy megoldás van; hazudd, hogy liszt- és laktózérzékeny, inzulinrezisztens és gyomorfekélyes vagy és az életed függ tőle!
hehe

eßemfaßom meg áll 2015.04.25. 13:16:06

@csepke: lehet, hogy én valamit rosszul csinálok így sikerül adott esetben fél adagot főzni de képes vagyok akár 2x is megenni ugyanazt egymás után vagy másnap a tegnapi megmaradt felét. Másnak ez nyilvás mission impossible.

basszátokmeg mennyi baromságot képesek vagytok összehordani.

eßemfaßom meg áll 2015.04.25. 13:20:00

@Almandin: "és pizzasütőknél már van akár 200-250 forintért is pizzaszelet. " egy 205forintos pizzaszeletet megcsinál az ember 100forintból, 250ből meg egy egész pizzát amivel 2x ugy jóllakik, hogy nem lesz kedve megmozdulni (jó, nyilván nem lesz a 250ft-os pizzán tenger gyümölcsei ananásszal).

A lényeg, hogy ez a "nem főzők mert egyedül nem éri meg" egy ordasnagy bullshit.

csepke 2015.04.25. 13:49:59

@eßemfaßom meg áll: ahhoz hogy a főzés rentábilis legyen, rendes háztartást kell fenntartani, és folyamatosan főzni. Mindig kell legyen sok minden olyan amit néha kell csak megvenni, de akkor meg kell, olaj cukor, liszt, fűszerek....stb. Én is szoktam több napra főzni, ketten 40 eFtot eszünk meg havonta, de ha egyedül lennék, akkor nem 20 eFt lenne egy egyszemélyes háztartás, és nem is csinálnám. És így tovább, minél több főre kell főzni annál gazdaságosabban jön ki.

bisop 2015.04.27. 15:13:15

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
Panelban lakom és a közösköltségem 12.000.- ....:(

bisop 2015.04.27. 15:16:38

Na, megint elgurult a gyógyszerem....
Látja itt valaki a lényeget ????????
Ha ez az általános gazdasági környezet így folytatódik, akkor a fiatalok nem vállalnak gyereket !
Mert mire is ????
És akkor a tetves nyugdíjamat ki a jó Isten fogja kifizetni ?????

bisop 2015.04.27. 15:18:40

És itt megint csak nem rólam és az én nyugdíjamról van szó.
Lassan nincs aki működésben tartsa a gazdaságot. Mert egyre kevesebben fogyasztanak. Kifizetik a kötelezőket és semmi másra nem jut.

bisop 2015.07.15. 16:28:15

ÉS NE NYÍLJON KI AZ EMBER ZSEBÉBEN A BICSKA ????

Ezt itt csak azért, ha valaki nem olvasta volna......

index.hu/belfold/2015/07/15/meg_sem_szolalt_55_milliot_keresett/
süti beállítások módosítása