Majdnem kilakoltattak 100 ezer forint miatt
2015. február 28. írta: Despota

Majdnem kilakoltattak 100 ezer forint miatt

644_minimalber01.jpeg

Levélírónk azt nehezményezi, hogy 100 ezer forintos lakbértartozása miatt majdnem felbontották a szerződését, miközben a milliós hátralékot felhalmozó családoknál nem teszik meg ugyanezt.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb.

Kedves blog és szegény társaim!

Néhány évvel ezelőtt majdnem az utcán kötöttem ki. Történt ugyanis, hogy az általam bérelt önkormányzati lakás bérleti díját 5 hónapon keresztül képtelen voltam fizetni, mivel éppen megszűnt az akkori munkahelyem, ráadásul egy haláleset miatt – egész konkrétan az édesapám, egyben egyetlen közeli családtagom hunyt el – az összes megtakarított pénzemtől megszabadultam. Amúgy sem volt persze sok, nagyjából 6 év alatt tudtam annyit félretenni, hogy a temetést fizetni tudjam. Így viszont a számlákra már nem futotta, köztük a lakbérre sem, a közüzemi csekkekre azért odafigyeltem, már amennyire módomban állt persze. Egy Józsefváros „szívében” elhelyezkedő félkomfortos, 1 szoba-konyhás lakásért a mai napig közel 20 ezer forintot kell kicsengetnem havonta, sajnos ez akkor túlontúl soknak bizonyult a számomra. Választhattam, hogy vagy ételre, vagy lakbérre költök, az előbbinél maradtam, ez a 20 ezer forint volt a teljes havi étkezési fedezetem. Abban bíztam, hogy amint munkám lesz ismét, akkor szépen törlesztem az elmaradásomat.

5 teljes hónapon át tartott, ameddig el tudtam helyezkedni a szakmámban, ezidő alatt nagyjából 100 ezer forintos elmaradást halmoztam fel. Úgy voltam vele, hogy nagyjából ugyanennyi idő alatt vissza is fogom tudni fizetni és nullázom a tartozásomat. Arra viszont már nem számítottam, hogy pár nappal azután, hogy elkezdtem ismét dolgozni, egy papír érkezik az önkormányzattól, amelyben közlik, felbontják az egyébként határozatlan idejű szerződésemet. Egyébként már a második hónap után, vagyis 40 ezer forintnál meglebegtették ezt egy másik levélben, de őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy idáig fajulnak a dolgok. Hogy miért nem? Mert csupán a mi folyosónkon, amely egy pici része a házunknak 2 olyan család is él, akiknek önbevallásuk és elmondásuk szerint is közel egymilliós hátralékuk gyűlt össze, el lehet tehát képzelni, hogy ők hány éve nem fizetik a kötelező fizetnivalót. Vagy vegyük példának az egyik volt kollégámat, ő egy budai kerületben szedett össze kb. 500 ezer forint tartozást a lakbérrel, de őt sem vegzálták. Erre én 100 ezer forint elmaradással úgy nézett ki, mehetek az utcára.

res_tarca.jpg

Természetesen a levél kézhezvételét követően bementem rákérdezni a dolgokra és persze megbeszélni, mi ilyenkor a teendő, hiszen nem szívesen kerültem volna a hajléktalanok közé. El akartam intézni, hogy lehetőleg részletfizetést engedélyezzenek a számomra, ha már úgyis elkezdtem dolgozni. Itt jut eszembe az is, hogy a temetést követően természetesen benyújtottam az önkormányzat felé a temetési segély iránti kérelmemet, tekintettel arra, hogy én fizettem, közben munkanélküli lettem, de elutasították és egyetlen forintot sem adtak. Abban bíztam, legalább a részletfizetésben partnerek lesznek. Hát nem! Az ügyintéző hölgy bár végighallgatott készségesen és hümmögött is eleget, miközben beszámoltam neki a helyzetemről, végül azért kerek perec kijelentette, hogy vagy egyben kicsengetem a teljes hátralékot 7 napon belül, vagy felbontják a szerződést és azt már nem tudom visszacsinálni, ha a fejem tetejére állok sem. Én meg csak álltam ott és már nem is káromkodások jártak a fejemben, hanem a teljes kétségbeesés. Mivel ugye tartalékom nem volt, már minden mozdíthatót eladtam, hogy a munkából kiesett időszakot valahogy átvészeljem, hitelt a pár napos munkaviszonyommal nm kaphattam, teljesen kilátástalannak tűnt minden.

Végső elkeseredésemben – lepergett előttem minden, a mi kell – az egyik barátomhoz fordultam és elmeséltem neki a kálváriámat. Nálam a barátságok egyik fontos alappillére volt, hogy pénzügyi dolgokat nem kevertem bele korábban, hiszen jó néhány tönkrement kapcsolatot láttam azért a környezetemben, amely mind a pénzhez, illetve későn, vagy soha vissza nem adott kölcsönökhöz fűződtek. Ekkor azonban kivételt kellett tennem, mert éreztem, ha nem teszem, akkor onnan már nem lesz visszaút. szerencsém volt és van a mai napig, mert egy olyan barátot tudhatok magam mellett, aki nem csak a kellemes időszakokban van mellettem, de a nehéz és megoldhatatlannak tűnő szituációkban is számíthattam rá. Ezúton is köszönöm neki, remélem azért egy részét már meg tudtam hálálni azóta, persze nem azért, mert ő elvárta volna. A lényeg, hogy végül a barátom hathatós segítségének köszönhetően csak kinyögtem azt a százast és elhárult a fejem felől ez az áldatlan állapot és nem lettem végérvényesen lecsúszott tagja a társadalomnak.

Azóta is sokszor eszembe jut ez az egész és ilyenkor mindig görcsbe rándul a gyomrom. Nem igazán értem, miért az én százezrem volt az, amiért egyből ilyen szankciókat kellett kilátásba helyezni és másoknál miért nem számítanak a milliós tartozások sem. Természetesen ezzel nem azt kívánom mondani, hogy másoknál is azonnal bontsák a bérleti szerződéseket, csak a kettős mérce oka nem hagy nyugodni. Mindig mindent időben fizettem, egyszer kerültem bajba, majdnem rajta vesztettem. Azóta, ha hajléktalanokat látok, más szemmel nézek rájuk, hiszen magam is majdnem azzá váltam. Ne bántsátok őket! Ti is kerülhettek ilyen helyzetbe. Azért remélem, minél kevesebben!

F.

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr257224321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2015.02.28. 14:12:17

Milliókat kizárólag cigányok tudnak felhalmozni amúgy azért, mert a hivatal dolgozói a cigányoktól és a jogvédőiktől is félnek.

Aki nem cigány, az gyakorlatilag fél éven belül repül. Őt nem védik meg a "jogvédők".

tavolirokon2 2015.02.28. 14:23:04

Ez azert nem szegeny-specifikus, par eve a General Electric (a vilag egyik legnagyobb cege) magyar leanyvallalata ellen indult (majdnem?) felszamolasi eljaras valami szazezer forintos, adminisztrativ hiba miatt kifizetetlen szamla alapjan.
Akkor persze gyorsan kifizettek, ugyhogy nem lett semmi. Pont, mint a cikkben.

Netuddki. 2015.02.28. 17:43:38

"Nem igazán értem,"

Valahogy mintha nem említette volna a levélíró, hogy írt-e egy szívhez szóló levelet az önkormányzatnak amikor a tudomására jutott, hogy nem tud fizetni. Vagy azt gondolta nem fog feltűnni, hogy nem fizeti a havi 20 ezret?
Mellesleg a sunnyogáson túl nem kevés jelentkező lehet a sorban a havi 20 ezres bérleti díjú lakásra.

tükörfúró 2015.02.28. 17:54:39

Érzek itt némi csúsztatást evvel a barátikölcsön menthet csak meg dumával.

Bármely bank, HA ez tényleg a leírt kronológiai sorrendben, már a munkatalálás és rendszeres jövedelem lehetősége után volt, adott volna örömmel 100e ft személyi kölcsönt.

Hülyeség, hogy pár hónapos munkaviszony, blablabla, nem egykét milliót hanem 100ezret már 3 hónap minimálbérre(!) adnak.
Jó a személyikölcsön drága, dehát valamit valamiért, és 100e ha havi pl 8ezresével fizetik is hamar lefut, nem kerül rá sok költség és kamat.

Sőt, ha a munkabér a számlára érkezik, vagy azt oda befizetik, azonnalra jár 100% kártyahitel. Mindekinek akit ismerek, már a második fizetés után beállítottak a fizuhoz képest 100% minuszt minden külön kérelem nélkül, egyszeráen magátol vagy kérte a pénztárost, ő megnézte és már mire kilépett a bankbol le tudta volna venni a kártyárol.

Jó, ennek IS költsége van, de ingyen hitel csak a mesében létezik. A "baráti kölcsön" sem ingyen megy, csak erre majd később szokott az ember ugymond rájönni.

A másik hiba, amivel elássa magát a sok luzer:
Nem bemegyünk és beszélünk mancikával, aki hümmög majd elküld és megfenyeget, aminek nyoma nincs, olyan mintha mi sem történt volna, mancika ügyintéző meg kiélte a frusztrációit és szadista hajlamait.

Hanem tértivevényes levélben kérünk részletfizetést. Még idejében, nem két hónap csend utáni X hónap mulva, mikor már minden eljárás elindult, és a fenyegető levelekre kussoló bérlő ugytünik egy bujkáló fizetni nem akaró lúzer.

Arra a levélre nem szeretnek nemet írni, mert indokkal tagadható csak meg és rögtön mehet az összes ombucmannak, sajtóba, stb.

Viszont ha ő maga hagyott jóvá részletfizetést, akkor megszünt a jogalap a szerződésbontásra, mert rendezve vagytok.
A részletfizetési engedménnyel jóváhagyott összeg nem tekinthető lejárt tartozásnak.

Ezek még a közműveknél is máködnek, holott azok aztán piaci cégek, rohadtul nem kötelesek semmiféle kérelmeket befogadni, meg jóváhagyni, meg mifene, ha akar kikapcsol, ha akar felmond, mégse nagyon teszik, amig valami jele van, hogy a fogyasztó fizet akár totálisan késve is.

Egy haverom 3 évig nem fizetett a vagyonkezelőnek, valami 500-600 ezres hátralék halmozódott fel.
Sajnos jogosan rátehető késedelmekkel, és azok kamataival.

12hónapra mégis részletet kapott, mondván a kamattal nullán van a lakáskiadó hatóság, ha pedig csak egy hónapban elcsúszik és nem fizet, máris indulhat az eljárás azonnal.

20 ezres lakásbérlet a nyócban sok!??
30négyzetméterre majdnem 10e a közösköltség, mert szemétszállitás, közös áram, közös víz, (takarítás!!!), közte a ház előtt kötelező téli hólapátolás és sikosságmentesités...kisebb tűzoltás jellegű felújítások mert ránkdől a ház,... szoval a 10e az reális, mi nem reális?

A minimálbér összege, meg a 47ezerből megélés c. gennyes duma, az a totál nem reális.

Esetleg egy faluszéli vályog putriban a semmi mögött, gyökereket rágva "megélünk" 50alatt, ja. Már ha az "életnek" mondható.

Bp közepén egy egyedülálló ember alapköltsége havi 60-80e közt van, és akkor az egy saját lakásban egy önsanyargatásig fegyelmezett, kb aszkéta élet, szószerint.

sanche_ 2015.02.28. 17:58:46

Nem tartom magamat érzéketlennek, de engem felbosszantott ez a levél.

Aki húszezer forintot nem tud kifizetni lakásra, az már bocsánat, de nem érdemli meg. Öt hónapig lazán nem fizetett.. és ki tudja mennyi lett volna, ha nem fenyegetik meg?
Ez az önkormányzati lakás-rendszer nagyon nem stimmel...Szerintem önkormányzatnak ilyet nem szabadna fenntartania. Az államnak kéne valamiképpen közbelépnie, vannak üres tanyák, vigyék el őket, segítsék vetőmaggal és állatokkal és éljenek.
Én annyit látok az önkormányzati lakásokból, hogy filléreket fizetnek azért, amiért mások milliókat. És persze elsősorban innen jönnek azok az emberek, akik közös költséget se fizetnek soha. Szóval az ember fizeti a lakásukat adókon keresztül és fizeti az emelt közös költséget is utánuk.
És ezek után még van bárkinek bőr a képén másra mutogatni ujjal. A történetben nem az a szomorú, hogy valaki nem fizet sok hónapon keresztül semmit (és ezt természetesnek tartja..) és ezért ki akarják dobni, hanem, hogy rajta kívül még sok ilyen van, akiket hagynak.

Ha mindenképpen ragaszkodunk az önkormányzati lakáshoz, akkor olyannak tudnám elképzelni, hogy 3-4 hónapig kedvezményes bérlet, utána viszont álljon be piaci árra.

gizmo26666 2015.02.28. 19:06:36

Ilyenkor eszembe jut, hogy egyetem alatt és utána pályakezdőként egy koszos panellakásban laktam 2 másik sorstárssal, ahol 1 szoba (!) bérleti djía volt rezsivel 50-55 ezer, és ha nem fizettünk volna, akkor kiraknak, mint macskát sz*rni.

Hogy tudom sajnálni szegényt.

PR_fact 2015.02.28. 19:25:54

Valami nagyon nem stimmel az önkormányzati lakások bérleti díja körül, mert a postban leírt lakás bérleti díja minimum 40 ezer + rezsi ami a közös költséget is tartalmazza, az önkormányzati bérlőnek pedig már nem kell közös költséget sem fizetnie. A város mindenkié és hasonló jogvédő gittegyletek megnézhetnék, hogy az általuk védett többnyire cigány családok havi 10-15 ezret sem voltak hajlandóak kifizetni, mert kellett a pénz (segély) cigire, piára, kutyakajára..stb és így halmoznak fel milliós tartozásokat "önhibájukon kívül".

Nemzeti Dohányos 2015.02.28. 19:37:35

Esetleg az első levél után kellett volna megbeszélni a dolgot az önkormányzattal. Szomszédi pletykákra meg nem adunk, azt például megkérdezte-e hogy a szerződésüket felmondták-e? Ha tippelnem kéne azt mondom igen, és csak a kilakoltatási moratórium miatt vannak még ott.

Ejjnye Bejjnye 2015.02.28. 19:55:39

Vagy kamu és provokatív szándékú a cikk, vagy a mesélővel egyéb gondok vannak. Minden 40 ezres lélekszámnál nagyobb városban van a családsegítő szolgálatoknál adósságkezelési tanácsadás. Budapesten pedig profi adósságkezelők dolgoznak a Családsegítőkben. 100e Ft adósság nem tétel, a bajbajutott emberen/családon sokféle eszközzel tudnak segíteni - ha együttműködik velük. Az önkormányzatok pedig hosszú évek pereskedése, sok-sok felszólítás után teheti ki még a rosszhiszemű bérlőt is.

tzi 2015.02.28. 21:00:42

@sanche_: kb. minden szavaddal egyetértek.
Annyit én is kérdeznék a posztot tolótól, hogy a szerződésben volt -e olyan kitétel, hogy ha a szomszéd nem fizet, akkor neki se kell?

Mellesleg ha van 20 ezer forintom amiből vagy kaja, vagy lakbér, akkor bizony inkább lakbért kell fizetni. Mert kaját még mindig könnyebben szerzek, mint lakást. És ha nem telik rá, akkor -bármennyire rohadtul szar is- nem rendezek csak valami rohadtul minimál alaptemetést, bár nyilván mindenki úgy érzi, hogy a vonatkozó hozzátartozó többet-jobbat-szebbet érdemelne.

Nekem ez az egész poszt elég tipikus esete annak, amikor mindenki hibás a valaki helyzetéért, csak a valaki nem.

recommented 2015.03.01. 02:15:04

@gizmo26666: Akkor te a Rózsadombon laktál panelban, mert 50-55000-ből Budapesten már nem szobát, hanem lakást is lehet bérelni Budapesten, rezsivel. Nem nagyot, nem szépet, de lakást. Ha hárman az elmondásod szerint rezsivel 150-165000-et fizettetek egy koszos panellakásra, akkor egészségetekre, de lúzerek voltatok.

recommented 2015.03.01. 02:16:46

Egyetértve másokkal: nem sajnálom a posztolót. Szar dolog, ha valakinek nincs pénze, de nagyon sokan vannak, akik nagyon örülnének egy ilyen lakásnak, és fizetnének is. Kegyetlen dolog, de aki öt hónapig nem fizet lakbért, azt tegyék is ki, pláne, ha még családja sincs.

Annimals 2015.03.01. 06:35:27

Sajnos igazat ír. Itt sokan csak úgy elítélnek másokat,hogy közben nem gondolnak bele ők is kerülhetnek ilyen helyzetben. Példának okáért nekem 30 ezres hátralék miatt bontották fel a szerződést! Aki annyira oda van,hogy olcsó az önkormányzati lakás íme: 53 négyzetméteres lakás bérleti díja 20 ezer, fűtés (tél) 18 ezer, 8 ezer(nyár) hozzáteszem a radiátor hőfokszabályzós! a víz 5-6 ezer, villany 7-8 ezer. Össze lehet adni egy keresetből mennyi marad, főleg itt SzSzB-megyében ahol max 80 ezret lehet keresni. Még egy szösszenet: ha leadod a lakást tisztán,lakható állapotban kell leadni ez így helyes. Amennyiben a NYÍRVV teszi rendbe úgy erre a lakásra fizetsz 900 000 ezer forintot. Mivel ez a cég az önkormányzaté így amit lehet felújítanak rajta a te költségeden! Én például nem fogadtam el az összeget tehát nem azt jelenti,hogy nem fizetek hanem,hogy ennyit nem, így bíróságra került az ügy. Ráadásul a mostani 29 négyzetméteres lakásra nem kötöttek bérleti szerződést velem ( itt fizetve van minden nincs hátralékom) pedig a jogszabályokban annyi szerepel, hogy itt ne legyen hátralékom. Hiába fordultam Jászai Menyhért alpolgármesterhez segítségért semmi hatása nem volt, sőt még a NYÍRVV-t vette pártfogásba. Így most ott tartunk a párommal ( mind ketten rehab kártyások vagyunk én 12 éve szív beteg, a páromnak több betegsége van) bármikor kirakhatnak az utcára minket. Szóval ennyit röviden tisztelt "EGYES" beírók. Ja és eddig senki nem segített a perben pedig egy-két képviselőt megkerestem de nekik is addig jó az ember míg a szavazatokat gyűjtik. Aki esetleg tud jogi tanácsot adni kérem írjon: surda62@vipmail.hu KÖSZÖNÖM.

Traktoros lány 2015.03.01. 08:52:12

Csak szólok, hogy kizárólag úgy lehet hozzászólni a "szegény" blog bejegyzéseihez, ha valaki tételesen felsorolja a kiadásait és bevételeit!
(Engem a múltkor már rendre utasítottak, úgyhogy tudom a vonalat...) :)

Traktoros lány 2015.03.01. 08:54:27

@Annimals: "(...) főleg itt SzSzB-megyében ahol max 80 ezret lehet keresni. "
Na pont az ilyenek miatt lesznek itt a blogon a hozzászólások komolytalanok!

Annimals 2015.03.01. 09:27:25

@Traktoros lány:
Ha magának ez komolytalan sajnálom önt, sőt a lelki szegényeket is.

Traktoros lány 2015.03.01. 09:58:09

@Annimals: Szóval SzSzB megyében maximum 80 ezret lehet keresni? Ez komoly??? Nem magából indul ki véletlenül? Képzelje, nálunk Pest megyében mindenki kopaszodó és szemüveges! Hehe.

Annimals 2015.03.01. 10:13:35

@Traktoros lány:
Temető mellett lakik? Nagyon vicces:-))) Mozduljon ki Pest megyéből mondjuk Borsodba ott még szánthat is :-)))

gizmo26666 2015.03.01. 11:10:22

@recommented: Hát, az igaz, hogy LÉágymányoson volt, és nem a Havannán vagy Kőbányán. Arra nem is nézelődtünk, itt meg a sok BME hallgató megdobta az árakat.
süti beállítások módosítása