Segítsünk a szegényeken!
2015. október 27. írta: Despota

Segítsünk a szegényeken!

1.jpg

Olvasónk arról ír, hogy mindenki segíthet a saját maga módján a nehéz sorsú társainkon. 

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon aszegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

 

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

 

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

 

Jó ötletnek tartom a blogot, főleg, ha idővel társulni fog valamilyen segítő szándékkal is. nyilván itt nem arra gondolok, hogy hozzatok létre valamilyen alapítványt, vagy szervezetet, azokból van elég és legtöbbjük a pénzlenyúlást tekinti fő célkitűzésének, de azért érdemes gondolkodni szerintem. Én most azért írok nektek, mert ebben a rohanó világban sajnos nem divat emlékezni rá, honnan jöttünk és észre venni szerencsétlenebb társainkat, pláne nem az segíteni rajtuk. Pedig mi magunk is tehetünk ám, nem is keveset. Én nagyon szegény, vidéki családban nőttem fel, 5. gyerekként. éheztünk, fáztunk, a kinőtt, elhasznált ruhákat egymástól örököltük, az iskolában pedig igen gyakran élcelődtek emiatt rajtunk. Én ott és akkor eldöntöttem, ebből az egészből kiutat találok, ma pedig már mondhatom, nincsenek anyagi problémáim. Kellett hozzá jó 15 év keserves küszködés, folyamatos tanulás, lemondás, de sikerült. Van házam, nyaralóm, saját autóm, megengedhetem magamnak, hogy évente többször elutazzak a családommal, nincs hitelem,és tartozásom. Egyáltalán nem hivalkodni szeretnék, csak rávilágítani, mindez csak rajtunk múlik.

 Nem volt kellemes, amikor a gimnáziumban mindenki azzal volt elfoglalva, hova megy bulizni, az egyetem alatt két állás mellett éjszakákba nyúlóan tanulni, majd diploma után egy ismeretlen országba kivándorolni és elkezdeni építeni magamat. De volt egy célom, ami mindig előttem lebegett és amikor valamiért padlóra kerültem, ez adott hitet és erőt, hogy tovább küzdjek érte. És lám, sikerült. Én megtanultam és másoknak is csak azt tudom tanácsolni, ne adjátok fel soha, de soha.

 

help02.jpg

A szegénységet azonban nem lehet és nem is szabad elfelejteni. Mindegy, hogy ki és miért került nehéz helyzetbe, ne süssük le a szemünket, vegyük észre őket. Minden hónapban kimegyek a "saját" szegényeimhez, akiket már évek óta ismerek és próbálom a magam képességeihez mérten egyengetni az útjaikat. Volt, akinek több év után állandó állást tudtam szerezni, de olyan is, akinek a családját találtam meg. Legtöbbször persze sokkal kisebb dolgokban tudok segíteni nekik, élelem, ruha, némi pénz. A szigorú alapelvem, hogy csak azokon segítek, akik maguk is akarják a változást. Ezt nagyon hamar le lehet ám szűrni, aki csak egy jót akar inni és fetrengeni tovább a posványban, azok számár nem tudok utat mutatni és nem is akarok. Viszont, aki hajlandó küzdeni, azért én is igyekszem megtenni, amit tehetek.

 Ezt javaslom mindazoknak is, akik hozzám hasonlatosan nem szűkölködnek, nem lebeg Damoklész kardja a fejük felett, hanem az átlagnál kicsit jobbak a körülményeik. nemsokára itt a Karácsony is, ez talán az év legalkalmasabb időszaka arra, hogy elkezdjük.nem papolni akarok, de abba gondoljon bele mindenki, hogy sosem tudhatjuk, mikor kényszerít minket az élet ugyanilyen nehézségekbe és akkor mennyit számítana, ha minket sem hagynának az út szélén. Az elérhetőségemet megadom a szerkesztőknek, ha netán valaki szeretné felvenni velem a kapcsolatot. További sok sikert önöknek!

 T. Z.

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr778025560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jogalany 2015.10.27. 16:02:03

Az ország vezetőjének jobbkeze, azt mondta: annyit és amenyije van. Nos ha valaki semmit sem ér, arra miért költsünk?
Minden migráns menjen haza. 2 évet dolgoztam arab országokban, higgyétek el, nem ide valók.

Zsuzsi25 2015.11.26. 17:01:29

Segotek. Havi 100 ezret levonnak a fizetsembol ado jogcimen
süti beállítások módosítása