Szegények, gyertek hajóra dolgozni!
2015. október 29. írta: Despota

Szegények, gyertek hajóra dolgozni!

carnival-breeze-carnival-cruise-lines-cruise-ship-photos-2014-03-17-at-grand-turk.jpg

Olvasónk egy hajózási cégnél Hr-es, arra buzdít mindenkit, hogy a beletörődés helyett merjenek lépni és belevágni valami újba. 

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon aszegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

 

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

 

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

 

Sziasztok!

Komolyabb hajós cégnél vagyok hr manager. Azon tűnődtem, látva ezeket a sorsokat, hogy miért nem jönnek az emberek hajózni?

Belépő szintű pozícióknál, mint a szobalány, mosogató / konyhai kisegítő elég az alap német, vagy angol nyelvtudás.

Ennyit bárki össze tudott szedni az iskolában a 8 osztály alatt!

Mi kell a hajózáshoz? Kitartás és idegek! Napi 10-12 óra meló, néha több és néha kevesebb. Ha az ember bekerült, utána crosstraining lehetősége adódhat üresedéskor, ami mindig van, rengetegen nem bírjak végigcsinálni a szezont!

msmajestyoftheseasedit1.JPG

A szezon márciustól indul és novemberig lehet dolgozni, általában 2-4 hét szabadsággal, már aki élni szeretne vele! Erösén ajánlott persze.

A kezdő fizetések 650 euro + jatt szintről indulnak, igy kezdetben alig ezer euro felett lehet keresni. A kérdésem annyi, most mennyit is keresnek ezek az emberek? Másik dolog, hogy ez a pénz tiszta, ezt 100%ig felre lehet rakni.  A hajon ingyen van a kaja, szállás (ez utóbbi nyilván) és persze hajótól függően az internet.

Egy dologra kell el szánják magukat az emberek, a bátorságra hogy merjenek lepni és váltani. Ezen senki más nem tud segíteni.

Ha valaki érdeklődik, nyugodtan írjon erre az emailre, igy ugyanis meg lehet spórolni a magyar közvetítők lehúzós 80ezres díjait, amivel leszedik a jelentkezőket.

Üdv Zsékettő

p.s. a céges emailt nem szívesen adnám meg direktben, különböző érdekek es jogi problémák miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr908031470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ördi ke 2015.10.29. 15:57:35

Nemhinném,hogy vàlogatni kekl majd a jelentkezök közül.

pöndörödő macskaseggszőr 2015.10.29. 18:31:54

Ennyire nem jelentkezik senki a hajós kulimunkára? :)))

Iván_a_muzsik 2015.10.29. 18:43:52

650 euro ? Te jó ég németországba a szegénységi küszöb 800 euro?! Hogy csökkenhetett le ennyire,úgy látszik tényleg nagy a válság...

Cormorant 2015.10.29. 19:02:51

@Iván_a_muzsik:
- A hajó nem Németország.
- A hajón minden utas kötelező jattot hagy ott a fogyasztása után. Ebből fizetik a személyzetnek a jattot. Ezzel együtt 1000+ EUR-t viszel haza
- Németországban és máshol is kell fizetned a lakhatást + megélhetést. A hajón ingyen van! Igy az 1000 EUR tisztán megmarad! Számolhatsz azzal, hogy így minimum 1400-1600 EUR a fizetésed.
- Németországban nem elég az alap német, vagy angol.
- Van tovább lépési lehetőség, ha megbecsülöd magad és a munkád, tanulsz tovább.
- Világot látsz!

Tényleg annyira sz@r lenne? Akkor csak henyéljetek tovább a szüleitek nyakán, siránkozzatok. Az iskolában nem tanultatok, vagy éppen testnevelés-könyvtár szakra futotta a híres egri tanárképzőben és nem tudtok elhelyezkedni sehol, még titkár/titkárnőnek sem vagytok jók, most megmérethetnétek magatokat, de a valagatokat felemelni nehéz, mi?
Csak a kifogás, de annyit nem tesztek meg magatokért, hogy írjatok ennek a hr-snek, hiszen amúgy sem lenne az nektek jó, meg hát a világ amúgy is csak ellenetek van, meg a gyurcsány, meg azorbán, meg az elmútt 20-25 évetek! Ja, meg persze a beteg szülők, a barátok, a túrórudi és magyar kolbász, majd elfeledtem!
Aki úgy érzi, hogy nem ezt érdemli, emelje már fel végre a selymes hátsóját és jelentkezzen!
Ti pedig @Iván_a_muzsik és ördi ke és a többiek most az egyszer vetkőzzétek le a híres magyar mindenbenaszartésnegatívumotkeressük stílust és inkább bátorítsatok mindenkit, akire ráfér! Ez egy lehetőség, amit honfitársatok INGYEN nyújt nektek!

Mmarci 2015.10.29. 20:14:18

Angliában is rengeteg hely van ahol alap nyelv elég. Betanított munkák pl.
En egy ülés gyárban dolgozom heti 5 nap napi 9.5-10.5 óra. Rohadt kemény de bruttó 400£/hét. Nettó 300 (szállás levonva biztosítás fizetve) es van túró Rudi es kolbász is

Zsuzsi25 2015.10.29. 20:36:52

@Cormorant: gyonyoru megfogalmazas! :) Maxinalisan igazad van

Mmarci 2015.10.29. 20:49:54

Akar most os tudok 3 helyet ahol van felvétel holnaptól

2015.10.29. 20:55:51

@Iván_a_muzsik: ha mar elokerult a matek:
Svajc a turizmus fellegvara, kiemelkedo fizetesekkel, ebben egyeterthetunk.
Az atlag vendeglatos 2-2500frankot keres nettoban, egy hajos kabintol nem nagyobb lukban elve, szezonmunkaskent, a hoteles kajat fogyasztva.
Ez bitang jol hangzik, heti 1 szabadnappal. De csak ugy mukodik, ha nem tortenik veled semmi, mert akkor a svajci tb ketto perc alatt elfogyasztja a penzed. Nem mennek bele a reszletekbe, eleg ha elhiszed.
A masik dolog, hogy ehhez a havi 1800 euro megtakaritashoz nemetul tokletesen, mellette angolul es/vagy olaszul illik meg folyekonyan tudni. Ismerve a magyar diplomara varok tomegeit, ez a karrierlehetoseg.

Miert hajo?
-basic nyelvtudassal is elindulhatsz, amit a multikulti miatt egy ev alatt jelentosen fejleszthetsz (ingyen nyelvsuli "terepen")
-a teljes penzed megtakarithatod, ami 7 honap utan siman lehet 7-15ezer euro.
-ha ratermett vagy es elszant, rendkivul konnyu karriert csinalni.
-ha kibirod a hajozast, utana mindent kibirsz es ertekes munkaerove valsz a "sima" hr-esek szemeben a teherbirasod miatt.
-kivalo ugrodeszka a szarazfoldi, nivosabb vendeglatos helyekhez mint Svajc, Ausztria (amihez a nylevtudast pl egy nemetes hajon lazan megszerzel 1-2 szezon alatt)
-ingyen bejarod Europat es/vagy a vilagot
-hosszasan lehetne sorolni meg, de felesleges.
-a lehetosegek vegtelenek...

Koszi,hogy kiraktatok az uzenetem, amit gondolatebresztonek szantam :)

udv Zs2

2015.10.29. 20:58:02

jav.: "ismerve a magyar diplomara varok tomegeit, ez a karrierlehetoseg " nem jatszik.

agarik 2015.10.29. 22:27:33

A véleményünket kérdik? Tessék:

- nem ad meg elérhetőséget,de még cégnevet sem
- bár a munkalehetőpség novemberig tart, valamiért mégis november elsején jelenik meg a ?hírdetés?. Ez így kábé vicc kategória.
- bár elméletileg "100% tiszta pénz", a hírdető mégis "jogi problémák"-ra hivatkozva nem hajlandó megadni semmilyen visszanyomozható adatát.
- Nemzetközi/külföldi munkalehetőségről(?) van bár szó, mégsem tisztázza, a fizetés milyen periódust foglal magába, mert a havi fizetés jelen országon kívül tudtommal nem igazán divat. Tehát a 650 euró az most teljes szezonra, egy hónapra, két jétre, vagy egy hétre vonatkozik?

Mert ha a fentidolgokat sikerülne tisztázni, részemről érdekelne, és nem alapfokú angol rettegéssel vágnék a dolognak, hanem felső-középfokkal.

micsoda? 2015.10.29. 22:45:53

@agarik: Elég kritikus vagy, talán csak a díjazás mikéntjéről nem irt, a többiről igen, és elfogadható az indoka is, amiről nem. Nyelvvizsgádhoz már csak egy erős teljesítmény kell, a kötekedés mellett:-)

siriq111 2015.10.29. 23:19:31

Momentan fontolgatom, hogy megint kulfold. 15 evet toltottem el. Az angol folyekonyan megy. Etteremnel mar meg volt Jamie Oliver is, mar mint nala meloztam. Itthon ertelmes penzt ugy, hogy kozben szeressem is azt amit csinalok(meg ha nem szeretem , akkor sem tudok keresni annyit) nem lehet. Mindenki csak annyit mond. Ezzel a tudassal van melo. Jo , akkor merre menjek. Hat pasz :D . Mondjuk a haver mar 10+ eve csinalja.

siriq111 2015.10.29. 23:23:00

Egyebkent Cruise Line-n 5 honap korul van a szerzodes, ha folyami , akkor ez lehet 2 honap vagy full season az az novemberig , marciustol. 2 havonta van piheno de ha valaki lenyomja a full season-t , akkor telen is kap "havi" fizetest ami olyan 150 ezer korul szokott lenni. Remelem segitettem par embernek ezzel.

pamut 2015.10.30. 00:30:32

Nem véletlen hogy Kelet-Európából meg más más nyomortanyákoról töltik be ezeket a rabszolga-pozíciókat. SENKINEK nem ajánlom ezt a hajós melót.

Ezért nem csak dolgozni kell, hanem feladni az életed is. Eleve egy hajón leszel bezárva hónapokig. A hajóról értelemszerűen nem lehet kimozdulni (csak néha a kikötéskor pár órára ha mázlid van és elengednek), azaz olyan mintha 24 órában a munkahelyeden laknál dolgoznál élnél. Saját kabinod sem lesz csak megosztott valaki mással. Nincs magánélet, vagy ha van, nem "magán". Ha a főnököd kizsigerel, nem tudsz felmondani. A meló kemény. 12 órázni kell vagy amíg mondják, a főnököd rendelkezik az életed fölött. Lábad tönkremegy, vigyél legalább 3 minőségi sportcipőt különben szarban leszel, és senkit nem fog érdekelni hogy fáj a lábad. A hajót állandóan működtetni kell, nincs hétvége, nincs ünnepnap. Nagy önfegyelem és stabil, stressztűrő idegrendszer kell ehhez, fizikailag is nagyon ott kell legyél. Nem véletlen hogy a gondos előszűrés ellenére is csomóan otthagyják.

És ott ezért a nyugati mércével hugyé-szarér pénzért csak egy szolga leszel, azok közül is a legutolsó. Hidd el, a duplájáért sem érné meg csinálni, csak a szegényeken élősködnek akik kiszolgáltatottak és elvállalják. A nemzetközi vizeken ugyebár nem ellenőrzi őket semmilyen munkafelügyelet, meg is látszik. A pénz nagyját a féléves szerződés végén adják oda, azaz ha az idegeid vagy a lábad felmondják és egy kikötőben lelépsz, vagy anyád megbetegszik és haza kell utaznod akkor annyi a pénzednek.

Nagyon nem egy leányálom ez, higgyétek el. Ez rabszolgaság. Nem csoda hogy nem tolonganak ide nem hogy a nyugatiak, de még a keletiek sem. Ez nem élet. Ez persze egy óriási biznisz a felül lévőknek, de azok nem ti lesztek soha.

Ha szegény vagy és ki akarsz törni és tudsz alapfokon németül-angolul találsz melót Németországban-Angliában pláne ha valami gyorstalpalót elvégezel, járj utána, sok sikert, komolyan. Vár az építőipar, az egészségügy, a vendéglátás. Azok sem könnyűek de ennél sokkal jobbak. A hajó az nem pálya, ne dőlj be a szép óceános képeknek meg a luxusnak. Aranykalitka az, és nem neked csillog.

Almandin 2015.10.30. 00:53:00

@pamut: Összefoglaltad a lényeget. Ráadásul sok embernek rámegy az egészsége, vagy eleve fizikailag alkalmatlan erre a típusú munkára.
Ezért fogják már lasszóval a munkaerőt ezekre.

siriq111 2015.10.30. 01:43:06

@pamut: A kelet Eu csak oruljon. Ugyanis nem foglalkoztathatja peldaul Cruise Line-n tovabb az alkalmazottat me, tobb mint 6 honap. Sok orszagbol 12 honap a contract. Atlagosan 4-5 honapot tolt el az ember tengerjaron, igy meg ezen reszere sem lehet panasz. Arra viszont igen, hogy a magyar munkamoral az pillanatok alatt megszokott bukni kulfoldon. Sokkal hajtosabb, temposabb es nagyobb odafigyelest igenyel mint itthon. Azt is mondhatnam, idehaza egy lazsalos tempo van , hatlamas lazasaggal megtomve.

siriq111 2015.10.30. 01:46:46

Konkretan csak a havernak ugrottam be mint segitseg, nekem szurt szemet a sok allas, lazsalas. A tempo az lassu. Nem is olyan regen az etteremben napi 2000 fot szolgaltunk ki, igy van ralatasom mi a hajo. Foleg, hogy a haver 10+ evet toltott el rajta. Egyik sem jo. Melozni kell. Aki nem birja teljesen mindegy hova megy.

martineden 2015.10.30. 09:04:39

@Cormorant: Tehat minimum 240 ora melo egy honapban,650 ert.ami kemeny 2,7 Eur oraber.A rabszolgaknak is tobb jovedelme van.A borravalot es a szallast ne szamold a fizeteshez,az olyan mint a kutya vacsoraja. Apropo elmesz a szarazfoldon haztartasi kissegitonek,vagy baby csosznek,az is 650 Eur es napi max 8 ora munka,ja es szallas ,kaja ugyanugy van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.10.30. 09:08:14

A havi 300 óra meló Az még kibírható.

Richard Xenos 2015.10.30. 10:25:32

@Mmarci: Tényleg? Akkor segíts már légyszíves. Én mennék ki, de fix állás nélkül nem merek nekiindulni asszonyostul. Egyedül meg nem fogok. Ha van tuti munka, már indulok is...

pamut 2015.10.30. 10:35:57

@siriq111:
Nem tudom miért kéne átvenni azt a betört-rabszolga mentalitást hogy akinek szar melója és kihasználják, az örüljön hogy nem használják ki még jobban. Az ostobák diadala ha kibírják a méltánytalan körülményeket.

A magyar munkamorál kapcsán pedig kérlek ne általánosíts mert egyszerűen hazugság mindenkit lelustázni, rengeteg ember hajt kőkeményen itthon is, na meg félmillió emberünk már külföldön is megállta a helyét, sokuk olyan állásokban (pl. vendéglátásban) amit a helyiek sem bírnának végigcsinálni, pont ezért vesznek fel keletieket.
Igen, van a magyaroknak egy renyhébb része is, igen, vannak akik nem tudják felvenni a kemény meló ritmusát, nem is kevesen. De mindenkit nem lehet egy kalap alá venni.

Aki hajózni megy azt meg csak sajnálni tudom, fél évig nem találkozhat se a családjával se egy ismerősével sem, mintha csak börtönben lenne, a 12+ órás műszakok már csak a ráadás, ezt kibírni nem hősiesség hanem ostobaság.

siriq111 2015.10.30. 10:40:53

@pamut: Volt, hogy 2-5 evig sem lattam a csaladom. Ez egyen fuggo. Ez nem rabszolgasag, hanem szimplan elvarnak valamit es fizetnek erte. Egyertelmu, hogy nem mindenkirol beszeltem a munkamorallal kapcsolatban.

martineden 2015.10.30. 10:50:50

@siriq111: ,,hanem szimplan elvarnak valamit es fizetnek erte."..Az a baj,hogy csak elvarnak ,de nem fizetnek erte.

siriq111 2015.10.30. 10:53:26

Ugylatom felesleges ide leirni barmit is. Ha nem tetszik valami , akkor ne csinald. Ez ennyire egyszeru. Senki sem kenyszerit semmire. Ha mesz ,ha nem. Tortenetesen nekem sem jobb sem rosszabb nem lesz tole a kozerzetem.

Advanced Flight 2015.10.30. 11:21:43

Én csak egy konkrét példával tudok szolgálni. Nagyon kedves rokonom volt hajón évekig (igaz, ennek már vagy 15 éve). Végzettség nélkül, minimális angoltudással ment ki, a hajó éttermében dolgozott. Állítása szerint tényleg nagy volt a hajtás, de amikor hazajött és találkoztunk, vidám volt és bizakodó. Egy csomó pénzt félretett, és amikor befejezte a hajókázást, Ausztráliába ment tanulni és dolgozni. Azóta is ott él, egy éttermet vezet.

agarik 2015.10.30. 12:39:03

@micsoda
Nem elfogadható ha az egyik fő híroldalon feketemunkát hírdet valaki.
Az meg egyenesen értelmetlen ha egy épp lezáruló munkára "hírdet" felvételt (mire felvennének megszűnik a munkahely).

Azt sem árt végre valakinek kiszámolni "mennyit is keresünk itthon?" viszonyításként.
HA havi a 650 euro (teljes amatőrizmusra, azaz a munkáltató elfogadhatatlan megbízhatatlanságára utal - már a nyilvánvalóan feketemunkától eltekintve -, az 300 HUF-os árfolyammal számolva 195,000.
Ez heti nem 40, de 70-84 óráért. (Nem csoda ha vki nem bírja a szezont!)
Ha visszabontjuk összehasonlításként heti 70 órára alapozva, az havi kb. 79,500 HUF lenne ha a szokásos 40 órás-5 napos műszakban számolnánk, ami kábé a magyar minimálbér, ami nyilvánvalóan lehúzás.
A szállás és étel ugyan emellé jár mint caffeteria, DE valódi caffeteriat nem kapsz, családoddal nem érintkezel, a hajóig jutást nem fedezik (máris ugrott 2 havi béred teljes összege), ruhapénz nincs (arról pedig nem esik szó egyenruhát, felszerelést adnak-e, és én már bizony jártam olyan helyen ahol nem adtak).

agarik 2015.10.30. 12:41:48

@agarik: mármint a megbízhatatlanságra utal hogy nem közli milyen időszak alapján számolja a fizetést

Mmarci 2015.10.30. 18:40:47

Dolgozni mhol kell. Lehet mo-on éhbérért es lehet külföldön egész jo pénzért. En 1600£ keresek ami azért itt is elég jo penz. Persze, fel kell adni sok mindent. Család, barátok, megszokás, de cserébe egy élhető élet nem rossz üzlet.

pamut 2015.10.30. 20:06:20

@siriq111: "Volt, hogy 2-5 evig sem lattam a csaladom. Ez egyen fuggo."

Hát tudod ez tényleg egyén függő. Nincs az a pénz amiért én évekre hajlandó lennék távol lenni a családomtól.

Mondjuk ha ez neked nem okoz gondot akkor téged keresnek hajóra.

2015.10.30. 20:12:58

@agarik: a klasszikus főszezon március-november időszakban történik. A téli pozíciók már mind elmentek, nem véletlenül. Karácsonykor nyílnak a zsebek :)

aki akart így is megtalált. Előre is üdvözlöm azt a könyvelő lányt, aki most fog nekiállni angolozni, hogy jövőre recisként megmutassa magát, majd recifőnökként 2500 euró körül keressen, láblógatva.

@pamut: láttál már hajót belülről? Esetleg valaki elmesélte?
Akkor egyesével kezdem:
-igen, be vagy zárva, hisz a hajó egy kéthetes út alatt vagy 15 város látogat meg, néha többet is. Mindennap új város és/vagy ország. Mozog a munkahelyed! Hihetetlen egy hajótól mi?
-nem engednek el? A hotelmenedzser beáll az ajtóba és a szabadidődben visszatart a pénzköltéstől Frankfurt belvárosában, vagy ezt mégis hogy? :)
-te hol voltál ahol a pénz nagyját a végén fizetik ki? Azért mert hallottál valakiről aki mesélt valakiről aki úgy tudta hogy....Saját tapasztalat, hogy később fizettek ki? Mondanál egy cégnevet kiváncsiságból vagy hajóstársaságot? Guglizni nem ér!
A fizu minden hó 25-ig a számlán. A jatt út végén a zsebben szétosztva amint kiszállt az utolsó vendég reggel. NEm általánosíts mert volt egy rossz tapasztalatod egy inkorrekt céggel. Kérek egy cégnevet persze :)
-Dolgozni kell a pénzért? Azta! Azt hittem ingyen adják.
-Megfordítom: nincs munkád, csak közmunkán, nincs releváns papírod, szakmád. Milyen jövő vár rád? A hajózás egy kitörési pont rengeteg embernek. Fontos, hogy használd ki a nyelvtanulás előnyeit, szedd meg magad és dobbants tovább.
-Nagoyn sokan ragadnak bent, mert nincsenek számlák, főznek rájuk, a mosoda csak 1 perc séta a kabintól, mindennap változatos helyeken áll meg, a fizu ehhez képest bőven elég bármire. A holtszezonban bárhova elmehetnek nyaralni, mert a félretett pénzből futja rá (már aki nem lakásra/házra gyűjt).

Látom nagyon megy a rugózás a 650 euróra. Értő olvasás (ezért nem lesztek recisek :P ) egyes. Ez a legkisebb hajón, a legkezdőbb pozíció.
-Ha van szakmád, ami vendéglátós és vagy adminisztrációs már nem belépő szinten kezdesz, ugyanez a nyelvvel. Pl. most az interjúztatás során találkoztam egy fantasztikus szakácssráccal. Csak commi-nak tudtam felrakni, mert nem beszélte a nyelvet. Hiába tudtam, hogy kenterbe verné a sous-chef-et is tudásban, a nyelvtudás kell, h menüt olvasson, a konyhafőnökkel kommunikáljon és esetenként irányítsa a kezdőket.

Néhány szám, ha megy a nyelv és van szakma:
konyhafőnök: 2500-3000eur+jatt+bónusz
chef de partie: 1500eur + jatt
Recifőnök: 1600-1800eur
szobalány: 750-850eur+jatt+jatt a kabinból (vannak hajók ahol jobban keresnek mint a recifőnök vagy a végzett szakácsok. Én nem sajnálom tőlük, amilyenek időnként a vendégek)
éjszakai recis: 700-1000eur+jatt

Plusz bónusz rendszer, ha ajánlod az ismerősöd és megcsinálja a szezont, 250.- megy a zsebedbe.

Plusz a cég minden utazásod téríti és nem wizzairrel repültetünk elhiheted. Hanem Lufthansa-val és társaival, mert a keményen dolgozó crew megérdemli ezt a bánásmódot.

Nem kevés kollégám csinál a hajós tapasztalatával komoly szállodákban karriert. A szakmai rutin miatt és a mindent kibíró idegek miatt. A szállodások is szeretik a volt hajósokat, mert a sebesség és tapasztalat terén lenyomtok bárkit.

@agarik: te hogy kapod otthon a fizetést? Na itt pont ugyanúgy van hó végén fizetés. Mitől lenne itt másképp? Uniformist adjuk, persze deposit lehúzva, hogy le úgy add vissza mint amit a kutya szájából húztál elő :).
Te miért nem érinteztél a családdal? Nem tudtál lebara kártyáát venni a németeknél, hogy 5 forintért hívd percenként a családot otthon mobilról mobilra? De vehettél volna O2 feltöltős usb-s netet, ami 10GB-nál 30 euró, és akkor mehet a skype. Persze ez csak a régebbi hajókra igaz, az újakon a crew ingyen használja a netet.

Sejtem amúgy kikkel jártál így, de szerencsére rengeteg normális cég van a piacon, nem kellene általánosítanod.

2015.10.30. 20:16:06

@pamut: az ügynökségeket meg kell fizetned, ha kényelmes vagy és nem a barátod a gugli, vagy nincs egy olyan mint én, aki direkt jön el ide :)
Plusz az ügynök nem hülye, csak a legjobbakat fogja nekem majd emailben ajánlani, ha nyitok egy pozíciót, hiszen ő is keresni akar. Minél tovább van alkalmazásban egy melósa, annál többet kaszál.
Nem jótékonysági szervezetek, ők is a profitból élnek, tartják fenn a szép irodákat ahova mehetsz interjúzni, meg szerződést aláírni (egyesek tényleg nem tudnak/akarnak néhány oldalt kinyomtatni, aláírni és scannelve visszaküldeni) stb...

2015.10.30. 20:24:51

@siriq111: az óceánt ne keverjük ide. Bár, ott is 6 hónaposak a szerződések és csak nagyon különleges alkalmakkor enged az ember hosszabbítani (kiesik a rotációból a kővetkező ember, kell 1-2 hét mire találunk egy minőségi melóst.

Ja, kihagytam, hogy Nyugat Európa nem hajózik? Aha. Ezt szívesen megkérdezném a német-osztrák-svájci triótól akik az elit német 5*+ hajókat viszik (ahol 1 nap, 1 főre 400 eurótól indul mondjuk 4000ig, tehát nem fogsz találkozni csak nagyon kevés magyarral, ellen német hírességekkel inkább), hogy mit szólnak a kijelentésedhez.
Ezeken a hajókon is megveti ám a lábát a hazánkfia és öregbíti az ország hírét a kiváló német tudásával, stílusával és kimagasló tudásával. Amivel aztán olyan ajánlókat kap, hogy bármely top szálloda( vagy lánc) két kézzel kap majd utána.

Egyet ne felejtsetek el, mindegy hol kezditek, tudatosan építsetek karriert. SEmmiképpen ne dobjátok be a törölközőt egyik napról a másikra. Mindig csúnya a vége ha valaki nem tartja be a felmondási időt. Ne tegyétek!
Tudd, hogy mit miért csinálsz és ha jól csinálod, az iroda partner lesz benne és segíteni fog. A vendéglátós világ kicsi, egy rossz döntéssel is sokat lehet bukni.

Lemaradt még egy dolog. Ha nincs otthon gyerek, simán jelentkezhetnek párok is. Ugyan némi rizikót hordoz (ha mennek, együtt mennek és az rögtön két üres hely), de ott az esély, hogy egymást támogatva sokkal messzebbre juthatnak lelkileg és anyagilag is...

Almandin 2015.10.30. 21:06:40

@Mmarci: Nem normális, hogy egy munkahelyért fel kell adni a családi életedet, rámegy az egészséged, nincs naponta néhány óra szabad időd sem. Szerintem ilyen típusú munkát napi 8 óránál hosszabb ideig végezni nem embernek való. A heti egy-két szabadnap is azért járna, mert a munkaerőt újra kell termelni. Kimerült dolgozó a munkáltatónak sem jó!
Hangsúlyozom, nem a munkavégzés ellen beszélek, de nem lusta az, aki nem akar vagy nem bír ennyit dolgozni. Épeszű ember nem egy biorobot akar lenni, hanem egy teljes életet élő ember, aki szorgalmasan ledolgozik max. napi 8-10 órát, minden nap jut ideje kikapcsolódni, a családjával törődni, eleget aludni.
Ez a fajta foglalkoztatás egyedül a hajós cég tulajdonosainak és dúsgazdag ügyfeleinek, utasainak jó.

Almandin 2015.10.30. 21:12:51

@zseketto: Azt írod, mindig csúnya a vége, ha valaki nem dolgozza le az időt. Kedves kis burkolt fenyegetés ez.
Tudod mit? A csalogató marketingszöveged tedd félre, és állj be magad egy szezonra melózni a hajóra. Szerintem te se bírnád végigcsinálni. Te se vagy különb a rabszolgatartó főnöködnél, segédkezel neki a saját honfitársaid kiszipolyozásában. Biztos jó kis fizetést kaphatsz, hogy ez így megéri. Kényelmes hr-es munka, irodában, elég pihenéssel, elkölthető pénzzel. Akiket meg felveszel, azok dolgozzák ki a belüket, és akár rokkanjanak bele a munkába, de ha idegileg-fizikailag kimerülnek és menet közben kiszállnak, akkor meg "csúnya vége lesz"! Gratulálok a nemes szakmai tevékenységedhez.

pamut 2015.10.30. 23:54:18

@zseketto:

Kedves ZS2. A válaszod annyira komolytalan, hogy választ se érdemelne, de azért röviden megteszem.
Előrebocsátom hogy álszent színjátéknak tartom ezt részedről. Te itt a szegényblogon önzetlen segítségnek feltüntetve pénzt akarsz keresni. Ennyi, ez erről szól. Kiraktál szép képeket, elhúztad a mézesmadzagot, stb, oszt erre jött pár kommentelő aki leírta rabszolgamunka sötét oldalát is. Hát tudod a net már csak ilyen, itt van visszajelzés, nem olyan könnyű megvezetni az embereket.

Lássuk:
"-Dolgozni kell a pénzért? Azta! Azt hittem ingyen adják."
Ha a dedóban akarsz vitatkozni, akkor menj a dedóba. Sehol nem írtam hogy meló nélkül kéne pénzt adniuk.

- "Mozog a munkahelyed! Hihetetlen egy hajótól mi?"
Sehol nem írtam hogy hihetetlen lenne. Mi bajod van?

"-nem engednek el? A hotelmenedzser beáll az ajtóba és a szabadidődben visszatart a pénzköltéstől Frankfurt belvárosában"
Nem minden kikötőben engednek el. És mielőtt megint hülyeséget válaszolnál: nem, ez nem azt jelenti hogy soha nem engednek el, csak hogy nem mindig. Na nem mintha pár óra alatt be lehetne járni egy komolyabb város érdekes helyeit.

- "Saját tapasztalat, hogy később fizettek ki?"
Egy ismerősöm személyes tapasztalata. Tekintve a fluktációt, teljesen hihetőnek és életszerűnek tartom hogy próbálják őket ezzel az eszközzel is a megtartani. Mondjuk talán több fizetéssel és kevesebb melóval meg saját kabinnal azaz korrektebb körülményekkel kéne őket megtartani. Ja, akkor kevesebb profit maradna a fentieknek... hát igen, ezt hívják munkaerőpiaci erőfölénnyel való visszaélésnek. Aztán meg képmutatóan csodálkozást játsszatok el amikor gályarabos hasonlatokat mondunk.

"A jatt út végén a zsebben szétosztva"
Na ezt még te is beismered (érdekes a posztban ezt nem írtad). És miért az út végén? Te mit szólnál ha a neked járó fizetés egy részét csak több hónapos késéssel kapnád meg?

"-Megfordítom: nincs munkád, csak közmunkán, nincs releváns papírod, szakmád. Milyen jövő vár rád? A hajózás egy kitörési pont rengeteg embernek."
Mit fordítottál meg?
Ugyanazon kondíciókkal amikkel szobalány/mosogató lehet valaki egy hajón (ezek voltak a posztban) a szárazföldön is lehet, és ott jobban jár.

"-Ha van szakmád, ami vendéglátós és vagy adminisztrációs már nem belépő szinten kezdesz, ugyanez a nyelvvel"
Nem mondod. Érdekes, ez ugyanígy van a szárazföldi melókkal is. A posztban nem szakmás munkát írtál. Nos, jó hírem van: ha van szakmád, Németországban és Angliában is NAGYON JÓL kereshetsz. A nyelvtudás ott is kell, ez független attól hol vagy.

- "konyhafőnök: 2500-3000eur+jatt+bónusz"
Németben is simán keresel ennyit konyhafőnökként, még többet is. Nem vagy bezárva, találkozhatsz a haverokkal, családdal, élhetsz.

- "Plusz bónusz rendszer, ha ajánlod az ismerősöd és megcsinálja a szezont, 250.- megy a zsebedbe."
Nem tudom mióta számít bónusznak, külön melóért külön pénz. A toborzás külön meló, még jó hogy kap jutalékot érte. Mondjuk ez is alamizsna... ha jól tudom az ügynökség havonta 100-at kap egy ember után, a szegény mosogató szemét meg gombokkal szúrjátok ki. HA végigcsinálja az embere a szezont...

- "Nem kevés kollégám csinál a hajós tapasztalatával komoly szállodákban karriert. A szakmai rutin miatt és a mindent kibíró idegek miatt. A szállodások is szeretik a volt hajósokat, mert a sebesség és tapasztalat terén lenyomtok bárkit."
Ezzel az én verziómat erősíted: hogy ez egy KŐKEMÉNY, a többségnek kibírhatatlanul kemény és stresszes meló. Épp ezért nagy a fluktáció. Nem csoda hogy aki ezt kibírja, azt szívesen látják máshol. Csak ez nem a meló érdeme (sőt), hanem azé aki kibírja. De a vendéglátásban a szárazföldön a hajós gályázás nélkül is fel lehet építeni egy karriert ha valaki erre vágyik.

És akkor azokról is beszéljünk, amiket meg sem mertél említeni, mert ezek a legdurvábbak, tán azt gondoltad amire nem reagálsz az nincs is:

- Ez nem élet. El vagy vágva a családodtól hosszú hónapokra. Se magánélet, se semmi, csak a hajó. Ezt (is) kéne megfizetni.

- A munkahelyeden kell élned, elölteni a kevéske szabadidőd, és ott a szállásod is. Ki se lehet mozdulni mert ugye hajó a vízen van.

- Nincs saját élettered. Egy saját zugod, ahová bebújhatsz. Nincs magánélet. Egy pár nm-es kis kabin, amit meg kell osztanod egy vadidegennel, mert az egyszemélyes kabint is sajnálják a kapzsi hajótársaságok a mosogatóktól.
Vajon kinek van nagyobb területű szállása: egy mosogatónak egy pici kabin felében (vízszint alatt), vagy pl. egy állatnak egy jobb minőségű állatkertben?

- Gyakorlatilag DUPLA munkáért adnak 1 fizetést! Még 1nek is keveset... Számoljunk már basszus:
Heti 7 nap munka. Napi 10-12+ óra meló. Ez heti 80 óra, vagy még több! Egy normál meló heti 40 óra!
Magyarul EGY fizetést kapsz KÉT teljes állásért! Röhej ezer eurót!
Miközben vadidegenek közé vagy zárva hónapokig, se család se semmi, azaz lényegében teljesen lemondasz a saját életedről a meló kedvéért? Ez neked méltányos ajánlat? Ez rabszolgaság, nem méltányos ajánlat.

2015.11.02. 16:53:26

A tengeri betegség azért odabasz rendesen.
Én földhözragadt vagyok.Szeretem a lábam alatt érezni a talajt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.11.03. 08:01:26

@siriq111: Menjél már be egy random pékségbe könyörgöm!
Egyből meglátod milyen az a lazsálós tempó!
@pamut: De megvan az előny,hogy megmarad a pénzed!
Valamit valamiért.
Itthon volt,hogy fél évig a belvárosban nem jártam.
Jóval kevesebbért.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.11.06. 10:34:07

Magyar munkamorálról:
Srác németországban dolgozott péségben.
Kérdezte a főnök,hogy van e valami problémája.
Nem tudta mi van,a főnök elmagyarázta,hogy probléma van a munkájával.
Itthon ugye nyomni kell ezerrel,mert a mennyiségre megyünk,odakint -gondolom kevesebbet- de jobb minőségben kell csinálni.
A másik,hogy vannak akik több helyen is dolgoznak ,mások meg tényleg kerülik a munkát .
Viszont sokan tényleg kidolgozzák a belüket kevés pénzért.
Nálunk is volt nappalos aki nem jött volna át éjszakára,inkább kilépett volna.De minek dolgozzon kétszer annyit ,ha nem kap érte kétszer annyit.
Én is voltam laza helyen kevesebb pénzért viszont másfélszer annyi pénzért meg minimum tízszer annyit kéne dolgoznom más helyen a másik szakmámban.

2016.03.31. 12:29:37

Reg jartam erre, jojjon hat egy kis visszajelzes tolem.

Nehanyan kerestek meg (tudom, ez egy apro blog) azok kozul egy sem erezte elegge elszantnak magat, hogy belevagjon.

Megertem, hogy sirni konnyebb es varni a csodat, mint munkaban leizzadni. De igy egy kicsit onigazolas, hogy aki szegeny az maga tehet rola.

Egyebkent, akinek jol megy a nemet es docog az angol, az top cegekhez is jelentkezhet a folyami hajos fizetesek tobbszoroseert.

S ha mar azt is tulelte, mehet privatjachtozni az oceanos fizuk 2-3x fizeteseert.

Onnan siman mehet szaarazfoldre barmelyik alpesi hotelba vezeto pozicioba, megtartva a penzet, felezve a munkaidejet.

Latjatok, nem nehez ez. Annyi a titka, hogy dolgozni kell meg ertelmesen karriert epiteni a rovidtavu csolatos hovegeeig eljem tul mentalis helyett.
süti beállítások módosítása