Így szívatják a szegény embereket
2016. április 05. írta: Despota

Így szívatják a szegény embereket

munkanelkuli_segely.jpg

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

 

Tisztelt blog!

Kaptam egy levelet a munkaügyi kirendeltségtől, miszerint nem vettem fel a kiközvetített munkát, nem jelentem meg, így törölnek az aktív korúak segélyből. Döbbenten néztem mi ez. Hiszen pár nappal azelőtt jártam náluk. Lejárt egy rövid ideig tartó (1,5 hónap) közmunka. Helyettesítettem pár emberrel azokat, akik elmentek, hálisten munkát találtak és meg kell lenni a létszámnak. Ok. Üzemi balesetem volt a 1,5 hónap alatt, de azt majd a következő alkalommal mesélem el.

Na, szóval. Ott tartottam, hogy kaptam egy levelet a törlésemről. Nagyon türelmes nyugodt asszony vagyok. Akik ismernek, tudják, fát lehet vágni a hátamon. Széles is, már nem annyira erős, de lehet. Tanakodtam mi lehet... Fogtam magam, mert nem jutottam túl sokra, irány a munkaügy. Természetesen az ügyintéző szabadságon volt és a jelenlegi ügyintézőm nem tudott semmit. Így ígéretet kaptam, hogy rá két napra, amikor visszajön az ügyintéző, akkor felhívnak. Mert közöltem, nincs buszra pénzem, másik városba lakom, utazgatni ide-oda. Ok.

Úgy hívtak fel, mint aki most ezt olvassa. Nem. Húsvét jött, hétfő kiesett, kedden megyek, de jeleztem a vezetőnek és az összes ügyintézőmnek, megyek, és ennek utána járunk. Meglehetősen harciasan, bár visszafogtam magam érkeztem a munkaügyre. "Ha kell embert is ölök", helyett úgy felpofozok valakit... Pedig jelzem, nem vagyok agresszív típus. Két óra hosszat vártam mire szólított a valamikori ügyintézőm, és szerencsémre nagyon kedvesen közölte: Elnézést! - No, ekkor már csihadt bennem a harci kedv. Jól van - tovább! -De mi nem küldtünk semmilyen értesítést, mert a kikérő szervnek kellett volna jelezni Önnek, hogy felveszik. Aha! Akkor azért nem találtunk a postán semmilyen levélről nyomot.

 - Mondtam, mert utána néztem annak is. Nem lehetek ennyire figyelmetlen, de vállalom, ha én voltam a hibás. De ennek nem szabad megtörténnie, hogy megszakad a segélyem, hiszen egyedül nevelem a kiskorúmat és akkor így is úgy is rossz a helyzet, de akkor nagyon. Napszámba nem tudok menni a korom és az egészségügyi állapotom miatt. Fizikai munkát nem nagyon tudok végezni, még otthon sem, nem hogy földbe járni, vagy segédmunkába. Iskolai végzettségem szerint meg van pár szakmám, érettségim és tapasztalatom, de tudják, mit csinálhatok ezekkel a papírokkal! A fő szakmám nem keresett munka 20 éve kb.

munkanelkuliek-ellatasa-aktiv-koruak-ellatasa-2016-772x437.jpg

A többi meg vagy férfiaknak való, mint kisgépkezelői, amit az önkormányzat kényszerített rám. Lengőkasza meg ilyenek. Vagy olyan, ami alapfokú és ahhoz, hogy használni tudjam, tovább kellene tanulni, de miből. Van még egy, amit azért nem tudom használni, mert egy kitalálták, hogy újra kell vizsgázni (vagyonőr) és se pénzem nincs rá- és eldöntöttem, hogy semmilyen multi seggét nem védem többé, portára meg nexussal vagy férfiakat vesznek fel. Tehát. Nem küldtek értesítést a munkaügyről.

Nyilatkozatot kellett tennem, miszerint senki nem keresett meg ez ügyben- munka. Ok. Akkor törölte a törlést és a már pár napja elindított aktív korúak segélyét is újra aktiválták. Mondták, hogy sajnos csak hó végén jön meg a 22800- Ft fele, mert azt is zárolták természetesen, és csak akkor tudják utalni. Rendben. Még az is jobb, mintha egyáltalán nem kapnék semmit. Tovább. Nini!

Szól az ügyintézőm, 20 éve nem keresett szakmámban van felvétel a helyben. Meredt szemek és áll leesés. Köszönöm Istenem, hogy a szívinfarktusom közelségét átváltottad örömre. Ha ez nem is igaz, akkor is megváltás volt hallani. Kaptam két papírt, miszerint az előző munkára behívott helyre menjek el és írassam alá, mi az oka, hogy nem vettek fel. A másik a szakmám, ami csoda, oda is menjek és írassam alá, ha felvesznek, ha nem. Szuper.

Először elmentem a szakmám szerinti munkahelyre, de nem találtam. Hatalmas ipartelep, senki nem tud semmit. Ok. Hazafelé bementem a felajánlott, állítólag nem jelentem meg a munkára, helyre. Azt hittük, hogy a laktanyában takarítasz-szal fogadtak. Mi van? Kérdeztem. Ki mondta ezt és szerintetek a munkaügy kiközvetített volna, ha van munkám, mert elvileg azok tudnak mindent. Vagy nem. Emiatt, mert valaki eltalálta, hogy hol vagyok visszaküldték a munkaügynek, hogy nem jelentem meg. Köszi!

Szóval... a helyi pletykák szerint takarítok a laktanyában. Rendben! És még mit csinálok? Megkértem az ott levőket, legközelebb személyesen beszéljük már meg az életemet, ha lehet.

Nem mende -mondákon alapulva cseszik el az életemet. Ok? Ok. Menjek a harmadik városba annak is a legszélére, ahová csak a madár jár, busszal és helyi busszal és gyalog vagy 5 km, ott a központjuk és ott fognak felvenni. Majdnem a kedves szüléjüket mondtam ki, de leendő estleges munkahelyünkön nem kezdünk így. Jól van. Lebeszélték telefonon, hogy jó leszek sepregetni. A szakmámba, hogy eltudtam-e helyezkedni és a másik eleve felajánlott elveszett és meglett munkahelyről majd legközelebb. Ja és a beígért munkahelyi balesetről is- jó kis sztory az is!

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr128566846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhes ló 2016.04.05. 06:16:42

Nem kell menni sehová sem, hanem gondoskodnod kell magadról ahelyett, hogy közpénzen tengődsz.
Felelősen, mert a saját sorsodért a felelős te vagy, nem mások.
Szívesen!

Zsuzsi25 2016.04.05. 11:32:00

@Éhes ló: Vigyazz, szidni fogjak a mamadat majd. :)
Amugy veled ertel egyet. Tovabba nem kellett volna gyereket szulni.

CyberPunK 2016.04.05. 12:41:23

Egyetértek a hozzászólókkal, de azért hozzátenném, hogy néha igen hangosan tudok üvölteni okmányirodában. Csoda, hogy nem hívtak már rám rendőrt. Nonszensz az a hozzáállás, hogy ha elakarsz bármit intézni, akkor gyere napközben, mert 16 után nem adnak ki sorszámot ügyintézésre. Egy vicc amit megengednek maguknak azok a naplopók.

Éhes ló 2016.04.05. 15:20:55

@CyberPunK: nem ők írják a szabályokat, ük hozzád hasonlóan kellemetlen helyzetben vannak, csak abban a lesoztásban épp szemben ülnek veled.
Ettől még nem rosszabbak és nem is jobbak bármelyikünknél.
süti beállítások módosítása