Besoroztak közmunkásnak
2015. március 25. írta: Despota

Besoroztak közmunkásnak

3kozmunka-600x400.jpg

Olvasónk a szomorú vidéki kilátástalanságról ír. Az államvizsgát követően pokoli fordulatot vett az élete és nem lát kiutat reménytelen helyzetéből.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

Sziasztok,

Örülök, hogy van ez a rovat, ahová név nélkül elmesélhetem a történetem, hátha más tanulhat belőle.

Az egyetemen töltött 3 év alatt minden ment, mint a karikacsapás - jó átlag, magas ösztöndíj, szociális támogatás -, sőt még Erasmus ösztöndíjat is elnyertem és kinn sem adtam 4,5 alá az átlagot. Szüleim, nagyszüleim, testvérem mindenki töretlenül hitt abban, hogy ilyen előmenetellel, ilyen teljesítménnyel a határ a csillagos ég és egyetem végeztével biztosan valami nagyon szuper állásom lesz, és ez a hitük velem is elhitette, hogy így lesz és még jobban igyekeztem ennek érdekében mindent elkövetni.

A kálváriám ott kezdődött, hogy 2013 júniusában sikeresen - jelesre - leállamvizsgáztam egy népszerű szakon, amelyhez már akkor is csak a második, államilag elismert középfokú nyelvvizsga hiányzott. A magyar oktatás szörnyűsége, hogy a felsőoktatásban nem kínál minőségi nyelvoktatást, hisz hogy is lehetne egy tanév alatt szeptembertől júniusig, heti 2x45 percben megtanulni egy idegen nyelven. Ahhoz is Erasmus hallgatónak kellett lennem, hogy értelmes - színvonalas nyelvoktatást kapjak és másfél hónap alatt (!) eljussak az adott ÚJ nyelvből a nulláról az alapfokú nyelvvizsgáig (!), amit sajnos itthon nem tudtam folytatni a piszkos anyagiak miatt (hetente 1-2x45 perc meg pénz- és időpazarlás, mint ahogy az egyetemi nyelvoktatás mutatja).

Szerencsére elég takarékos egyéniség vagyok, és így az ösztöndíjból félretett megtakarításaimból 2013. decemberéig elvoltam anélkül, hogy a családomtól bármire is kellett volna kérnem.

kispest-info_af5de9fc8ced.jpg

Itt egy pokoli fordulatot vett az életem, mert regisztrált álláskeresőként (amint lejárt a diák, a TB fizetés miatt kellett) "besoroztak" közmunkásnak, a téli programba 5 hónapra egészen 2014. májusáig. Gondoljatok bele, ilyen magasan képzett és jóeszű ember, mint én bekerül egy agyilag zokni, buta emberek közé, akiknek az értelmi szintjük valahol az erdélyi császárszalonna és a kérész között mozog, hogy konkrét  példát említsek: saját részre vonatkozó kérdőívet (neme, születési éve, kora stb) ceruzával töltöttek ki, és mikor megkérdeztem hogy miért nem tollal, az volt a válasz hogy "mivan, ha elrontják". Na, ilyen szintű gyp-sek között eltölteni 5 hónapot mint lelkiekben, mind agyilag eléggé leépítő volt, ráadásul a tény, hogy érdemi munkát nem kellett végeznünk, csak kitölteni a 8 órát H-P-ig örökkévalósággá tette ezt a gyötrelmet. Egyetlen egy előnye volt, hogy megint volt kis pénzem, amiből félre tudtam tenni a későbbiekre.

24 évesen, ilyen komoly tanulmányi eredmények és előmenetel után idáig zuhanni, már gyengébb embereket vagy az öngyilkosság felé, de minimum bekattanásig megtört volna. Amint véget ért a program, a megtakarított pénzből elutaztam egy hétre, hogy megpróbáljak feltöltődni.

Államvizsgázásom óta (2013. június) egészen mostanáig (2015. március) semmi nem történt velem (leszámítva azt az 1 hetet az utazás). Hálás vagyok azért, hogy a szüleim eltartanak, és igyekszem minimálisra tenni ennek a költségét, ezáltal megfosztódva lenni minden élménytől. Ahol lakom, ott közmunkán kívül másra nincs lehetőség, elköltözni a fővárosba vagy külföldre munkavállalás céljából meg nincs anyagi tőkénk, nem látok kiutat ebből a szomorú vidéki valóságból.

Nem panaszkodhatom, mert van mit ennem, van hol aludnom, tudok tisztálkodni minden nap - ez sokaknak nem adatott meg, de második éve szüleim terhére élni, mikor már "kitaníttattak" nem vezet sehová, addig leszek ember amíg ők tudnak gondoskodni rólam, onnantól rám is az utca vár.

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr657303054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brumm.a.tejbe 2015.03.25. 11:53:10

"Ahol lakom, ott közmunkán kívül másra nincs lehetőség, elköltözni a fővárosba vagy külföldre munkavállalás céljából meg nincs anyagi tőkénk, nem látok kiutat ebből a szomorú vidéki valóságból."

Ha akarsz kiutat, mondok egyet:
Maradsz közmunkán, megmondod a szüleidnek hogy kevesebbet (vagy semennyit) tudsz beleadni csak a családi kasszába, mert el kell költöznöd. A közmunkán szerzett pénzt összegyűjtöd, és költözöl.
Javaslatom szerint először városba (vagy egyből a fővárosba), ahol először megfelelő munkát kell találnod (készülj arra hogy tapasztalat hiánya miatt nem fog menni, így először gyakornoki állások is szóba jöhetnek, sőt kell hogy jöjjenek). Ha már van legalább két év munkatapasztalatod, elgondolkodhatsz a külföldre költözésen. Ahhoz kell:
- Sok pénz
- Sok munkatapasztalat
- Kiválasztott ország nyelvének alsó hangon középszintű ismerete

Terézágyú 2015.03.25. 15:15:11

És akkor most tanulod a második nyelvet?

Terézágyú 2015.03.25. 15:22:16

Hogy idézzek valakit a másik topikból:
"Na igen....én meg nem találok senkit, aki tíz rugóért levágná a füvet a telkemen! "

telkoe 2015.03.25. 16:22:22

Elarulod mi az a "népszerű szak", amit " ilyen magasan képzett és jóeszű ember" vegez el mostanaban ?

metal · http://electric.blog.hu 2015.03.25. 16:51:45

A "NAGYON népszerű" szak, az szinte biztosan valamilyen kommunikáció, és büfé ruhatár! Azonkívül akinek nincs munkája, annak ne derogáljon elmenni közmunkára, főleg ne minősítsen másokat, mert egyenlőre ő sem jutott távolabbra. Amit arra az egy hét nyaralásra elköltött pénzt, abból valószínűleg meglett volna az első havi lakbér a városban.

labirintus1 2015.03.25. 16:57:53

Azért azon csodálkozom, hogy magát nem tartja "agyilag zokninak".

5 évig ne esett le, hogy 2 nyelvvizsga kell? Azt hiszem, ha nem vesz vissza kicsit az arcából (csak hülyék veszik körül, a rendszer szar, mindenki hibás csak ő nem), nem hiszem hogy fényes jövő előtt állna.

BelAmi 2015.03.25. 17:00:59

"ilyen magasan képzett és jóeszű ember, mint én bekerül egy agyilag zokni, buta emberek közé, akiknek az értelmi szintjük valahol az erdélyi császárszalonna és a kérész között mozog"
Nem tudom, hogy jóeszű vegy-e, de hogy beképzelt majom, az egészen biztos! (Egy álnaív kérdés a "gyp-sek" azok ugye a cigányok?)

labirintus1 2015.03.25. 17:01:39

@metal: Igen, ennek az írásnak nem a szegénység, hanem a hülyeség blogon kellett volna megjelennie.

Ha csak baby sitternek elment volna, hogy nyelvet tanuljon, már rég meglenne a diplomája, lenne egy kis tapasztalata az életről és valószínűleg jóval kisebb egója.

gombakomba 2015.03.25. 17:14:28

Milyen egyetem az, ahol 3 (harom) ev alatt "magasan kepzett" lesz az ember?
Nem mondom, egy BSc/BA is tobb, mint amit a legtobb ember eleteben eler, de azert ugy velem, hogy a "magasan kepzett" legalabb MSc/MA-nal, meg inkabb PhD-nel es/vagy tovabbi kiegeszito (es piackepes) szakkepzeseknel kezdodik.
24 evesen meg tojashej van a segedden - ami nem baj, teljesen termesztes, csak legy vele tisztaban, hogy ahhoz, hogy tenyleg kapos legyel a munkaeropiacon, meg egy 10 ev kell, tapasztalattal, tovabbkepzessel, keresett szakteruletre specializalodassal.
Szoval ne ulj a baberjaidon, mert meg nincsenek, hanem minden eroddel a szakmadban probalj meg elhelyezkedni.

esso 2015.03.25. 17:14:52

Mindenkinek elment itt az esze?
Szerintetek az rendben van hogy közmunkássá kell hogy váljon és árkot pucoljon a diplomás, vagy a munkanélkülivé váló tapasztalt szakmunkás aki milliós berendezéseket kezelt előtte, meg az is aki a nyolc általánosát se végezte el és sosem dolgozott?
Hol van a tisztességes életvitelhez szükséges környezet? És nem csak a nagyvárosok vonatkozásában! Vidéken is meg kellene tudni élni!

gombakomba 2015.03.25. 17:19:38

Eleg sokan vagyunk, akik a munkat kovetve elhagytak a falujukat, kisvarosukat, es a huszas eveink elejen negy-ot masik sraccal/lannyal laktunk egy albiban, akar tobben egy szobaban, es akkoriban kibirtuk, sot, megfelelo emberekkel, meg egy kis alkalmazkodokepesseggel meg buli is volt.
Szoval irany egy nagyobb varos, meginkabb Budapest.

na4 2015.03.25. 17:22:16

Én így jártam a katonasággal anno még az átkosban. Végzés után 16 hónapra elvittek katonának segghülye katonatisztek közé. No de ez már a múlt. Nem írtál arról, hogy mi a végzettséged? Mert ha valami divatos könyvtár-büfé szak, akkor nagy bajban vagy és nem cserélnék veled. A nyelvtudásod sem tűnik valami combosnak.

gombakomba 2015.03.25. 17:28:41

@esso: Nem, nincs rendben. Ha mar van kozmunka (bar velemenyem szerint - legalabbis ebben a formaban - eleg nagy hulyeseg), legalabb figyelembe kellene venni a delikvensek kepzettseget, es annak megfelelo munkara kuldeni oket, egyszeruen azert, mert csak igy lehetne legalabb valamennyire hatekony a kozmunka, egyidejuleg talan a kozmunkas is motivaltabb lenne.
De olyan vilagban elunk, ahol ez nem igy van, es ha o nem lep azert, hogy jobban el tudjon helyezkedni, mas nem fog helyette.

Terézágyú 2015.03.25. 17:31:47

Na, megjöttek a "rohattbőcsészek, úgy kell nektek, ha nincs munkátok vazze"-emberek.

Mondom ezt úgy, hogy nekem sem tetszik a levélíró hozzáállása.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.25. 17:48:58

"Gondoljatok bele, ilyen magasan képzett és jóeszű ember, mint én bekerül egy agyilag zokni, buta emberek közé, akiknek az értelmi szintjük valahol az erdélyi császárszalonna és a kérész között mozog,"

Annyira csak nem lehetsz jóeszű, hiszen 3 év alatt nem tudtad a nyelvvizsgát megcsinálni, aminek nyilván nem a nulláról indultál neki, hanem 4 év középiskolai és legalább 4 év általános iskolai nyelvtanulással a hátad mögött.

Közmunkára meg nem "sorozzák" az embert, oda JELENTKEZNI kell, te gyökérkefe.

Atiati 2015.03.25. 17:53:05

Ha ilyen jól ment az egyetem akkor gyakornoki munka hogy hogy nem jött össze? Vagy némi kapcsolati tőke. A legjobb tanulók a legnépszerűbb szakokon már a végzés előtt is el tudnak helyezkedni ha akarnak.
Közmunkát meg nem kötelező végezni, lehet normális munkát is találni.

Terézágyú 2015.03.25. 17:56:22

Szerintem még a legkisebb faluban is vannak olyan kisebb munkák, akár "értelmiségibbek" is, amivel nyilván nem lehet karriert építeni, de legalább csinálsz valamit, nem csak a szüleid nyakán ülsz otthon...

paráznabillegető 2015.03.25. 17:57:11

ez valami kamuposzt?
vagy a gyp-sek megtanultak fogalmazni és helyesen írni?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.25. 17:58:14

@labirintus1:

"5 évig ne esett le, hogy 2 nyelvvizsga kell? "

Csak három évet végzett el a szokásos 3+2 évből.

Gerardus A. Lodewijk 2015.03.25. 18:14:25

Amikor érettségiztem (és mivel még többé-kevésbé emlékszem rá, nem lehetett az olyan nagyon rég), semmilyen komolyabban vehető egyetemre nem pályázhatott eséllyel az, akinek nem volt legalább 2 idegen nyelvből középfokúja. Nem a diplomához, hanem már az érettségi mellé.

Jottó 2015.03.25. 18:16:00

kamuszagú. én is voltam regisztrált munkanélküli, nekem azt mondták a központban hogy a végzettségednek megfelelő munkát vagy köteles elvállalni. abban az időben érettségim volt, amire azt mondták, a közmunka nem igényel érettségit, így azt nem vagyok köteles levállalni, csak vállalhatom, ha akarom. gondolom a poszternek minimum egy érettségije már volt ha egyszer felsőoktatásban tanult. ebben az esetben senki sem kötelezhette közmunkára

Ms Diane Choksondik 2015.03.25. 18:27:03

poszt toló te egy tróger vagy

Ms Diane Choksondik 2015.03.25. 18:31:01

jóeszűkém, mama szemefénye mit csináltál az egyetemi éveid alatt? nem mérted fel, h mit fogsz tudni kezdeni magaddal diploma után?

Túrós (törölt) 2015.03.25. 18:47:52

szóval a suli után szar lett minden ... hm hát ismerős :D

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2015.03.25. 18:59:55

Leírhatta volna a panaszáradat közben, hogy milyen cégekhez próbált felvételizni, ez a kivételes zseni, és hogymiért nem vették fel shova.

tavolirokon2 2015.03.25. 19:24:15

Mivel ez most nem a MunkahelyiTerror, ezert ujra le kell irni az alapszabalyokat:
1, nem irja ki a vegzettseget: tudja, hogy kirohognek.
2, nem irja le, milyen munkakra jelentkezett: nem jelentkezett.
3, mindenki hulye: csak a posztolo helikopter.

"komoly tanulmányi eredmények és előmenetel" = bejart az iskolaba, bemagolta a tankonyvet, minidg otost kapott.
Hany ilyen lanyt ismertem altalanosban :-)
Aztan kesobbre eltuntek, azt hittem mind kinovik, de a post szerint megsem.
Vagy csak nem eleg "nepszeru" szakra mentem gimibe meg egyetemre?

Tanulsag: a posztolo nagymamaja nem jo karrier-tanacsado.

Jazo 2015.03.25. 19:27:20

Sajnos sokan nem tudják, hogy milyen szerencsések és milyen kivételes helyzetben vannak, hogy olyan régióban, településen élnek, ahol van valódi munkaerőpiac, vagyis van egészséges kereslet és kínálat. Nálunk itt Kelet-Magyarországon ugyanaz van, mint amit az író írt. Szinte nulla a szabad munkahelyek száma, ami miatt lényegtelen, hogy milyen szakmád és milyen szintű végzettséged van, mert nincs hova jelentkezni. Sokan azt mondják, hogy miért nem keresel munkát, biztos lusta vagy és csak rajtad múlik, miközben itt tényleg nincs munkalehetőség, pedig még csak nem is tanya, nem is falu, hanem város, sőt nevezhetjük a régió egyik központjának is. Sajnos ide keletre nem jönnek külföldi cégek, magyarok meg nem nagyon vannak, illetve a korábbi cégeket mind megszüntették, leépítették nullára.
Úgy tűnik, hogy semmi esély nincs arra még középtávon se, hogy itt javuljon bármit is a helyzet, főleg úgy hogy az elmúlt 20 év egyik kormánya se tett semmit a munkahelyek számának növelésére...sőt a csökkenés ellen se tettek semmit. A másik régiós városban Szerencsen az óriási cukorgyárat szó szerint földig rombolta a tulajdonosa évekkel ezelőtt. Hogy képzeli a kormány, hogy itt meg tudnak élni az emberek munkahelyek nélkül? A munkahely teremtésre szánt pénz meg továbbra is ömlik Nyugat és Közép-Magyarország bizonyos régióiba, még akkor is, mikor már ott munkaerőhiány van régen. Itt a helyi munkaügyi központ faliújsága tele van álláshirdetéssel, csakhogy a munkavégzés helye az összesnél 300-400km-re található nyugatra.

labirintus1 2015.03.25. 19:29:13

@beszélő majom: 3 év is elég hosszú idő, pláne hogy a képzés elejétől lehetett tudni, hogy kelleni fog 2 nyelvvizsga.
Nem hiszem el, hogy ha most képesek eltartani a szülők, akkor amíg tanult nem tudtak volna heti 2 nyelvórát kifizetni neki. Esetleg dolgozhatott volna és fizethette volna magának.

Amúgy mostmár tényleg érdekelne, mi lehet ez a csodaszak, amivel nem lehet elhelyezkedni.

Jazo 2015.03.25. 19:36:39

@Jottó: Ez lehet hogy így volt valamikor, de már egy ideje az a helyzet, hogyha nem vállalod el a közmunkát, akár legyen 5 diplomád, 6 nyelvvizsgával, akkor is elveszted a regisztrációdat, vagyis nem kapsz semmit attól kezdve és a munkaügyi központ számára te nem létezel, sőt a statisztikákban se szerepelsz, mert nem vagy regisztrált.

kvadrillio 2015.03.25. 19:47:22

azér van ez veled, MERT A TE RENESZÁNSZOD MÉG NEM JÖTT EL, CSAK A ZSIDÓKÉ ! KONZULTÁLJ ORBÁN RÁHELLEL, HOGYAN IS KELL A SAJÁT LÁBÁRA ÁLLNOD ! :o)

kvadrillio 2015.03.25. 19:48:42

DE HA ELVÉGZEL EGY BRÓKER TANFOLYÁST ..., TALÁN MÉG ÁL-BRÓKER IS LÉEHET BELŐLED ! :)

2015.03.25. 19:56:42

Tételezzük fel, hogy a poszt valós.

A poszt írójának:
A megoldás alighanem a külföldi munkavállalás lesz. Nem derül ki, hogy milyen idegen nyelven beszélsz (legalább valamicskét), de próbáld meg a nyelvtudásodat minél jobban felhozni - ha nappalin végeztél, csak vannak régi ismerősök, volt csoporttársak, akik ebben esetleg tudnak valahogyan segíteni (mondjuk adnak neked nyelvórát, és ha nem szívjóságból teszik, akkor te cserébe mondjuk segítesz nekik a ház körül).
Ha a középfokú nyelvtudás megvan (ez a minimum), akkor keress, pályázz, kutass fel mindenkit az ismerősök között is, aki esetleg segíthet. Még a munkaügyi központodban (vagy a honlapjukon) is találhatsz lehetőségeket. Azt se bánd, ha csak mosogató meló adódik: még fiatal vagy, egy-két év odakint, és ha időt-energiát teszel bele, akkor rendesen megtanulhatod a nyelvet, átképezheted magad - magyarán: előbbre léphetsz (vagy hasznát veheted akár a jelenlegi végzettségednek is).
A leírásod alapján olyan helyzetben vagy, amikor már nemigen van mit veszíteni - akkor meg?!
Még egy tanács: a hozzáállásodon bizony változtatnod kell!
Azok az emberek, akikkel együtt gürcöltél a közmunkán, nem feltétlenül "gyp-sek", hanem (mondjuk) elkeseredett, kétségbeesett sorstársak. Feltételezem neked sem esik jól, ha lesajnálják, lebüfészakozzák a végzettségedet (vagy téged pocskondiáznak). Ilyen gondolkodásmóddal külföldön sem leszel népszerű: jobban teszed, ha nem veted meg az "egyszeri" takarítót.

A fröcsögőknek:
Ha Magyarország a mérnökök és informatikusok Mekkája (elhelyezkedés és lehetőségek szintjén), akkor mégis miért mennek az ilyen végzettségű emberek is tömegesen külföldre? A szakmunkások (hegesztők, ácsok stb.) dettó.
Gusztustalan és undorító az a fajta gondolkodásmód, hogy akinek nem az a végzettsége, mint nekem, az egy féreg.
Legyen mindenki villamosmérnök? Ki lesz akkor rendőr, tűzoltó, tanár, utcaseprő, ápoló, hm?

@beszélő majom: De igen: "soroznak". Küldik a levelet, hogy menned kell - ha nem fogadod el (avagy nem teljesíted "önerőből" az éves foglalkoztatási előírást, a minimum egy hónapot), akkor elveszik a járadékot. Nem gyökerezni kellene, hanem tájékozódni...

@Jottó: Anno így volt, de egy ideje már megváltozott a helyzet. Nem számít a végzettséged, bármilyen munkát felajánlhatnak. Jogodban áll visszautasítani - ekkor megszüntetik a járadékodat.

MatseQ 2015.03.25. 20:28:59

Két évig télen, nyáron, hóban-fagyban óriásplakátot ragasztottam, hogy legyen pénz pedig jó nagy stóc bizonyítványt összehoztam már. Lehet munkát találni ha nem finnyás az ember. A diplomával meg csak akkor mész valamire ha van csókod a megfelelő helyen. Olyan pedig nincs, hogy ne legyen olyan ismerősöd akinek van olyan ismerőse aki... Szóval meg lehet bármit oldani ha nem a sült galambot várod a diplomát ölelgetve otthon.

micsoda? 2015.03.25. 20:35:13

A valóban szegény ember önérzetes, nem siránkozik, főleg nem ír hihetetlen történetet. Ha meg igaz a történet, akkor a szülei, vagy a tanítói, valamit nagyon elrontottak.

Mindfield 2015.03.25. 20:38:50

"jelesre - leállamvizsgáztam egy népszerű szakon,"

MELYIKEN????? Miért nem írják soha, hogy a kedves delikvens milyen szakon végzett? Azért nem mindegy, hogy valaki filozófus lett vagy belgyógyász.

zobod 2015.03.25. 20:39:42

Ostoba sznob vagy. Pont annyit ér a magas kvalifikáltságod, mint amennyit el tudtál érni vele: semmit.

♔bаtyu♔ 2015.03.25. 21:45:39

A multinak öcsém nem kommunikációs szakemberre van szüksége, hanem vagy olyanra aki megfogja a lapátot, vagy pedig olyanra akire rá lehet minőségi módon bízni a tervezést, termelést.

Nyelvvizsga nélkül pedig a diplomád eleve szart sem ér, hiszen az idegenforgalom a legnagyobb "potenciális" "foglalkoztatód". Hiába vagy Porsce, ha nincs kereked. Ráadásul több nyelvvizsga kell, hiszen az angol alap, már a takarítónőtől is elvárják.

Azért senki nem fizet, mert szerinted okos gyerek vagy.

robinnyó 2015.03.25. 22:23:29

Micsoda egy naiv, lenéző ember vagy. Magyarázkodás, mások hibáztatása, na az megy. Képzeld, én is jelesre vizsgáztam egy népszerű szakon, csakhogy mellette dolgoztam, méghozzá végig. És mikor eljött az idő, léptem. A nulláról kezdtem újra, és beigazolódott a gyanúm, hiába vagy te a stréber az egyetemen, ha nem növesztesz egy kis tököt, semmi esélyed később az életben. Rengeteg ismerősöm járt úgy, mint te. Én meg elvállaltam szó szerint minden sz@rt, most két munkám van, nem nyomorgok, és az egyik bizony közmunka. Irodai, de közmunka. Megélek a másikkal kiegészítve, nem is olyan rosszul. Viszont veled ellentétben soha nem néztem le az utcai közfoglalkoztatottakat, semmilyen munka nem volt büdös, és nem úgy csuktam be magam mögött az egyetem ajtaját, hogy akkor ide nekem a félmilliós nettót. Vegyél vissza kisbogár, legyél alázatosabb, mert így, ebben a gonosz világban elég nehéz lesz.

2015.03.25. 22:24:17

Ez egy fake poszt, de ha tényleg létezik ilyen ember, pont oda került, ahova való. Az önérzetén talán segít, hogy a sorstársait alávaló férgeknek gondolja, a valóságban azonban a különbség elhanyagolható. A tápláléklánc pont ugyanazon a fokán helyezkednek el, és az intellektuális különbség is csak látszólagos.

A bölcsész szakokat mind önköltségessé kéne tenni, és a felszabaduló forrásokat informatikai, mérnöki képzésre és K+F-re fordítani.

min 2015.03.25. 22:45:37

@esso: nem, nincs rendben de az ilyen nagyképű faszkalapoknak jót tesz egy kis életiskola, hogy megbecsülje az embert, bármilyen végzettsége is legyen.

Advanced Flight 2015.03.25. 23:04:47

Sztem poszternek nincs is meg a diplomája, mert végül is nyelvvizsgáról nem ír, hogy meglett-e, csak az államvizsga. De a nyelvvizsga a diplomához kell, nem az államvizsgához. (ezért pihen sokaknak most is a diplomája a rektor fiókjában, hiába államvizsgáztak jelesre)
A másik, hogy ez a 3 éves képzés eleve csak egy főiskolai szintű diplomát fog adni, nem egyetemit.
Magyarul, poszternek van egy érettségije. Akkor mire is vág fel?

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.25. 23:14:32

te blogos gyerek, miért ne jelentkezek a fideszkomcsiknál munkára??

Van egy papírod hogy elvégezted a nyolcosztályt, suttyó is vagy kegyetlenül, a te fajtádat várja a párt!
Rögtön lehetnél internetes troll, rögtön beoszatnának blogos atomszakértőnek, gázsakértőnek, aztán ha nem tudsz csak 3-4 szót, akkor meg napi Putyin seggnyalónak.
Kérdezd csak meg a batyut meg a Beszélő majmot, lehet hogy holnap már kollégák lesztek!

Ha meg eltitkolod hogy megvan a nyolc osztályod, akkor meg a Jobbikban fog szárnyalni a karriered.

telkoe 2015.03.25. 23:23:07

@esso:
Szerintetek az rendben van hogy közmunkássá kell hogy váljon és árkot pucoljon a diplomás,

Ha jol latom, a posztolo a nepszeru szakon nem szerzett diplomat, csak leallamvizsgazott es 3 eve tatja a szajat anyuci szoknyaja mellett mert ennyi ido alatt nem tudott osszehozni egy masodik nyelvvizsgat. Be kellene rendezni majdnemdiplomasoknak valami napkozit, ahol nem zavarja oket a buta atlagember es dicsrgethetik magukat hogy micsoda nagy tett volt vegigseggelni 3 evet. A masik lehetoseg hogy esetleg megprobal valami ertelmes munkat vegezni.

@AntiChrist:
Folosleges hisztizni, rajtad kivul senki nem mondta hogy Mo a vill es egyeb mernokok es informatikusok Mekkaja lenne. Az ipari orszagokban nagy kereslet van van ezekre a szakmakra, tobbek kozt Mo.-n is. Villmernok nem lesz rendor, tanar, tuzolto utcasepro, de a otthon uldogelo nepszeru szakon vegzett diplomas legfeljebb csak utcasepronek jo. Akkor legyen inkabb egy dolgozo villmernok mint egy magatol elszallt picsogo majdnemdiplomaska.

Ami meg a sorozast illeti, amig segelyeske csak a szajat tatva vakarodzik otthon akkor ne lepodjon meg hogy evente egy honapot meg kell emelnie a segget es nem otthon hanem a kozmunkasok kozt bameszkodik par orat. Talan belefer bokros elfoglaltsagai koze. Utana rinyalhat az interneten hogy tiszta diktaturafasizmus menekuljon aki tud, hat igy becsulik meg a diplomat ezert tart itt az orszag.

Jottó 2015.03.25. 23:44:44

@Jazo: ebben az esetben elnézést kérek, nem tudtam hogy változott a rendelet.. hozzáteszem én is kelet-magyarországi voltam abban az időben, szóval vágom hogy mi ott a helyzet

Jottó 2015.03.25. 23:49:31

@AntiChrist: bocs nem tudtam hogy változott a rendelet

a posztolónak (ha valódi) a külföldi munkát én is ajánlanám.. ott ha takarítani/mosogatni veszik fel első körben, majd meglátja hogy milyen diplomával kiszolgáló személyzetként dolgozni (saját tapasztalat) és kicsit talán visszavesz az arcából

2015.03.26. 00:14:45

@telkoe: Fölösleges olyan magasan ülni azon a bizonyos lovon.
Olvasd el újra a kommenteket: akad benne "büféruhatározás", "bőcsészekígyúgy", köpködés, mocskolódás szép számmal.
Arra szerettem volna rávilágítani, hogy a dolog nem ilyen faék egyszerűségű. Egyébként te is azt írod, hogy "Az ipari orszagokban nagy kereslet van van ezekre a szakmakra, tobbek kozt Mo.-n is." Szóval Magyarországon is? És miért? Csak nem azért (is) van munkaerőhiány bizonyos szakemberekből, mert tömegével mennek külföldre, hm?
Az, hogy a posztírónak is változtatnia kell a hozzáállásán, egyértelmű - ezt is leírtam. Mind munkakeresés, ezzel kapcsolatos hozzáállás terén, mind emberileg.
De ez egy másik oldala a történetnek.
Ettől még Magyarország szarban van, az itteni gazdasági rendszer (az egyebekről nem is beszélve) ezer sebből vérzik.
Nem mellékesen (akinek nem inge...) olyan hangnemben osztjátok az észt és a posztolót (elfogadva, hogy nem kamu - mindenesetre ez egy létező probléma), hogy ahhoz csak gratulálni tudok.
Persze minden további nélkül elhiszem, hogy aki a neten ilyen nagy legény, az a való életben is úgy megy be egy boltba, hogy: "A kurva anyádat, adj egy kiló kenyeret, te szaros kis pultos, mert szétváglak, te féreg!"

2015.03.26. 00:21:51

@Jottó: Semmi gond :)
Az ezt megelőző Orbán-kormány változtatott a rendszeren (2010 avagy 2011 - már nem tudnám megmondani).
Bizonyos szempontból érthető és elfogadható: ne járjon segély "csak úgy." Ugyanakkor ma már az is világosan látható, hogy ez még édeskevés ahhoz, hogy az ország szekerét előremozdítsa, új problémákat is bőven generál, valamint az is elég egyértelmű, hogy ez az egész közmunkaprogram elsősorban a munkanélküliség kozmetikázása miatt kellett a kormánynak.

A posztolónak jócskán van még mit tanulnia alázatból és küzdésből - ebben egyetértünk.

bisop 2015.03.26. 01:55:11

Nálunk a sarki boltban, péket keresnek......

zsoci 2015.03.26. 06:02:52

@telkoe: Nekem ezen forog az agyam. Ráadásul olyan, amihez két nyelvvizsga kell?

Amúgy általában a három év az BSc végzettség. Ez nem pont, a hű, de magas szint, persze elegendő a legtöbb munkához, de legyünk ezzel tisztában. És nincs szokásos 3+2 áv, illetve nem is minden szakirányon ez a felosztás.

Viszont a közmunka rossz, bárki bármit mond. Látom magamkörül a küzmunkát végzőket, teljesen értelmetlen feladatokat végeznek, ahogyan a post írója írja az idő kitöltése végett. Én azt nem értem, hogy van egy csomó olyan feladat, ami igényele kvalifikáltabb munkaerőt. Ha van miért nem azt végezteik a közmunkással, uram bocsá, nem az éhbérért???

Terézágyú 2015.03.26. 07:27:00

Mindenki menjen villamosmérnöknek???? Hát hogyne!
Szerintem vegyük bele az alkotmányba, hogy kötelező mindenkinek villamosmérnöknek tanulnia és akkor egyből itt lesz majd a kánaán...

Igaz, a valódi villamosmérnökök pampognának majd, hogy a sok semmitnemérő "villmérnök" aláásta az egésznek a hitelét, már szitokszó lett a szak megnevezése de ne higgyünk nekik, csak nyomassuk a villamosmérnököket. Akár van tehetséges hozzá, akár nincs - mindenkit képezzünk ki erőszakkal...

McGarrett 2015.03.26. 11:00:06

Szasztok,

Úgy látom, elég nagy vihart kavart a személyes történetem. A fanyalgóknak üzenem, hogy tiszta szívből kívánom nekik is, hogy kerüljenek az én helyzetembe, aztán meglátjuk, mennyire bírják! - Róluk ennyit.

Azért névtelen ez a blog, hogy a személyes történetek mögött rejlő emberek megőrizzék az anonimitásukat, ennek megfelelően nyilván nem szerepelnek olyan információk benne, ami alapján bárki is be tudna azonosítani.

Köszönöm szépen AntiChrist kommentárját, sajnos az a legnívósabbak egyike.
A megjegyezések többsége az emberségemmel kapcsolatos, nos én így totálisan jól érzem magam, és eszem ágában sincs ezen változtatni. Bárki, aki elért valamit az életben - (elvégzett bármilyen felsőbb fokú szakképzést és túljutott az érettségin - igen én is, hiszen 180 kreditnyi 3 éves BA képzést elvégeztem, aztán a technikai követelmény - 2 nyelvvizsga - miatt visszatartják, az nem jelenti azt, hogy amit tanultam, az kevesebbet ér, mert nem tudok plusz egy idegen nyelven) - nem azt érdemli, hogy buta, 8 általánosos, fogatlan emberek között kelljen eltöltenie napi 8 órát! - Aki szerint nem így van, az önként csatlakozhat egy vidéki közmunkásbrigádhoz, akár szabadideje rovására akár kivett szabadsága alatt, és megtapasztalhatja bármikor, és majd utána itt habzó szájjal vegye védelembe azt a csőcseléket. Az elkeseredett sorstársak, és a növény szinten lévő emberek között felismerem a különbséget, és nyilván nem fogalmaztam volna úgy, ha olyan emberekkel kellett volna együtt kibírni azt a napi 8 órát, akit hozzám hasonlóan "besoroztak" - és itt térnék ki arra, hogy ez az aljas kormányzat olyan intézkedéseket hozott, hogy - persze megvan a jogom visszautasítani a közmunkát, bármikor - de akkor kizárnak a rendszerből, és megszűnök létezni még a statisztikákban is egy évre, és a feltételezésekkel ellentétben sem a közmunka előtt, sem a közmunka után nem kaptam semmiféle juttatást se az önkormányzattól, se a munkaügyi hivataltól - és ezek után sem fogok, mivel a változások szerint csak az kaphat valamiféle jövedelemkompenzáló támogatást, aki le van százalékolva, vagy otthon ápolja valamelyik hozzátartozóját.

A gyakorlati helyemmel kapcsolatban, ott a "főnök" világossá tette, hogy azért lettem ott gyakornok, mert bejövök neki (a vén buzija), és ki az ott töltött idő alatt ki voltam téve a kéjelgő méregetéseinek és megjegyzéseinek - otthagyni tanulmányi öngyilkosság lett volna, mert itt tölteni a gyakorlati időt jó reputációt jelentett, szóval azt túl kellett élni. Az ex-csoporttársaim folytatták mesteren, vagy a lányok jó srácot választottak és élnek mint hal a vízben, de ismerik a helyzetem, és amint számomra hasznosat tudnak úgyis szólnak.

Terézágyú 2015.03.26. 11:08:01

@McGarrett:
"A gyakorlati helyemmel kapcsolatban"

miféle gyakorlati hely????? most akkor mégis dolgozol valahol?????

McGarrett 2015.03.26. 11:11:48

@Terézágyú: Nem, hanem az államvizsgához (diplomához) szükséges szakmai gyakorlat, amit teljesítettem.

Terézágyú 2015.03.26. 11:13:41

@McGarrett:
De még a közmunka stb. előtt???

McGarrett 2015.03.26. 11:15:37

Igen, ez 2012-ben történt a szakmai gyakorlat teljesítése, a közmunka 2013. decemberével kezdőtött, és 2014. májusával végződött.

Terézágyú 2015.03.26. 11:18:38

@McGarrett:
Akkor ez a sztori nem ad hozzá semmit magához a mostani helyzetedhez. Legfeljebb annyit, hogy milyen szerencsétlen vagy, hogy kifogsz egy "vén buzit"... és milyen jól nézhetsz ki, hogy a pasiknak is tetszel...
szóval egy ilyen sztorit teljesen felesleges előhoznod a fenti panaszáradat után...

McGarrett 2015.03.26. 11:27:50

@Terézágyú: Az egyik hozzászóló említette meg, hogy több egyetemista a gyakorlati helyén dolgozik tovább, és arra adott válaszként írtam le, hogy az esetemben ez miért nincs így.

Terézágyú 2015.03.26. 11:32:45

Egyébként a legfontosabb: hogy ne ülj otthon a szüleid nyakán, hanem dolgozz valamit. Vállalj el alkalmi munkákat. Nem tudom hol laksz, városban/falun: ma már a kis falukban is szoktak szórólapozni a helyi boltok, vállalj ilyet. Ásd fel az utca végén lakó mamóka kiskertjét. Vállalj kutyasétáltatást.
Ha annyira értelmiségi dolgot akarsz csinálni, akkor menj be a helyi könyvtárba, hogy szeretnél itt lógni. Segítesz könyveket pakolni, cserébe használod a netet, szótárakat - merthogy közben ugye tanulod azt a nyelvet????????? Ne a főiskolát szidd, hogy ott nem tanítottak meg, hanem te csináld.
És az a lényeg, hogy ne otthon ülj egész nap a szüleid nyakán. Jobb szívvel fognak mosni/főzni rád, ha látják, hogy valamit CSINÁLSZ...

És ha őnekik is spórolniuk kell miattad, akkor talán találj a neten spórolási tippeket...

metal · http://electric.blog.hu 2015.03.26. 12:53:33

@McGarrett: Szóval még mindig nem tudtuk meg annak a NÍVÓS szaknak a nevét, és még mindig nem jöttél rá, hogy nem mindenki más a hibás, hanem te. Amíg mást hibáztatsz, addig nem lesz megoldva a probléma.

encir 2015.03.26. 14:12:22

@Terézágyú: csupa bölcsességet írsz, elismerésem.

Ha mamóka nem tudja felásni a kertjét, felássák a rokonai, vagy marad parlagon, de mamóka a 45 ezres nyugdíjából nem fog erre szánni pénzt. Vidéken nem kell kutyát sétáltatni, azért van az udvar, kert - vagy ha a városi kiköltözöttben még él a beidegződés, ő maga viszi ki, ezzel letudja az egészségügyi sétáját is. A szórólapozásra már rég lecsaptak. Könyvtárban nem biztos, hogy szívesen látnák állandóan, fizetni úgysem tudnának neki, no meg ott vannak az érettségizendők, akik a köszi-pontokért csinálják a könyvrakodást stb. Viszont nyelvet biztos, hogy lehetne tanulni, rengeteg a lehetőség a neten, idegen nyelven filmnézés, chatelni a célnyelven beszélőkkel, a nyelvvizsgaoldalakon is vannak gyakorlófeladatok. Ha napi 4-5 órát szánna erre, pár hónap alatt le tudna vizsgázni.

Terézágyú 2015.03.26. 14:18:53

@encir:
"Ha mamóka nem tudja felásni a kertjét, felássák a rokonai, vagy marad parlagon, de mamóka a 45 ezres nyugdíjából nem fog erre szánni pénzt."

Hát, márpedig én ismerek többet is, aki tudna fizetni. Azért nemcsak 45e-s nyugdíjúak vannak ott...
De akkor hagyd a mamókákat, idézek e blog egy másik topikjából: "én meg nem találok senkit, aki tíz rugóért levágná a füvet a telkemen! "

Terézágyú 2015.03.26. 14:20:29

@encir:
"Könyvtárban nem biztos, hogy szívesen látnák állandóan, fizetni úgysem tudnának neki, no meg ott vannak az érettségizendők, akik a köszi-pontokért csinálják a könyvrakodást stb"

Minden könyvtár tele van érettségizőkkel, akik ingyen pakolják a könyveket? Ezt nem tudtam.

gombakomba 2015.03.26. 14:34:29

@Jazo: Hát Jazo, el kell költözni, ha csak egy mód is van rá. Ha meg látszólag nincs, meg kell találni.
Hidd el, elég sokan csinálják. Anno a szüleim is el tudtak menni az ország másik végébe a munka után, én is, a testvéreim, unokatestvéreim is, a párom is. Meg még sokan a baráti, ismeretségi körből. Akár külföldre (azért az egy kicsit nagyobb felkészülést igényel).

gombakomba 2015.03.26. 14:42:56

@encir: Erről van szó. El kell költözni.

encir 2015.03.26. 14:47:12

@Terézágyú: bizony legalább annyira, mint állástalan közmunkásokkal. Pl. az én gyerekeim is ott segédkeznek. De félre a tréfával: végül is se te, sem én nem tudjuk, milyen faluban vagy kisvárosban él az illető, de azért feltételezem, hogy ezeket már ő is rég végigpróbálta. Nyilván elmenne füvet nyírni, sőt lehet, hogy el is ment már, de ebből nem lehet megélni. Azt látom, hogy szakmunkákat is megpróbálnak az emberek maguk végezni, mielőtt kiadnák a munkát egy idegennek (szobafestés, burkolás).

Terézágyú 2015.03.26. 14:58:51

@encir:
"bizony legalább annyira, mint állástalan közmunkásokkal. Pl. az én gyerekeim is ott segédkeznek. De félre a tréfával"

Ja, hogy te tréfáltál. Akkor jó, mert nekem egy könyvtáros ismeretségem mondta, hogy erre adódna lehetőség. Főleg faluhelyen, ahol amúgyse nagyon van főállású könyvtáros, örülnének egy diplomás embernek, aki besegítene. De akkor most sikeresen lebeszélted erről a levélírót, hurrá.

"de azért feltételezem, hogy ezeket már ő is rég végigpróbálta."

A levélíró sok mindent leírt, még azt is, hogy megkörnyékezte egy buzi - de a próbálkozásairól éppen nem.

encir 2015.03.26. 15:03:34

A gyerekeim valóban ott dolgoznak, ez nem tréfa.

Én azért nem tulajdonítok akkora jelentőséget szánalmas kis hozzászólásomnak, hogy emiatt ne próbálkozna a levélíró a helyi könyvtárban. Sőt, most már bizonyára fog, hisz eddig valahogy eszébe sem jutott ez a lehetőség.

Terézágyú 2015.03.26. 15:16:55

@encir:
Á nem, felesleges, úgyse kap a munkát, a könyvtárak tele vannak érettségizőkkel, a szórólapozás le van zsírozva, füvet vágatni és kertet ásatni se akar senki, üljön csak otthon a levélíró és kész.

encir 2015.03.26. 15:43:57

@Terézágyú: semmiképp sem akartalak megbántani, no.
Kicsit Oraveczes volt a hozzászólásod.
Levélírót se akarom bántani. Kertészkedjen csak - akár otthon. Nevelhet paprika és paradicsompalántát, aztán kicsattoghat vele a piacra. Ez sem tréfa, most épp a munkahelyem napos ablakában van egy ládám, tele gyönyörű növendékparadicsommal. Szezonban egy -egy palántáért 70-80 Ftot is el lehet kérni, a befektetés meg szinte semmi.

2015.03.26. 19:47:15

@Terézágyú: Félreértés ne essék: semmi bajom a mérnökökkel és informatikusokkal! Sajnos az oktatási rendszerünk (is) katasztrofális, és sok területen túlképzés van. Ugyanakkor a ló túlsó felére való átesés nem megoldás. Pedig gyakran találkozni azzal a felvetéssel, hogy képezze át magát a lusta disznója ilyen-olyan reálszakos területre. De nem lehet mindenki informatikus - azzal adtunk a szarnak egy pofont. Nem mellesleg továbbra is fenntartom (mert ezt tapasztaltam): százával jönnek az Egyesült Királyságba a különféle magyar mérnökök, építészek, informatikusok, programozók, szakmunkások - akkor hogy is van ez?

@McGarrett: Kicsi a világ: meglehetősen hasonló cipőben jártam mint te. És én is voltam (diplomás létemre) közmunkás. Miután ott kitöltöttem az időmet, eljöttem külföldre - ez adta meg a végső lökést.
Nem akarok a lelkivilágodba gázolni, de nem jó úton jársz, ha csőcseléknek tekinted úgy általában véve azokat, akiknek nincs diplomájuk (egyébként az derül ki, hogy még neked sincs meg). Nem attól lesz valaki rendes, gerinces vagy értelmes ember, hogy van-e diplomája, vagy nincs. Nem mellesleg egy normális társadalomban szükség van orvosra, ápolóra, tűzoltóra, tanárra, programozóra, mérnökre, kőművesre, takarítóra és mosogatóra is (és még sok mindenki másra). Szerintem neked se esnek jól a fenti kommentek: akadt, aki ismeretlenül "letrógerezett"...
Én tök jól megtaláltam a közös hangot a csapat többi tagjával: volt köztük szakmunkás, volt 8 általánosat végzett, volt érettségizett, és volt diplomás (úgy értem rajtam kívül is) - akadt köztük roma is.
Korlátolt hülyékbe persze mindenütt lehet botlani, de ez független a szakterülettől és a végzettségtől.

Zárszóként (és ez ráférne néhány hozzászóló lelkivilágára is):
"S ezt az emberiséget,
hisz ember vagy, ne vesd meg."
/József Attila/

PannonBoy 2015.03.26. 21:39:21

Először költözzön Budapestre, onnan majd látni fogja, hogy mit is szeretne.
Amúgy meg, a nyelvtanulásra kellene fókuszálnia.

karemi (törölt) 2015.03.27. 02:47:50

Igen, jó lenne tydni, hogy mi az a szuper BA szintű szak, amit végzett. Aminek a diplomáját nem kapja kézgez a nyelvvizsga hiányában. Jó lenne ráfeküdni a nyelvtanulásra, ma már tök ingyen lehet nyelveket tanulni neten, önerőből. A nyelvvizsga kerül majd pénzbe, azt ki kell nyögni.
Az egyetemi nyelvoktatás valóban sz@rt se ér, ez tény, de mellette saját magának tanulhat az ember
Diplomával a kézben pedig lakhelyet kell váltani sürgősen. Válságövezetekből (vidék) Budapestre vagy külföldre.
Ha sokáig marad a nihil szülővárosávan, teljesen leépül, tudása elavul.
Esetleg kellene egy kétkezi szakmát szerezni, bár az se olcsó. Teherautós jogsi, hegesztő stb. Diploma mellett másik utat is keresni kell, ha esetleg külföldre kell menni, akkor egy szakma többet ér, mint egy gazdálkodási, kommunikációs, bölcsész diploma.

Nyelvtanulás-diploma-Bp-re vagy külföldre költözés +1 másik (kétkezi) szakma... Nincs más út.
Ha a közmunkás társaságba kerül még 5 hónapra, akkor elveszett ember, elbutul, depressziós lesz, lefelé tartó spirálba kerül.

Én anno egyetem mellett kénytelen voltam dolgozni. Primitív emberek is voltak a munkatársaim között, sőt leginkább azok. Kellett a pénz meg szereztem egy szakmát is ezáltal. Fogcsikorgatva ki kellett bírni. Legalább láttam, hogy mivé nem akarok válni: minimálbéres, állásáért rettegő, képzetlen szerencsétlenné.

Terézágyú 2015.03.27. 07:39:14

@karemi:
"Igen, jó lenne tydni, hogy mi az a szuper BA szintű szak, amit végzett"

Minek???? Itt már mindenki eldöntötte, hogy biztos valami bőcsész, ruhatár, cociomókus, akkor nem mindegy?

karemi (törölt) 2015.03.27. 12:11:08

@Terézágyú:

2013 júniusában leállamvizsgázott egy népszerű szakon... Népszerű szak (mármint felvételizők körében népszerű? Az még semmit nem jelent), amivel nem tud elhelyezkedni, illetve 2013 óta nem csinálta meg a második nyelvvizsgát, ami kellene a diploma kézhezvételéhez
3 éves szak? Ez egy Bachelor? Kötve hiszem.

Igenis fontos lenne, hogy mit tanult, láttam már olyat, hogy valakinek munkát ajánlottak egy poszt kommentjében, mert értelmes gyerek volt. Kommentelő másik kommentelőnek.

Én fikázás helyett tanácsokat adtam: nyelvtanulás (akár ingyen), nyelvvizsga megszerzése legyen az első, a többi attóel függ, milyen diplomája van. A történetéből keveset lehet tanulni (pedig ezért küldte be állítása szerint), ha nem fejt ki fontos részleteket.

karemi (törölt) 2015.03.27. 12:18:04

@Terézágyú: igen, a fűnyírás, gyom irtás ma már a telektulajdonosra kinéző bírság miatt is felkapott, de amúgy régen is volt ilyen, csak nyilván alkalmi, de jól fizetett

Nyelvvizsgára ingyen felkészülhetne a neten. Tényleg ennyi, jobb tanácsokat adni látatlanba nem tudunk
És ahol nincs munka, onnan el kell menni, ez van.

McGarrett 2015.03.27. 20:37:01

@karemi: Köszönöm szépen a véleményed, én is így látom, hogy ezt kellene tennem. Nagyon szívesen költöznék el Budapestre, de a jelenlegi albérlet-árak mellett ez beláthatatlan ideig kitolódik (egy igen lepukkant szobáért elkérnek 40k+rezsit, ami nem ritkán elérheti a havi 60k albérleti díjat, és még nem vettem ételt, bkv bérletet stb), és ez jellemző Budapest külső kerületeire úgy mint Kőbánya vagy Ferencváros. Folyamatosan nézem a különböző facebook csoportokban, olx-n, jófogáson az albérleteket, de amelyik elfogadható lenne, az vagy már a hirdetést követő 2 órában elkelt, vagy kamus (és innen vidékről - kelet m.o. - nem fél óra felmenni Budapestre, hogy azonnal lecsaphassak egy jó ajánlatra.

A kétkezi szakmával kapcsolatban mélységesen egyetértek, hiszen külföldön azzal hamarabb lehet boldogulni, jobb kereseti lehetőséget biztosító állásokba. Hál' Istennek a munkaügyi központ szokott szervezni tanfolyamokat, amelyeket támogatják is, így kinézőben van, hogy április-május-júniustól valamilyen tanfolyamon részt tudok venni és kétkezi szakmát szerezni, de ez a tájékoztatásuk szerint nagyon "HA" kategória, szóval erre nem alapozhatok, max örülhetek neki, ha mégis úgy alakult.

Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok idő eltelt felettem azóta, hogy leállamvizsgáztam és ezalatt az idő alatt - akármilyen furán is hangzik - felteszem magamnak a kérdést, vajon miért nem sikerült megtanulnom a második idegen nyelven, de nem tudom rá a választ ... lustaság, beletörődés, depresszió, önbizalomhiány vagy csak pár közülük vagy mindegyik együtt, tényleg nem tudom. De tény és való, hogy ha holnaptól elkezdem a nyelv önerőből történő tanulását, akkor is legkorábban október-novemberben merészkedhetek el nyelvvizsgát tenni belőle, ami nem hordozza magában a sikert egyértelműen. Nyilván ha meg se próbálom, akkor biztos a kudarc, de ha most az önerőből felkészülésre áldozom az elkövetkező hónapjaimat, semmivel se leszek előrébb az október-novemberi nyelvvizsgát követően, mint most.

Milyen fontos részlet hiányzik ahhoz, hogy más is tanuljon az esetemből? (azaz hogy ne kövesse el ezt a hibát mint én)

karemi (törölt) 2015.03.28. 01:45:16

@McGarrett: nyelvvizsga után tudni fogsz egy nyelvet középfokon, kezedben a diplomád... Máris előrébb jársz.
Legalább leveszed ezt a lelki terhet magadról és szüleidről. Nem megváltás, de kötelező lépés a beragadt diplomád megszerzése. Ez alap szerintem.
Jó lenne tudni milyen szakot végeztél, az mennyire piacképes, mennyire esélyes vele külföldi munka.
Szakma: a diplomásoknak a munkaügyi központ régebben nem adott tanfolyamot, arra a 8 általánosos szerencsétlent küldték. Pedig jó lenne egy olyan szakma, amivel külföldön boldogulhatsz. Nem ilyen TB ügyintéző, lakberendező stb. kamuk kellenek, hanem olyan, amivel valóban esélyes vagy Angliában, Németországban.
Eleve már nyelvet is úgy tanulj, hogy egy esetleges kivándorlásra is felkészítsd magadat. Ne állj le vele nyelvvizsga után se.
Diploma, nyelvvizsga (+kivándorláshoz szükséges nyelvtudás), jogosítvány, plusz szakma (legyen az teherautó, kamion jogsi, hegesztő stb.).

Kelet-Mo-ról el kell húznod. Ott semmi nincs szerintem. Ha jót akarsz, akkor Budapestet kihagyva irány nyugat.
Csak vigyázz a kamu munkaközvetítőkkel, sok embert átvernek munka ígéretével.

McGarrett 2015.03.28. 12:20:47

@karemi: Angolból már évek óta van középfokú nyelvvizsgám, és a külföldi ismeretségeimnek köszönhetően ezt napi szinten frissen tartom + angol nyelven követett sorozatok is segítenek a fejlesztésében, napra készen tartásában. Az érintett, második nyelvvizsga meg tök mindegy milyen nyelv, mert mindegyik nyelvről ugyanúgy nulláról indulok, mert nincs olyan tudásom, amire alapozhatnék (hiába volt kötelező a német a gimnáziumban, mára sehol nincs).

A munkaügyi központ nem diplomásként tart nyilván, hanem érettségizettként - azaz szakma nélküliként - és így igénybe tudom én is venni ezeket a tanfolyamokat, ha lesz. Kamion jogsi lenne a tuti instant, mert azzal utána el is tudnék helyezkedni, de egy intenzív nyelvtanfolyamnak is örülnék. Itt jön közbe az a tény, hogy a diplomamentő program egy nagy kamu, mert nincs intenzitása - hiába tart 10 hónapon keresztül, egy péntek-szombat este 5-8 közötti tanórákban nem lehet felkészülni egy középfokú nyelvvizsgára, és a kitétel az, ha nem sikerül a diplomamentő tanfolyam után a nyelvvizsga, vissza kell fizetni az állami támogatást azaz a tanfolyam díját. Így eszem ágába se volt rá jelentkezni.

Valamelyik német nyelvű ország lenne a cél, de ott angol nyelvtudással nem igazán lehet munkát vállalni, de az is meglehet én nem néztem még utána elég helyen ennek, de az eddigi tapasztalatok megkövetelik a német nyelvtudást.

Jogosítványom már kb. 8 éve van, rutinos autóvezetőnek számítok, hiszen havonta megvan az a jó 1000 km amit levezetek, néha még több is.

Igen, ezt felismertem már én is, hogy el kell mennem a boldogulásom reményében, a gondom ott kezdődik, hogy nincs miből elindulnom, és így még utána sem néztem, mert nem szeretném a saját kedvem tovább rontani azzal, hogy mindennek utánajártam, akár már holnap indulhatnék, de hát benéztem, mert nincs miből.

kvadrillio 2015.03.28. 16:41:47

NEMÉRTEM...NEMÉRTEM......, HA A ZSIDÓK RENESZÁNSZUKAT ÉLIK MAGYARORSZÁGON, A MAGYAR EMBEREK MIÉRT NEM É.LIK UGYANEZT ?????
MIÉRT VAN MIONDEN SZERVEZET ÉLÉN ZSIDÓ VEZETŐ, MIÉRT ÜL MINDEN ÁLLÁSBAN A ZSIDÓ ZSIDÓ GYEREKE, MIÉRT VASN MINDEDN ALAPÍTVÁNY ÉLÉN ZSIDÓ EMBERKE ??? MIÉRT CSAK NEKIK LESAZ ELEGENDŐ MUN KAVISZONYUK, HOGY NYUGDÍJAT KAPHASSANAK ?????
MIÉRT A MÉSZÁROS LŐRINC TARTHAT GYESZNÓ-KOCÁKAT, MARHÁKAT ÉS MIÉRT SZÜNTETTÉK MEG A TSZ-EKET, AMELYEK MUNKÁT ADTAK A FALUN ÉLŐKNEK ????? MIÉRT ADJA AZ UNIÓ A FÖLDALAPÚ TÁMOGATÁSOKAT A KORMÁNY ÁLTAL FÖLDHÖZ JUTTATOTT NAGY ÉS KÖZÉPBIRTOKOSOKNAK...AZÉRT, HOGY MÉG VÉLETLENÜL SE TÖRTÉNJEN TERMELÉS A MEZŐGAZDASÁGI PARLAGON HAGYOTT FÖLDEKEN ?????
MIÉRT CSÖKKENTIK ÍGY TÖMEGGYILKOSSÁGGAL ERŐSZAKOSAN MAGYARORSZÁG LÉLEKSZÁMÁT ???? ÉS KIK EZEK A GYILKOSOK ?????

BESZARTÁL MI ?????

kvadrillio 2015.03.28. 16:46:29

@kvadrillio: és senki ne bíztassa a magyarokat, hogy menjenek külföldre dolgozni..., főleg ne azok, akik itthon jó állásokba vannak beágyazva !!!
A MAGYAR NÉPNEK, HA A SAJÁT MAGYAR !!!!!!!!!!! KORMÁNYA NEM TUD MUNKÁT TEREMTENI, VISSZAÁLLÍTVA A RÉGI GYÁRAKAT, VÁLLALATOKAT, AKKOR MONDJON LE A KORMÁNY !!!!!
MERT A MEGSZÜNTETETT GYÁRAK, VÁLLALATOK TERMÉKEIT MOST IS GYÁRTJÁK, CSAK MAGÁNCÉGEK, A MAGÁN OLIGARCHÁK ZSEBEIT GAZDAGÍTVA !!! BASSZAMEG !!! MONDJON LE EZ A SZEMÉT KORMÁNY !!!!!

kvadrillio 2015.03.28. 16:57:08

Vannak kevésbé ismert áldozatai is a fideszes földmutyinak

Néhány napja jelent meg az Indexen a hír, miszerint Rezes Gábor, az egyik károsult gazda arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy "40 000 anyajuh (az országos anyajuhlétszám 5 százaléka) és mintegy 4000-5000 szarvasmarha halhat éhen a Hortobágyi Nemzeti Park legelőpályázatainak elmutyizása miatt", ugyanis az NFA által lefolytatott pályáztatás végeredményének köszönhetően a nagy állatlétszámmal rendelkező, legelőre alapozott állattartást végző gazdák nem nyertek legelőterületet. "Ennek következtében anyajuhok és a szarvasmarhák ezrei maradtak legelőterület nélkül a 2015-ös áprilisi kihajtás idejére. A téli takarmány minden gazdának fogytán, így áprilistól a fenti állatlétszámnak nincs takarmányozási lehetőség, ilyen nagyságrendű élőállatot vágásra nem lehet leadni, ami komoly állatelhulláshoz vezet, írta a gazda."

Az Index az ügyben megkereste Földművelésügyi Minisztériumot, ahol meglehetősen cinikus választ kaptak: "Ahol föld van, ott vita is van." - ezzel a bölcsességgel magyarázza a tárca sajtóirodája a kialakult helyzetet. Az igazság fonalát így bontogatja tovább a minisztériumi válasz: "minden pályázati rendszerben vannak nyertesek és vesztesek, nem nyerhet minden igénylő, hiszen a magyar termőterületek mintegy tíz százalékát birtokolja az állam. Nem juthat mindenki területhez."

Tragikus helyzetben van a hazai állattenyésztés

A NOL.hu cikke szerint szintén a földmutyi eredményeként kényszerül a nyár végén megválni 60-70 dolgozójától a Szigetvár környékén jelenleg 147 embernek munkát adó Sziget-Hús Kft. is (ez a cég a szigetvári járás második legnagyobb foglalkoztatója).

A Dr. Vass Péter állatorvos (aki immáron fél éve Szigetvár független polgármestere is) érdekeltségébe tartozó cég 500 tehénnek és 1000 anyakocának valamint ezek szaporulatának takarmányát termeli még idén őszig az államtól bérelt 3100 hektáron, amihez még 2400 hektárt bérel magánszemélyektől. Az idén lejáró az állami földbérletet esélyük sem volt megújítani, mivel a cég nem is pályázhatott ennyi szántóra, hiszen a Fidesz-kormány úgy módosította a törvényt, hogy egy cég 1200 hektárnál nagyobb területet nem bérelhet. Márpedig ennyi föld – még ha nyerne is a kft. a pályázaton, amire egy balos támogatású polgármester cégének a tapasztalatok alapján fikarcnyi esélye sincs – nem elég az állattartó telepek eltartására.

A sokat tapasztalt állatorvos-polgármester a hazai állattenyésztés tragikus helyzetéről is beszélt Ungár Tamásnak, a NOL.hu újságírójának adott interjújában: "Amikor 1982-ben állatorvos lettem, Magyarországon 11 millió sertést és 960 ezer tehenet tartottak. Mostanra 2,8 millió sertés és 178 ezer tehén maradt. Marad a falusiaknak a közmunka. Ami értéket, adóbevételt nem teremt, csak a nyomort tartósítja. Azok is közmunkások lesznek, akiket majd elbocsátunk. Sajnálom őket, de nem tehetek semmit."

De kik az új földesurak?

Az NFA működtet egy meglehetősen átláthatatlan tájékoztatási rendszert a honlapján, ahol utána lehet nézni, hogy kik nyerték el az állami földeket, de keresni nem lehet a helyrajziszám vagy a nyertes neve alapján, ehelyett egy megyénként ömlesztett listából kell kisilabizálni, hogy ki, hol és milyen területet szerzett meg a következő húsz évre.

Szerencsére azért vannak néhányan, akik vállalkoztak erre a nemes kutatási feladatra. A pecsistop.hu újságírói kiderítették, hogy például Pintér Sándor töretlenül tönkrenyeri magát a különböző pályázatokon. Ahogy a stop.hu meg is írta: "Ő és felesége nyert már földet, trafikot, munkahelyteremtő pályázatot. Kezdődik elölről: megint földet nyert. (...) Először 200 hektár földet nyert Pintér Sándor, majd információink szerint felesége tett szert két trafikra. Utána megint a családapa brillírozott: cége csaknem 23 millió forintot nyert 8 fő foglalkoztatására. Félreértés ne essék: nem a belügyminiszter gyűjtögeti a baranyai földeket/trafikokat: a mi Pintérünk a megyei Fidesz-elnök nagy barátja. Volt a Fidesz támogatásával polgármester-jelölt, de úgy tudjuk: Tiffán Zsolt kampányában is tevékenyen részt vett anno."

A pecsistop.hu cikke szerint a "Lepsény környékén található állami földekből a helyben gazdálkodó kisebb gazdák helyett Nyerges Zsolt cége, egy nagy Fidesz-közeli gazdasági társaság szerzett jelentős mennyiséget, a Váli-völgyben pedig Orbán Viktor fociakadémiájának igazgatója, Mészáros Lőrinc nyerte el a bérleti jogot."

A NOL.hu más Fidesz-közeli újdonsült földesurakat is talált: "Ligeten, Oroszlón, Sásdon, Bodolyabéren, Felsőegerszegen és Mindszentgodisán a Baranya megyei közgyűlésbe a Fidesz–KDNP által delegált Prettl János rokonsága és az érdekkörükbe tartozó gazdálkodók jutottak földhöz."

Erre pár hete jött a NOL.hu újabb témába vágó cikke, miszerint "Sumony községben valakik, két tucat nincstelen nevével visszaélve, adót csaltak." Őstermelői igazolvánnyal rendelkező sumonyiakat kisbusszal vittek a hegyszentmártoni Fisch-Bau Bt. sertéstelepére, ahol

JAHHH...ÍGY NEM LEHET ORSZÁGOT KORMÁNYOZNI !!!

kvadrillio 2015.03.28. 16:59:09

@kvadrillio: ...aláírattak velük felvásárlási jegyeket arról, hogy a Pintér Sándor érdekeltségébe tartozó cég 8-12 millióért gabonát vásárol tőlük. A baj csak az, hogy az adóhatóság gyanúja szerint ezek fiktív vásárlások voltak, mivel ezek az emberek ugyan rendelkeznek őstermelői papírokkal," de egyikük sem termelt semmit, hiszen - ahogy fogalmaz a NOL.hu is - "földjük, gépük, gyakorlatuk és pénzük sincs ehhez. (...) A NAV ezt nem cáfolta, ám csak annyit mondtak, hogy a nyomozás folyik, és van már gyanúsított is. Később közleményt adnak ki az ügyben. A NAV arról sem beszélt, hogy miképp tudtak jövedelemhez jutni az őstermelők beszervezői. Információnk szerint – vélhetően – oly módon, hogy a felvásárlási jegyen szereplő, ám valójában nem létező termény után visszaigényelték az úgynevezett kompenzációs adót. Így hozzávetőleg 30 milliós kárt okozhattak."

A RENDSZERVÁLTÓK TÖNKRETETTÉK MAGYARORSZÁGOT, A MAGYAR NÉPET !!!

kvadrillio 2015.03.28. 17:04:05

A MAGYARORSZÁGON "ÁLLAM ÁLTAL LÉTREHOZOTT OLIGARCHÁK" CSAK ARRA JÓK, HOGY TÖMHESSÉK A ZSEBÜKET MÍG A NÉP ÉHEZIK, FÁZIK ÉS MEGDÖGLIK MIATTUK !!!
MILYEN RENDSZER EZ ??? KIKNEK A RENDSZERE ?????
KÖZBEN A VILÁG FORRONG.......ÉS A vége úgyis az lesz, hogy ezek a faszok mind el lesznek zavarva !!! és szerencsé.jük lesz, ha nem meglincselve !!!

pöndörödő macskaseggszőr 2015.08.06. 14:03:58

Bocs, ha valahol szerepel, de én még mindig nem értem, mi a végzettsége a posztolónak.
3 éves BA-képzés, de mi???
süti beállítások módosítása