7 gyermeket nevelünk és úszunk az adósságban
2015. március 30. írta: Despota

7 gyermeket nevelünk és úszunk az adósságban

1413842204-no-money-start-business-no-problem.jpg

Aktuális levelünk főszereplője egy aggódó édesanya, aki 7 gyermeket nevel és igyekszik rendbe hozni közös életüket, már amennyire lehetőségei engedik.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

Tisztelt olvasó!

Én egy 7 gyermeket nevelő anyuka vagyok. Sokszor megkaptam már, miért kellett ennyi gyermeket vállalnom, de erre csak azt tudom mondani, hogy nem tudtam volna saját kezemmel véget vetni egy ártatlan életnek. Imádom őket, egyik szebb, mint a másik, de mégis baj hátán baj van mostanában, ami beárnyékolja a boldogságunkat.

2007-ben, mint mindenki, mi is jelzálogot vettünk fel a házunkra, amit mostani fejemmel nem tennék meg. Azóta vannak a bajok, hol munkanélküli lett a párom, hol baleset miatt volt kiesés a családi kasszában. A gyerekek meg csak szépen nőttek és velük együtt a kiadások is. Most ott tartunk, hogy hiába van a páromnak is munkahelye, meg én is próbálok hozzá segíteni a havi bevételhez, úgy, hogy anyaság mellett bedolgozó vagyok egy varrodában, nem jutunk előrébb. A sok adósság a nyakunkon, egyik nap a másik után kapjuk a felszólításokat, még épp a ház részlet, ami mindig ki van fizetve, mert ott meg apukám a kezes és ő is a nyugdíj mellett nem tudná helyettünk fizetni a részletet. Most romlott el a bojlerünk, amit ki kellett cseréltetni, persze hitelben, a bejárati ajtónkat úgy megette a szú, az a csoda hogy nem esett még le a sarkáról, a fürdőkádunk kilyukadt, így a sok kifolyt víztől felázott a járólapok alatt, végig van mindenhol törve, a fal megrepedezve és a ház is megsüllyedve.

Apróbb dolgok, elromlott a tv, a vasaló, ami a bedolgozáshoz munkaeszközöm, nincs elég biciklink, pedig tőlünk 7 km-re van a gyerekek sulija és a 7-ből egy kap ingyen bérletet, a többi fizetős lenne és haza így is gyalog kellene jönniük, mert akkor már nem jön busz. A gyerekek 19,17,15,13,12,10 és 5 évesek, mind tanul, a 19 és a 15 éves fiú ők mezőgazdasági gépésznek, a nagyobb érettségi utáni első szakmában, a kicsi általános iskolából tovább.

p144.jpg

A 17 éves humán szakon érettségizne, utána pszichológus szeretne lenni, a többiek 7-6-4-ik osztályosok, meg a csepke óvódás. Hát ilyen elosztásban vannak a gyermekeim, 2 fiú 5 lány. 2 most októberben szalagtűzőzne, de még kis türelmet kértünk, mert már kellene befele vinni az előlegeket, de jelenleg nincs miből.

Próbáljuk okosan osztani a fizetéseket, de egy-egy betegség, meg váratlan kiadás mindig becsúszik és így a fizetések után egy nappal már újra mínuszban vagyunk. Segítségre nem igazán számolhatunk, mert hasonló sorsúakkal vagyunk körbe véve, az önkormányzat meg a családsegítő megteszi, ami tőlük telik, de hogy mikor lesz ennek vége, ki tudja.

Hát esetleg, ha valaki tud segíteni, szívesen fogadnánk, de ha csak bátorító szavakat kapnék, azt is tisztelettel fogadnám.

Tisztelettel maradok minden velem egy helyzetben járó sorstársammal, egy aggódó édesanya, aki imádja megértő, okos gyermekeit, és próbálja helyre hozni elég csúnyán lecsúszott életét.

Tisztelettel, Kiss Jánosné Terike

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr137318806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f!nder 2015.03.30. 15:49:03

A helyzetet sajnálom egyértelműen, de azért lenne pár kérdésem.

1. Mostani férjed? A régivel mi van? Támogatja a gyerekeket?

2. Az például nem saját kezű gyilkosság, hogyha védekeztek terhesség ellen. Túl könnyen átsuhansz a dolog felett. Persze már nem tudsz mit tenni, de ilyenkor derül ki, hogy totál felelőtlenül vállal gyereket nagyon sok ember.

Értem, hogyha már megfogant, akkor nem szeretnél abortuszt, de azt nem értem, hogy miért nem lehet védekezni. És persze védekezéssel is becsúszhat a gyerkőc, de biztos nem ennyi.
Elsősorban én őket sajnálom, mert ők kerülnek akaratlanul kiszolgáltatott helyzetbe.

3. 2007-ben nem vett fel mindenki jelzálogot.
Amúgy mire vettétek fel, és mennyit?
Mekkora ez a ház?
Mennyi van még a törlesztőből?
Mekkora a ház értéke?
Mennyi a havi nettó minimum bevétel?
Mire mennyi megy el?

Jó lenne ezeket átgondolni, leírni, mert így számszerűség nélkül az embernek fogalma sincs, hogy hogyan segítsen, ha segíteni akar.

4. Apukád nálatok él? Vagy külön lakásban? Egyedül él? Mennyi idős?

5. Merre laktok? Ha valaki felajánlana munkát a környéketeken, elfogadnád/elfogadnátok? Mi a végzettséged? Mi a mostani férjed végzettsége? Mit dolgozik most?

Sir Galahad 2015.03.30. 18:00:19

@walking_bread: nem mostani férjével, hanem mostani fejével... én is majdnem félreolvastam egyébként.

Eredetileg egyébként én is hozzá akartam szólni, finoman jelezve, hogy a családtervezésnek nem az abortusz az egyetlen módja.

encir 2015.03.30. 18:49:29

Ha a "volna" ott nem volna.... már megvannak a gyerekek, nem azon kell rágódni, hogy mi lett volna, ha védekeznek.
Családsegítőkkel, védőnőkkel állandó kapcsolatot ápolni, neten ingyen felajánlásokat figyelni, kérni, csoportokba belépni.
Azt nem értem, hogyhogy nincs ingyen bérlet a gyerekeknek.

na4 2015.03.30. 19:17:59

Felelőtlen hülye.

Alibanya1 2015.03.30. 19:41:42

@na4: hú de jó vélemény, gondolom erre vágyott a posztoló.

Miért kell valakinek szabadkoznia, hogy több gyereke van? Ehhez senkinek semmi köze, másfelől meg jön a propaganda, hogy kevés a gyerek az országban, akkor most hogy legyen. A család egyben van, a gyerekek iskolába járnak, eddig is megvoltak, ha nehezen is de megoldották én nem gondolnám, hogy ez felelőtlen szülői magatartás. Ebbe azonban bele lehet fáradni és kétségbe lehet esni. Ez teljesen természetes és jogos, nincs miért pálcát törni a fejük felett. A problémát én abban látom, hogy nincs igazán segítség, nincs ma szociális háló az országban. Egy törekvő együttműködő családot miért ne lehet ne támogatni? Amúgy kitartást kívánok, a nagyobb gyerekek hamarosan kirepülnek a fészekből és lehet, hogy még be is segítenek a családnak hiszen egy nagy összetartó családnál ez így szokott lenni.

Sir Galahad 2015.03.30. 19:42:39

@encir: "már megvannak a gyerekek, nem azon kell rágódni, hogy mi lett volna, ha védekeznek." Oké, de akkor panaszkodni se kell. Vállalt valamit, megkapta, viselje.

kisQtya 2015.03.30. 20:04:52

Azt nem értem, mire ment el a felvett hitel, ha szinte szétesik a ház?
Hét gyereket csak ÍGY lehet felnevelni. Ez van.
Nekem két gyerekem van, imádom őket, nem is keresek rosszul, de ha újrakezdhetném az életemet, inkább nem szülnék.

Ebben az országban a szó szoros értelmében bele kell nyomorodni a gyerekvállalásba, még akkor is, ha nincsenek komolyabb anyagi gondok.

Punxsutawney Mormota 2015.03.30. 20:13:50

@Alibanya1: Nemnemem! A "felelőtlen hülye" kifejezés tényleg erős, viszont van benne némi igazság. Nekem három gyerekem van, és kifejezetten nem élünk rosszul, de egy negyediket nagyon meggondolnám, pedig van megtakarításunk, minimális hitelünk stb.
Nálam a születésszabályozás hiánya verti ki a biztosítékot. Tudod, ha azt írta volna, hogy gyakorló keresztények és olyannyira gyakorlók, hogy még a coitus interruptus sem jöhet szóba, akkor azt mondom, hogy jó.

murray 2015.03.30. 20:25:51

2 kisgyerekem van nettó 300 alatt haza se merek menni, a lakáshitelt kifizettem, otthon a felázott padlót tessék apának kivésni ott a két nagy gyerek hordják ki a sittet, a vízcsövet kicserélni ezer ft-ból megvan.
a boylert nem hitelbe cseréltetni hanem levenni , szétszedni és megjavitani.
gondolkodni, hajtani mint a disznó, és nem nyűglődni.
7 gyerekhez havi nettó 700 kell , világsztároknak a Mel Gibsonnak van 7 gyereke, de ő megteheti. :-)

repecs 2015.03.30. 20:30:28

@Alibanya1: Hogyan tud 7 gyerekkel foglalkozni a gyerekek egymást nevelik. Hogyan tud az unokákkal foglalkozni majd? Hogyan támogatja őket. Á ez a Nő beteg. Persze aki teheti segítsen neki. Csak tudja hogy ez így nem normális.

borzimorzi 2015.03.30. 20:50:42

@Sir Galahad: Illetve, ha valaki nem akar abortuszt, de fel sem tudja nevelni, akkor még mindig ott van az örökbe adás. Akár nyílt is, hogy ismerje meg, miféle emberekhez kerül a gyerek. A hatgyerekes család nyomorba taszítása túl nagy ár egy hetedik gyerekért...

Üdv:
b

Alibanya1 2015.03.30. 21:33:28

@Punxsutawney Mormota: ez az ember segítséget kér, mert úgy érzi nehéz helyzetben van, még önkritikát is gyakorol, teljesen felesleges bele marni, a gyerekek ott vannak, ezen pedálozni már tökre felesleges, inkább a lehetőséget kell nézni, hogy a család együtt maradjon és lehetőség szerint a gyerekek normális és szeretetteljes környezetben nőjenek fel. te meggondolod a negyediket, neki így alakult. ez már egy megváltoztathatatlan körülmény.

Alibanya1 2015.03.30. 21:37:45

@repecs: Azt gondolom, hogy az a tény, hogy esetleg kevesebbet fog az unokáival foglalkozni nem igazán releváns, ez egy kicsit túl is van lihegve társadalmunkban, elsődlegesen, most a gyerekeit kell felnevelnie. Mellesleg egy csomó ember nem kap támogatást a szüleitől és nem azért mert heten voltak testvérek, hanem mert nem tudták a szülők megtenni, meghaltak stb. Miért lenne beteg? Mert szült hét gyereket? A hangvételből én azt látom, hogy szereti a gyerekeit, a család együtt van, törődnek egymással, aggódik, hol a gond? Igen segítsen, aki tud!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.30. 21:39:41

@kisQtya:

"Azt nem értem, mire ment el a felvett hitel, ha szinte szétesik a ház?"

Szerintem az addigi adósságok kifizetésére ment el, szabad felhasználású jelzáloghitel lehetett.

"Most romlott el a bojlerünk, amit ki kellett cseréltetni"

Javíttatni is lehet ám!

@murray:

"a boylert nem hitelbe cseréltetni hanem levenni , szétszedni és megjavitani. "

Hozzáértés nélkül én nem merném javasolni neki. Addig OK, hogy nem nagy dolog, józan paraszti ésszel belátható, hol kell szigetelni, és magamnak meg is csinálnám, de a gyerekek életét nem tenném kockára egy mégis elrontott szigeteléssel. Ha meg gázboiler, akkor végképp el a kezekkel, ne javítsák maguk.

@Punxsutawney Mormota:

"hogy még a coitus interruptus sem jöhet szóba, akkor azt mondom, hogy jó."

Fenét jó. Akkor nem kell dugni. Amúgy már jóval kevesebb gyerek után lehet kérni a vasectomiát, aztán le a gond.

zobod 2015.03.30. 21:53:37

Akinek a történetét itt a blogon elolvastam, azok vastagon benne vannak abban hogy szegénységben élnek.

Az már más kérdés, hogy vajon igazak-e a történetek. Egy HÉT gyermekes anya, aki a család ellátása mellett saját bevallása szerint dolgozik is, az vajon mikor olvasgatja a blog.hu-t, és ha netre meg számítógépre van pénz, akkor a tönkrement bojlerre, vagy a munkaeszköz vasalóra miért nincs?

micsoda? 2015.03.30. 22:21:29

Kár azon rágódni, hogy miért van hét gyerek. Van, és tanulnak. A családnak azt javasolnám, hogy bátran forduljon az önkormányzathoz. Ők azok akik a szabályokat, a törvény adta lehetőséget ismerik. Ha a segítség szándéka megvan bennük, akkor valamelyik szeretetszolgálat figyelmébe ajánlja a családot. Ne legyen szégyenlős az anyuka. Ukrajnának jut támogatás, akkor kell hogy az itthoniak is megkapják.

kisQtya 2015.03.30. 22:22:30

@zobod: Én is kamuszagot érzek ezen a blogon. Egyrészt nem akarom elhinni, hogy így gondolkodnak emberek, másrészt nem merem leírni a gondolataimat, mert hátha igaz a post és én senkit sem akarok megsérteni, gondokkal küzdő embert meg pláne nem.

micsoda? 2015.03.30. 22:29:52

@zobod: Nem vett fel a pénz engem se, - szorzok, osztok, hogy megéljek - de egyet tudok, hogy az internetről mondanék le legutoljára. Ahol 6 gyerek tanul, pláne fontos. (remélem nem kell magyarázni, hogy miért is)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.30. 22:38:11

@kisQtya:

Én is ugyanezt a szagot érzem:

"a fürdőkádunk kilyukadt, így a sok kifolyt víztől felázott a járólapok alatt"

Van olyan hülye, hogy a kilyukadt fürdőkádban fürdik? Azt igazán nem nagy kunszt akár csak valami szilikonos ragasztóval beragasztani.

"Most romlott el a bojlerünk, amit ki kellett cseréltetni, persze hitelben"

Kétlem, hogy akinek annyi adóssága van, mint az állítólagos levélírónak, kap még hitelt boilerjavításra.

"és a ház is megsüllyedve"

Na és még ez is. A kevesebb hihetőbb lenne. Valahogy hihetetlen, hogy egy kilyukadt fürdőkádat addig használnak lyukasan, amíg megsüllyed a ház a kifolyt sok víz miatt.

Nem mennék el odáig, hogy a blogger hamisítja a leveleket, de attól tartok, egyesek nagyon megvezetik.

Almandin 2015.03.30. 23:23:56

@kisQtya: Vagy legyél politikus, és akkor kétszer ennyit is magas szinten eltarthatsz. Elég megnézni vezéreink (jelenlegi és múltbeli) családjait, hát nem úgy néznek ki, mint akik nyomorognak.

Almandin 2015.03.30. 23:32:32

@zobod: Nem szép dolog minden posztolót hibáztatni a szegénységéért. Más kérdés, hogy ha én bajban lennék, eszem ágában se lenne ide vagy máshova posztként leírni a gondjaimat, mert a hozzászólók többsége csak azért jár kommentelni, hogy kötekedhessen és belerúghasson az emberbe.
Lehet, hogy sokak szerint felelőtlenség sok gyereket vállalni, de ha senki se tenné, a népességfogyás még katasztrofálisabb lenne. Mondom ezt úgy, hogy nincs gyerekem és már nem is tervezek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 00:29:07

@Almandin:

"Mondom ezt úgy, hogy nincs gyerekem és már nem is tervezek."

Szóval bort iszol és vizet prédikálsz. Helyesen teszed, hogy kiírod magad az emberiség génállományából.

Viszont mrgnyugodhatsz, mert roma honfitársaink helyetted is gondoskodnak a megfelelő népszaporulatról. Ami nagy szerencse, különben hamarosan kihalna a magyar nemzet.

Almandin 2015.03.31. 01:30:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te is tipikus példánya vagy a más életébe agresszíven beleszóló, bűntudatkeltő emberpéldányoknak.
Szerintem nem közügy a gyermekvállalás, hanem magánügy. Nekem is nyomós okaim vannak arra, hogy így döntöttem, ezen okok pedig senkire nem tartoznak (a net közönségére legkevésbé).
Amúgy én becsülöm a sokgyerekeseket is. Ma egyébként a többség ugyanúgy leszólja őket, ugyanúgy, mint az egy-két gyereknél kevesebbet, illetve gyereket nem vállalókat. Divat le-felelőtlenezni őket, biztosan vannak köztük olyanok is, de van, aki ebben szeretne kiteljesedni, vagy vallási okok miatt vállal sokat. Ez is magánügy.
Sajnálatos módon a magyar társadalom nagy része még mindig nem tart ott, hogy felfogja, hogy az emberek különbözőek, más vágyaik vannak és nem akarnak egyformán élni. Előírnák, hogy ki hány évesen házasodjon, hány gyereket vállaljon, hogyan gondolkodjon.
U.i.: Te hány gyerekkel járultál hozzá ahhoz, hogy ne fogyjon el a nemzet?

f!nder 2015.03.31. 05:51:38

@Sir Galahad:
Húúú ezt de benéztem... :D
Lehet a bárányhimlő az agyamat is eszi...

f!nder 2015.03.31. 06:17:07

@Almandin:
Tééényleg. Mennyire jó nekünk, hogy bizonyos körökben megy a gyerekgyártás... Na az én egyik okom arra, hogy még nem vállalok gyereket, ez. Nincs kedvem állandóan az iskolába járkálni, mert a 6 évvel idősebb Hozé, Ármándó és Renátó osztálytársa b@szogatja. És persze jó dolog gondoskodni a jövőről, de ez igen nagy részben önzőség. Önzőség abban, hogy "mert kell akik eltartsanak majd öregen''. Csak ha így haladunk tovább... Nem szeretném a gyerekemet ebbe az országba nemzeni. Pedig szeretem a hazámat. Vagy lehet csak szerettem. De nem akarom szenvedni látni. De majd lehet leszek én is annyira felelőtlen, hogy csinálok a semmire 10 gyereket, aztán megyek segélyért, hogy jááájjjj válámit enniük kell. Meg elküldöm őket lopni, hiszen 10 gyerekkel élek mélyszegénységbe, és akkor megtehetem, meg blablabla.

Tetsu 2015.03.31. 08:01:14

Én ezt nem értem. Szegény ember segítségért, jótanácsért, megértésért fordult ide, erre mindenki - tisztelet a kivételnek - jól leszúrja és kiosztja.
Magyarország én így szeretlek..... :-(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 09:20:03

@Almandin:

"Te is tipikus példánya vagy a más életébe agresszíven beleszóló, bűntudatkeltő emberpéldányoknak."

Te is tipikus példánya vagy a népességfogyás miatt krokodilkönnyeket hullató, ám ellene semmit nem tevő emberpéldányoknak.

"Szerintem nem közügy a gyermekvállalás, hanem magánügy."

Addig, amíg valaki el tudja tartani a gyerekét, magánügy. Amint a szokásos támogatásokon (adókedvezmény, GYED és társai) felül segélyekre szorul, már közügy. Ha pedig a gyerekeit nem tudja az elvárható színvonalon eltartani, akkor végképp közügy. Ha netán bűnöző, lumpen, a társadalmi normákra fittyet hányó környezetbe szüli őket, akkor is közügy.

"Nekem is nyomós okaim vannak arra, hogy így döntöttem, ezen okok pedig senkire nem tartoznak (a net közönségére legkevésbé)."

Hidd el, senkit nem is érdekelnek az okaid, így totál fölösleges hangsúlyoznod, hogy ezek senkire nem tartoznak.

"Te hány gyerekkel járultál hozzá ahhoz, hogy ne fogyjon el a nemzet?"

Én nem kérdeztem tőled, hány gyereked van, te magad írtad meg. Te se kérdezd tőlem, semmi közöd hozzá.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 09:24:58

@Tetsu:

"Szegény ember segítségért, jótanácsért, megértésért fordult ide, erre mindenki - tisztelet a kivételnek - jól leszúrja és kiosztja. "

Ez már csak így van. Ha valaki másokkal megosztja a gondjait, akkor bizony arra is számítania kell, hogy esetleg nemcsak dicséretet kap, hanem azt is elmondják neki, mit kellett volna másképp tennie, hogy ne kerüljön ebbe a helyzetbe. A levélírón ez már nem sokat segít, de másoknak talán igen, akik hasonló helyzetbe kerülhetnek.

f!nder 2015.03.31. 12:48:53

@Tetsu: Szóval szerinted egy olyan ország lenne jó, ahol mindenkinek szó nélkül segítenek, és a hibát a dologban meg sem mutatják? Nem hiszem, hogy vezetne valamerre.

f!nder 2015.03.31. 12:57:38

+ adom Kovacs Nocraft Jozsefne véleményét.
De azt hozzáteszem, hogy sokszor az ember nem látja önmaga tetteit, és ismételgeti a hibáit. Ha senki nem figyelmezteti, hogy mit rontott el, akkor abból nem is fog tanulni. Ha segítünk neki csak egyszerűen, akkor ugyanúgy bele fog menni hasonló hibákba, hiszen úgyis segítenek rajta, minden rossz szó nélkül. Szóval az ilyesfajta segítség hosszú távon nem segítség. Én segítek szívesen bárkinek, de először egyértelműen el fogom neki mondani, hogy mit rontott el. Mert szeretném ha látná.
A másik az, hogy ennyinél többet szeretnél tudni arról a helyzetről, amin segíteni próbálok. Túlzottan ki lettek hagyva részek. Ha pénzbeli segítséget akarnék nyújtani, nem tudom hogy x, vagy x+10.000, vagy x+100.000 a szükséges összeg. Mert egyértelműen azt sem szeretném, ha a másik oldalon meg eltűnne a pénz. Szeretném látni mik az elsődleges célok, másodlagos célok és a többi... Mert csak úgy lehet látni, hogy tud-e élni a segítséggel. Meg hogy miben is kell pontosan segíteni.

Almandin 2015.03.31. 14:59:51

@walking_bread: Egyrészt értékelem a jó szándékodat, hogy segíteni akarsz a rászorulón. Másrészt szerintem ha valaki úgymond figyelmeztetni akarja a másikat, hogy mit rontott el, azzal fölébe is akar kerekedni (hatalmi igények, akár tudattalanul is). Másrészt mindenki ront el az életében dolgokat (a legokosabb ember is), így aki ilyen megmondó szerepkörben lép fel, az gyakran tévedhetetlennek hiszi magát, de mindenképpen felsőbbrendűnek annál, akit vezetni akar.
Ráadásul akarata ellenére senkin nem lehet segíteni. A szegény embert sem szabad kiskorúsítani. Gondolj bele, mit tennél, ha te szegényednél el, és a segíteni szándékozók durván turkálnának a zsebedben, és leszidnának, mint egy hülye gyereket, ha pl. néha meg mersz inni egy kávét vagy sört, megeszel egy süteményt stb. Gondolom, neked is természetes, hogy nem számoltatnak el az utolsó filléreidig, és nem akarják megmondani még azt is, hogy vegyél levegőt.
Ha valaki tanácsot KÉR, lehet neki adni, anélkül a kéretlen tanács erőszak! (Csernus után szabadon). Sajnos Magyarországon népbetegség a más életébe való beleszólás. Sokan ahelyett, hogy a saját életükkel foglalkoznának, a másokét akarják irányítani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 15:07:32

@Almandin:

"ha valaki úgymond figyelmeztetni akarja a másikat, hogy mit rontott el, azzal fölébe is akar kerekedni (hatalmi igények, akár tudattalanul is)."

Ezt komolyan állítod? Szóval szerinted senkit nem szabad figyelmeztetni a hibájára, mert akkor rögtön fölébe akarok kerekedni? Jobb hagyni, hogy tovább kövesse el a hibákat?

Neked elmentek otthonról. :(

Almandin 2015.03.31. 15:13:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem kérdeztem volna tőled, de te mégis belekapaszkodtál abba a mondatomba, hogy nem szándékozom gyereket vállani. Minősítgetni kezdtél. Eszem ágában sincs krokodilkönnyeket hullatni, csupán rávilágítottam arra, hogy a sokgyerekességnek van egy társadalmi haszna is.
Egyébként nem ismerek olyan embert, aki azért vállalt volna gyereket, gyerekeket, mert ezzel akarja mérsékelni a népességfogyást. Akinek sok van, annak nem ezért van sok. A fordítottja is igaz. Aki nem vállal gyereket, azt sem azért teszi, hogy vesszen el a magyar nemzet a kihalás miatt. A gyerekvállalás, vagy nem vállalás személyes okokból történik.
A másik, hogy te is írod, hogy onnantól közügy a gyermekvállalás, hogy ha nem tudja a szülő eltartani, belépnek az állami támogatások. Nos, ebben igazad van. Viszont egyrészt nem lehet 20-25 évre megtervezni a jövedelmet ebben az országban, így lehet, hogy egy olyan család is segélyre szorul, akik a gyerekek születésekor még jómódúak voltak, csak később nehéz heylzetbe kerültek. Másrészt ezzel a logikával egy-két gyerek vállalása is felelőtlenség a lakosság nagyobb részének. Ha mindenki "igazán felelősen" gondolkozna, akkor kb. csak a negyede születhetne meg a mai gyerekszámnak is! Akkor pedig tényleg nagyon drasztikusan fogynánk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 15:13:20

@Almandin:

"Ha valaki tanácsot KÉR, lehet neki adni, anélkül a kéretlen tanács erőszak!"

Hajjaj, akkor itt most sokan fogunk erőszak miatt bíróság elé állni.

Lassan írom, hogy felfogd. A levélíró segítséget kért: "Hát esetleg, ha valaki tud segíteni, szívesen fogadnánk". A jó tanács is segítség. Ha netán a kedves levélíró kizárólag anyagi segítséget fogad el, akkor azt világosan ki kellett volna írni. Persze úgy nagyon gáz lett volna, kb. egyenlő a koldulással, de akkor is...

Aztán meg nehogy már te mondd meg, lehet-e tanácsot adni valakinek, aki ország-világ elé tárja a gondjait és segítséget kér.

Ugye nem tévedek, hogy anno szadeszos voltál, most meg elempés? (Úgyis letagadod.)

Almandin 2015.03.31. 15:16:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor, ha valaki nem kér tanácsot, tapintatlanság belebeszélni más pénzügyeibe, vagy egyéb személyes dolgába. Ezt én is mindig próbálom betartani a személyes kapcsolataimban. Család, barátok, ismerősök, Ha esetleg megfeledkezem magamról és átlépem véletlenül a határt, elnézést kérek. Ha valaki tanácsot kér, szívesen adok. De akkor sem ellenőrzöm, hogy megfogadta-e, betartotta-e (ez rajta múlik).

Almandin 2015.03.31. 15:17:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Most nem a levélíróról beszélek, hanem általánosságban ezekről a helyzetekről (elment a beszélgetés egy kicsit más irányba).

Almandin 2015.03.31. 15:18:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jelenleg egyik párttal sem szimpatizálok. Nem szavaztam senkire legutóbb. Régebben Fidesz-szavazó voltam, de kiábrándultam belőlük.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 15:18:36

@Almandin:

"nem lehet 20-25 évre megtervezni a jövedelmet ebben az országban, így lehet, hogy egy olyan család is segélyre szorul, akik a gyerekek születésekor még jómódúak voltak"

Abban azért talán egyetértesz velem, hogy HÉT gyerek vállalása olyan fokú jómódot feltételez, amiből csak valami tragédia folytán lehet a lyukas fürdőkádig és a szúette ajtóig eljutni.

Ezzel szemben a nő bedolgozó valahol, és a férje sem kvalifikált munkát végez, mert az ilyen ember ritkán válik annyi időre munkanélkülivé, hogy nyomorba dőljön a család. Szóval okkal lehet arra övetkeztetni, hogy régebben is szegények voltak. Akkor meg nem áll meg az érved.

f!nder 2015.03.31. 15:22:05

@Almandin: Nem mondom, hogy nem eredhet ez a dolog a hatalom iránti vágyból, de az is biztos, hogy nem csak abból adódhat. A kéretlen tanács sem biztos, hogy erőszak. Ha meg valaki adott esetben betekintést ad az életébe ( és ez egy ilyen eset ), és akár segítséget kér, annak vállalnia kell azt is, hogy nem biztos hogy mindenki csak úgy segíteni fog, mindenféle meglátás nélkül.
Én is sokszor kértem életemben segítséget - mégha nem is ilyet - és ha mindent megcsináltak volna helyettem, akkor sajnos nagy valószínűséggel most is képtelen lennék dolgokat megcsinálni. Az a legszebb segítség, ha téged tesznek képessé megcsinálni. És a segítőnek is az a legszebb szerintem, amikor látja, hogy tényleg hasznosat csinált. És ha én segítséget kérek, akkor én elmondom mik a terveim, mit szeretnék, hogyan, milyen eszközök birtokában vagyok ehhez, hiszen enélkül nem lehet elindulni. Én sem elszámoltatni akarok itt ismeretlen embereket. Egyszerűen csak tudni akarom, hogy jó helyre megy-e a segítség. És utána képessé válik-e valamire. Amivel majd más embereknek segíthet ő is.

Almandin 2015.03.31. 15:22:11

@walking_bread: Teljesen meg tudlak érteni. Sajnos az ország az elmúlt 10 évben már erőteljesen csúszik lefelé. Én is megértem azokat, akik menekülnek innen.
Én magánéleti okokból már nem tervezem a külföldre menést (bár lehet, hogy rá fogok kényszerülni, ha már nem lesz pénz a megélhetésre). Félek én is attól, hogy mire megöregszem, ez egy nyomortanya lesz, harmadik világbeli ország.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 15:22:46

@Almandin:

"Akkor, ha valaki nem kér tanácsot, tapintatlanság belebeszélni más pénzügyeibe, vagy egyéb személyes dolgába."

Értsd már meg, hogy a levélíró fordult a nyilvánossághoz, nem a nyilvánosság tolakodott be a magánéletébe. Ráadásul segítséget is kért.

"Most nem a levélíróról beszélek, hanem általánosságban ezekről a helyzetekről (elment a beszélgetés egy kicsit más irányba)."

Dehogy ment el, hiszen végig a levélíróról beszélünk. Én legalábbis végig róla. Ha te már általánosságban beszélsz, akkor kérdezlek: miért térsz el szó nélkül a témától, amikor itt egy KONKRÉT emberről, családról beszélgetünk?

Én sem megyek oda senkihez kéretlenül tanácsokat osztogatni. De nehogy már beszólj nekem vagy bárki másnak, és erőszakkal vagy tapintatlansággal vádaskodj, amiért tanácsot adunk egy olyan embernek, aki segítséget kért!

Almandin 2015.03.31. 15:24:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Most sem kifejezetten róluk beszéltem, hanem arról, hogy ma már egy-két gyerek vállalása is kockázatos anyagilag, mert manapság csak 20-25 évesen válnak keresőképessé. A gazdasági környezet pedig bizonytalan.10 évre sem lehet biztosan előre tervezni, nemhogy negyedszázadra.

Almandin 2015.03.31. 15:28:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne haragudj, de te kezdtél személyeskedni azzal kapcsolatban, hogy én miért nem vállalok gyereket, ez vitte el más irányba a témát. Emlékeztetlek:
" Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 00:29:07
@Almandin:

"Mondom ezt úgy, hogy nincs gyerekem és már nem is tervezek."

Szóval bort iszol és vizet prédikálsz. Helyesen teszed, hogy kiírod magad az emberiség génállományából.

Viszont mrgnyugodhatsz, mert roma honfitársaink helyetted is gondoskodnak a megfelelő népszaporulatról. Ami nagy szerencse, különben hamarosan kihalna a magyar nemzet. "
Tehát ne panaszkodj, hogy már másról beszélünk, mert te vitted félre a témát. Nem vádaskodok azzal, hogy tapintatlan voltál, mert visszaolvasva tényleg az voltál.
Ha akarod, beszélgess az alaptémáról, senki nem gátol meg benne.

Almandin 2015.03.31. 15:30:15

@walking_bread: Köszönöm, hogy leírtad, és nem akartalak esetleg megbántani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 15:32:36

@Almandin:

"Most sem kifejezetten róluk beszéltem"

Már hogyne ezt tetted volna, ennek kapcsán szóltál be nekem:

"Te is tipikus példánya vagy a más életébe agresszíven beleszóló, bűntudatkeltő emberpéldányoknak."

Tetted ezt azért, mert rá mertem mutatni a levélíró egyes hibáira. Mi ez, ha nem egy konkrét ügy? Neked meg még tanácsot sem adtam, csak reagáltam arra az önként és kényszer nélkül tett kitárulkozásodra, hogy neked nincs gyereked és már nem akarsz.

"ma már egy-két gyerek vállalása is kockázatos anyagilag, mert manapság csak 20-25 évesen válnak keresőképessé. A gazdasági környezet pedig bizonytalan.10 évre sem lehet biztosan előre tervezni, nemhogy negyedszázadra."

Ezzel szemben a gyerekek életkora: "19,17,15,13,12,10 és 5". Már 12-13 éve is igaz volt, amit írtál, tíz vagy öt éve még inkább. A gyerekgyártás közben volt pl. Bokros-csomag és hasonló nyalánkságok, felelős ember ilyenkor csomót köt a farkára és nem gyárt még több gyereket.

f!nder 2015.03.31. 15:34:20

@Almandin: Egyértelmű, hogy nem lehet 20-25 évre előre megtervezni a jövedelmet, de van sok dolog, ami alapján előre lehet számítani dolgokra. Például egy képzett ember általában alapból többet keres, mint egy képzetlen. Egy képzett ember alapól kisebb valószínűséggel lesz munkanélküli, mint egy képzetlen, és ha az is lesz, könnyebben talál magának munkát. Egy lakással a hátad mögött valószínű stabilabb anyagi szinten állsz, mint egy albérlettel. Hitel nélkül stabilabban, mint hitellel. Megtakarításokkal stabilabban, mint nélkülük. Stb. És persze itt is jöhet bármi, de elmondhatod, hogy TE mident megtettél a családod anyagi biztonsága érdekében.

f!nder 2015.03.31. 15:37:53

@Almandin: Én nem bántódtam meg, és akkor én is remélem, hogy Te sem. Szerintem ezek a blogok valamilyen szinten erre is jók, hogy ütköztessünk nézeteket, és tanuljunk akár egymástól. Tudod hányszor jöttem rá, hogy nem biztos hogy jól gondolkodok. Szerintem ilyen dolgok miatt is rengeteget változott a gondolkodásom. És most sem gondolom azt, hogy tökéletes meglátásaim és gondolataim vannak. Szóval én inkább csak köszönöm a lehetőséget. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 15:37:54

@Almandin:

"Tehát ne panaszkodj, hogy már másról beszélünk, mert te vitted félre a témát."

Egy vitának a végét jelenti az, ha már elkezdik felsorolni és visszaidézni, ki mikor mit írt. De azért gondolj kicsit bele, a témát te vitted félre azzal, hogy a levélíró problámája helyett a saját dolgaidról írtál azzal, hogy közölted: nincs gyereked és nem is akarsz. Ennek semmi, de semmi köze a levéléíró problémájához, sőt!

Ez nem mellesleg bunkó tapintatlanság, sőt egyenesen erőszak a levélíróval szemben, mert ezzel erőszakosan emlékezteted arra, hogy másnak (neked) nincs annyi gyereke (egy sincs). Ezzel nem is nagyon burkoltan tanácsot osztottál neki, amit szerinted ő nem kért - vagyis erőszakot követtél el rajta.

Lehet ám téged is ekézni a saját fegyvereddel! :D

Almandin 2015.03.31. 15:40:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem a posztoló nem azért jött ide segítséget kérni, hogy olyan beszólogatásokat kapjon, hogy kötött volna csomót a farkára. Te is szeretsz a posztolókba belerúgni?
Ha jól sejtem, te is önhibának tartod a szegénységet. Mint Lázár Jani ("akinek nincs semmije, az annyit is ér").
Ha valaki tanácsot akar adni, konstruktívan tegye.
Jelenlegi poszthoz: amíg a fürdőkád lyukas, én nem használnám, inkább lavóroznék addig,amíg rossz, mivel összedőlhet a ház az aláázás miatt.

Almandin 2015.03.31. 15:45:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem óhajtottam tanácsot adni neki a gyerekszámot illetően. Belemagyarázol dolgokat.
Másrészt én soha nem tartottam etalonnak a saját életstílusomat. Az, hogy nekem nincs gyerekem, nem jelenti azt, hogy másnak is előírnám, hogy ne legyen. Nekem így jó, másnak meg máshogy (akár 5-10 gyerekkel). Az emberek nem egyformák.

Almandin 2015.03.31. 15:46:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Olvass utána pszichológiában a projekció jelenségének.

Almandin 2015.03.31. 15:50:41

@walking_bread: Én sem, és jobbulást neked, múljon el a bárányhimlőd!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.31. 16:10:54

@Almandin:

"Te is szeretsz a posztolókba belerúgni? "

Ó, itt nem a levélíróról beszélek, hanem általánosságban ezekről a helyzetekről, felelős emberekről: a levélíró nyilvánvalóan nem az, így nem is szólhatott neki.

Persze a sztori hitelességét erősen megkérdőjelezi az is, hogy normális bank nem ad jelzáloghitelt egy düledező házra. Márpedig a szú nem pár év alatt eszi meg az ajtót. Továbbá egy olyan ember, akinek az értelmi szintje nem elég ahhoz, hogy beragassza a lyukat a kádon, helyette addig használja a lyukas kádat, amíg meg nem reped a fal és meg nem süllyed a ház, szerintem képtelen megírni egy ilyen levelet.

Ezzel persze nem a levélírót ekézem, csak arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a jóhiszemű bloggert valakik nagyon átverték ezzel a levéllel. Én egyre kevésbé hiszem, hogy valós, létező személy a levélíró.

"Ha jól sejtem, te is önhibának tartod a szegénységet. "

Részben persze sokszor az, de csak részben. Ám aki ingatag egzisztenciális alapokra hét gyereket csinál, az bizony kimeríti az önhiba fogalmát.

"Nem óhajtottam tanácsot adni neki a gyerekszámot illetően. Belemagyarázol dolgokat."

Ahogy te is az én szavaimba. Amúgy elhiszem, hogy nem akartál tanácsot adni neki, mégis azt tetted, akaratodon kívül is. Megsértetted, erőszakot követtél el rajta. :(

"Olvass utána pszichológiában a projekció jelenségének."

Előbb te, biztos magadra ismersz.

encir 2015.03.31. 16:59:41

Normális bankok mindenre adtak hitelt - mint ahogy most is adnának, ha nem lenne törvényileg (nem saját maguk által) szabályozva-szigorítva. (Sütőhitel, felnihitel...emlékeznek?)
Lehet a kádon hajszálrepedés is, akkor derül ki, mikor már minden elázott.
Egy szó mint száz, nem a múltat kell igyekezni meg nem történtté tenni (de sokan szeretnék), hanem segítséget adni.

töpörtő 2015.03.31. 19:03:40

valameik nap kicsit megdöbentem trendi fiucska nyilatkozott sajnàlja bezàrt a bazàr vasàrnap mert hétvégenként 8nap alatt nettó 100at megkereset.Azért furcsa mert sokan 20-25nap alatt nem keresnek annyit.Lényeg a 17,19éves beàlhat diàkmeloba,

Hjudit 2015.04.02. 18:29:19

Én ebből a helyzetből egy kiutat látok: eladni a házat, város közeli tanyára költözni, és gazdálkodni a munkák tetejébe.
Ha már az ennivalót megtermelik, akkor előbbre vannak.
Ha a hölgy varrónőként dolgozik, akkor vállalhatna ruhavarrást, felhajtást, stb, a gyerekek meg tudnák hozni-vinni a varrnivalót.
A patchwork takarókért és holmikért is szép pénzt fizetnek és gyakorlatilag rongyokból megvarrhatóak, főleg, ha gyerekholmi,vagy babaholmi. Varrni kell párat, feltenni valamelyik apróhirdetéses portálra, és szerintem gyorsan elkel majd. A neten találhatóak minták, és egy kis matematikai érzékkel könnyen megvarrhatók.

WildBear 2015.04.04. 17:34:34

A nagyobb gyerekek menjenek el dolgozni, ti meg a ház körül próbáljátok megtermelni, amit lehet.
Nem tudok jobbat.
Ilyen szerény lehetőségekre nem kellett volna 7 gyereket vállalni.. családtervezés, fogamzásgátlás..?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.04. 19:23:29

@WildBear:

"Ilyen szerény lehetőségekre nem kellett volna 7 gyereket vállalni.. családtervezés, fogamzásgátlás..?"

Eree jön a válasz (valaki írta is), hogy a gyerekvállalás magánügy, senkinek semmi köze hozzá.

Csakhogy aki ily fennen hangoztatja a gyerekvállalási _jogát_, az valahogy megfeledkezik a gyerek eltartásának _kötelezettségéről_. Ha nem tűr beleszólást a "magánügyébe", akkor segítségért se forduljon a nyilvánossághoz.

(Ez nem a vélt vagy valós levélírónak szól, ő nem hivatkozott pár kommentelőhöz hasonlóan oly arrogánsan a magánügyére.)

Zsuzsi2525 2015.04.16. 15:41:58

Nem kellett volna 7 gyereket csinálni a semmire....Most meg ugye az államtól persze várja a segítséget. (Amúgy az abortusz is megoldás lett volna, de a 7 gyerek megakadályozására nem csak az abortusz létezik, vannak más lehetőségek is (óvszer, tabletta, stb.)

Kertes_Kata 2015.04.19. 15:33:55

A magzatgyilkolós résznél hagytam abba az olvasást. Ez kb mindent megmagyaráz. Ha számolni nem tudnak, akkor legalább húzzanak egy óvszert, az nem bűn. Vagy ha annyira vallásosak, hogy 'nem lehet', akkor talán oda kellene benyújtani a 'számlát'. Csak remélem hogy még kibírják pár évig, hogy a gyerekek mar munkasorba kerüljenek. Én még ha szuper fizetésem lenne, akkor sem vállalnék 3-nál több gyereket, mert nem lehet tudni, mi lesz. Csak két csoport van aki ennél jellemzőbben többet vállal: az amúgy is szegény, képzetlen családból jövők és a megavallásosak. Az elsőt inkább születésszabályozással segíteném, a második csoportot...ott nem tudom. Elvileg Isten majd megoldja, nemdebár?
süti beállítások módosítása