Ennyibe kerül az élet
2015. február 26. írta: Despota

Ennyibe kerül az élet

family-law.jpg

Mai posztunkban arról esik szó, mennyibe is kerül egy négytagú család havi megélhetése luxuskiadások nélkül.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb.

Mi négyen vagyunk, a gyerekek esznek az iskolában, mi melóhelyen, de van olyan, hogy hétvége, meg reggeli, meg vacsora (mert a legtöbbször nagyon éhesen jönnek haza, ehetetlen az iskolai menza). Nagyon odafigyelve (nem iszunk, nem cigizünk) heti 25-30 ezer ft a bevásárlás, ami kaja és háztartási vegyi áru (mosószer, szappan, wc papír, fogkrém, stb. minden egyben). Emellett még napi 500-1000 ft elmegy arra, hogy napközben eszünk valamit. Nem kell nagy dolgokra gondolni, heti kétszer szoktam már csak menüt enni egy közeli vendéglőben, az egy ezres, egyébként csak péksütit, esetleg egy salátát veszek, de az ennyibe kerül.

Autóval és metróval járunk, tehát kell a bérlet és kocsi is, ha nem megyünk sehová. csak munkába, akkor egy tankolással kijön egy hónap, az 20-25 ezer, de ha esetleg elmennénk valahová, akkor már csak ennél több. Plusz a bérlet, 22, gyerek étkezés 20 ezer körül. Nekünk is van hitelünk, de OK, ezt ne számoljuk, magánügy. Rezsi. Jól szigetelt családi házban a gázáltalány havi 19 ezer (rezsicsökkentés után), a villany havi 7 ezer, a víz 2 havonta jön, de átlagosan 15 a víz, csatorna, szemét.

Biztonság: fizetünk távfelügyeletet (egyszer már betörtek), 6 ezer, lakásbiztosítást, havi 7 ezer, autó kötelező és casco, az is havi 20 körül van. Ezenkívül van telefon, internetet, tv. Ezzel már mi is 300 fölött tartunk. És jön a "luxus": a gyerekek sportolnak, a havi úszás 20 ezer ft. Mi is eljárunk úszni hétvégente, a belépő ezer ft, de a családi 2,5 ezer, négy hétvégén az is egy 10-es. (Az egészségmegőrzés, munkaerő újratermelés része). Járunk továbbá fodrászhoz, én havonta egyszer kozmetikushoz, a gyerekek ki szoktak nőni ezt-azt.

business-comment_06_temp-1360236157-51138e7d-620x348.jpg

Nézzük csak a cipőket. Egy iskolás gyereknek egy évben kell egy csizma, egy cipő, egy tornacipő, egy szandál, egy benti cipő, egy ünneplő fekete. Ez 6 pár cipő, és akkor szerencséd volt, mert a tavaszi cipő jó még ősszel és nem focizta szét a gyerek. Két gyereknél évi 12 pár cipő, átlag 5 ezerből nem jön ki, de legyünk nagyvonalúak, és akkor kijön 60 ezerből. Néha a felnőttek lábáról is lerohad. Néha betegek vagyunk.

Nagyon hosszan lehetne még sorolni, de tény, ennyibe kerül az élet.

Nem hinném, hogy ez luxus lenne, ez egy normális minimum.

De egy tény: most néztem az eurostat adatokat, az EU 28-ból a magyarok költik a legkevesebbet élelmiszerekre (a bolgárok után, de náluk 2011-es adat szerepel, tehát lehet, hogy az utolsók vagyunk), magyarul mi vagyunk az egyik legszegényebbek. Ezen nincs mit szépíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr87221087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bisop 2015.02.27. 00:16:28

Hölgyek, Urak, ennyi volt ?
Sehol egy kioktató komment ?
Sehol egy égbekiáltó, bosszantó botorság ?
Ejnye, a "trollok" itt hamar feladták !
Bár csak fény gyulladhatna, egyes fejekben !
Sokan nem látták itt a lényeget !
Messze a legjobb blog kezdeményezés volt ez itt, amit az elmúlt időkben olvashattam.
A cikkeket nem említem most, mert azok magukért beszélnek.
Sok minden volt a kommentekben.
Legfőképp nyárspolgári vagdalódzás, sárdobálás.
Épp csak a lényeg sikkadt el, "kedves" polgártársak.
A lényeg, pedig az, hogy aki ide ír az nem "picsog", "nyafog", "siránkozik" s legfőképp nem a "közös vagyonból" szeretne egy darabot !
Akik ide írnak azok a felsőbb szervek szemét szeretnék felnyitni, rávilágítani a szörnyű, véres valóságra !
Felszólítani mindenkit, aki a tűz közelében van, hogy elég az álszenteskedésből.
És még egy valami, aki ide ír az azok nevében is ír, akik már nem írhatnak. Akik már ott tartanak, hogy a hangjukat sem lehet hallani !

Drága kioktatós barátaim, senki nem járhat a másik cipőjében ! De az értelem olyan kincs, amit haszonnal kell forgatnunk. Olvassátok el újra és újra az írásokat, amíg világossá válik az értelmük !

Mert a lényeg, nem az, hogy mit hogyan lehet megoldani.....
Mert egy családos, tisztességgel, havi 300 órát dolgozó ember, miért kell hogy lemondjon bármiről is ?????

Tegyétek fel a kérdést, hogy mi a különbség, aközött, hogy a bérekre kivetett adóból folyik be az államkasszába a PÉNZ, vagy aközött, hogy ugyanez az összeg ÁFA-ból, jövedéki adóból, vagy idegenforgalmi adóból folyik be.

A kettő között elég könnyen megfogalmazható a különbség : ÉLETSZINVONAL !
GAZDASÁGI FELEMELKEDÉS !

És egy tanulság mindenkinek !
Ez az ország azért tart itt, mert a benne lakó emberek sosem tudtak összefogni a közös ügy érdekében !

Szeretném hinni, hogy egyszer olyan is hall majd erről az oldalról (pl. Kész Zoltán úr), aki elviszi a valóságot a parlamentbe.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 10:21:17

Talan a tavfelugyeleten es a casco-n lehetne megfogni, illetve a 20e-t az uszasert extrem soknak tartom. A tobbivel egyet ertek. Persze van, aki szimplan athuzna az autot is, de pontosan tudom, hogy lakhelytol fugg, hogy megoldhato-e a kozlekedes csak tomegkozlekedessel, vagy sem. A benti cipot nem ertem, illetve a 6 par cipo evente nekem akkor is soknak tunik.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 10:28:46

@bisop:

Gazdasági javulás várható, pár százalék éves szinten. Ezt azonban nem fogja az átlagember megérezni.

A nemzetközi helyzet miatt Mo. nem fog tudni kitörni és komoly változást elérni. Jelenleg Kelet-Európa eteti a nyugatot, az EU rekordsebességgel szívja ki a pénzeket.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 10:32:44

@maxval bircaman szerkesztő: Ez most mi? Ertem, hogy a szokasos egymondatos bebofoges (bar kicsit restellem, hogy nem voltal elso), de mi a mondanivalo? A posztolonak tobbet kene keresnie? Altalaban tobbet kene az embereknek keresni? A kiadasokhoz kepest keves?

desw 2015.02.27. 10:33:40

@bisop:

"Mert egy családos, tisztességgel, havi 300 órát dolgozó ember, miért kell hogy lemondjon bármiről is ?????"

Azért nem mindegy, hogy mit dolgoznak. Lehet sokat dolgozva is keveset keresni.

"Tegyétek fel a kérdést, hogy mi a különbség, aközött, hogy a bérekre kivetett adóból folyik be az államkasszába a PÉNZ, vagy aközött, hogy ugyanez az összeg ÁFA-ból, jövedéki adóból, vagy idegenforgalmi adóból folyik be."

Ha itt arra gondolsz, hogy nem a bért kellene agyonadóztatni, hanem helyette fogyasztási adók kellenének, akkor egyetértünk.

"És egy tanulság mindenkinek !
Ez az ország azért tart itt, mert a benne lakó emberek sosem tudtak összefogni a közös ügy érdekében !"

Ellenérdekű felek vannak a rendszerben. Az eltartottak (a többség: nyugdíjasok, segélyesek, gyerekesek, ...) többet akarnak kapni az államtól, az adózók pedig kevesebbet akarnak adni az államnak. Ördögi kör!

hanta boy 2015.02.27. 10:52:21

Nekem a legjobban az tetszett, hogy "mert a legtöbbször nagyon éhesen jönnek haza, ehetetlen az iskolai menza"

A többi gyereknek ehető?

Nem finnyásak egy kicsit azok a lurkók?

hanta boy 2015.02.27. 10:54:02

De Spota!

Légyszí' mutassál mán rá, ezek min spórolnak?
(ha egyáltalán tudják, mit jelent az a szó, hogy spórolni.....)

Szelid sunmalac 2015.02.27. 10:54:06

@desw: Nem feltetlen. Nemetorszagban peldaul viszonylag magasak a berre rakodo terhek (bar nem annyira mint most Mo.-n), viszont joval alacsonyabbak a fogyasztasra rakodok. Valahogy megis joval tobb marad az embereknel es joval tobbet tudnak fogyasztani. Pedig ellenerdekelt felek ott is vannak boven. Viszont rohadtul nem mindegy, hogy az allam fele befizetett penzzel mi tortenik. Mert mondjuk ha jelentos hanyada "elfolyik" es nehyan privilegizalt emberen kivul senki nem tudja hova, akkor fizethetsz te akarmennyit, akarmilyen formaban, neked nem lesz jobb. Csak egy pelda: Erdekes modon en Mo.-n a budos eleteben nem kaptam semmilyen tamogatast, sem adovisszateritest, semmit, mondvan "sokat" keresek. Igaz fizettem annyi adot, hogy 3 minimalber kijott volna belole. Nemeto.-ban meg tobbet kerestem es siman visszakaptam masfelhavi adovisszateritest. Amit aztan persze fogyasztasra koltottem, ami altal munkahelyeket tamogattam (tudod, termeles, logisztika, kereskedelem stb.), en jobban eltem, az allamnak meg megint befizettem az AFA-t.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 10:55:49

@hanta boy: Lehet. MINDEN gyerek finnyas, ha van ra modja. Ha otthon jobbat kap, akkor otthon fog enni. Ha otthon nem kap semmit, akkor a suliban fog enni. Egyetlen gyerek sem mond le onkent a jobbrol, mert meg gyerek. De az is alap, hogy szinte minden szulo a gyereknek ad meg eloszor mindent.

Tetsu 2015.02.27. 11:06:39

Én örülnék ha heti 25-30 ezret költhetnék.....
Én minimálbérért dolgozom (95 ezer), van 2 fiam, egyik rendes munkaidőben dolgozik, a másik még tanul és 2 órás állása van. A befizetnivalóm (számlák + kölcsön, ami forintos építési) havi 75 ezer. Marad 20 ezer, meg amit a 8 órában dolgozó gyerekem ad.
Szegény vagyok-e????

desw 2015.02.27. 11:06:55

@Szelid sunmalac:

"Nem feltetlen. Nemetorszagban peldaul viszonylag magasak a berre rakodo terhek (bar nem annyira mint most Mo.-n)"

Igen, "nem annyira". Hasonlítsuk össze a teljes bérköltséget átlagbér körül. Elég határozott különbség lesz.

"viszont joval alacsonyabbak a fogyasztasra rakodok."

Feltehetően kevesebb az adócsaló is, ill kevesebbet ad az állambácsi.

"Valahogy megis joval tobb marad az embereknel es joval tobbet tudnak fogyasztani."

Fejlettebb ország, és az import termékek kb ugyanannyiba kerülnek, mint MO-on, csak 5-ször akkora bér mellett, így ebben semmi meglepő nincs.

"Pedig ellenerdekelt felek ott is vannak boven."

A népesség hány százaléka nyugdíjas kint? Mennyi az átlagbér és a átlagnyugdíj? Mennyi az állami alkalmazott? ...

"Viszont rohadtul nem mindegy, hogy az allam fele befizetett penzzel mi tortenik. Mert mondjuk ha jelentos hanyada "elfolyik" es nehyan privilegizalt emberen kivul senki nem tudja hova, akkor fizethetsz te akarmennyit, akarmilyen formaban, neked nem lesz jobb."

A szoc kiadásokat MO-on min a GDP 10%-ával magasabbak, mint Németországban vagy a környező volt szoc országokban.

"Csak egy pelda: Erdekes modon en Mo.-n a budos eleteben nem kaptam semmilyen tamogatast, sem adovisszateritest, semmit, mondvan "sokat" keresek. Igaz fizettem annyi adot, hogy 3 minimalber kijott volna belole. Nemeto.-ban meg tobbet kerestem es siman visszakaptam masfelhavi adovisszateritest. Amit aztan persze fogyasztasra koltottem, ami altal munkahelyeket tamogattam (tudod, termeles, logisztika, kereskedelem stb.), en jobban eltem, az allamnak meg megint befizettem az AFA-t."

Majd ha nem lesz ennyi eltartott MO-on, akkor lehet ilyet csinálni. A szocializmus sokba kerül!

WildBear 2015.02.27. 11:08:00

Nem adtam össze, mennyire jött ki a négytagú család megélhetése per hó ?

desw 2015.02.27. 11:08:27

@hanta boy:

Az honnan derült ki a posztból, hogy a többi gyerkőc megeszi a menzát és nem eszik otthon?

Szelid sunmalac 2015.02.27. 11:14:12

@desw: Es szerinted kin/min mulik, hogy mennyi az allami alkalmazott, mennyire hatekony az allam, es mire mennyit kolt? Azt meg egyenesen cafolom, hogy kevesebbet adna az allambacsi a penzemert, mint Mo.-n adott, lasd a peldat. A leendo nyugdijamrol nem is beszelve.

kewcheg 2015.02.27. 11:17:55

Túlárazott életvitel.Heti 25-30 ezer boltban hagyása tipikusan a 10 évvel ezelőtt még divatos nagybevásárlás sajátossága. Ilyen vásárlás esetén szinte biztos egyébként kb. 500 ft. bolt általi lenyúlása rossz árak, benézett akciók stb. miatt. Vegyél 2-3 naponta kevesebbet, azért van az autó ha már használod. Lakásbiztosítás : évi 25-ből ki kell hogy jöjjön, de legyen 30, ez havi 2500. Az autó biztosítása is drága: kötelező, casco kedvező körülmények esetén hatéves 100 kilowattos dízelautóra együttesen évi 35-nél nem lehet több.Megjegyzendő, a saját háztartásunk nem állami autópályaépítés, hogy kétszeres költségeket számoljunk el, azt magunktól lopjuk...

2015.02.27. 11:22:45

Kedves Posztoló, miért nem számolod a bele a lakáshitelt? Ha nem számolod bele, akkor albérleti díjat számolj. Nagyon kevesen olyan szerencsések, hogy van saját, kifizetett lakásuk.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 11:23:05

@kewcheg: Nem biztos, hohgy heti egyszer vasarol. En mindenesetre joval tobbet hagyok ott heti bontasban 30e-nel.

desw 2015.02.27. 11:24:20

@Szelid sunmalac:

"Es szerinted kin/min mulik, hogy mennyi az allami alkalmazott, mennyire hatekony az allam, es mire mennyit kolt?"

Az állampolgárokon. Próbáld meg demokratikus!!! eszközökkel csökkenteni az állami kiadásokat! Beszéld meg a 3 millió nyugdíjassal, hogy ha nem csökkentik a nyugdíjukat, akkor bedől a nyugdíjrendszer.

Mondd el 3-400 ezer állami seggmeresztőnek, hogy azért kell kirúgni őket, mert beledöglenek az adózók ennek a vízfejű rendszernek a fenntartásába.

Magyarázd el 6-8 millió embernek, hogy azért kell a jővőben fizetni nekik is az eü-ért, mert elmenekülnek a doki, aztán nem lesz, aki megviszgálja vagy megműtse őket.

...

Mi lesz ebből?? Lásd Görögország! Zavargások, tüntetések, kormányváltás, ... de a szar marad akkor is.

"Azt meg egyenesen cafolom, hogy kevesebbet adna az allambacsi a penzemert, mint Mo.-n adott, lasd a peldat. A leendo nyugdijamrol nem is beszelve. "

Úgy értettem, hogy kevesebb támogatást ad, kevesebb nyugdíjat ... (arányaiban nézve)

gyongyi70 2015.02.27. 11:24:56

Először is köszi a megtiszteltetést, hogy bejegyzés lett a mezei hsz-mból..

Néhány reagálás a felvetésekre: benti cipő: az iskolában kötelező a váltócipő, hogy megőrizzék a terem tisztaságát. Autó: egyszerűen nem tudjuk megoldani, hogy a gyerekek is eljussanak a suliba, mi is a munkahelyre időben tömegközlekedve. Mióta a pedagógusok életpályamodellje életbe lépett, nem akarna senki túlórázni, ezért megszüntették a reggeli, délutáni ügyeletet, ezért iskola csak reggel 7 és délután 5 között van. A bébiszitter alkalmazása többe kerülne, mint a benzin, kiszámoltam. :-(

Távfelügyerelet: lehet, hogy luxus, de aki már átélte, hogy arra ér haza, hogy át van forgatva mindene a lakásban, az nem kér többet ebből az élményből.

Az úszaásra írtam, hogy luxus, OK. De ha szeretnél könnyesen meghatódni, amikor az olimpián szól a magyar himnusz, akkor el kell nézned, hogy sok hülye szülő van, aki évekig sok pénzt fizet ilyen-olyan sportokra a saját zsebéből... meg ha nem akarsz majd rozzant öregemberek gyógykezelésére költeni, akkor jó, ha felnő olyan nemzedék, akit majd a doki el tud küldeni úszni (mert úszni fog tudni 80 évesen is), hogy javuljon az állapota.

A biztosítás érdekes dolog: megszólják az embertz érte, mert erre költ, azután csodálkozunk egy-egy természeti katasztrófánál, hogy állami segítség kell mindenkinek, mert szinte senkinek sincs biztosítása.

Menza: a gyerekeim még csak nem is nagyon finnyásak... sokszor egyszerűen KEVÉS, amit kapnak. Újabban a reggeli fél (!) kifli szokott lenni. Ezért csomagolunk is valamit, vagy otthon is reggelizik.

Hogy mennyi a végösszeg, le se írom, mert minek. Nyilván a jobb körülmények miatt is magasabbak az értékek az átlagnál, mert ha 100 nm-es családi házban élsz, akkor nyilván több a fűtés, mintha 30 nm-es garzonban laknál, akinek nincs autója, nyilván nem kell cascot és benzint fizetnie, sorolhatnám... nyilván vkinek ez borzasztó luxus ezért nem is releváns. Csak szerintem itt a baj, hogy elhisszük, hogy ez luxus. A 21. században, Európa közepén... amikor megszólják az embert, hogy 50-100 ezret költ ennivalóra, ugyan, akkor miket eszik? Na, mégis, mit? A múltkor írta vki helyesen, hogy nehogymár az vita tárgya legyen, hogy két keresős családban, ahol mindkét szülő sokat dolgozik, ne ehessenek azt, amit akarnak? Nem vagyunk a középkorban.. Ez nem azt jelenti, hogy ész nélkül költünk, pl. már nem fér bele, hogy félkész termékeket vegyek, pedig dolgozó nőként, és mivel nincs házvezetőnőm, isten biza nagy segítség lenne, időspórolás, nincsenek benne drága borok, lazac és más hívságok, normális, lehetőleg egészséges élelmiszerek igen. Igen, eszünk sok gyüómölcsöt, zöldséget, húst, tejterméket, ami lehet, hogy egyesek szemében luxus, szerintem meg normális, és az a szomorú, hogy ezt ma luxusnak tekintik sokan.

élhetetlen 2015.02.27. 11:26:59

@Szelid sunmalac: Távfelügyelet és casco. Ezeken lehet spórolni, csak nem érdemes. Ha kirámolják a házat, vagy megcsúszik a jégen, és összetöri a kocsit, vagy ráesik egy letört faág, sokkal nagyobb az egyszeri kiadás. A benti cipő lehet az iskolai. A gyerek bent van 8-tól 16-ig, ez télen bundás csizmában nem az igazi. A másik, csak azt írja, hogy két gyerek, ha az egyik fiú, a másik lány, nincs kinőtt cipő öröklés sem. És tényleg mázli, ha ősszel még jó a tavaszi cipő (méretre). A 20 ezer úszás, az fejenként 10 a kölyköknek, ha hetente ötször mennek, (sportolnak), nem hiszem, hogy kijön olcsóbban. Az más, ha valamire nem telik, de itt felesleges kiadást én nem látok.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 11:29:28

@Szelid sunmalac:

Nehéz ügy.

A magyar túl sokat akar. Nyugatihoz közeli szintet tart emberinek, miközben a fizetése ezt nem engedi meg. Ez a politikai elit általi hazugság eredménye, mely elhitette, hogy a nyugati szint reálisan elérhető cél.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 11:31:48

@desw: Nem egyszeru, de erre vannak a "szakemberek", meg "hatastanulmanyok", meg kulonbozo peldak. Valamiert nalunk megsem tortenik semmi,csak a nagy szavak. Nem baratom, nem a Zemberek a hibasak, mert nem ok a donteshozok. Es nem is ok lopjak ki milliard szamra a lovet a rendszerbol.
"Úgy értettem, hogy kevesebb támogatást ad, kevesebb nyugdíjat ... (arányaiban nézve)" - Ertem hogy ertetted, csak eppen nem igaz.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 11:37:29

@gyongyi70: Ja hogy OLYAN benit cipo...en meg ugy ertettem a lakasban benit cipo...A biztositas kell, a Casco inkabb az auto erteketol fugg. A tavfelugyeleten viszont akkor is lehet sporolni. Egyszeri kiadaskent vannak jobb hatekonysagu vedelmi eszkozok, mert ha nem megfelelo az ajto, meg a nyilaszarok, a riasztoberendezes, az uvegek (pl. biztonsagi folia), akkor a betoro akkor is betor, a tavfelugyelet meg mire kijon, mar el is tuntek. Egyszerubb megakadalyozni, hogy bejusson. Amig kint van es neki tobb ido bemenni, az sokkal jobban noveli a kockazatot, mint gyorsan eltunni, mire kijonnek. Megelozes, ez a jelszo! Es hosszutavon sporolsz is.

Nem a sport ellen szoltam. Nalunk is folyton sportol valamit a gyerek, epp ezert tartom egy kicsit tulzasnak a havi 20-at.

Mondom, en bevasarlasra joval tobbet hagyok ott, mint ti, arra en nem si irtam semmit.

desw 2015.02.27. 11:38:34

@Szelid sunmalac:

"Nem egyszeru, de erre vannak a "szakemberek", meg "hatastanulmanyok", meg kulonbozo peldak."

"Valamiert nalunk megsem tortenik semmi,csak a nagy szavak."

:)) Mert azt a politikust egyből elzavarják a választók!

"Nem baratom, nem a Zemberek a hibasak, mert nem ok a donteshozok."

A Zemberek szavaznak/választanak. Azt a politikust választják, amelyik többet ígér nekik. Emlékszel még a 2008-as 3 igenes népsavazásra?? Mi is lett a vége??

"Es nem is ok lopjak ki milliard szamra a lovet a rendszerbol."

Mindegyik lop. Nem helyes, de nem nagy tétel összeségében.

"Úgy értettem, hogy kevesebb támogatást ad, kevesebb nyugdíjat ... (arányaiban nézve)" - Ertem hogy ertetted, csak eppen nem igaz. "

Mennyi kint a minimál- és átlagbér és az átlagnyugdíj kint?? :))) Le mered írni??

gyongyi70 2015.02.27. 11:43:42

@Szelid sunmalac: kettő gyerek, egynek havi 10, ezért heti kétszer úsznak, azaz havi 8-10 alkalommal... ebben bene van az uszodai belépő és az edzői díj is, és mindenről nyugtát adnak (!)... szerintem ez korrekt ár (főleg, hogy adóznak is utána, ami ritka)

távfelügyelet: a betörésnél sajnos volt alkalmam ezt átbeszélni a rendőrökkel... ők mondták, hogy sajnos mindenre van már megoldások, még a kutyát is semlegesítik, ez az, ami egyelőre visszatartó erő... de ez is csak addig, amíg nem lesz minden házon villogó izé.. mert addig, míg van könnyebb préda, inkább oda mennek..

Szelid sunmalac 2015.02.27. 11:48:08

@gyongyi70: Ja hogy a ketto gyerek havi 20. Kerem egyertelmuen fogalmazni! Ugy okes a dolog. A tavfelugyeletet a rendorok ajanlottak? Nem csodalom. Nalunk a sorozatos lopasok/betoresek utan kijottek es lakossagi tajekoztatot tartottak, hogy probaljuk meg oket elkapni es ha ne adj Isten tortenik veluk "valami" akkor ok felre neznek. Ennyit a rendorokrol. Persze, mindenre van megoldasuk a betoroknek, de nem mindegy mennyi ideig tart azokat alkalmazni. A legkonnyebb ellenallasu lakast fogjak valasztani. Nem hulyek, hanem betorok.
A kutya semmit nem er. Viszont egy krokodilt eleg havi egyszer megetetni es arra nincsenek felkeszulve. Meg a haveroknak is lehet mutogatni.

slowMotion 2015.02.27. 11:48:38

Azért azt hiszem, a nagy többség abban egyetért, hogy az iskolai kaja SZAR, EHETETLEN. Aki nem, az egye egy hétig, és utána megbeszélhetjük ...
Persze van olyan iskola, ahol saját konyha van, kiváló, és lehet repetát kérni. És nem, nem volt drága.

élhetetlen 2015.02.27. 11:53:44

@gyongyi70: Egyetértek,veled, ezt írtam szelid sünmalacnak, csak kicsit később, mint te válaszoltál mindenkinek.

Ráérek 2015.02.27. 11:58:03

@gyongyi70: Már bocs, de ha valaki 100 nm-es házban él, nehogy már szegénységről óbégasson.....

Traktoros lány 2015.02.27. 12:04:54

Nem nagy vágom, hogy mit keres ez az írás a "Szegénység" blogon. Nagyobbacska ház, autó, gyerekek aki sportolnak, esznek, új cipőt kapnak... :)
Szvsz. vannak azért szegényebbek is...

nnnnnnnn 2015.02.27. 12:08:57

bakker. heti 20-30 ezer csak a bolti kajára? kissé sokallom.

nnnnnnnn 2015.02.27. 12:17:12

tehát akkor a libsik szerint a szegénység az = heti 30ezer ft elköltése csak kajára meg cuccokra a boltban, évente új ruhák, cipő, uszodába jár az egész család, van kocsi, stb. tehát ez a szegénység. értem. így tényleg van 4 millió szegény magyarországon. ezektől nem találok parkolóhelyet hétvégente az ikeába vagy a dekatlonba :D és persze ezek sírnak most, hogy vasárnap már nem költhetnek majd pénzt a plázákban. köszönöm, hogy végre megtudhattam mi az a szegénység.

Traktoros lány 2015.02.27. 12:23:22

@$$$=$$$: Nyilván az igazi szegények nem tudnak billentyűzetet ragadni (sic!), hogy leírják az életüket, meg persze nem is kommentelnek itt.
(Ikeába és Decathlonba sem járnak).

élhetetlen 2015.02.27. 12:30:46

@Szelid sunmalac: Jaj, kedves Süni, nehogy azt hidd, hogy idegesíteni akarlak, és látom, hogy jól elbeszélgettek, én meg kívülálló vagyok, de azért hadd mondjam el. A jó hatékonyságú védelmi eszközök. (nekem nincs távfelügyelet, de lehet, hogy még megbánom). Betörtek szemben, akkor elkezdtem gondolkodni, hogy csinálni kéne valamit, mert ez véletlen szerű volt, vagy én, vagy a szomszéd, még azt sem tudták, hogy a szomszéd 27 nm, én 70, és esetleg a nagyobb lakásban több kacat van. Aztán betörtek alattam, erről úgy értesültem, hogy jöttem haza, alattam szerelik a rácsot. Na, most kérem e cég elérhetőségét.
A szuper rácsomat, mikor fölszerelték, mondták a szakik, hogy max öt év, mert, ahogy 15, 20 éve volt a hevederzár, azt is megtanulták pár év alatt hatástalanítani, ezt is meg fogják oldani. Nálam egy betörés bukott meg, feszítéssel eltörték ugyan a zár nyelvét, de ettől még nem tudták kinyitni. Én itt vagyok a nyolcadikon, csak két lakás van, a szomszéd sincs itthon, fél napot is elszórakozhatnak a bejutással, ha már a lépcsőházba bejutottak, a kutya nem veszi észre őket. El tudok képzelni családi házat is, ahol nem tűnik fel, hogy meddig babrálnak. Itt, a házban többen vettek fém ajtót, nem plusz rácsot, mert az ronda, de tokot nem cseréltek, vagy mi, már három helyen rúgták be az ajtót. Úgy, egyben kiszakadt.
Távfelügyelet meg van olyan, akik, ugyan drágábbak, de ott vannak öt percen belül.

nnnnnnnn 2015.02.27. 12:30:57

@Traktoros lány: libsik szerint ezek a szegények.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 12:33:10

@Traktoros lány: @$$$=$$$: Mivel toletek senki nem varja el, hogy korultekintoen es ertelmezve olvassatok, kiemelek nektek egy par tenyt, hogy segitsek nektek boldogulni a szellemi sotetsegetekben:
- a posztolo nem posztot irt, hanem egy kommentet, amit kitettek posztnak
- o maga sem mondta, hogy szegenyek lennenek
- a blogon nem csak szegenyek irnak, ez a poszt spec egy informacio arrol, hogy atlagosan milyen kiadasok vannak es azok mennyibe kerulnek egy atlag csaladnak
- a fentiek alapjan a szegenyseget tagado fideszfergeknek is lehet nemi elkepzelesuk arrol, hogy aki ennel joval kevesebbol el, annak mire NEM jut, es nem csak a kedvenc politikusai alapjan hajtogatott havi 48e az utmutato.

Mivel azonban nektek ez kurvara mindegy, ezert nem is farasztom magam tovabb veletek.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 12:36:24

@élhetetlen: Miert idegesitenel? :o
Nem azt mondtam, hogy nincs jo tavfelugyelet, hanem hogy ha sporolni akarnak, akkor ez is lehet egy pelda, illetve ha a betorestol felnek, mert realis esely van ra, akkor erdemesebb hosszutavu befekteteskent komplettebb rendszert kiepiteni. Ebben gondolom egyetertunk, mert ahogy te is irtad, nem eleg az ajtot kicserelni, hanem pl. a tokot is kell.
De ha nagyon sporolni akar, akkor peldaul kiragaszthat tavfelugyeleti matricat tavfelugyelet nelkul is, illetve szerelhet fel alkamerat is, meg mozgaserzekelo led-reflektort.

élhetetlen 2015.02.27. 12:38:02

@Szelid sunmalac: Bocs, ez már csak poén, de van olyan távfelügyelet, ahol lehet átalányt fizetni a téves riasztásokra, ez még drágább, de, ha megéri a macska!

Traktoros lány 2015.02.27. 12:38:22

@Szelid sunmalac: Nyugodj meg, hogy aki nem tudja, hogy ma magyarországon mennyiből tud kijönni egy négytagú család, azt kurvára nem is érdekli. Mi akik pedig tudjuk, hadd szóljunk már hozzá! Megengeded ügye? Köszi. (u.i.: anyád a sötét).

nnnnnnnn 2015.02.27. 12:38:57

@Szelid sunmalac: ne is. ne szegénység blogba rakjanak ilyen posztot, mert majd mindjárt még sajnálni is kezdem őket.

BitPork 2015.02.27. 12:40:29

@hanta boy: Ugyan-ugyan...én magam láttam hogy az unokahúgomnak még véres májat adtak...egy olyan iskolában ahol a polgármester lánya az osztálytársa.

élhetetlen 2015.02.27. 12:52:24

@Szelid sunmalac: Igen, de ha belegondolsz, akkor a szuper biztonságos, ami nincs, rendszer árából sokáig tellhet a távfelügyeletre, tehát nem biztos, hogy megéri az egyszeri, nagyon nagy befektetés. Álkamera. Gondolom, a nyolcadik emeletből kiderült, hogy társasházban lakom. Egy hónapja volt ez téma (a három berúgott ajtó után), hogy kamera, vagy ál. Többen mondták, hogy a „szakértők” már simán kiszúrják az álkamerát. Ellenérv, de behúzza a kapucnit, és úgy sem látszik semmi. Az én érvem, akkor is van magasság, alkat, több a semminél (bár a rendőrség nem túl lelkes ilyen ügyekben). Aztán valaki bedobta, hogy az egyik kamerát a föld magasságába, fölfele nézve, akkor még az arc is meglehet. Végül is megszavaztuk az igazit. Nehéz játék ez.

élhetetlen 2015.02.27. 13:06:28

@$$$=$$$: @Traktoros lány: Az a cikk is szólhat a szegénységről, ami leírja azt, hogy mennyi kell/kellene egy normális életvitelhez. Talán nem vele kellene vitatkoznotok, hanem azzal a f.kalappal, aki azt mondta, hogy szerinte 47 ezerből biztosan meg lehet élni.

encir 2015.02.27. 13:14:24

A heti 25-30 ezer kajára nem is sok. Ha valaki nem szemetet akar enni és a gyerekével etetni, akkor ennyi. Úgy érzem még kicsik a gyerekek, de ha majd kamaszok lesznek, akkor még több minőségi kaja kell(ene).
Aztán sokan elfeledik, hogy a gyereknek zsebpénz is kell majdan, meg az osztályfőnökök előszeretettel szerveznek mindenféle programokat, amire ha nem megy a gyerek, akkor fáj a szíve neki is és a szülőnek is (és nem külföldi sítáborra gondoltam, hanem egy színház vagy kiállítás - ami kell a kamaszok lelkének). Meg telefonfeltöltés is.
Meg vannak családi ünnepek, szüli-és névnapok is, ajándék kell; meg a gyereket is meghívják zsúrra, oda is kell vinnie valamit.
Meg tanarak ajándéka, meg osztálypénz meg fogszabályozó (még TB-re is horror összeg), meg gyógyszer meg...meg...meg. Felsorolni is nehéz.

Traktoros lány 2015.02.27. 13:17:45

@élhetetlen: Az, hogy mennyi kell/kellene egy normális életvitelhez egyénenként változó lehet. Ismerek olyat, akinek kibírhatatlan az élet, ha nem veheti meg mindig a legújabb "ájfónt", meg olyat is, aki fele annyiból is szépen tud élni. Most ha mindenki leírná, hogy mennyi nettó kereset kéne ahhoz (nem túlozva!), amiből ő rendesen meg tud élni, akkor itt is elég nagy szórás lenne.

élhetetlen 2015.02.27. 13:21:13

@Tetsu: Nem tudom, mennyit ad a 8 órában dolgozó gyereked, de, ha a 20 eft-nál maradnánk, és azt mondom, hogy négy embernek napi fél kiló kenyér mondjuk 3000 egy hónapra, és a többiből kell még zsírt is venni rá, és meg kell gondolni, hogy wc papírt veszel, vagy tíz deka párizsit, akkor nem éreznéd szegénynek magad? Mi a kérdésed? Hogy nem vagy szegény, mert lelkiekben gazdag vagy? Szegény vagy, legfeljebb egy keresővel már meg tudsz élni.

gyongyi70 2015.02.27. 13:24:58

@Ráérek: hol írtam, hogy szegény vagyok, vagy szegénységről írok?

élhetetlen 2015.02.27. 13:37:19

@Traktoros lány: @$$$=$$$: Azért írok kettőtöknek, mert olyan szép pár vagytok. Na, itt jön az, mikor esztelenül vagdalkoztok, te is, meg sok dollár is. Ennél a családnál nincs szó luxus „"ájfónt"”-okról, sőt semmi luxusról. Azt írták le, hogy mennyiből tudnak megélni. És van egy komoly tömeg, akiknek ezekre a „szükséges” dolgokra sem telik. Most miről beszélsz, mit nem értesz? Ez a család nem mondta, hogy szegénynek érzi magát, csak leírta a költségeit. Sok dollár cinikusan megjegyzi, hogy akkor megértette a szegénységet. Jól vagytok?

gyongyi70 2015.02.27. 13:38:35

@Traktoros lány: nos, neked is: nem írtam, hogy szegény vagyok, hanem arra volt példa, hogy normális körülmények között mennyi az annyi... azt hiszem 300 ezernél hagytam abba, ott, ahol a mási posztoló is, és nem számoltam se öltözködéssel, se ájfonnal, se világkörüli úttal.

A kiscipőket említzettem meg, hogy azt is kell venni, mert nő a gyerek (és azt nem is ildomos kinőttet, second handeset venni, mert nagyo nem tesz jót a lábnak), de azt sem számoltam bele.

Nem tartom szegénynek magunkat, de gazdagnak sem. Évek óta nem voltunk külföldön nyaralni, Maon is csak évi pár napot, amióta négyen vagyunk, már az is húzós. Nincs bejárónőm, bébisziterem, ájfinom és más kütyüm, nincs második autónk, úszómedencénk és még hosszan sorolhatnánk.

A kommentem, amiből blog lett arról szól, mennyibe kerül nem rongyrázós, normális életvitel 4 ember (2 dolgozó, 2 eltartott) számára, és igen, ebben nincs még osztálypénz, nyaralás, könyv, állatkert, osztálykirándulás, ruha, és még egy jópár minden...

A kommentek meg jó tükröt kínálnak arról, hogy ma Maon, aki normális körülmények között tud élni, azt már luxusnak tartják... és ez a nagyon szomorú... mert akkor az, amit átlagnak tartotok már szegény, nélkülöző, aki meg szegény, az meg nagyon szegény...

nnnnnnnn 2015.02.27. 13:43:16

@élhetetlen: " Célunk, hogy a hozzánk eljuttatott levelekkel felhívjuk a nyilvánosság figyelmét a sanyarú sorsú emberek helyzetére "

írja a blog a mottóban. erre közli egy átlagos család kiadásait. a "szegénység" nevű blog. én csak azt mondom, hogy folyton megy az ajvékolás ma magyarországon, hogy ennyi a szegény meg annyi, meg 4 millióan élnek szegénységben. papíron lehet, valóságban nincs ennyi szegény és nem ilyen súlyos a helyzet. nem mondom, hogy nincsen szegénység, de általában pont azok sajnáltatják magukat, akik nem is szegények. terjesztik a propagandát, hogy mindenki milyen full szegény. elmondanám lehet hogy ennek a posztnak az írója szerint ahogy ő él az nem luxuskiadás, de mások szerint meg éppenséggel havi 20-at uszira költeni például az. egy a lényeg, nincs akkora szegénység magyarországon, amekkorának a balliberális média megpróbálja beállítani.

nnnnnnnn 2015.02.27. 13:45:00

@gyongyi70: egy biztos, a szegénytől messze vagytok.

Traktoros lány 2015.02.27. 13:48:40

@élhetetlen: "De egy tény: most néztem az eurostat adatokat, az EU 28-ból a magyarok költik a legkevesebbet élelmiszerekre (a bolgárok után, de náluk 2011-es adat szerepel, tehát lehet, hogy az utolsók vagyunk), magyarul mi vagyunk az egyik legszegényebbek. Ezen nincs mit szépíteni."

gyongyi70 2015.02.27. 13:51:11

@gyongyi70: ja, és igen... a gyerekek meg enni is kapnak és még cipőt is a lábukra... totál el vannak kényeztetve :-)

25-30 ezer kajára és más FMCG termékekre 4 tagú családnak miért is sok?

láttatok mostanában élelmiszerárakat? mennyibe kerül 1 kiló hús, milyen az ára a sima sajtnak, joghurtnak, zöldségeknek, gyümölcsöknek, de akár már a pékárunak is?

tisztában vagytok vele, mennyibe kerül egy multipack-os csomag wc papír, a mosószer, a fogkrém, sampon, stb?

villámgyorsan összejön ekkora összeg és abban még semmilyen luxus nincs

most, hogy végiggondolom, igazság szerint olyan luxusdolgot is ott veszünk meg egyfüst alatt, mint a vitaminok, újság... a vitamin is biztos luxus, de amióta rendszeresen szedjük, kop-kop sokkal ritkábban betegek, ami viszont igazán nagy érvágás a mai gyógyszerárak mellett..

gyongyi70 2015.02.27. 13:52:41

@Traktoros lány: "De egy tény: most néztem az eurostat adatokat, az EU 28-ból a magyarok költik a legkevesebbet élelmiszerekre (a bolgárok után, de náluk 2011-es adat szerepel, tehát lehet, hogy az utolsók vagyunk), magyarul mi vagyunk az egyik legszegényebbek. Ezen nincs mit szépíteni."

Igen, mi, magyarok. Az ország.

appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=nama_10_co3_p3&lang=en

nnnnnnnn 2015.02.27. 13:55:09

@gyongyi70: télen elég az alma, az olcsó, joghurt luxus alapban, wc papírból jó a tesco, cipőt ruhát lehet venni kínaiba meg turkálóba, gyereknek nemkell mobil, pékáru se kell ha van kenyér, újságot életembe nem vettem még énse pedig nem vagyok szegény, fürödni elég kétnaponta 2 gyereknek 1 kád vízbe, stb. itt kezdődne a szegénység felső határa valahol sztem. azt már nem is ragozom hogy egy tolltartó, egy iskolatáska sokéven keresztul.

Traktoros lány 2015.02.27. 13:55:38

@gyongyi70: Nekem nem kell magyaráznod, két kamasz gyerekem van. A többieket meg nem érdekli, hogy mennyiből jöttök ki, mint ahogy engem sem érdekelt 15-20 éve...

Traktoros lány 2015.02.27. 13:59:29

@gyongyi70: Statisztikailag szegény az ország, mert a statisztikában benne van a 3 generáció óta munkanélküli cigány család is és a minimálbéres ügyeskedő vállalkozó is (aki szintén igénybe veszi az összes szociális támogatást).

Widia 2015.02.27. 14:02:03

@hanta boy: azt honnan veszed ebből a cikkből, hogy a többi gyereknek ehető?
Nem gondolod kicsit túl a dolgot, mindenféle adat nélkül?

Aston Kanál 2015.02.27. 14:06:30

@Traktoros lány: relativizalni, hogy kinek mi a normalis, nem tema itt. Szamokat nem mondasz. Biztos vagyok benne, hogy egyetertesz azzal, hogy akinek nem tartozik a legujabb mobiltelefon a kiadasai koze, annak sem eleg a havi 47 rugo. Kivancsisagbol: szerinted mi az a havi kereset, ami alatt valaki szegenynek mondhato? Illetve: mik azok a dolgok, szolgaltatasok, etelminoseg stb., amiket ha nem engedhetsz meg magadnak, szegeny vagy? Mert konkretumok nelkul beszelni, hogy kinek ez, kinek az, barki tud.
En is ismerek olyat, aki nincs meg a legujabb kutyuk nelkul, olyat is, aki megvan. Ettol fuggetlenul kialakult nezetem van arrol, hogy mi kellene, hogy hozzatartozzon a normalis eletminimumhoz. Nem pedig kinek mi alapon.

nnnnnnnn 2015.02.27. 14:10:44

@Aston Kanál: sztem aki télen 21-22 fokos fűtést tud biztosítani magának, napi 1 főttételt, plusz reggeli vacsorát hideget, és turis ruhákban elvan, két-három naponta tud fürdeni, az úgy az alapellátás alsó határa, tehát valahol ott mondjatjuk, hogy az illető szegény már. ezek a tipikus gyári munkás minimálbéresek. akik ez alatt vannak, azok az igazi szegények. szerintem.

2015.02.27. 14:12:50

A cikk egy klasszikus középosztálybeli család életvitelét írja le. Tehát arról szól, hogy mennyi szükséges a szegénység elkerüléséhez.

Traktoros lány 2015.02.27. 14:13:06

@Aston Kanál: Ennek semmi értelme! Én csak azt tudom leírni, hogy nekem mi a minimum, de el tudom képzelni, hogy másnak ez alatt vagy fölött van. Az sem mindegy, ki hol lakik. Lehet, hogy pl. Budapesten ügyesebben lehet gazdálkodni x összegből (több diszkont, nagyobb választék stb.), mint vidéken.

élhetetlen 2015.02.27. 14:13:58

@$$$=$$$: A poszt szerzője, mint írta, egy kommentet írt, ami bekerült posztnak. Nem írta, hogy szegénynek érzi magát. Azt írta le, mint már írtam, hogy egy normális életvitelhez ennyi kell/kellene. Ennél sokkal többen keresnek sokkal kevesebbet. Nem tudom, mit nem értesz. Gyerekenként havi tíz eft sportolásra ne jusson, mert az luxus. Tudod, hogy hány családnak nem telik ennyire? Mert ők már szegények, bár a gyereknek jó lenne. Nincs szegénység magyarországon, mert te nem látod? Közmunka, mint megoldás. Akár több hónap is egy évben, de nem egész évben, és a fűtés sem jön ki belőle, hát még a többi. A sógornőm egy bolondok házában, vidéken hazavisz 90 ezret, úgy, hogy három műszakban dolgozik. Ja, csak ajvékol, de őt még nem rúgták ki, és nem foglalkoztatták vissza közmunkásként fele annyi pénzért. Hogy látod te a világot?

nnnnnnnn 2015.02.27. 14:18:36

@élhetetlen: én úgy látom, hogy sokan szegénynek tartják magukat, közben nem szegények valójában a szó klasszikus értelmében.

gyongyi70 2015.02.27. 14:22:37

@$$$=$$$: gyereknek mobil?!

hol írtam ilyet?

elvből se veszek... azt írtam, nekem is mezei (buta) telóm van

amit a tisztálkodási és étkezési javaslataidat illeti, ha megengeded, nem kommentálnám... ismétlem, nem egy szegény, hanem egy normális életvitelű, nem luxus kiadásokat írtam le

nehogymár a mindennapi tisztálkodás és a joghurt luxus kategória legyen...

Traktoros lány 2015.02.27. 14:24:57

@gyongyi70: Szerintem arra gondolt, hogy egy igazi szegény nem tud mindennap tisztálkodni és joghurtot adni a gyerekeinek. Nem azt javasolta, hogy ne fürödj és éhezzenek a gyerekeid... :)

nnnnnnnn 2015.02.27. 14:25:14

@gyongyi70: jó, akkor nevezzük ezeket "normál" kiadásoknak. nekem gyerekkoromban ezek luxusnak számítottak. joghurtot a szomszédban láttam. és még ennek ellenére se tartottam magam szegénynek mikor iskolába jártam.

nnnnnnnn 2015.02.27. 14:26:14

@$$$=$$$: mert a suliba volt nem egy gyerek aki rendesen bűzlött :D na, ők már a szegény kategory volt. csakhát pár évtizede még nem voltak ennyire elkényeztetve az emberek, hogy mindenről azt gondolták "nekem ez járna alapban".

gyongyi70 2015.02.27. 14:27:06

@$$$=$$$: a nagypapám is heti egyszer fürdött, sőt, a középkorban azt tartották, a fürdés megbetegít... de hát azóta okosabbak lettünk

eßemfaßom meg áll 2015.02.27. 14:28:26

Havi 170e kajára meg vegyiárura.
távfelügyelet

nem röhögött hangosan a szerző amikor ezt leírta mindezt a szegeny.blog.hu-n?

Szelid sunmalac 2015.02.27. 14:29:07

@élhetetlen: Muhhahahah! Baratom! Te meg nem ismered ezeket a trollokat. Nyugodtan etesd oket, de eredmenyt en varj

élhetetlen 2015.02.27. 14:30:54

@$$$=$$$: Biztosan igazad van, csak képzeld el a megélek 47 eft-ból szitut. És erre hajt a kormányzat. Ők nem szegények, gondoskodtak róluk, most terelik őket a munka világa felé, stb. Nem mondom, hogy éljen a te világod. Nekem kb. 80 eft a rezsim, ha kilencven lenne a bejövő, már nagyon szegénynek érezném magam. De te ezt mitől értenéd meg. Nincsenek itt szegények, csak ajvékolók.

Aston Kanál 2015.02.27. 14:34:30

@$$$=$$$: szerinted. Tudod te, hogy miert novekedett ez emberek varhato elettartama hozzavetoleg a duplajara a kozepkor ota? A gyogyszereknel sokkal nagyobb szerepe van annak az egyszeru dolognak , hogy nem 2-3 naponta furdunk. Sot, kezet mosunk wc utan.
Tovabba nem lehet minden ruhanemut hasznalttal elintezni, lasd: alsonemuk. En nem tudom, hogy vagy vele, de nem szivesen vennek fel ismeretlen eloeletu alsogatyat.
Az, amit te leirtal, az egyetlen ember vegetalasa. Ebben nincs gyerekneveles, onkepzes, stb. Es erosen ketlem, hogy pl. telen a 21-22 fok biztositasat betakarja a havi 47ezer penz.
Szoval gondold at megegyszer.

Aston Kanál 2015.02.27. 14:36:46

@Traktoros lány: Pontosan ezert tettem fel mashogy a kerdest, mert szerintem igencsak a rossz vegen alltal neki a temanak. Nem relativ minimumokrol van itt szo. Nem x osszegrol beszelunk, hanem olyan minimumnak itelt dolgokrol, amikben megegyezhetunk, hogy kellenek egy egyezmenyes eletminimumhoz. Plusz amit kernek toled az intezmenyek (lasd az irast). Nyilvan valami alapjan meghatarozzak a minimalbert is. Itt nem arrol van szo, hogy mi a minimum egy milliomosnak, illetve egy nem milliomosnak. Itt arrol van szo, hogy mennyi penz kell ahhoz, hogy alapveto dolgokat - pl. iskolaztatas es ami azzal jar, taplalo etelek, ruha, teto – biztositani tudj a csaladodnak. Es ezzel szemben, a kek sarokban ott van az "igen, azt hiszem meg lehet elni havi 47000 Ft-bol".

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.02.27. 14:36:55

Lusta vagyok.
Valaki összeadná, hogy akkor most mennyi is az annyi?

élhetetlen 2015.02.27. 14:39:10

@Szelid sunmalac: Jól van, na. De, ismerem őket, de néha bedőlök! Kösz!

eßemfaßom meg áll 2015.02.27. 14:39:48

@$$$=$$$: "erre közli egy átlagos család kiadásait"

mégcsak nem is átlagos család. Azért havi félmilla kiadása 2felnött+2gyerek-re nem a tipikus átlag élete.

Traktoros lány 2015.02.27. 14:42:15

@Aston Kanál: Az, hogy mennyi pénz kell egy egyzményes létminimumhoz, az még Magyarországon belül is változó lehet. (Ezt már írtam). A 47e -ről én soha nem mondtam, hogy bármire is elég. (Esetleg fagyi pénznek).

Traktoros lány 2015.02.27. 14:46:49

@eßemfaßom meg áll: Én sem adtam össze, de ez azért nem félmilla, amit leírt.

Aston Kanál 2015.02.27. 14:51:45

@Traktoros lány: ebben igazad van, de akkora szorast nem mutat, mint ahogy azt te gondolod. Az etel ara nem valtozik tul nagy hatarok kozott. Szamottevo kulonbseg Budapest es videk kozott a lakhatasban es a tomegkozlekedesben lehet.
Illetve ne keverjuk mar ide a legmodernebb technikai berendezeseket es az egyeb luxuscikkeket es -szolgaltatasokat, mert igencsak torzitja a kepet, es nem is tartozik a temahoz.

jágör68 2015.02.27. 14:52:12

Miért is fenntarthatatlan az egész?
Ezt nem kapargatja senki.
El lehet költözni vidékre, magadnak termelni, gyerekeket magad oktatni, de kényelmesebb egy irodában dolgozni meg metróval- kocsival járni.
Pedig az összeomlás itt van.
Onnantól kezdve három dolog számít majd:
-van- e tiszta ivóvízed
-van- e mit enni
-van- e tető a fejed felett és fenn tudod- e tartani éjszaka a testhőmérsékletet.

Minden más csak az elektronikus hallucinációk által sulykolt illúzió.

A szüleink még autó, TV, internet, elektromosság nélkül éltek- nem is olyan régen- ma meg egy 1998- től lévő dolog (NET) teljesen magától értetődőnek tűnik.
Pedig qrvára nem az. 4- 4,5 milliárd embernek sem az, akiktől raboljuk a kényelmes életünkhöz az energiát és a nyersanyagot.
Ha eleve kevés a nyersanyag a Földön, nem kell gyerekekkel súlyosbítani.
Éljen az ipari civilizáció- még pár évig biztosan.

gyongyi70 2015.02.27. 14:54:16

@eßemfaßom meg áll: bingó

én se azt mondtam

azt mondom csak, hogy ennek KELLENE lenni az átlagnak, mert ebben nincsenek luxus dolgok

luxus lehet, hogy mindenkinek más jelent, ezért nem kezdtem olyan polémiába, hogy jó-e a kínai vagy a Háda, ciki-e tescos sajátmárkás ruhákat venni (sztem nagyon jó, hordható ruháik vannak, főleg gyerekeknek, de képzeld, hallottam már sznob megjegyzéseket, hogy az gáz) kell-e nyaralni, kell-e moziba járni, kell-e könyvet venni (lehet könyvtárba is járni) stb.

Ezért szorítkoztam a rezsire, közlekedésre, étkezésre.

De mivel már ez is elég magas összeg, és megkaptam, hogy emiatt kb. burzsuj vagyok, ebből úgy gondolom, hogy a magyar átlag alapvető dolgokat (egészséges táplálkozás, testápolás, normális lakhatás) is nélkülöz vagy nem megfelelő szinten elégít ki., és akkor máris ott vagyunk a szegénység témájánál...

gyongyi70 2015.02.27. 15:00:01

@gyongyi70: egyébként a szegénység is lehet valóban relatív... ha az afrikai éhezőkre gondolunk, akkor nyilván, ahhoz képest itt luxus van, de ha az utazgató nyugati nyugdíjasokat hasonlítjuk a magyarokhoz, akiknek a kalandot a piac és az sztk várójában történő beszélgetés jelenti, ott is nagy a kontraszt

végül egy tanmese:
Megkérdezik a gazdag embert, milyen lehet szegénynek lenni. Jaj, az nagyon rossz lehet, feleli. Az embernek nincs pénze. Sőt, hiába kér az inasától, annak sincs. A szakácsnőjének sincs, sőt, még a sofőrjének se...

Megkérdetik a szegényembert is, milyen lehet gazdagnak lenni... Jaj, az nagyon jó lehet, feleli. A gazdagembernek mindene aranyból van. Aranyból van a kapája, a gereblyéje, de még az ásója is..

Traktoros lány 2015.02.27. 15:14:17

@Traktoros lány: A 47ezerről csak ennyit: propeller.hu/itthon/3057149-zsiga-marcell-47-ezer-helyett.
Az a szomorú elvtársak, hogy lenne még olyan, aki havi 1,5 millióért szintén benyögné, hogy 47 ezerből simán meg lehet élni!

bisop 2015.02.27. 15:49:23

@gyongyi70: Sajnálom ! És én kérlek, hogy hagyd ! Engedd el !
Fel kell ismernem, hogy vannak bizonyos témakörök, amelyekhez egyes embereknek meg kell érni !

Még mindig nem értik páran (Traktoros lány, sok dollár, eszemf...), hogy miről is szól valójában ez a kezdeményezés.

Nem arról ír itt senki, hogy mennyi PÉNZ-ből lehet vegetálni !

Azt hiszem újabb szabályra lesz szükség a blog-on.
Csak az fűzhet megjegyzést bármihez, aki elég tisztességes ahhoz, hogy Legelőször is leírja, hogy neki milyen kiadásai vannak tételesen összegszerűen, hányan élnek a háztartásban és alatta feltünteti, hogy szerinte mi lenne egy normális élet szükséges feltétele, szintén tételesen összegszerűen.

Na aztán lehet szórni az áldást !

CSAK A TROLLOK MIATT !

Traktoros lány 2015.02.27. 15:56:13

@bisop: "Csak az fűzhet megjegyzést bármihez, aki elég tisztességes ahhoz, hogy Legelőször is leírja, hogy neki milyen kiadásai vannak tételesen összegszerűen, hányan élnek a háztartásban és alatta feltünteti, hogy szerinte mi lenne egy normális élet szükséges feltétele, szintén tételesen összegszerűen."
Na erre kurva kíváncsi leszek! :) El is kezdheted! ;)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.27. 16:04:31

" nagyon éhesen jönnek haza, ehetetlen az iskolai menza"

Akkor nem kell rá befizetni.

-

"heti 25-30 ezer ft a bevásárlás, ami kaja és háztartási vegyi áru (mosószer, szappan, wc papír, fogkrém, stb"

Heti 30 ezer úgy, hogy heti öt napon nem is ebből ebédeltek? Pazarlás! Gondolom, elbaszódik a pénz agyonreklámozott, divatos szarokra, meg egészségtelen jutalomfalatkákra. Ha így van, nem kellene panaszkodni!

-

"Emellett még napi 500-1000 ft elmegy arra, hogy napközben eszünk valamit"

A befizetett fix ebéd mellett miért kell még enni valamit?

-

"Emellett még napi 500-1000 ft elmegy arra, hogy napközben eszünk valamit. ... egyébként csak péksütit, esetleg egy salátát versezek"

A péksüti reggeli étel. A saláta meg felesleges majomkodás. Mindkettő jó drága lehet alkalmanként 500-1000 foritért.

-

" fizetünk távfelügyeletet (egyszer már betörtek), 6 ezer, lakásbiztosítást,"

A lakásbiztosítás plusz egy masszív ajtó mjiért nem elég?

-

"Járunk továbbá fodrászhoz, én havonta egyszer kozmetikushoz,"

Kozmetikushoz minek? Ha bőrproblémáid vannak, akkor bórgyógyász, egyébként meg sok zöldség, sok alvás, sok víz bőven elég. Nem tudsz a bőrödbe erőltetett kemikáliákról lemondani?

Szelid sunmalac 2015.02.27. 16:09:18

@bisop: Traktoros lany meg sokdollar havi 47-bol elnek, ezert kommentelhetnek.

Majda 2015.02.27. 16:09:45

Még az első hozzászólások egyikében valaki kérdezte, nem túlzás-e a gyerekeknek ennyi cipőt venni. Kisgyerekek lába nagyon gyorsan nő, az én fiam még egy cipőt sem tett tönkre/rúgta szét, de ősztől tavaszig kinövi az átmeneti cipőt. Szóval egy évben egy (de inkább kettő) átmeneti cipő, egy csizma, egy szandál, benti cipő/szandál (iskola, óvoda kéri, gyakorlatilag kötelező és nem mindig lehet a nyárra hordott szandállal helyettesíteni), tornacipő külön. Szinte minden gyereknek kell gumicsizma is.

Ehhez tegyük hozzá, hogy ha az ember megteheti, akkor egészségi és lábfejlődési okból nem helyes használt cipőt venni - persze jobb, mint a semmi, de mégis, inkább neki veszek cipőt, mint magamnak ruhát. És akkor nekem csak egy fiam van, nem kettő... Igencsak meg szoktuk érezni a nyár végét. (Nyáron végig egy szandál elég, aztán jön az ősz, kell a váltócipő/őszi cipő/tornacipő kombó, nem sokkal később meg a csizma.)

Előző szeptemberben bejött még az iskolakezdés is...

Ovis, iskolai menza valóban nem az a minőségi dolog, tényleg egy csomó gyerek nem képes megenni - nekünk szerencsénk van, mert gyerkőc megeszi simán, de látom más gyerekeknél-szülőknél, hogy mennyire szenvednek.

Szelid sunmalac 2015.02.27. 16:13:28

@beszélő majom: "A saláta meg felesleges majomkodás" - " egyébként meg sok zöldség, sok alvás, sok víz bőven elég"
Te budos troll, te! Allj be a sorba!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.27. 16:17:02

@Szelid sunmalac:

Az ebéd helyett rendelt maroknyi saláta 1000 Ft-ért majomkodás.

A piacon vásárolt, majd otthon, naponta fogyasztott, és tízóraira csomagolt ár-érték arányban megfelelő zöldség és gyümölcs pedig követendő példa.

gyongyi70 2015.02.27. 16:23:47

@beszélő majom:
olvasni, szövegértelmezni tudsz?

reggel 7-kor elindulunk otthonról, este fél 6, mire otthonn vagyunk, és nem azt mondtam, hogy nem eszik meg a menzát, hanem hogy amellett éhesek maradnak, de valóban luxus, hogy szeretném, hogy egész nap a 6 és 10 éves gyerekem egyen vmi meleg ételt is..
a napi 500-1000 ft a férjem+én napi költsége... ez egy ÁTLAG, ami - leírtam -, ha dőzsölök és eszek egy menüt, akár 900 ft is lehet, de ha spórolok (heti 3-szor), akkor két üres kifli+1 db narancs az ebédem (csak mert burzsuj vagyok)

kozmetikus, mint írtam, ja luxus... nincsenek bőrproblémáim, csak még sokáig szép szeretnék maradni:-) de megnyugtatlak, cserében fodrászhoz ÉN nem járok, hosszú hajam van, megmosom és már indulok is :-) a férjem és a gyerekeim viszont néha levágatják, ha megengeded

ja egyébként hogy legyen szép a bőröm a salátától, ha a következő mondatod szerint salátát se szabad ennem? ha nézegetem a kitakatban az is jó?

a biztosítás és az ajtó sajnos nem véd meg attól, hogy felforgassák a holmimat, tapasztaltam :-(

egyéb kérdés, okos tanács?

gyongyi70 2015.02.27. 16:25:20

@beszélő majom: most halt meg egy kisgyerek a piacon vásárolt őstermelői céklától

én egyszer súlyos allergiarohamot kaptam piaci zöldségtől (vegyszermaradvány), mentő, stb

meghagyom neked a kedves piaci néniket, én maradok az ellenőrzött termékeknél, mint hófehérke a nébih reklámban :-)

bisop 2015.02.27. 16:25:59

@Traktoros lány: Megtörtént ! Néhány poszttal régebben !

Traktoros lány 2015.02.27. 16:40:17

@bisop: "bisop 2014.09.22 12:10:59"
Erre gondolsz amit feltételes módban írtál?

Traktoros lány 2015.02.27. 16:41:08

@Szelid sunmalac: "Traktoros lany meg sokdollar havi 47-bol elnek, ezert kommentelhetnek."
Hol írtam én ilyet? Na? Sehol? Akkor ki a troll???

apanna 2015.02.27. 16:45:07

@hanta boy: "A többi gyereknek ehető?"- Nálunk is jelezték a szülők, hogy az ebéd ehetetlen. A levest vizezik,értsd felöntik vízzel, ma pl. a fiam mócsingot kapott hús helyett, és ez sajnos általános. Az szmk gyűlésen is felmerült, a szülők panaszkodnak, nem alap nélkül.

apanna 2015.02.27. 16:46:17

@gyongyi70: jó ég, nem halt meg....

apanna 2015.02.27. 16:48:32

@beszélő majom: Ahogy látom, neked nem értelmezési problémád van, hisz nagyon is érted, egyszerűen rosszindulatú vagy. Szerintem vándorolj vissza a politikai tartalmakhoz.....

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.27. 17:48:04

@gyongyi70:

"kozmetikus, mint írtam, ja luxus... nincsenek bőrproblémáim, csak még sokáig szép szeretnék maradni:-) "

Akkor kerüld el nagy ívben a kozmetikust meg a jól bejáratott márkaneveken forgalmazott divatos vegyszereket, kicsim :D

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.27. 17:50:21

@apanna:

Ahogy látom, te meg ki vagy már éhezve egy egészséges dugásra.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.27. 18:00:54

@gyongyi70:

"meghagyom neked a kedves piaci néniket, én maradok az ellenőrzött termékeknél"

Egy szóval se írtam, hogy néniktől vásárolj.

Tudod vannak a piacokon olyan boltok, ahol ellenőrzött zöldséget és gyümölcsöt árulnak, jobb minőségűt, mint a multinál, ráadásul olcsóbban.

nnnnnnnn 2015.02.27. 18:19:43

@bisop: a blogod archivumát megnézve egyből látható hogy ez egy tipikus indexes megrendelésre készült balliberális vészmadárblog. és jó liberális módjára már fel is vetetted, hogy cenzurázod aki nem ért egyet valamivel. gratulálok. szerintem szüntesd meg teljesen a kommentelés lehetőségét, mint az ultraliberális kettősmérce. az ám az igazi ballib szólásszabadság.

bisop 2015.02.27. 19:28:59

@$$$=$$$: Tényleg ennyi retardált él ebben az országban ?

bisop 2015.02.27. 20:15:15

@bisop: Ne bosszantsatok már !
Ki, hol látott cenzúrát ?
A komment arról szólt, hogy lássunk egy szórást a költségekről.
És a tények alapján hozzunk konklúziót.
Talán kialakulhat egy kép arról, hogy egy normális szinten élnivágyó 4 fős család milyen kiadásokkal kell, hogy szembesüljön és kiderülhet, hogy még sem annyira kerek a világ, mint ahogyan sokan elképzelik. Talán sokkal általánosabb, hogy megannyi pénzügy zsonglőrrel állonk szemben, akik ha szűken is de próbálnak talponmaradni úgy, hogy próbálják elviselhetővé tenni a saját és gyermekeik életét.
Ez a blog nem arról kellene, hogy szóljon, ki mekkora okos, ki milyen ügyes és kinek mekkora van !
Itt elvekről és matekról van szó.
Arról, hogy a minimálbér amit nekünk valaki kikalkulált köszönő viszonyban sincs azzal, (..itt most mégegyszer leírom és szeretném kérni az egyetnemértők segítségét is, hogy próbáljuk meg deklarálni azokat az összetevőket, összegeket..)
ami egy NORMÁLIS élethez kell !
Pusztán azért, hogy mindenki tisztán lásson !
Talán eljut egyszer egy olyan asztalra, ahol megváltozhatnak a dolgok.
Ha hasznos akarsz lenni, akkor légy az.

Én egyetlen multitól, nagyvállalkozótol, kisvállalkozótól sem sajnálom a tisztességes profitot. Sőt örülök, ha jól megy neki.
A probléma abban van, hogy amíg a munkáltató (tisztelet a kivételnek), kétkézzel szórja a pénzt, addig törvénybefoglalták a kizsákmányolást.
Pártoktól, kormányoktól, rendszerektől függetlenül.

Sajnálom, ha bárkit felbosszantottam a bejegyzéseim bármelyikével, de meredeken eltértünk a tárgytól és mint olyan, megint sikerült eltaposni azokat a hangokat, akik önmagukért, családjukért és azokért harcolnak, akik teljesen kiszolgáltatottak.
Rengeteg ötlettel lehetne segíteni a társadalmat; és sajnos ez az ország is azt a képet mutatja, hogy annak van igaza, aki a leghangosabban csapkodja az asztalt !
Tudom én, hogy a kutyaugatás nem hallik a holdig ! De talán még is !

WildBear 2015.03.01. 10:33:26

@gyongyi70: Mennyi a havi végösszeg ?

Zsu24245 2015.03.02. 09:07:37

Kedves posztoló,
Meg kell mondjam, nagyon is egyet értek Veled.
Ebben egy árva luxus kiadás nincs, ezek alap dolgok. Esetleg nagyon megerőszakolva az úszás, de valamit sportolni akkor is kell, más sem sokkal olcsóbb. - (Ahogy látom ebben még nincs benne a gyógyszer, nem láttam benne a szülők ruházkodását, nincs benne a lakáshitel. A gyerekek még kicsik, később az egyetem lesz a következő brutális kiadás. Sok sikert hozzá.
Viszont nem értem azokat a kommentelőket akik (esetleg akár munkanélküliek is)..Szóval, akik olyanokat írnak, hogy "ezek min spórolnak"? "ezek luxusban élnek" stb. A munkanélkülieket szeretném megkérdezni, hogy ők esetleg úgy gondolják, hogy ugyanolyan életszínvonalat érdemelnek/kell kapjanak, mint az aki dolgozik??? (eltekintve attól, hogy miért munkanélküli) Segélyből nem lehet megélni (hallom sokszor) igen,...és? Ugyanannyit kellene kapnia (az én adómból) mint aki napi 12 órát havi 120 ezerért gályázik a gyárban?)

encir 2015.03.02. 11:31:42

@Zsu24245:
Én is egyetértek. Így kellene egy közepes szinten élni.
Elég szomorú, hogy nálunk már ez is luxus kategóriának számít.
Hogy van egy lakása, amiben nem szoronganak, van ennivalója, tud fűteni, ruházkodni, sportolni,esetleg kirándulni vagy nyaralni menni, kultúrára áldozni. Személy szerint én az autón spórolnék, csak akkor használnám, ha nagyon muszáj, mert féltem a levegő minőségét.

sterimar 2015.03.11. 21:28:16

@bisop:
"Tegyétek fel a kérdést, hogy mi a különbség, aközött, hogy a bérekre kivetett adóból folyik be az államkasszába a PÉNZ, vagy aközött, hogy ugyanez az összeg ÁFA-ból, jövedéki adóból, vagy idegenforgalmi adóból folyik be."

Egyetértek, a bérekre rakódó teheket tovább kell csökkenteni. A probléma alapvetően az, hogy kevés ember tart el túl sokat.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.03.12. 07:47:52

@bisop:
"Tegyétek fel a kérdést, hogy mi a különbség, aközött, hogy a bérekre kivetett adóból folyik be az államkasszába a PÉNZ, vagy aközött, hogy ugyanez az összeg ÁFA-ból, jövedéki adóból, vagy idegenforgalmi adóból folyik be."

Ha befolyik ugyanannyi összeg, semmi.
De jelenleg nálunk túl magas az ÁFA.
Aki szegény, az úgyis alig vásárol, alig fizet ÁFÁt.
Aki meg gazda és/vagy drága dolgot vesz, az inkább beszerzi külföldről, mert neki úgy olcsóbb. Itthon meg nem fizet ÁFÁt.

szocske_ 2015.03.12. 13:16:25

7000/hó lakásbiztosításnál vagy a lakás luxus, vagy a biztosítás. Egy átlag lakás esetén ennek feléből/harmadából biztosan ki lehet jönni.
Itt a tavasz, pár havi bérlet vagy 1 tank benzin árából venni kell egy biciklit (ennyiért nyilván használtan, de 20ezerért simán van használható), és azzal járni dolgozni. Máris többet tettünk az egészség megőrzéséért.
Be kell lépni önsegélyező/egészségpénztárba, főleg gyerekes családoknál lehet rengeteg dolgon megtakarítani 15-20 ezret.
Szegényeknek nem ajánlanám, de fix munkahelyen átlagkeresettel rendelkezőknek FEGYELMEZETT HASZNÁLATTAL havi többezer forintos tételt lehet megtakarítani hitelkártya használatával (pénzvisszatérítés).
Nemrég volt a totalcaron autó fogyasztás elemzés. Olyasmit hoztak ki, hogy 30%-ot szór ugyanannak az autónak a fogyasztása vezetési stílustól függően. Nem kell nyomni neki, a 20-25 ezer simán lenyomható 20ezer alá. A szabály 1 mondatban: ha fékezned kell, korábban hibáztál.
Eleinte figyelni kell rá, de egy kis gyakorlással rutinná válik, főleg ha ugyanazon az útvonalon jár rendszeresen az ember, elég jól ki lehet figyelni hogy váltanak a lámpák. Én pl. minden reggel tapasztalom, hogy egy helyen érdemes 70-ig gyorsítani, akkor épp elérem a köv. zöldet, aztán üresben gurulni, így a köv. lámpához kb. 40-el érkezem, amikor az zöldre vált. Közben a belső sávban sokan előznek meg akik végig 70-el nyomták. Aztán a lámpánál utolérem őket. És ez minden nap ugyanígy történik, sokszor megismerem már ugyanazokat az autókat mellettem elhaladni.
Optimális útvonaltervezéssel ezen még egy kicsit lehet fogni.
Ha az ember odafigyel, nagyon komoly összegeket takaríthat meg.
A megtakarítást aztán be lehet fizetni pl. lakástakarékba. Ezt ugyan lakáscélra kell fordítani, de akinek van saját lakása, esetleg családi háza, 4 évente nem gond elkölteni felújításra. Lehetőleg olyanra, amivel további megtakarítást lehet elérni. Pl. új kazán, hőszivattyú, klíma, napelem, hőszigetelés, jobb hatásfokú tűzhely, hűtő, mosógép.

szocske_ 2015.03.12. 13:18:50

@panaszmuki:
én a másik oldalról közelíteném meg:
az áfát befizeti a lapostévé után az uzsorás, a drogkereskedő és a minimálbérre bejelentett, a többi pénzt zsebbe kapó alkalmazott vagy vállalkozó is.
az szja-t pedig csak az aki az utolsó fillért is bankszámlára kapja.

igen, a magas áfa lehetőséget ad pl. a cukoráfa-csalásra.
Akkor viszont ez ellen kell fellépni. A gond az, ha esetleg az is érdekelt a bizniszben, akinek fel kéne lépni ellene. De ez nem azt jelenti, hogy a rendszer rossz.

bisop 2015.03.13. 23:28:15

@szocske_: Nem teljesen értek veled egyet. De talán ez természetes is, hiszen sokfélék vagyunk másképp látjuk a dolgokat. És nem azt jelenti, hogy ne lenne igazad.
Amikor olvastalak az a szó ugrott be elsőre, hogy fillérb@szás....
Ne rémülj meg, ez csak egy szleng mifelénk.
Persze lehet tologatni ugyanazt a három forint húsz fillért ide-oda. De jön két benzináremelés, meg forint leértékelés és buktad az egész havi kuplungolást.

A különbség a SZJA és az ÁFA között az ÉLETSZINVONAL.
És fenntartom, hogy a rendszer alapjaiban rossz. Egy olyan korból vonszoljuk magunkkal, ami egy eleve rossz ideológián alapult.
(jelezném, hogy nem tartozom semmilyen párthoz vagy felekezethez)
Azóta tákolgatjuk. Látok némi pozitív változást, de ez még kevés.
Megoldást a szegénységre és a gazdaság beindítására az jelent, ha a munkáltatók a tisztes profitból tisztességesen kifizetik a munkavállalókat. És ezt nem fogja senki önként, dalolva megtenni.
Igen, lehet, hogy nem tudja majd a munkáltató évente cserélni az autóját, de cseréli majd kétévente. De ezt csak akkor következik be, ha a törvény előírja.

TheFemaleEconomist 2015.03.15. 11:02:56

@Ráérek: Pesten ez biztosan fura, de vidéken egy '70-es - '80 -as években épült ház alapból ekkora.
A mi házunk "pincétől a padlásig" = ház+melléképület+ garázs összesen "bruttó" 430 nm tesz ki. ('80-as évek közepén épült tetőteres - nem emeletes - ház) Ebből 100 nm a tényleges lakórész.
Családi örökség ez van... persze a fenntartás és felújítás költségeit nekünk kell viselni.

kisQtya 2015.03.15. 22:03:16

Cigaretta, alkohol, kávé, autó, sport, nyaralás.
Ez ma Magyarországon luxus.
Én egyikkel sem élek, így aztán elvagyok.
Kiköhögöm a rezsit, eltartom a két gyerekemet, a lakásom kissé lepukkadt.
A jelenlegi ötéves tervben nagyon húzós, hogy az egyik gyerekem után évente több, mint félmillió Ft egyetemi tandíjat fizetek.

szocske_ 2015.03.17. 14:32:55

@bisop: "De jön két benzináremelés, meg forint leértékelés és buktad az egész havi kuplungolást." - ez tény, de ugyanazt (sőt, 20-30%kal többet) az is elbukik, aki nem gurigázik.
Nekem 5,3-5,6 liter között eszik a benzines 1,4 twinport g astra.
Nem, soha senkit sem tartok fel tököléssel. Autópályán viszonylag ritkán megyek, városban és országúton sokat, de ha kell megpakolom és utánfutót húzok. 6 feletti fogyasztásom még csak autópályán volt, igaz akkor sem 150-el mentem, csak 120-130 körül.
Annyi történt, hogy évekkel ezelőtt rászoktam, hogy amikor felesleges nyomni, akkor gurulok. Ez még az előző autómon történt, ott akkoriban 7 körüli átlagról 6 körülire. Az astra eleve jobban fogyaszt, így ezzel folyamatosan 6 alatt vagyok, néha, jó időben, nyugodt forgalomban 5 alatt.
Évente megyek kb. 20 ezer km-t.
Ha csak átlagos sofőrként mennék 1 literrel lenne több a fogyasztásom, ha taposnám mint az őrültek, akkor 2-3 literrel.
Én így évente kb. 450 ezret költök benzinre.
Az átlagsofőr ugyanezzel az autóval +80 ezret.
Egy igazán sietős sofőr pedig +160-240 ezret.

Ehhez jön még az extra szervizköltség, amit megspórolok az óvatos száguldozással.

Persze mindenkinek más a fillérbaszás és a jelentős megtakarítás.
Én ezt a 80-240 ezret inkább másra költöm.

Nyilván azt is ki lehetne számolni, hogy évente hány perccel több időt töltök autóvezetéssel, mint a száguldozók, ezt még nem tettem meg, de ha valaki kiszámolja szívesen elolvasnám.

bisop 2015.03.20. 09:28:49

@szocske_: Egy pillanatig sem állítottam, hogy nincs igazság abban amit állítasz. Ezek tények és hát azok makacs dolgok. Teljesen szubjektív a téma amivel ez az oldal foglalkozik. Mindenkinek más.
Dobtam egy gyors matekot, neked 22,5 Ft/km nekem 25,7 Ft/km.
Viszont a sajátosságok miatt nekem rendszerint sietnem kell és nyomom, mint az "őrület". :)) (...természetesen a vonatkozó KRESZ szabályait maximális mértékben betartva !!! )
Általánosságban, nyilvánvaló, hogy minden ötlet arra mutat, hogy így vagy úgy ezen vagy azon az ember igyekszik racionalizálni a kiadásait. ezen vagy azon próbál SPÓROLNI ! Ami helyénvaló, minden szempontból. Amiért én billentyűt ragadtam, az az, hogy rendszerszinten a dolgozó emberek béreit úgy határozták meg, hogy semmi köze a NORMÁLIS életszínvonalhoz. És persze, hogy vannak eltérések, meg különbségek végzettségek és munkakörök szerint ami természetes, de a lényeg az, hogy mindenkinek joga kellene, hogy legyen ahhoz, hogy NORMÁLISAN élhessen, NORMÁLISAN felnevelhesse a gyerekeit. És nem kell messzire menni, a központi költségvetésből eszetlen módon elköltött irtózatos mennyiségű pénz elköltését megakadályozni és mindjárt kiderülne, hogy annyi pénzt fizetünk be így úgy, hogy arannyal lehetne kirakni a körút szélét oda-vissza ! (...stadionok fel nem szerelt beléptetőrendszerétől kezdve, stb....)

Tényleg, kezdhetnénk egy bejegyzést az eddig felszínre került meg nem valósult állami kiadásokkal, felsorolásilag, kopizva az előzőket.... Kíváncsi lennék milyen hosszúra nyúlna....:)))

bisop 2015.03.22. 14:05:27

Lista:

--------- Stadion beléptetőrenszer 4 milliárd

index.hu/belfold/2014/02/12/elektronikai_hulladek_lett_a_stadionbelepteto-kapukbol/

--------- Csak Kazincbarcikán 3000 önkörmányzati telefon

atlatszo.hu/2015/03/19/talald-ki-hany-onkormanyzati-mobiltelefon-van-kazincbarcikan-30-vagy-800-vagy-3000/

--------- Hatástanulmány 3 millióért a vasárnapi bolbezáráshoz
(nem találják)

machpeter.blog.hu/2015/03/22/vasarnap_zarva_768

bisop 2015.03.24. 09:56:50

@bisop:
Lista:

--------- Stadion beléptetőrenszer 4 milliárd

index.hu/belfold/2014/02/12/elektronikai_hulladek_lett_a_stadionbelepteto-kapukbol/

--------- Csak Kazincbarcikán 3000 önkörmányzati telefon

atlatszo.hu/2015/03/19/talald-ki-hany-onkormanyzati-mobiltelefon-van-kazincbarcikan-30-vagy-800-vagy-3000/

--------- Hatástanulmány 3 millióért a vasárnapi bolbezáráshoz
(nem találják)

machpeter.blog.hu/2015/03/22/vasarnap_zarva_768

--------- Az 1%-os felajánlások is megérnének egy misét.....

444.hu/2015/03/24/94-milliot-kaptak-a-1-szazalekokbol-de-semmit-sem-csinaltak/

bisop 2015.03.24. 10:25:39

Lista:

--------- Stadion beléptetőrenszer 4 milliárd

index.hu/belfold/2014/02/12/elektronikai_hulladek_lett_a_stadionbelepteto-kapukbol/

--------- Csak Kazincbarcikán 3000 önkörmányzati telefon

atlatszo.hu/2015/03/19/talald-ki-hany-onkormanyzati-mobiltelefon-van-kazincbarcikan-30-vagy-800-vagy-3000/

--------- Hatástanulmány 3 millióért a vasárnapi bolbezáráshoz
(nem találják)

machpeter.blog.hu/2015/03/22/vasarnap_zarva_768

--------- Az 1%-os felajánlások is megérnének egy misét.....

444.hu/2015/03/24/94-milliot-kaptak-a-1-szazalekokbol-de-semmit-sem-csinaltak/

--------- Mondjuk lejárt lemez, de belevenném még Bős-Nagymarost is

hu.wikipedia.org/wiki/B%C5%91s%E2%80%93nagymarosi_v%C3%ADzl%C3%A9pcs%C5%91

bisop 2015.04.05. 23:47:17

@bisop:

Lista:

--------- Stadion beléptetőrenszer 4 milliárd

index.hu/belfold/2014/02/12/elektronikai_hulladek_lett_a_stadionbelepteto-kapukbol/

--------- Csak Kazincbarcikán 3000 önkörmányzati telefon

atlatszo.hu/2015/03/19/talald-ki-hany-onkormanyzati-mobiltelefon-van-kazincbarcikan-30-vagy-800-vagy-3000/

--------- Hatástanulmány 3 millióért a vasárnapi bolbezáráshoz
(nem találják)

machpeter.blog.hu/2015/03/22/vasarnap_zarva_768

--------- Az 1%-os felajánlások is megérnének egy misét.....

444.hu/2015/03/24/94-milliot-kaptak-a-1-szazalekokbol-de-semmit-sem-csinaltak/

--------- Mondjuk lejárt lemez, de belevenném még Bős-Nagymarost is

hu.wikipedia.org/wiki/B%C5%91s%E2%80%93nagymarosi_v%C3%ADzl%C3%A9pcs%C5%91

--------- TAO, mire mennek el milliárdok ???? Foci utánpótlás......

futballsznob.blog.hu/2015/04/04/ket_kezzel_szort_szazmilliok_gyerekek_a_meszarszeken_ime_a_tao?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_04_05&utm_campaign=index

zellerlevél 2016.09.25. 14:22:50

"ez egy normális minimum"

Tévedés. Vagy demagógia.
Sokan nevel(t)ünk fel ennél kevesebből több gyereket.
süti beállítások módosítása