Tönkre tett a volt feleségem
2015. március 09. írta: Despota

Tönkre tett a volt feleségem

sad-man.jpg

Olvasónk szintén egy rossz házasság miatt lett a szegénység rabja, de állítása szerint sokkal jobban megviseli a lányának a hiánya.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb.

Tisztelt Szegény blog!

Nagyon nagy öröm számomra, hogy önök a sanyarú sorsú réteggel is foglalkoznak és van egy felület, ahol kiírhatjuk magunkból a bánatunkat és megoszthatjuk a megpróbáltatásainkat. Olvastam legutóbbi cikküket a hajléktalanná váló úriemberről, először is gratulálni szeretnék az ő kitartásához és állhatatosságához. Hagy mondjam el, a helyzetem nagyon hasonlít az övéhez, azzal a különbséggel, hogy én még nem kerültem az utcára, de én is mindenemet elveszítettem egy nő miatt.

A volt feleségemmel 17 éves korunkban ismerkedtünk meg a középiskolában, 20 évesen már összeházasodtunk és nem sokkal később megszületett a lányunk. 14 éven keresztül éltünk együtt, számomra minden szépnek és nyugodtnak tűnt, nem voltak veszekedések, még kisebb viták sem nagyon. Anyagi problémáink sem voltak, mindketten dolgoztunk, szexuális téren is klappoltak a dolgok. Legalábbis én így gondoltam. Nem jártam el naponta, sok időt fektettem abba, hogy együtt legyen a család. Egyedüli független programom a szombat délutáni közös foci volt éveken át a barátaimmal, de ez is csak kéthetente volt a programom, ráadásul nem is említette a nejem egyszer sem, hogy ez bántaná őt, sőt, támogatott, hogy sportoljak és érezzem jól magam.

Aztán 14 év közös élet után egy szerda esti napon (soha sem felejtem el), miután mindketten hazaértünk a munkából, a gyerek pedig a nagyszülőknél volt a nyári szünet miatt, kijelentette, hogy van valakije már több, mint 2 éve és válni akar. Nem voltak jelek, vagy csak nem vettem őket észre? Máig sem tudom, mindenesetre borzasztóan meglepődtem és ki is borultam. Próbáltam megbeszélni vele a gondokat, de ő már határozott, mindenképp válni akart, majd újra házasodni. Innentől a levegő puskaporossá vált otthon, de nem miattam, mert nem vagyok az a veszekedős fajta, ő volt, aki ellenségessé vált. Én titkon bíztam benne, hogy rendeződnek a dolgok, de végül eljutottunk a bíróságig és a kötelező körök után el is váltunk. A bíróságon olyan negatív kampányt folytatott ellenem, hogy a gyereket (bár a lányom szeretett volna velem maradni, de a bíróság 90 százalékban mindig az anyát választja) is nála helyezték el és mivel nem volt házassági szerződésünk és a közösen szerzett dolgokat sem ismerték el, fedél nélküli lettem, a kocsimat sem tarthattam meg, semmim sem maradt.

poor-man-empty-pockets-595x335.jpg

Szerencsére nekem volt annyi tartalékom, hogy nem szó szerint lettem hajléktalan, de mindaz, amiért 14 éven át keményen megdolgoztam, semmivé foszlott számomra. Mivel egy kis vidéki városban éltünk együtt, számomra nem maradt más út, mint a költözés, mert volt feleségem összebútorozott az én volt házamban az új férfivel és ezzel párhuzamosan mindenhol engem kezdett el szapulni. Mindez miért volt jó neki a válás után, nem tudom, de a lényeg, mennem kellett. Akinek van gyermeke, tudja, milyen nehéz egyáltalán elképzelni, hogy nem láthatja az ember nap, mint nap, és hogy nem lehet a mindennapjaiban ott, és azt is tudja, hogy egy gyerek mellett nincsenek az embernek irdatlan tartalékai. Főleg egy válást követően. Így egy ócska, koszos, rossz környéken található garzon bérleti díjára és a kaucióra futott, amely dohos, penészes volt.

Itt élek a mai napig is és valószínűleg a jövőben sem változik majd a helyzet. Bár a magyar átlag szerint keresek, de tudjuk, ez mire elég, arra nem, hogy az ember nagyon előre lépjen. A lányomat támogatnom kell, de ha nem kellene is ez volna számomra a legfontosabb az életben, legalább neki meg tudjam adni, amit a lehetőségeim megengednek. Ezt olyan szempont, amelytől nem térek el, bármi is történjen. Ugyanakkor, mindezek tükrében gyakori, hogy a hónap végén már nem igazán futja nagybevásárlásra, akadnak napok, amelyekben maximum üres, vagy a legolcsóbb párizsis zsömle a teljes lakoma, az pedig szintén igen gyakori, hogy 1-1 számlát csak késve tudok befizetni. Azt hiszem, nyugodtan sorolhatom magam a szegények közé. Nyilván lehetne egy kicsivel jobb, de olyan, mint volt, már soha. Köszönhető mindez egy olyan nőnek, akiről azt hittem ismerem, aki az első volt az életemben, és akinek szintén első voltam, akivel azt hitte együtt öregszünk meg és aki valljuk be, tönkre tette az életemet és elvette mindenemet. De ami a legjobban fáj mégis, az a lányom”elvesztése”. A szegénység kibírható állapot, a gyermeked hiánya az maga a pokol.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr687248049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2015.03.09. 13:11:27

Sose fogom megérteni azokat a férfiakat, akik ebbe a helyzetbe beletörődnek és nem vágják el az asszony torkát, majd ássák el valahol az erdőben.

murray 2015.03.09. 13:36:31

@CyberPunK: egyetértek. meg kell legyinteni az asszonyt ilyenkor ha szerelmes lesz! oszt az új kanja meg döglik a házamban? soha!

amugy azt nem értem hogy ha a ház tulajdoni lapján 50-50 %ban tulaj a férj-feleség akkor a szerencsétlen miért egy gatyában távozik?
el kell adni a közös vagyont és mehet vissza mindenki a panelba.

aztán majd ha az új szerelme lekúr neki kettőt meg leküldi sörért akkor meg rohan haza apához a posványba.

Szelid sunmalac 2015.03.09. 13:42:40

Probalna meg valaki bekoltozni a hazunkba. Inkabb a borton, de nyugodt lelkiismerettel.
Azert a magyar birosagok is megerik a penzuket. Ezt a faszsagot, ,hogy miert mindig az anyanak adjak a gyereket soha nem ertettem.

Szelid sunmalac 2015.03.09. 13:45:23

Egyebkent erdekelne mi tortent a holggyel, akinek annyian akartak segiteni. Merhogy azota sincs semmi hir Despotatol.

Despota 2015.03.09. 14:05:20

@Szelid sunmalac: Nem kaptunk választ a hölgytől sajnos. Ettől függetlenül az egyik kolléga rajta van az ügyön, kvázi nyomozásba kezdett. Amint tudok pontosat, mindenképp beszámolunk a dologról.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.09. 14:34:48

Legközelebb egy jó ügyvéddel kell bíróságra menni.

whale 2015.03.09. 14:55:59

@murray: Azért, mert a gyerek miatt az kapja a lakáshasználati jogot, akinél elhelyezték. Ez nem érinti a másik fél tulajdonjogát, az természetesen megmarad, csak éppen a hajára kenheti...
Elvileg létezik a "lakáshasználati jog ellenértéke" nevű intézmény, tehát a lakásban maradónak pénzt kell adnia a kizárólagos használatért, de ezt a pénzt csökkenti az együtt költözők (gyerekek) száma. Szóval ha ketten vannak, kb. megkaphatja az érték 50%-át, de minél többen jogosultak a lakás használatára, annál többfelé oszlik a jog és a pénz is...

MACISAJT 2015.03.09. 15:07:59

" és mivel nem volt házassági szerződésünk és a közösen szerzett dolgokat sem ismerték el, "

Hogy néhai tornóczki anita közszolgálati riporterrel éljek: " És ezt így hogy?"

14 év házasság alatt vagyonközösség keletkezik, ez nem "elismerés" kérdése.
Itt valami nem stimmel. Nagyon nem.
Az hogy a férj távozhat mert a bíróságok szerint a nő=monszun( mikor jön, forró és nedves, mikor megy viszi a lakást, kocsit, gyereket), az megszokott és bevett gyakorlat.

De ettől még...

Szelid sunmalac 2015.03.09. 15:11:52

@whale: Ilynekor hol vannak a feministak, hogy az egyenjogusagert harcoljanak?

MACISAJT 2015.03.09. 15:17:48

Mi számíthat különvagyonnak:
- azok a vagyontárgyak, amik már egyértelműen megvoltak a házasság előtt: ez a felek különvagyona
- az ennek az értékén szerzett vagyon (pl. egyik fél vagyonának értékesítéséből szerzett összegen vásárolt további vagyon), szintén a külön vagyon alapját képzi
- amit a házasság során kapott tárgyak, amit egyértelműen csak az egyik fél kapott, itt elég meghatározó, hogy kitől kapták.
- örökölt vagyon, amit csak az egyik fél örökölt
- személyes használati tárgyak.

Másik fontos fogalom a szerzeményi vagyon, amit közösen szereztek a házasság alatt.
- Bármennyi volt a két fél jövedelme, a közösen szerzett vagyok fele-fele arányban lesz tulajdonukhoz.
- Meghatározott együttélés során ingóságok is közös vagyonná alakulhatnak.

Márpedig 14 év az hosszú idő...

djpeter 2015.03.09. 15:21:59

Hát én sem hagynám annyiba,de azért előre vázoltam volna az exfeleségemnek,hogy vagy anyagilag egyenlőséget teszünk,mivel a férj élete megy tönkre azzal,hogyha a volt feleség visz mindent vagy rágyújtom a házat az új férjével együtt és gondolkozzon el rajta.Szerintem belement volna.
Akinek több a veszíteni valója az egyezkedni próbálna,de itt azért más is lehetett mert ilyen esetben azért valami jár a férjnek is szerintem.

Netuddki. 2015.03.09. 15:27:25

Azért ez nem kerek. A nőnek ki kellett volna fizetni az exe részét a lakásból és a többi ingóságból. Szar volt az ügyvéd? Volt egyáltalán?
A beköltöző fickónak meg eltörni mindkét lábát, aztán legközelebb meggondolja kinek a feleségét qrogassa...

Persze a dolog valószínűleg nem olyan eccerű mint első olvasatra.

murray 2015.03.09. 16:15:59

@whale: hát ez nagyon durva. tehát ha az én drágám érkezik egy szál bugyiban a házasságba, összehajtok egy x mértékű vagyont (ingatlan stb) stb amit szeretetből megosztok vele, van két gyerek, rájön a szerelem akkor ha neadjisten egy fapina bírónő elé kerülök akkor totál kisemmizhet ha nem akar megegyezni? ez szörnyű.
erről miért kussol mindenki? én pl egy rakás kisemmizett 40es apát ismerek ..

whale 2015.03.10. 05:50:57

@murray: Ha a házasság alatt hajtod össze a vagyont, nem szeretetből osztod meg. A törvény AUTOMATIKUSAN közös vagyonként tekint a házasság alatt szerzett vagyonra, függetlenül attól, hogy ki milyen mértékben vett rész a felhalmozásban.
Nem fog kisemmizni, hiszen a tulajdonjogod nem vész el, csak a hajadra kenheted...:)
De ez egyébként csak kirívó esetekben történik. Az első körben osztott lakáshasználatot ítélnek, de ha az egyik fél alkalmatlan az együttélésre, mert agresszívan viselkedik pl., akkor hatalmazza csak fel a bíróság a másik felet a lakás kizárólagos használatára. Alapvetően a gyerekek lakhatását kell biztosítani, szóval az a fél kapja a lakást, akinél elhelyezték a gyerekeket...

whale 2015.03.10. 06:11:40

@MACISAJT: Igen, szerintem sincs kibontva a valóság minden szelete...:)
süti beállítások módosítása