Havi 15 ezer marad kajára
2015. március 24. írta: Despota

Havi 15 ezer marad kajára

sad-man-and-rain.jpg

Olvasónk egy szobát bérel Csepelen és miután mindent kifizet, megközelítőleg 15 ezer forintja marad a következő fizetésig. Ennyiből kell étkeznie, tisztálkodnia, nem csoda, ha el van kissé keseredve. Úgy gondolja, 51 évesen neki már nem juthat több.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

Nem egyszerű túlélni a hétköznapokat, még akkor sem, ha tudunk dolgozni. Miután kifizetek mindent a hónap elején, marad 12-15 ezer forint körüli összegem "élni" a hónap végére. Ez az albérlet átka, ráadásul nem is a Rózsadombon bérelem a szobát, hanem Csepel egyik kevésbé jóhírű részén. Mégsem marad több. Pedig nem költök luxus dolgokra, az egyetlen kiadásom, amelyet akár nélkülözhetnék is, az az internetes előfizetésem, de azzal is csupán havi szinten 3 ezret takaríthatnék meg, amivel nem lennék kisegítve, és azt hiszem, ennyi "szórakozás" nekem is jár. Többre ugyanis nem telik. Nem járok kocsmázni, nem járok moziba, vagy koncertekre, nem dohányzom, nincs drága telefonom, még tévém sincs. Nem, mintha nem lenne igényem rá, de abból gazdálkodhatok, amit megkeresek. Így a napok igen csak nehezen mennek, de legalább elmondhatom, hogy sokakkal ellentétben a gyerektartást is tisztességgel és becsülettel fizetem.

Mert van egy 13 és fél éves fiam, aki ugyan az anyjával él, de én is igyekszem támogatni, ahogy erőmből futja.Így viszont nem tudok magamra költeni többet, mint azt a nagyjából 10-15 ezret. Próbáltak már ennyiből túlélni egy hónapot? Remélem, nem. Mindent nagyon gondosan meg kell tervezni. De tényleg mindent, attól kezdve, hogy hogyan lehet minden napra valami ehetőt kihozni belőle és heti kétszer legalább főzni is valamit. Van, hogy 3-4 boltba megyek el naponta, hogy pár tíz forintot spórolhassak, mert egyszerűen muszáj, hogy a hónap végén is maradjon valamennyi. A tisztítószereket százas boltokban vásárolom, mert ott olcsóbb, az olajat többször felhasználom, kávét már nem fogyasztok, ruháimra ahogy tudok, vigyázok. Valahogy mindig megoldom.

loneliness-sad-man-hd-wallpaper-free-download.jpg

Három év alatt többször is megesett, hogy nem várt problémák merültek fel, olyankor éheztem pár napot, de kibírtam. Nekem ez jutott, 51 éves múltam, pályát már nem módosíthatok, így ez van, ezt kell szeretni alapon húzom az igát. Csak egyszer fordult elő, hogy nagyobb bajba kerültem, mégpedig azáltal, hogy fizetésnapon sikerült ellopniuk a mélyen tisztelt tolvajoknak a pénztárcámat az egyik buszon és itt maradtam egyetlen forint nélkül. Nem kívánom senkinek azt a lelkiállapotot, amibe akkor kerültem. Persze a feljelentéssel semmire sem mentem, kölcsön kellett kérnem, és persze utána törlesztenem is kellett rendesen, hogy valahogy megmaradjak. Még szerencse, hogy volt kitől. Az adósság az, amitől egyébként a legjobban irtózom, előbb lennék csöves az utcán, minthogy eladósodjak, akkor legalább a magam ura lehetek. Legalább azt letudtam rendezni, de az egy év, ameddig fizettem a részleteket, az a mostaninál is kíméletlenebb volt. Az egészségemmel nem törődve két munkát is vállaltam, majdnem tönkre is mentem, de teljesítettem a kötelességemet.

Nem panasznak szánom, amiket itt leírtam, csak egyszerűen elmeséltem, ha már van hol. Én már nem számítok semmi változásra, csinálom, ameddig erőm engedi, aztán már úgyis teljesen mindegy. Néha gondolok rá, mit kellett volna máshogy csinálnom és ha újra kezdhetném, vajon máshol tartanék e most, aztán gyorsan igyekszem másfelé terelni a gondolataimat. Inkább filmet nézek a gépen, hallgatok valami szép zenét és próbálok örülni annak, amim maradt. Még akkor is, ha ez nem sikerül mindig.

Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr17299859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

glammi76 2015.03.24. 20:34:03

Magyarorszag jobban teljesit.legalabb a lelkiismereted tiszta,bar azert nem adnak semmit.

2015.03.24. 22:03:10

Posztíró Gábor, mit dolgozik jelenleg? Milyen munkát végez? Mi a végzettsége? Keres munkát?

Catia 2015.03.24. 22:10:52

Hm...
Gábor, azért ne add fel! Lehetsz még boldog és jobb anyagi helyzetben is. Soha nem lehet tudni. A lényeg, hogy ne add fel!
Én mindig ezt mondogattam magamban, mikor csöves lettem. Hogy majd a festékgyári fizumból kifizetem a tandíjat és diplomám lesz és jobb munkahelyem, meg szép albérletem. Persze elég sok kínon keresztül kellett menni, beleértve a sok éhezést is. De én csak azt tudom mondani, hogy ne add fel és gondolj rá sokat, hogy jobb lesz...

jágör68 2015.03.24. 23:51:44

Az emberiség besétált a fenntarthatatlanság csapdájába.
Az ipari civilizáció révén. Még mindig 85%- ban fosszilis tűzelőanyagól nyerjük az energiát- 2015- ben- elég siralmas, a "nagy fejlődésre" tekintettel.
7,2 milliárd embert csak műtrágyázással lehet megetetni (kőolajszármazék) cserébe, kimerítjük évezredekre a termőtalajt.
Közben mindenre specializálódni kell, nehogy átlásd a képet, hogy csak pusztítjuk magunk körül a természetet.
És eközben nem marad más a bolygón: csak emberek és az általunk termelt mindenféle szemét( nukleáris fűtőanyag, műanyag, savak, lúgok egyéb nyalánkságok).
Ebből a kettőből kell majd megetetni magunkat.
Szép jövő.
Húsvét- szigetek globális szinten.

BitPork 2015.03.25. 00:38:57

De még mennyire hogy ismerős :(

micsoda? 2015.03.25. 06:11:49

51 évesen nem kell elkeseredni. Lépni kell. Vidékre is lehet menni. Vagy elmenni külföldre, rosszabb nem lesz. Nem véletlen a mondás "Segíts magadon, az Isten is megsegít"

Jóakaró 2015.03.25. 07:40:32

"fizetésnapon sikerült ellopniuk a mélyen tisztelt tolvajoknak a pénztárcámat az egyik buszon és itt maradtam egyetlen forint nélkül"

Melyik munkahely adja kézba a fizut manapság?Csak óvatosan kérdezem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 07:47:18

@jágör68:

Ennek mi köze a témához? Vagy csak úgy bemásolod mindenhova?

Gábornak:

Szeretnék valami biztatót írni neked, de semmi nem jut eszembe. Gondolom, egy válás után kerültél ebbe a helyzetbe. és innen 51 évesen külső segítség (értsd: valaki egy tisztességesen fizetett állást ajánl fel neked) gyakorlatilag lehetetlen kimászni.

@micsoda?:

Vidéken még kevesebb a munka, hiába olcsóbb valamivel al akhatás.

fda 2015.03.25. 08:32:55

"fizetésnapon sikerült ellopniuk a mélyen tisztelt tolvajoknak a pénztárcámat az egyik buszon és itt maradtam egyetlen forint nélkül"

Most komolyan, a teljes vagyonod a zsebedben van, és úgy szállsz fel a villamosra? Nekem a fiaim már óvodás korukban tanulgatták a takarékosságot, és például ha játékot vásárolni mentünk a pénzükkel, csak a szükségeset vitték és maradt valami otthon a perselyben is. Egyébként miért nem használsz ún. bankszámlát? Arról kisebb valószínűséggel tűnik el a pénzed.

fda 2015.03.25. 08:35:41

Mondjuk havi 15 elég kevés, ha az ember egyedül él... jobb állást kell találni, ennyi. Milyen szakképzettségű lehet az író?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 09:06:56

@fda:

Majd Gábor válaszol, ha akar. Azt azért ne feledd, akinek kevés a jövedelme, annak még az a havi jópárszáz forint számlavezetési díj is sok, plusz a kártyadíj, tranzakciós jutalék. Mindez egy év alatt jóval több, mint amennyi egy hónap alatt megmarad neki.

Aztán a bankszámlához ált. felajánlják a folyószámlahitelt is, ami egyenes út az eladósodáshoz. Jól teszi, ha nem nyit bankszámlát.

@Jóakaró:

"Melyik munkahely adja kézba a fizut manapság?Csak óvatosan kérdezem."

Pl. az, amelyik nem jelent be, hogy megtakaríthassa az utánad fizetendó adókat és járulékokat. Egyébként tudtommal a munkaadó köteles kp-ben fizetni, ha a munkavállaló úgy kívánja.

Terézágyú 2015.03.25. 09:19:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"akinek kevés a jövedelme, annak még az a havi jópárszáz forint számlavezetési díj is sok"

Bankszámlára sok, másra nem:

"az egyetlen kiadásom, amelyet akár nélkülözhetnék is, az az internetes előfizetésem, de azzal is csupán havi szinten 3 ezret takaríthatnék meg, amivel nem lennék kisegítve, és azt hiszem, ennyi "szórakozás" nekem is jár."

"Aztán a bankszámlához ált. felajánlják a folyószámlahitelt is, ami egyenes út az eladósodáshoz."

nem kell igénybevenni.

" Jól teszi, ha nem nyit bankszámlát. "

Hogy most nem nyit az egy dolog, de ezek szerint eddig sem volt neki???

E.Katolnai 2015.03.25. 09:28:34

Megrendítő és elszomorító …
talán az ilyesmikért kellene a magyar társadalomnak háborút indítania a tolvaj-korrupt politikusok és az ügyeskedő harácsolók ellen

Surci11 2015.03.25. 09:40:04

Javaslom a külföldi munkavállalást. Főleg a vendéglátóipart, egy mosogatónak vagy takarítónak nem kell túl sok szaktudás, és egy alap német, angol is elég, amit pár hónap alatt el lehet sajátítani kezdő nyelvkönyvekből és a Doulingo segítségével. A legtöbb helyen adnak szállást, kaját is, úgyhogy igazából egy vonatjegynél és 150 eurónál több nem kell az induláshoz, és majdnem a teljes keresetedet megtakaríthatod. Az hogy 51 éves valaki ilyen munkakörnél nem igazán számít ahogy észrevettem, a lényeg hogy ápolt és jó benyomást tegyél jelentkezéskor, valamint rendesen megcsináld a munkát. A helyedben én lelépnék, ennek a kuburcolásnak itt nincs értelme.

szamaritánus 2015.03.25. 09:51:27

@Jóakaró: az amelyik minimáltbérre jelent, be a többi x tízezret meg borítékba teszi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 09:52:15

@Terézágyú:

Ha választanod kellene, te miről mondanál inkább le: egy olyan bankszámláról, amelyre csak a fizetésedet kapod és még aznap felveszed kp-ben vagy az internetről? Persze azt írsz, amit akarsz, de te is tisztában vagy azzal, hogy bankszámla nélkül lehet élni, internet nélkül meg gyak. nem. Szóval ne írd már elő másnak, miről mondjon le.

"Hogy most nem nyit az egy dolog, de ezek szerint eddig sem volt neki???"

Ne tőlem kérdezd.

@E.Katolnai:

"talán az ilyesmikért kellene a magyar társadalomnak háborút indítania a tolvaj-korrupt politikusok és az ügyeskedő harácsolók ellen"

Reménytelen. A társadalom nagyon sok ember, a tolvajok meg kevesen vannak: a társadalomnak semmi esélye az érdekérvényesítésre. De ha az összes tolvaj politikust és haverjait lámpavasra kötöd fel, egy év elteltével mások lépnek a helyükbe. A hatalom közelében lenni olyan előnyökkel jár, amelyek mindenkit korrumpálnak.

Terézágyú 2015.03.25. 10:00:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Ha választanod kellene, te miről mondanál inkább le: egy olyan bankszámláról, amelyre csak a fizetésedet kapod és még aznap felveszed kp-ben"

Mi a francért venném fel aznap??????

"Persze azt írsz, amit akarsz, de te is tisztában vagy azzal, hogy bankszámla nélkül lehet élni"
Mint a levélíró példája is mutatja. Ellopták a pénzét. Egy évig szívott miatta.

"Szóval ne írd már elő másnak, miről mondjon le."

Éppen te oktatsz ki másokat, dehát igazad van, tiétek lesz ez az ország hamarosan.

Behajtó70 2015.03.25. 10:11:02

Na igen....én meg nem találok senkit, aki tíz rugóért levágná a füvet a telkemen! Hányan vagyunk így! Megy a zokogás, de amikor munka van akkor illa berek náda kerek, hopp, eltűnik minden zokogó kéz, minden éhes száj.

De fura ez! Neeeem?

Vagy ez is csak egy hangulatkeltő szar blog megint, ismét. Ezért kapsz pénzt, hogy ilyeneket találj ki és írogass. Végülis ez is megélhetés, gerinc nem kell hozzá, bizonyára nincs is.

Behajtó70 2015.03.25. 10:12:21

@E.Katolnai: Az a megrendítő és elszomorító, hogy olyan seggeknek, mint te, akik ezt beszopják, még szavazati joguk is van....na ez a megrendítő!

Terézágyú 2015.03.25. 10:15:37

@Behajtó70:
"Na igen....én meg nem találok senkit, aki tíz rugóért levágná a füvet a telkemen! "

Ez jogos, de azért a szegényeket és az egész leszólnod felesleges.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 10:20:37

@Terézágyú:

De azért a kérdésre, melyiket választanád, nem válaszoltál.

"Éppen te oktatsz ki másokat,"

Csak utánad, kiskócsag.

@Behajtó70:

Lehet, hogy tényleg csak kitalált történet, nem tudhatjuk. Ezt még akkor sem tudjuk biztosan eldönteni, ha netán Gábor jelentkezik, mert akárki írhat a nevében.

Én tudnék jópár embert ajánlani neked, aki tíz rugóért lenyírja a füvedet. Lehet, hogy rossz helyen keresed őket. Ugye a te telked sem Csepel rossz hírű részén van?

Traktoros lány 2015.03.25. 10:21:20

Azt gondolom, hogy Budapesten lehet alkalmi munkát találni, ha valaki nagyon akar, nem kell otthon az internet előtt éheznie.

para_noir 2015.03.25. 10:26:23

@Behajtó70: persze, hogy kamuposzt, ordít róla, az egész blog kammer, a másik nickemen ki is tiltott a bloggazda, mikor ezt kifejtettem. Most ezzel is ki fog, sebaj:) A poszter egy főállású blogger, három jól futó blogja van, amiből a praxisnak hiszem el néhány bejegyzését, a munkaterror meg ez sima kattintásvadász poszthalmazok, de meg lehet élni belőle. Itt is büdös a sztori, semmi konkrétum, miért nem írja le, hogy mi a végzettsége, mit dolgozik, fizu kp-ban kiadva-ellopva, tiszta dickensi történet, épp csak a huligánok nem verték meg, mert roma. De majd lesz olyan is biztos:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 10:30:19

@Traktoros lány:

Az ugye lejött neked is, hogy van munkahelye és rendesen dolgozik?

Megértem, hogy utáljátok és lenézitek a munkátlan, semirekellő, segélyből élősködő lumpeneket, legyenez azok cigányok vagy magyarok. Én is pontosan így vagyok vele, utálom és lenézem őket.

De a poszt írója, már ha nem kitalált történetet olvastunk, rendesen dolgozik, lehetősége szerint támogatja a fiát, nem segélyből él a társadalom nyakán. Jó lenne, ha empátiával kezelnétek, és nem ilyen lekezelő, lenéző, becsmérlő hangon írnátok róla.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 10:33:49

@para_noir:

"miért nem írja le, hogy mi a végzettsége, mit dolgozik"

Ha leírná, akkor sem lehetne eldönteni, valóság vagy kamu. De akár kamu, akár nem, sajnos valóban élnek emberek ilyen helyzetekben. Ami persze nem menti a bloggert, ha valóban kamu történetet írt.

randomuser1 2015.03.25. 10:43:42

@Jóakaró: amelyik rendelkezik kifizetőhellyel! minden egyéb esetben a postás hozza ki neked, ha kápéba kéred a munkaadótól...

Traktoros lány 2015.03.25. 10:45:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mi volt ebben a becsmérlő? Ugye nem gondolod, hogy hét napot dolgozik egy héten 24/24-ben és utána 15e marad a zsebében?
Ha én éheznék, akkor bizony a szabad időmben elmennék és keresnék egy kis pénzt. Szerintem a story nem életszerű, vagyis kamu.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 11:06:24

@Traktoros lány:

A becsmérlésről írtak nem neked szóltak, csak elfelejtettem átmásolni a neked írtak elé.

"Ugye nem gondolod, hogy hét napot dolgozik egy héten 24/24-ben és utána 15e marad a zsebében?"

Heti 6 nap is elég. Én el tudom képzelni, hogy az albérlet és rezsi kifizetése után nem marad neki több. Nyilván nem egyetemi végzettséget igénylő munkát végez, talán valami segédmunkát.

Nem tudjuk, napi hány órát és mit dolgozik. Szerintem van az a munka, ami után már nem tudna egyéb munkákat végezni. 51 évesen eleve nem tud annyit, mint egy 30-40 éves.

"Szerintem a story nem életszerű, vagyis kamu."

Lehet, nem tudom.

szocske_ 2015.03.25. 11:07:58

"az egyetlen kiadásom, amelyet akár nélkülözhetnék is, az az internetes előfizetésem, de azzal is csupán havi szinten 3 ezret takaríthatnék meg, amivel nem lennék kisegítve, és azt hiszem, ennyi "szórakozás" nekem is jár"

Azért ha a teljes felhasználható költségvetésem 20-30%-át tenné ki az internet előfizetésem, akkor bár nem legális, de elgondolkoznék azon, hogy megbeszélem valamelyik szomszéddal, hogy fizetek havi 1000Ft-ot inkább neki, ha megadja a wifi jelszavát...
Esetleg upc wi-free egy UPC előfizető és jóindulatú ismerős-rokon segítségével.

Nem a 3000 sok az internet előfizetésért és nem is azt mondom, hogy mondjon le az egyetlen szórakozásáról, de a havi 10-15ezerből 3ezret erre költeni az aránytalanul sok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 11:14:26

@szocske_:

"Miután kifizetek mindent a hónap elején, marad 12-15 ezer forint körüli összegem "

"az egyetlen kiadásom, amelyet akár nélkülözhetnék is, az az internetes előfizetésem, de azzal is csupán havi szinten 3 ezret takaríthatnék meg"

Lehet, hogy nehéz kihámozni a fenti mondatokból, de szerintem az internet kifizetése UTÁN marad neki havi 12-15 ezer.

tzi 2015.03.25. 11:37:00

@Terézágyú: Abból ami nekem lejött, valszeg azért veszi fel egyben ,mert nem keres túl sokat. Gondolom a lakbért nem utalással intézi, a gyerektartást.. hát az passz, lehet azt is személyesen odaadja anyu kezébe, a maradék 15 ezret meg minek hagyja a bankban? Ha egyáltalán van neki bankszámlája.
Lehet, hogy munkahelytől hazáig akarta csak eljuttatni biztonságban a lóvét.. nem tudhatjuk, lehet, hogy a legközelebbi bankautomata sincs sokkal közelebb, mint a munkahelye.

Terézágyú 2015.03.25. 11:55:54

@tzi:
"a maradék 15 ezret meg minek hagyja a bankban?"

Azért mert onnan nem lopják el. Mint a pénztárcájából. Ilyen egyszerű.

Mindenki bele van fúlva ebbe a nagy bankellenességbe, holott ha más nem, egy dolog miatt érdemes bankban tartani a pénzt: nem lopják ki a táskádból, a paplan alól stb.

tzi 2015.03.25. 11:59:30

@Terézágyú: én nem vagyok bankellenes, nálam pont kp nem szokott lenni szinte soha. Arra próbáltam utalni, hogy 15 ezer elég gyorsan elfogy ahhoz, hogy akár "kézben" is lehessen. Persze kinek mi, tényleg. szerintem enneka posztnak ez a legkevésbé fontos része, hogy ő most miért épp így vagy úgy csinálja. Lehet tényleg nincs bankszámlája, lehet van, de valamiért épp felvette.. mindenki csinált már olyasmit, amire egy csomó idegen elmondhatja, miért hülyeség és ő mennyivel jobbna csinálná a helyében. attól még, hogy van nála egy kis pénz (nyilván nem lehetett túl nagy összeg, cska a számára volt az), senkit nem jogosít fel arra, hogy kilopja a zsebéből. Persze, védekezzen az ember amennyire lehetséges, de ha nekem valamiért épp 100 ezerrel a zsememben kell A-ból B-be eljutnom, mert csak, és nem tartozom magyarázattal a világnak, hogy miért, akkor igenis megtehessem anélkül, hoyg kizsebelnének. A cél inkább ez lenne, nem az, hogy mindenki egy bizonyos módon tárolja-utaztassa a pénzét.

Terézágyú 2015.03.25. 12:11:27

@tzi:
"Persze kinek mi, tényleg. szerintem enneka posztnak ez a legkevésbé fontos része, hogy ő most miért épp így vagy úgy csinálja"

Hát ez már csak ilyen dolog, hogy ez a rész volt az, aminél lehetett tanácsot adni, illetve visszakérdezni - egyéb releváns hozzászólás nem is érkezett. Az egész akár el is sikkadt volna, ha nem jöttök ti, hogy "ha nincs neki bankszámlája, hát nincs neki, mi közötök hozzá"...

És ahogy fentebb is mondtam: azt írta, hogy egy évig szívott emiatt, mert kölcsön kellett kérnie, holott azt utál (nagyon helyesen) stb.

tzi 2015.03.25. 12:59:58

@Terézágyú: igen.. alkalmasint hibázott.
Fenntartom, hogy a post nem arról szólt, szerintem, hogy mennyire tudja a net nagyon okos társadalma szétkapni, amiért elkövette azt a főbenjáró bűnt, hogy azt hitte, hazaér majd zsebében némi kp-val.

Tanácsot adni? Az nagyon bölcs tanács ám, hogy x évvel ezelőtt majd ne hord zsebben a pénzed. Nyilván hülye a posztoló, aki erre nem jött rá a saját hibájából tanulva... :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.25. 13:26:27

@tzi:

Egyetértek, nálad a pont. Rögtön kettő is.

Terézágyú 2015.03.25. 14:28:41

@tzi:
"Fenntartom, hogy a post nem arról szólt, szerintem, hogy mennyire tudja a net nagyon okos társadalma "

Amelybe te is beletartozol ugyebár... na bumm.
Szóval miről is szól a "post" valójában, és mit kellett volna reagálni rá a nagyon okos netezőknek?
Mellesleg a levél írójának is a net az egyetlen szórakozása, ahogy írta... :)

Terézágyú 2015.03.25. 15:24:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"De azért a kérdésre, melyiket választanád, nem válaszoltál.

"Éppen te oktatsz ki másokat,"

Csak utánad, kiskócsag."

Jobbikos köcsög.

De azért válaszolok a kérdésedre: igen, a netelőfizetést szüntetném meg és nem a bankszámlámat.

szocske_ 2015.03.25. 16:29:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a mondandóm szempontjából teljesen mindegy, hogy 18-ból vagy 12-ből jön le a 3000 internet ktsg. ha ennyire kevés van, akkor muszáj okoskodni valamit. és nyilván nem az az első, hogy mondjon le róla.

kisQtya 2015.03.26. 17:30:20

Lehet, hogy a gyerektartást a munkáltató vonja le a bérből.
Bankszámlán nem érdemes tizenezer forintot tartani, mert csak két kpfelvét ingyenes, a havidíjak ezer forintot is kitehetnek.

Szerintem keresni kellene egy társat egyedül élő nő személyében, mert két személy mindenképpen gazdaságosabban él egy fedél alatt, mint egy.

Almandin 2015.03.29. 01:50:07

@kisQtya: Amit javasolsz, az valójában bújtatott prostitúció. Megjátszani a szerelmet jobb életfeltételek szerzéséért, az az. Nem feltétlenül csak a pénzért kitartott férfiak selyemfiúk. 100 éve lehet, hogy ez működő stratégia volt, mert akkor a nyílt érdekházasság dívott, de ma már ez nem járható út.
Másrészt magával is kitolna, mert abból nemigen lenne jó kapcsolat, lehet, hogy még marnák is egymást. Másrészt ha valaki görcsösen keres társat, akkor szinte sose talál, vagy rosszat talál. Majd magától kialakul.
A mai nők nagy része annyira anyagias, hogy ennyire szegény férfival szóba sem állnak. Attól még nem reménytelen a helyzet, de nehezebb szegényen társra lelni (azért nem lehetetlen, mert azért vannak kevesen olyan nők, akiknek nem szempont a pénz), mint gazdagabban. Ma a nők nagy részének olyan férfi kell, akinek van minimum egy lakása, kocsija, és nem gond meghívni egy kávéra őket. Sőt, olvastam olyat is nőtől, hogy neki csak olyan férfi kell, akinek jobb kocsija van.
süti beállítások módosítása