Amíg apám él, földönfutók maradunk
2015. február 23. írta: Despota

Amíg apám él, földönfutók maradunk

600.jpg

 Tisztelt Szegénység Blog!   

Gyakran olvasom a blog tanulságos és megdöbbentő élettörténeteit, és arra gondoltam, én is elmondanám a nyomorba zuhanásunk történetét. Én egy 37 éves fiatalember vagyok, az Eltén végeztem földrajzi kutató-elemzőként. 71 éves édesanyámmal súlyos lakhatási és szociális problémáink vannak 9 éve, melyen eddig sehol senki nem tudott segíteni.   Az alaphelyzetünk és problémánk a következő. Egerben éltünk egy családi házban, ahonnan apám durva viselkedése miatt kellett  2006 karácsonykor elmenekülnünk. A háznak én és anyukám vagyunk 50-50%-ban tulajdonosai, de apámnak az én felemen holtig tartó haszonélvezete van, és ez a döntő gondunk. Emiatt semmit nem tehetünk ellene, és ezzel csúnyán visszaél.   

Apám sok mázsa lomot, vasakat, szemetet halmoz fel, a házat szándékosan amortizálja,évek óta nem takarít. Anyukámmal és velünk is(egy húgom is van) durván, trágárul viselkedett(bár fizikailag nem bántott), de 30 évig rengeteget szenvedett anyukám, kilátástalan volt megpróbálnia rendet tartani. A házban nincs Wc-lehúzó, iható és meleg víz, valamint a fűtést is tönkretette, télen 1-2 fok van. Apám most lomtárnak használja a házat, és egy új élettársánál él, sok pénzük van. Ha visszaköltöznénk, direkt pokollá tenné az életünket(vaskalapálás, kutyaugattatás, hangoskodás, ajtócsapkodás éjjel is, cigányok odahordása vasazni, vagy az egy konyhát elfoglalná, ha anyukám főzni szeretne , és nem sorolom, miket művelt).

Anyukámat 2006 karácsonykor az öngyilkosságból mentettük ki, és jöttünk fel a fővárosba pár szatyorral. Húgom élettársával él, és egy súlyosan beteg kisgyereket gondoznak(8 millióból 1 ilyen genetikai betegség van, korai öregedés!), ők is szegényen élnek,önkormányzati lakásuk megléte bizonytalan. Budapesten anyukámmal albérletekben kell nyomorognunk, ahol sok rossz emberbe futottunk bele, sokan átvertek, megaláztak, szerződés nélkül többször elvettek tőlünk pénzeket. 7 költözést kellett már átélnünk pedig mindenhol becsületesen fizettük a lakhatást, egy forint tartozásunk sem volt!    Anyukám  magas vérnyomása miatt fél szemére megvakult, én is belebetegedtem a sokévi stresszbe(gyomorfekély, nyelőcsőbetegség,emiatt nem tudok szilárdat enni, 55 kilóra fogytam, dolgozni sem tudok). A sok évi megaláztatás, aggódás miatt, hogy mi lesz velünk, depressziós is lettem.

Anyukámat daganattal is műtötték tavaly. Anyukám nyugdíja 55000 ft, én pedig semmit nem kapok! Ugyanis 30%-os rokkantnak minősítettek, de pénzt csak 40%-tól kapnak az egészségkárosodottak, viszont gyakori rosszulléteim miatt dolgozni sem tudok.  Az albérlet 31000, a rezsi pedig 20000 körül van, így gyógyszerekre, élelemre nem marad, pláne a fűtési szezonban. Én zömmel a közgyógyra ingyen kapott folyékony tápszereken élek. Cím nélkül sehol nincs nyomunk,hogy egyáltalán létezünk, egy önkormányzattól sem jár semmilyen segély. Jogi segítségünk nincs, apám pedig kijelentette, hogy ő élete végéig ottmarad, nem járul hozzá a ház eladásához, de ahogy lepusztult, nem is lehetne eladni. Ő pedig még legalább 10-15 évig élhet.   Ha valaki igazán rászorult szociálisan egy bérlakásra, azok mi volnánk. Egy-két önkormányzatnál érdeklődtünk már, de reménytelen a helyzet, sok száz igénylőre jut 1-2 tucat üres lakás.

644_szegenyseg07.jpeg

Ráadásul nincs budapesti bejelentett címünk sem(én egy hajléktalanszállóra vagyok bejelentve az ügyintézések miatt), és az önkormányzatok ahhoz kötik a lakásigénylést, hogy 5 évig ott éljen valaki a kerületben. De az albérletekbe még soha senki nem engedett bejelentkezni minket, hisz mindenki feketén adja ki lakását. Ez az ördögi kör. Sokat hallani a lakáshitelesek kálváriájáról, és hogy a sokéves ,milliós tartozásokat felhalmozóknak is adnak kisebb lakást a kilakoltatást követően. Mi soha, sehol nem tartoztunk egy fillérrel sem, hitelünk sincs, mégis földönfutók lettünk a haszonélvezeti jog miatt. És mivel tulajdonosai vagyunk az egri háznak, ezért sem lehet bérlakást sem igényelnünk, pedig ez a tulajdonunk nesze semmi, mert apám haszonélvezetével terhelve ez mintha nem volna.   Napról napra élünk, miközben apám boldogan és jól él. Anyukámat is féltem, hogy így kell leélnie a hátralévő éveit, a városát, ismerőseit, házát hátrahagyva. Pedig a házban az ő korábbi eladott panellakásának és vidéki telkeinek ára is benne van például. Én az egyetemet is nyomorogva, fűtetlen albérletekben, éhezve csináltam végig. Akkor még nem hittem, hogy még nagyobb szegénységbe kerülünk apám haszonélvezete és viselkedése miatt.  

Már belefáradtunk a hiábavaló albérletkeresésbe, mindenki csak meggazdagodni akar, többhavi kauciókat kérnek, a mi kis pénzünkért csak néhány rossz külvárosi viskót kapnánk. Laktunk már összedőlés szélén álló, bogarakkal teli kis házban is, de átéltük azt is, hogy a tulajdonos váratlan halála után kilakoltatott minket az előkerülő öccse 1 nap alatt. Jelenleg a VIII.kerület legrosszabb részén nyomorgunk egy dohos lakásban, a közbiztonságról annyit, hogy tavaly ebben az utcában volt lövöldözés, ami a híradásokban is szerepelt! Félünk itt élni. Az a nagy álmunk, hogy valaki felajánlaná a lakását jelképes, méltányos áron, ami a mi pénzükkel is fizethető lenne-tudom, hogy rengeteg lakás áll üresen Budapesten. De nem tudunk ilyen embert találni.   Sajnos a jog nem ismer ilyen helyzetre megoldást, ha a haszonélvező fél rosszindulatú, és öntörvényű ember. Amíg apám él, mi földönfutók leszünk-így a halálával oldódna meg csak ez a helyzet....

Nagyon nehéz mindennap felébredni, a teljes kilátástalanságban vegetálni.  A mi esetünk egy példa arra, hogy teljesen önhibáján kívül,egy kibírhatatlan ember miatt otthonából elmenekülve hogy lehet valaki hajléktalan, mélyszegénységbe zuhanó. Nem kell ehhez alkoholizmus, drog, devizahitel. 2011-ben forgatott rólunk az MTV is egy riportot.  

Tisztelettel:V.János, Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr867207357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2015.02.23. 17:07:34

Az igaz, hogy a haszonélvezet erősebb jogot jelent, mint a tulajdonjog, de azért a tulajdonosnak is vannak jogai. Ha a fele igaz annak, amit írsz, akkor megpróbálhatod a jegyzőnél, vagy a bíróságnál kérni a haszonélvezet korlátozást, hiszen csak az ingatlan felén van haszonélvezeti joga.

A haszonélvezet, pont úgy mint más tulajdonjog, nem korlátlan. A jogok gyakorlójának be kell tartani az építésügyi, egészségügyi, stb. szabályokat. A haszonélvezőt is köti a jóhiszemű joggyakorlás elve. Ha ezeket a haszonélvező nem tartja be, akkor fel lehet szólítani az előírások betartására, ha ezeket továbbra sem tartja be, akkor erre hivatkozva is lehet kérni a haszonélvezet korlátozását (bár nem valószínű, hogy ez bekövetkezik, de legalább érezze a kedves papa a törődést). Te, mint tulajdonos jogosult vagy ellenőrizni a haszonélvezet gyakorlását. Ha a haszonélvező nem a rendeltetésének megfelelően használja, vagy rongálja az ingatlant, és a tulajdonos tiltakozása nem vezetett eredményre, a tulajdonos biztosítékot követelhet. Amennyiben a haszonélvező nem ad biztosítékot, a bíróság a tulajdonos kérelmére felfüggesztheti a haszonélvezeti jog gyakorlását a biztosítékadásig.

Harmadik lehetőség odamenni és jól megverni. Jelen helyzetben ez tűnik a legnehezebb, de egyedül eredményre vezető módszernek...

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.23. 17:16:13

A haszonélvezeti jogról le lehet mondani akár ellentételezés nélkül, akár úgy, hogy a haszonélvező pénzt kap érte.

El kell adni a házat egy olyan vevőnek, aki kifizeti a papát egy méltányos összeggel a lemondásért cserébe, - egy, az ő hanyagsága miatt "lelakottá" vált háznál ez nem lehet egy komoly összeg - illetve ha ezt nem hajlandó elfogadni, akkor egyéb módon rá tudja venni, hogy a papa ne akarjon tovább élvezni.

Traktoros lány 2015.02.23. 17:32:59

" Budapesten anyukámmal albérletekben kell nyomorognunk, ahol sok rossz emberbe futottunk bele, sokan átvertek, megaláztak, szerződés nélkül többször elvettek tőlünk pénzeket. 7 költözést kellett már átélnünk pedig mindenhol becsületesen fizettük a lakhatást, egy forint tartozásunk sem volt! "
Csak egy tipp. Talán meg kéne próbálni egyszer pl. irodán keresztül bérelni.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.23. 17:37:20

"apám pedig kijelentette, hogy ő élete végéig ottmarad, nem járul hozzá a ház eladásához, "

A haszonélvezőnek NEM kell hozzájárulni az adásvételhez.

Az ő joga annyi, hogy csak akkor törlik a tulajdoni lapról, hogy az ingatlan haszonélvezeti joggal terhelt, ha írásban, ügyvédi ellenjegyzéssel lemond róla a haszonélvező.

De eladni ettől még el lehet, ha akad vevő, aki valamilyen megfontolásból úgy gondolja, hogy tudja kezelni vagy rendezni a helyzetet.

Traktoros lány 2015.02.23. 17:50:15

@beszélő majom: EZ így van. El lehetne adni egy hasonló kaliberű értelmiséginek, aztán rendezzék le egymás között... :)

eßemfaßom meg áll 2015.02.23. 17:56:59

"Már belefáradtunk a hiábavaló albérletkeresésbe, mindenki csak meggazdagodni akar"

Mit akarjon, fizessen neked azért hogy a házát-lakását használod?

"a mi kis pénzünkért csak néhány rossz külvárosi viskót kapnánk"

Ilyen a szelavi, mit szeretnél a kis pénzedét, körpanorámás lakosztályt medencével?

Egyébként - lehet meglepődsz - nem csak Budapesten lehet élni, máshol sokkal olcsóbban lehet ingatlant bérelni.

Tudományos Iibsizmus 2015.02.23. 19:11:38

Ismerős. Egy szomszédnál ugyanez a helyzet. Ott a haszonélvező ne fizet régóta semmit, a tartozásokat pedig a fián - a tulajdonoson - hatják be.

Szelid sunmalac 2015.02.23. 19:50:30

@Traktoros lány: Teged mar sokszor megfigyeltelek. Kurva okosakat bofogsz be mindenhova, mikozben halvany lila fingod sincs semmirol. Aztan meselj, mibol fizetik a kozvetitoi dijat? Mutass olyan lakast, amit kozvetitenek az o keresetuknek megfeleloen.

Szelid sunmalac 2015.02.23. 19:51:33

@Traktoros lány: Teged mar sokszor megfigyeltelek. Kurva okosakat bofogsz be mindenhova, mikozben halvany lila fingod sincs semmirol. Aztan meselj, mibol fizetik a kozvetitoi dijat? Mutass olyan lakast, amit kozvetitenek az o keresetuknek megfeleloen.

Despota: a K. Eva posztjaval kapcsolatban azota sincs visszajelzes. Valosak ezek a posztok, vagy inkabb illusztraciok?

lazaraki 2015.02.23. 20:05:45

37 évesen a posztoló kezdhetne önálló életet. Nem azzal foglalkozni, hogy mit akar örökölni. A kilátástalanság belőle fakad.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.23. 20:19:29

@lazaraki:

Nem örökölni akar. A sajátjához akar hozzáférni, mielőtt az apja úgy leamortizálja, hogy el kell dózeroltatni az egészet.

eßemfaßom meg áll 2015.02.23. 20:42:16

@beszélő majom: akkor ne engedjen haszonélvezeti jogot bejegyezni. Tipp, úgy lett az a haszonélvezet oda, hogy majd spórolva legyen örökléskor egyből a gyerek nevére ment a ház megvásárláskor és apu kapott rá haszonélvezetet valami miatt, pl mert ő vette vagy ilyesmi.

A haszonélvezeti jog nem magától nő rá a tulajdoni lapra

Traktoros lány 2015.02.23. 21:19:49

@Szelid sunmalac: Figyellek egy ideje. Nagyon "megokosodtál", mióta vendégmunkás vagy! :)
Nyugodj bele, hogy sokkal jobban ismerem a budapesti ingatlanpiacot, mint Te.

2015.02.23. 22:28:18

@Traktoros lány: Tehát akkor most igaza van, vagy sem? Szerinted odamegy egy közvetítőhöz, hogy anyámnak van 55 ezer bejövője, nekem 30 %-os rokkantságom, bérelnénk valamit. Mi lesz rá a válasz? Majd ráér fizetni, ha összejön a havi kétszázezer?

Spiritmonger 2015.02.23. 23:51:51

Nem értem, miért hagyta eddig fajulni a dolgokat. Ugyan ilyet nem tanácsolhatok, és elhatárolódom attól is, aki ilyet csinált valah is, vagy esetleg javasolt volna, de hallottam olyat, hogy néhány fizikai fölényben lévő fiatalember elbeszélhgetett a delikvenssel, aki ezek után legkésőbb a második beszélgetés után jó útra tért...
Meg a másik fele, 9 éve a posztoló 28 éves életerős férfi volt, az apja 62 éves nyugger...Miért nem lépett akkor fel vele szemben? Tanúnak ott az anyja meg a húga, gyakorlatilag mindent megcsinálhatott volna az apjával...
Persze sajnálom a srácot meg az anyukáját, de valahol ez annak is köszönhető, hogy nem akart kiállni magáért az apjával szemben...

János V. 2015.02.24. 00:01:41

@Spiritmonger: Én vagyok a történet főszereplője.A felvetéseddel annyi gond van, hogy apám volt a jóval erősebb mindig is kettőnk közül fizikailag-de ha nem így lett volna, akkor sem oldható meg így erővel egy családjogi-tulajdonjogi-lakhatási vita! Másrészt az elmenekülésünk már egy végső lépés volt, majd évtizednyi, idegőrlő, szinte mindennapi sokszáz parttalan veszekedés után. Mást sem csináltam évekig, mint kiálltam apám ellen, amiben szépen tönkrementem idegileg, egészségileg...

János V. 2015.02.24. 00:05:49

@eßemfaßom meg áll: A haszonélvezet bejegyzésekor még tizenéves kamasz voltam, egy diákot pedig sok minden érdekel ilyen korban, csak nem ilyen dolgok.Nyílván, ha előrelátok, hogy emiatt 20 év múlva földönfutó leszek, nem engedem, hogy anya belemenjen ebbe-ebben sajnos nagyot hibázott.Apám már akkor jól sejtette,hogy a mindig is rossz viszonya a családdal egyszer ide fajulhat,ha nem bírjuk tovább a vixselkedését és bebiztosíthatja magát a haszonélvezettel élete végéig, ...

János V. 2015.02.24. 00:17:46

@eßemfaßom meg áll: Nyílván nem körpanorámás lakosztályt szeretnénk, de azért az is megdöbbentő és felháborító, milyen dohos, penészes, sötét, magas rezsijű pici vagy lakásokért elkérnének 50-60000 FT-ot a tulajdonosok.Akik ráadásul sokszor nem is adhatnák ki, mert nem is az övék, hanem mondjuk önkormányzati bérlakás... Sokan súlyos ár-érték-arány tévesztésben vannak. Csak egy jóindulatú tulajdonost szeretnénk, aki kap két iskolázott, tisztességes, pontosan fizető bérlőt, a lakása meg legalább nem áll üresen, plusz némi havi pénzt is kapna így. A közvetítőirodákról meg annyit, eleinte kipróbáltam őket is, és többezer forintért adtak néhány kamu, semmire nem használható, nem is létező címet...

János V. 2015.02.24. 00:24:29

@Pierr Kardán: Ennyit tudunk már mi is, hogy némi biztosíték követelhető tőle, de ez is csak a nyugdíja 33%-a, amit levonhatnak tőle(10-15000 ft..).Ennyit tudunk elérni jogilag. A háznak csak 50%-ára szólna a haszonélvezete, de mivel a ház úgy épült, hogy nem osztható két külön részre, így az egészet használja,
A legsúlyosabb gondunk még, ami kimaradt a történetből, hogy sajnos nincs pénzünk egy jó ügyvédre mindezt a jogi eljárást, pert végigvinni, az ingyenesen kirendeltek meg nem foglalkoznak az üggyel,...

eßemfaßom meg áll 2015.02.24. 09:14:44

@János V.: "A haszonélvezet bejegyzésekor még tizenéves kamasz voltam"

És tizenévesen te vásároltad a házat anyuval felesbe és jófejségből beirattál a szerződésbe apunak haszonélvezetet?

"az is megdöbbentő és felháborító, milyen dohos, penészes, sötét, magas rezsijű pici vagy lakásokért elkérnének 50-60000 FT-ot a tulajdonosok"

Ne vedd ki. Ha senki nem fizet érte 50et akkor majd lejjebb mennek az árak. Ha fizetsz azzal elfogadtad, hogy neked annyit megér egy dohos penészes magas rezsijű lyuk.

"Akik ráadásul sokszor nem is adhatnák ki, mert nem is az övék, hanem mondjuk önkormányzati bérlakás..."

Bérlakás is kiadható, az "albérlet" szó konkrétan innen származik, tulajdonostól bérelni tudsz lakást, bérlőtől (főbérlő) tudsz albérelni.

"Sokan súlyos ár-érték-arány tévesztésben vannak."

Pl Te is. Azt hiszed, hogy Budapest belvárosában ukránhatár melleti áron tudsz lakást bérelni.

A leirásod alapján semmi nem köt benneteket Bp-hez, se munka se család se semmi, akkor miért nem egy falusi kisházban éltek fele ennyi költséggel ugyanabból a nyugdíjból?

gombakomba 2015.02.24. 13:02:34

Egyet kell értsek az előttem szólóval. A falusi kisháznak meglenne az az előnye is, hogy lehet gazdálkodni a kertjében. Egy kis háztájiban meg lehet termelni az egész éves zöldséget, krumplit, meg egy pár tyúkkal a tojást, sőt, ugyan nem túl gyakran, de rendszeresen hús is jutna. Ráadásul még egészséges is, friss levegőn vagy, és tudod, hogy mit eszel.
Ha ügyesen csinálod, csaknem önellátóvá tehető a rendszer.
Ha nincs tapasztalatod gazdálkodásban, és nincs pénzed szakkönyvekre, folyóiratokra, akkor internet a barátod, sok mindent lehet ott is tanulni.
Még mindig jobb, mint egész nap egy penészes, dohos zugban kuporogni. Ráadásul a - nem túlzásba vitt - fizikai aktivitás gyógyít is.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.24. 15:31:39

@eßemfaßom meg áll:

"És tizenévesen te vásároltad a házat anyuval felesbe és jófejségből beirattál a szerződésbe apunak haszonélvezetet?"

Például anyu örökölt egy fél lakást, vagy valami földet, amit eladott, és vett belőle valami olcsó házat a város szélén.

Annyira előrelátó volt az anyu, hogy NE vigye be a házasságába az örökségét közös szerzeménynek, így került a fele az ő nevére, a fele meg a gyerek nevére, viszont apu meg volt olyan rafkós, vagy agresszív, hogy mégis szerezzen egy komoly jogot abban, amihez semmi köze se lenne.

Ez teljesen életszerűtlen szerinted?

eßemfaßom meg áll 2015.02.24. 17:24:04

@beszélő majom: eléggé, és semmit nem változtat azon, hogy a haszonélvezetet nem a geciapu tette rá önkényesen, hanem azt "a felek közös megegyezéssel mint akaratuknak mindenben megfelelőt" aláírták amikor bejegyezték.

János V. 2015.02.25. 01:59:26

Hogy ez az előzmény is érthető legyen:elhunyt nagyanyám lakása az én nevemre került, és eladtuk 97-ben.Úgy tudom,volt egy olyan szabály,hogy ha utána bizonyos időn belül másik lakást vesz valaki, nem kell illetéket fizetni az eladás után.Így vettem meg papíron a családi házunk felét apámtól, a másik fele maradt anyué(eredetileg a két szülő volt az 50-50%-os tulajdonos. Mint mondtam, ezt a szülők intézték, én nem értettem még tizenévesen ezekhez.Azt valóban anya rontotta el, hogy belement, apám legyen haszonélvező, de ezért a hibáért igen súlyos büntetés neki,hogy idős éveire, beteg nyugdíjasként földönfutóvá lett és 1-2 évente kell költözni, vadidegeneknek odaadni minden hónapban kis pénzét-9 éve!3 millió forintot kellett már albérletekre kiadnunk! Vajon élhet még a házában? Házasságuk elején apám beszélte rá, adja el panellakását-ebből a pénzből épült a házunk! Ezzel többé nem volt hová mennie apám terrorja elől, rokonai, szülei már nem éltek.
A nagyi lakásának eladása után lett volna pénzünk egy másik lakást venni('97 körül még nem voltak ilyen drágák Pesten sem a lakások), akkor kerültünk húgommal Pestre egyetemre, de apám azt mondta, nem kell nekik lakás... A pénzt feléltük 2 év alatt, apám vett kocsit magának például... Más szülő addig nem élhet nyugodtan, míg a gyerekeit el nem indította a nagybetűs életben.

Felmerült itt,hogy miért élünk Pesten? Mert a húgom súlyosan beteg, fogyatékos gyereket gondoz,aki 24 órás készenlétet igényel örökre, míg él- és ő maga is sokszor beteg, előfordulhat,hogy nem tudja magát sem ellátni fájdalmai miatt( a szüléskor történt valamilyen komplikáció,izomsérülések, amik pokoli görcsöket okoznak 7 éve neki, az orvosok még nem tudtak segíteni rajta). Ezért is vagyunk a közelében, hogy bármikor tudjuk segíteni, ha baj van(élettársa keveset van otthon). A kicsinek csak a fővárosban van megfelelő speciális fejlesztő óvoda.
Nekik legalább van bérlakásuk, igaz, az is az élettársáé,a húgom csak bérlőtárs-így ő sem tudna hová menni.
Évi 1-2-szer kapunk segélycsomagot, de semmilyen segélyt, pénzt sehonnan nem, mivel nincs címünk.

eßemfaßom meg áll:
Nem akarok ukrán határ-menti áron pesti belvárosi lakást kapni.Földrajzi kutatóként képben vagyok ezügyben, elhiheted! Eddig is a külvárosokban éltünk(Pesterzsébet, Pestimre), és ott is irreális árakat kérnek világvégi, rossz állagú lakásokért... Láttunk eleget. Az 1-2-3 havi kauciókról nem is beszélve.
A szomorú, hogy egy városrehabilitációban dolgozó, bérlakásokba ki-beköltöztetéssel is foglalkozó volt iskolatársam meséli, milyen balhés, milliós számlatartozásokat felhalmozó emberek kapnak cserelakásokat az önkormányzatoktól, mindenhol lepusztítják a lakást, és mennek tovább büntetlenül... Mi pedig soha nem kaphatunk...

eßemfaßom meg áll 2015.02.25. 09:21:18

@János V.: Akkor röviden: régen elbasztátok családilag kis spórolásért és nem jön a jótündér hogy megváltoztassa a múltat.

"és ott is irreális árakat kérnek világvégi, rossz állagú lakásokért..."

ha irreálisak az árak akkor senki nem fogja megfizetni és lentebb mennek

üdv a kapitalizmusban ahol mindennek az a reális ára amennyiért el lehet adni.

eßemfaßom meg áll 2015.02.25. 09:24:27

@János V.: Egyébként furcsa elképzelésed van az életről ha ugy képzeled, hogy a szülők addig nem vesznek autót amíg nincs minden gyereknek saját lakás vásárolva

vértes 2015.02.25. 18:51:48

@gombakomba: Biztos városi vagy,nekik van ilyen utópisztikus elképzelése.NEKEM IS VOLT.

gombakomba 2015.02.25. 22:56:53

@vértes: Falusi vagyok, falun nottem fel. Apam, nagyapam (pedig o mar 86 mult) a mai napig gazdalkodik. Falun ertelmisegiek is gazdalkodnak, megha nem is tobb hektaron, hanem csak haztajiban. Legalabbis mifelenk nem hagyjak veszendobe menni azt, amit a fold adhat. Igaz, dolgozni kell vele. A "rendes" munkad utan.

gombakomba 2015.02.25. 23:02:18

@vértes: Egyebkent mid volt neked is? Falusi hazad vagy utopisztikus elkepzelesed?

gombakomba 2015.02.25. 23:10:02

@János V.: Hat ez elegge patthelyzetnek tunik. A fogyatekos kislany melle nem jar szocialis segitseg? Gondozo x oraban? Mert ha nincs semmi beveteletek edesanyad nyugdijan kivul, csak oda jutok, hogy ki kellene menni Pestrol es gazdalkodni. Az ad egy kis pluszt. De ha igy dontotok, es meg nincs benne tapasztalat, tanulni kell, keszulni kell ra, es nem mindent egy lapra feltenni, mert az ismeretek hianya es az idojaras igen kellemetlen meglepeteseket tud okozni.

pöndörödő macskaseggszőr 2015.08.06. 15:49:54

Én lány létemre egy ilyen ,,apának" tuti ököllel magyaráztam volna el, mit művelhet az anyámmal és a többi családtagommal. Az ilyen gennyládákat csak erőszakkal lehet leállítani, de itt úgy látom, mindenki csak pislog és retteg és várja a csodát...
süti beállítások módosítása