Fél évig hajléktalan voltam
2015. március 07. írta: Despota

Fél évig hajléktalan voltam

hajlektalan1.jpg

Olvasónk megjárta az utcát, fél évig élt hajléktalanként, mert egy rosszul sikerült házasság és egy rossz befektetés miatt mindenét elveszítette, ráadásul egy komoly betegséggel is meg kellett küzdenie.

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb.

Üdvözlök mindenkit!

Ha már a szegénység témakört járjátok körül, érdemes volna azt letisztázni, ki is a szegény és mi is a szegénység fogalma. Csak azért írom ezt, mert mindenkinek mást jelent a szegénység, például elég nehéz összehasonlítani azok helyzetét, akiknek fedél van a fejük fölött és tudnak enni, inni, tisztálkodni, azokéval, akik mondjuk az utcán kénytelenek élni. Én 2004-től majdnem fél éven keresztül éltem a „csövesek” életét, van összehasonlítási alapom. Rosszul sikerült házasság, építkezés, végül mindent a gyerekeim anyja kapott, nekem nem maradt semmim. Van ez így, nem én vagyok az egyetlen, nem is estem volna kétségbe, de aztán egy balul elsülő befektetést követően (örökségből építőipari céget alapítottam, amely sajnos az én hibámból is, de tönkre ment) tényleg a nullán álltam. Főiskolai diplomám mellett nem ijedtem meg, albérlet, újrakezdés, ezek lebegtek a szemeim előtt. Aztán jött a pofára esés egy elég csúnya betegség képében, 3 hónapot töltöttem kórházban, mire kijöttem, már nem volt hova mennem és az összes pénzem elfogyott. Vidéki város, a barátok hirtelen felszívódtak, nekivágtam hát Budapestnek.

Úgy voltam vele, hogy csak sikerül hirtelen találnom valami munkát, de tévedtem. A kemény fizikai munka, ami szóba jöhetett volna, arra nem voltam éppen alkalmas az egészségi állapotom miatt, mást meg nem találtam, ismerőseim nem voltak. Azon vettem észre magam, hogy már 3 napja különböző parkokban alszom, és nem jutok egy tapodtat sem előrébb. Ekkor már mosdatlan, büdös voltam és semmi nem jött össze. Életemben nem szégyelltem úgy magam, mint amikor először kellett kéregetnem, mai napig nem vagyok büszke rá, ha vissza gondolok. Szörnyű volt az egész.

511390_2189_398854.jpg

Aztán jöttek az új „ismerősök”, szintén lecsúszott emberek, mindenféle sztorival és élethelyzettel, diplomások és volt állami gondozottak, nagyon széles skálán mozogtak. Volt köztük, aki bűnözésből tartott fent magát, volt, aki kéregetett, kukázott. Maguk közé fogadtak, de nagyon nehéz időszak volt ez nekem lelkileg is. Ki akartam törni, de nem ment. Jött az alkohol is, kannás borok, féldecik, és éreztem, hogy egyre lejjebb zuhanok, de csak így lehetett elviselni az egészet. Nem részletezem tovább, miket éltem meg, inkább azt, miként sikerült ebből kimásznom.

Kellett hozzá a szerencse és egy 11. kerületi idős asszony, akinek egy ligetben töltött délután alkalmával elmeséltem a történetem. Ő azt ígérte, másnap, ha beszélt a fiával, akivel egyidős vagyok, visszajön ugyanoda és lehet, tud nekem munkát szerezni. Nem nagyon hittem benne, ígérni mindenki tud, másnap azért csak odamentem. A hölgy is visszajött, azt hittem rosszul látok. Mondta, hogy van a fia építőipari cégénél állás, a végzettségemnek megfelelő, nekem nem a fizikai munkát kell főként csinálnom, van jogosítványom is, megfelelnék, kipróbálnak és be is jelentenek. Próbaidő után, ha megfelelek, véglegesítenek is. Tényleg álomszerű volt, főleg, hogy azt is megengedte a hölgy, hogy nála rendbe hozzam magam és egy új, egyszerű öltözettel is megajándékozott.

Természetesen tartottam az új élethelyzettől, de hála az égnek, megálltam a helyem 8 éven keresztül dolgoztam a cégnél. Kezdetben, az első hét után már munkásszállón laktam, ma pedig már albérletben élek, saját kocsim van és remélem lesz még saját lakásom is idővel. Újra megnősültem, rendeződött az életem. Nem hittem volna, de sikerült, másként is alakulhatott volna, talán már nem is élnék, ki tudja. Kellett hozzá a szerencse és egy-két jótét lélek, egyedül sajnos egész biztos nem sikerült volna. Ma napig hálás szívvel gondolok a hölgyre, aki szegény tavaly októberben hunyt el és persze a fiára, a volt főnökömre, akivel mondhatom, mára tényleg igazi baráti kapcsolatba kerültünk. Nem voltam alkoholista, nem játszottam, nem vertem, vagy csaltam a volt feleségemet, ő volt, aki ott hagyott, mondhatom, nagyrészt saját hibámon kívül kerültem életem legnehezebb helyzetébe. És hányan vannak még, te jó ég… Én igyekszem a magam lehetőségeihez mérten segíteni azokon, akik egy cipőben járnak velem, mert tudom, láttam, hogyan éltek és én magam is egy voltam közülük. A szegénység nem bűn, egy állapot és van, aki nem a saját okából kerül az utcára. Jó lenne, ha ezekről mások is tudnának.

István

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr647248243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ladislav 2015.03.07. 18:43:11

"Érdekes" volt elolvasni egy olyan esetet is, aminek jó vége lett. Köszönöm.

Alick 2015.03.07. 20:39:10

Felemelő történet!

Annimals 2015.03.07. 21:11:14

Végre egy jó történet. Gratula Istvánnak,hogy volt ereje, igaz kellett egy kis szerencse is. Igaz amit írt : csak azok tudják ezt vagy ilyen dolgokat akik átélik de általában azok szólnak hozzá ilyen esetekhez akik csak filmekben vagy hallomásból ismerik az ilyen és ehhez hasonló eseteket. Idézek: HÚZD FEL A CIPŐMET, JÁRD VÉGIG AZT AZ UTAT AMIT ÉN ÉS UTÁNA KRITIZÁLJ!

Gerilgfx 2015.03.08. 03:33:48

születtél volna rendes nemiszervvel, büdös erőszaktevő

murray 2015.03.08. 08:28:18

bizony hány ilyen rendes normális férfi, apa van ilyen akire ráun asszony , hozza az új kant (akinek csak egy szál pénisze van) az ember által felépitett házba a szerencsétlen meg mehet a francba.
erről bezzeg kuss van csak a demcsák foltjait látni hónapok óta.
meg kellett volna legyinteni az asszonyt időben és akkor nincs utca.

vernon 2015.03.08. 09:13:59

Ezért érdemes házassági szerződést kötni, bár sok esetben a hölgyek ennek már az említését is igen rossz néven veszik ("ha te nem bízol bennem, akkor minek házasodunk egyáltalán össze" blabla)

kayaibrahim 2015.03.08. 10:26:00

A férfiak jogairól kevés szó esik.
Hihetetlen, hogy egy idegen segített nem a barátok, rokonok.

2015.03.08. 10:57:17

@kayaibrahim: "Hihetetlen, hogy egy idegen segített nem a barátok, rokonok"

Magyarországon szerintem semmi sem hihetetlen. Itt barátaid nagyjából addig vannak, amíg tudsz valamit adni, aztán ha véletlenül neked kéne valami, hirtelen nagyon egyedül leszel.

na4 2015.03.08. 11:02:37

Szívből gratulálok, és további sok sikert. Példakép vagy.

studkell 2015.03.08. 11:12:38

Ezt nem értem. Elvált és az asszony vitte a lakást. Hogyan? Kinek a nevén volt? Vagy a gyerekek nyugalma miatt simán odaajándékozta? Ha nincs hol lakni, minek? Aztán meg kórházba került és mire kijött, a maradék pénze elfogyott. Mind hálapénzre költötte? Jó, még biztos ki kellett fizetni az ügyvédet korábbról, de az utolsó forintjaimat akkor sem adom oda, hogy ne tudjam miből újrakezdeni. Amúgy elismerés a kitartásáért, csak így tovább!

Almandin 2015.03.08. 15:42:33

Ez a történet jól mutatja, hogy ma szinte bárkiből lehet hajléktalan. Csupán az emberek többsége ezt nem hiszi el, meg lenézi a hajléktalanokat (sőt, már a szegényeket is).

Szorgalmas mókus 2015.03.08. 16:41:13

Sajnos azért tenni kell, hogy valaki hajléktalan legyen. Ostoba döntések, slendriánság, lezserség, nemtörődömség stb. Mint ahhoz, hogy egy repülőgép lezuhanjon, legalább 5-6 rossz dolog együttállásának kell összejönnie, úgy hajléktalan is akkor lesz valaki, ha jó néhány dolgot nagyon rosszul csinál. "Csak úgy" nem kerülhet valaki utcára. Persze kérdés, hogy lehet-e valaki véletlenül alkoholista stb.
A történet szép és tanulságos, de senki ne higgye, hogy baromságok sorának elkövetése nélkül hajléktalan lesz valaki.
Nem a levegőbe beszélek, munkámmal kapcsolatban naponta találkozom és beszélgetek hajléktalanokkal.

Vili Doli 2015.03.08. 17:00:01

Az ember nem is gondolná, milyen könnyű lecsúszni!
Lehet, hogy nem kell hozzá más, csak szerencsétlen döntések, helyzetek sorozata, elég csak annyi, hogy ne tudjuk kellőképpen érvényesíteni a jogainkat - és máris olyan mélyen vagyunk, ahonnan egyedül nem tudunk kijönni.
Szerencse, hogy volt egy ismeretlen, aki segített.

Fodor Balázs 2015.03.08. 20:31:47

@Szorgalmas mókus: Kérlek, mesélj még, például konkrét sztorikat, hogy mi is okosabbak lehessünk!

Almandin 2015.03.08. 23:04:22

@Szorgalmas mókus: Aki ítélkezik, az nem gondol bele, hogy nincs olyan ember, aki minden döntését helyesen hozta volna meg. A szerencsetényező igenis számít. Helytelen döntéseket mindenki hoz, de sokak nem kerülnek utcára, mert pl. van olyan családtag, aki eltartja őket, van valami vagyona, ami a felszínen tartja, stb.
Ma nagyon divatos az a vélekedés, hogy a szegénység önhiba. Ez sok esetben igaz lehet, de sok esetben meg nem. Viszont remek önfelmentést ad másoknak, hogy miért nézzék le, vessék meg a szegényt. Önáltatásra is kiválóan alkalmas: "velem ez sohasem történhet meg".
Az alkoholizmusra való hajlam részben genetikai. Vannak, akik azt mondják, hogy akaraterővel le lehet szokni. Ez sok embernél tényleg igaz, de az, hogy kinek mennyi akaratereje van, szintén részben veleszületett tényezőkön múlik. Természetesen a neveltetés, elvek is kihatnak rá, de egy csomó dolog nem azon múlik, hogy mit akar az ember.
süti beállítások módosítása