Házat vennénk, ha valaki segítene
2015. április 18. írta: Despota

Házat vennénk, ha valaki segítene

20140902_poor_image.jpg

Olvasónk igen nehéz helyzetben él három kiskorú, iskolás gyermekével. Egy házat szeretnének, amelyet szívesen törlesztenének részletekben. Aki tud, segítsen!

Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!

Az alábbi témákban várjuk a leveleket:

  1. Elszegényedés
  2. Kilátástalanság
  3. Spórolási tippek
  4. stb

Tisztelt blog olvasók!

Üdvözlöm önöket, nagy kérésem volna. Családommal nagyon nehéz helyzetbe kerültünk és teljesen kilátástalan a helyzetünk. Sajnos nincs házunk, albérletről albérletre járunk, és ez már nagyon kellemetlen, főleg a három kiskorú gyermekemnek, akik még általános iskolás.

littlehouseingalls.jpg

Férjemmel munkanélküliek vagyunk, de mivel hónap végén megint költöznünk kell, így nem tudunk munkát keresni, mert nem lehet tudni, hogy hol kötünk ki. Vannak olcsó házak, de sajnos nem vagyunk hitelképesek. Segítségét kérném, hogy kihez fordulhatnék ez ügyben, aki venne esetleg egy nagyon olcsó házat és mi törlesztenénk a házat.

Kérem, ne vegyék tolakodásnak, de sajnos nincs senkink, aki segíthetne, ezért fordultam önökhöz. Előre is köszönöm a segítséget

Tisztelettel:

Kőszegi Lászlóné

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr397377686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

töpörtő 2015.04.18. 14:31:33

Énis hàzat vennék,meg még sokmindent.Megintcsak felteszem a költöi kérdést mit akar ez a blog?Neharadudjon meg a poszter de komolyan gondolja vadidegenek vesznek neki hàzat?Amugy ha venne neki valaki hàzat faluba 1,7-2millio körül adnak,ott viszont manapsàg nincs munkahely miböl törleszti?vàrosokba,megyeszékhelyekre elkell jàrni 20-40km az lenne a probléma!A màsik amit nem értek valakinek olyan az anyagi helyzete mért vàlal több gyermeket?Mert az a 1is megadja a csalàdi köteléket,szeretetet,életértelmét,segélyezési rendszerböl ha ténleg ràköltik normàlis élete lehet de hogy utànna jön a 2.3dik...stb-edig azt nem értem.Utànna egyszercsak nem lesz lakhatàs gyerekeket viszik el....

♔bаtyu♔ 2015.04.18. 22:00:40

Na igen, ha nem cigány, akkor szopacs, hiába szegény.

Dr. Bélus___ 2015.04.18. 23:09:43

Na jó, én ehhez hülye vagyok. Hogy törlesztenék részletekben, ha nincs jövedelmük? És miért lenne jobb egy ház hitelre, mint egy albérlet? Egy hitelre vett lakás törlesztője többe kerül havonta, hisz 10-20 év múlva a tulajdonjogot is megkapja aki fizeti. És akkor ugye azt még nem is számoltuk, hogy a saját lakással sok olyan kiadás is jön, amik albérletnél fel sem merülnek, pl. ha elromlik valami, azt bizony meg kell javítani/ki kell tudni cserélni. Az pedig pénz, nem is kevés.

bouwo 2015.04.18. 23:17:32

Már megint egy fogalmatlan hülyegyerek a blogketrec-felelős...
A lakhatás jogát keveri a sajátlakás fogalmával.

kvadrillio 2015.04.18. 23:19:25

JAVASLOM, HOGY A PASA-PARKNÁL ÉRDEKLŐDJÉL...:)

egy igazi barom vagy mária 2015.04.18. 23:39:07

Hálistennek azért blogolni sikerült.
Ma 18-a van. A posztoló azért nem áll neki állást keresni, mert hó végén költözik. Tehát két hétig nézi a férjét, meg a tévét, de csinálni nem fog semmit. Nagyon tudom sajnálni.

Zsuzsi25 2015.04.19. 00:04:25

Aaaazta. Ez most komoly? Az idiota posztolo azt keri, hogy vegyek fel hitelt,...adjam neki a penzt, aztan ha nem fizeti (mert ugye nem fizeti, mivel jovedelme nincs) en adosodom el, hogy neki, meg a 3 kolykenek legyen haza. - Vicces - (tenyleg, miert is kell 3 gyereket csinalni a semmire?)

nevetőharmadik 2015.04.19. 00:51:41

Felettébb érthetetlen kérés. A "ki tudja, hol kötünk ki"-be esetleg más település is beletartozik, hogy az lehetetlenné tegye a munkavállalást? Miért kell menniük albérletről albérletre? Mert nem fizetnek?

Mindegy: a kérés teljesen irreális. Egy olcsó ház is túl nagy összeg. Több esély lenne, ha 6-12 hónapra való albérleti díjat próbálnának meg összegyűjteni, aztán előre odaadni. Ezzel a bérbeadó is biztonságban lenne, hiszen tudná, hogy meddig van kifizetve és meddig lesz foglalt az ingatlana, a bérlő pedig nyugodtan maradhatna munkát keresni a környéken, közben pedig törleszthetne megállapodás szerint.

Akik viszont egyből azzal jönnek, hogy a szegénynek miért van gyereke, az menjen vissza a kurva anyjába! Hiszen egyikük sem tudhatja ennyiből, hogy a gyerekvállalás még nem sokkal jobb anyagi helyzetben történt-e, hiszen nagyon kevés ember láthatja előre, hogy mi fog történni vele 5 év múlva.

töpörtő 2015.04.19. 06:29:17

@nevetőharmadik: Én speciàl azt irtam de a töbség is ugyvettem ki,hogy a szegénynek minek 1gyermeknél több!Amugy bérböl fizetésböl élö személy igen is làssa,hogyan fog élni 5-6év mulva ha csak rà nenm szakad telitalàlat,kisebb örökség.Természetesen bekövetkezhet vàltozàs komolyabb betegség,halàl stb.De az a én heppem megyeszékhelyeken hamàsnem üzemekbe szalagmellet van munka 100%os utiköltség térités tömegközlekedésre de az igaz 30-40kmröl 1,5-2hra utazás ràmegy de egyelöre van munka.

luis5 2015.04.19. 07:25:14

Lepj be a PM-be, majd kiderul h csak pofaznak-e.En tudok egy baromi olcsó házat. Ja munka az nincs 30 km körzetben. Es en egy Lexus kabriot szeretnek, jovo héten inditok is egy posztot.

eßemfaßom meg áll 2015.04.19. 08:34:20

a következő poszt mi lesz, a szegény szerzőt fizesse be valaki hetente 2x egy menetre kelemeannácskánál?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.19. 09:21:05

"Olvasónk igen nehéz helyzetben él három kiskorú, iskolás gyermekével. Egy házat szeretnének, amelyet szívesen törlesztenének részletekben."

Javaslom, forduljon valamelyik bankhoz. Annál részletekben törleszthet.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.19. 09:48:08

" és mi törlesztenénk a házat."

Miből?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.19. 09:52:52

@nevetőharmadik:

Én sem értem, miért házat akarnak.

1) Nincs munkájuk. Ha lenne, akkor nem kellene olyan sűrűn új albérletbe költözniük, aminek oka nyilván az, hogy nem tudnak fizetni.

2) Ott vannak olcsó házak, ahol nincs munka. Akkor miből is akar törleszteni? Nem biztos, hogy egy cég állja a munkába járás költségeit, amikor talál helybeli jelentkezőt is, akinek nem kell bérletet fizetnie.

3) Egy olcsó ház sincs ingyen. Egy olcsó ház többnyire falusi vályogház, amit - minden ellenkező híreszteléssel szemben - egy vagyon télen kifűteni. Na de miből akar ezek után még törleszteni is?

Én is tudok 2 millióért elég szép vályogházat a Balatontól 30 km-re, csak éppen a közlekedés szinte nulla, munka meg nincs sehol a közelben. Autó nélkül reménytelen a munkába járás, olyan rossz a közlekedés, azt meg miből fizetné a horribilis téli fűtési költségen és a törlesztésen felül?

Ha a levéléíró komolyan átgondolta volna a helyzetet, akkor egy olcsó albérlet kereséséhez kérne segítséget. Esetleg a kaució kifizetéséhez, mert ehhez talán még akadna vállalkozó. Na de egy ház árát ugyan ki előlegezné meg neki?

Persze érthető a dolog. Ha a segítő vesz nekik egy házat, akkor onnan semmiféle magántartozás miatt ki nem rakhatják őket, főleg nem három gyerekkel. Olcsóbb egy albérlet, csak ugye onnan ki lehet őket tenni nemfizetés esetén.

Girhes 2015.04.19. 10:04:25

Kedves Despota! Nem kéne több blogot indítanod, vagy ha igen, törődnöd kéne a blogjaiddal. Az MT egy kalap sz*r a posztokkal és a kommentekkel együtt, a praxist ha jól tudom, nem te viszed érdemben, azért működik még valahogy, ez a blog ezzel a poszttal egy nevetség. A "Nagy döntés"-sel a kattintásvadászaton kívül mi a cél? Még nem sikerült rájönnöm.

BigPi 2015.04.19. 10:09:54

Azt tudom javasolni, hogy menjenek el tanyásnak (cselédnek), így megoldódna a lakhatásuk is és munkájuk is. Természetesen cserében kihasználják őket, de még is, csak valamilyen stabilitást jelentene. Nagyon sokan keresnek ilyen családokat.

samot 2015.04.19. 10:12:03

@Girhes: Hàt ö is egy hàzat szeretne..:D

graphics 2015.04.19. 10:23:11

Ha a főszereplő tényleg szegény -- és a poszt célja nem csak a szegényekhez való magyar hozzáállás tesztelése -- , akkor azt tudom javasolni, hogy olyan lakhatást keressenek, ahol például ház körüli munkáért szállást, ellátást és valami bért(!) is kapnak. Az, hogy bért is kapjanak, különösen fontos, mert akkor még van esélyük önálló életre. Egyébként olyan rabszolgaságot vesznek a nyakukba, amiből nem tudnak kilépni.

Igazából az a probléma, hogy akik ilyen szituációban élnek, már rendszerint nem költenek internetre sem, mert nincs miből. A válaszadók többsége számára pedig felfoghatatalan és elképzelhetetlen ilyen nyomorban élni. Gondolom a főszereplők lakbérfizetése eddig is azért volt probléma, mert alkalmi munkából éltek, és oda költöztek, ahol és amíg a családfenntartónak munkája volt, aztán menni kellett...

Aztán van egy életkor, ami felett akor is elküldenek (jellemzően 45 év környéke és afelett), ha egyébként alkalmas vagy az adott munkára. A nyugdíjkorhatár meg még irtózatosan távol. Ilyenkor csak az alkalmi munka adott, szóval kutya vacsorája. Aggódásukat megértem, mert a gyámügy is rájuk szállhat az iskolákon keresztül.

Az is mese, hogy bárhol el lehet helyezkedni, különösen vidéken. Volt olyan hirdetés, hogy 8:20-kor tették fel (OLX), 8:45-kor már 3000 feletti látogatója volt. Szerinted? Pont őt fogják választani, mert 3245.-nek jelentkezett? Nincs helyi ismeretsége épp a vándorló életmód miatt.

graphics 2015.04.19. 10:26:52

@BigPi: nahát, most olvaslak. Hasonlót javasoltam én is.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 10:34:53

Jaj drágám! Én jogász vagyok, mindig dolgoztam és nem kerestem rosszul. A férjem képzőművész.... hát nála azért voltak gondok a jövedelemmel.
Esküvő után 1 évig laktunk nagymamával közösen az egyszobás lakásban, majd 11 évig laktunk bérlakásban - összesen négyben -, ebből 9 évig két gyerekkel. Minden hónapban 25-ig tartott a fizetésünk.
Ha az apósom nem örökölt volna és abból nem vesz nekünk lakást, még ma is bérlakásban laknánk.

Házat venni össznépi tarhálással? Hol élsz te?????

töpörtő 2015.04.19. 10:36:12

@BigPi: @graphics: Én ismerek olyanokat akik tanyàra àllatok mellé keresnének csalàdot napi pàr h ra aktiv munka inkàbb felügyelet a lényeg kapna lakhatàst komfortos épület rezsot fizetnek,pàr toezret is kapnak elis mehet dolgozni ,nem kellene csicskàzniuk,sem kihasznàlva nem lennének,de nem igazàn jelentkeznek csak alkoholista félék.Mindenki 150-200ezer+fözönek,mosonak rà.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 10:45:43

@töpörtő: Az egyébként a mai Magyarországon - értem ez alatt, kb. 70 éve - alap, hogy átlagembernek egynél több gyereke nem lehet, mert nem tudja megfelelő színvonalon felnevelni.
Nekem is csak azért van kettő, mert egyben tudtam le. :)

A "szoba/gyerek/kerék", meg "bölcsőde és dolgozzál", stb. kormánybaromságokat ép eszű ember nem szopja be.

Nem lehet gyereket a társadalom nyakára vállalni. Az állam egészen szürreális adórendszere egyébként a szart is kitapossa a polgáraiból, tehát az ember a saját gyerekét is alig bírja felnevelni, nem még a másénak segíteni.

Netuddki. 2015.04.19. 10:52:11

A poszt úgy látszik egy jó felmérés a hozzászólók társadalmi szolidaritásáról. Ami valljuk be elég szánalmas.

Elértél valamit? Nincsenek anyagi gondjaid? Lenézed azokat akiknek az élet más lapot osztott? Bunkó-e vagy-e?

Nem, nem kell házat venni a (képzelt) párnak 3 gyerekkel! A blog arra hívná fel a figyelmet, hogy sajnos ma, a XXI. században, Magyarországon ez mindennapi eset. De ettől nem kell egy fideszes, tolvaj bunkónak lenni. Mert szerintem az ilyen aki szintén másokból, mások kárára, befektetett munka nélkül él most átlag, vagy a fölötti életszínvonalon. Mint a fideszes megélhetési politikusbűnözők többsége.

Szóval akkor el is érkeztünk az acsarkodás motivációjához. Nem létezik, hogy ebben az országban amelyik évről, évre jobban teljesít, csökken a rezsi, ilyen esetek előfordulhassanak! Pedig de, és az ilyen blogok jók a fideszes trollok uszulásásra. A fideszesek meg köztudott nem álltak sorba empátiáért amikor aztat osztogatták.
Nem elég nem fidesztrollnak lenni, annak is kéne látszani kedveskéim!

Netuddki. 2015.04.19. 10:54:59

@töpörtő: Ja, nem kéne csicskázniuk. Persze. De biztos kész tények amiket a helyesírási hibáktól hemzsegő hozzászólásodban állítasz, mi?

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 10:55:56

@graphics: Azt sem igazán értem, hogy az alkalmi munka megszerzéséhez szükséges mobilitás hogyan egyeztethető össze egy fix helyen lévő saját családi házzal? Vagy a mama a gyerekekkel a házban él majd, apu meg dolgozni jár az országban és albérletben lakik,

Szerintem az emberek jelentős része azért szegény, mert a mindennapi élethez szükséges alapösszefüggéseket sem képes felismerni.

Volt egy diplomás kolléganőm, aki egyedül nevelte a két fiát, de pénzhez jutott és végre lakást tudott venni. Bejárta a kertvárosokat, ácsingózva nézte a kerteket. Amikor megemlítettem neki, hogy a kert nem magától ilyen szép, hanem ahhoz érteni kell, arra költeni kell, azzal dolgozni kell, ő pedig a kaktuszát is ki tudta szárítani, a fiai pedig a poharat sem mosták el maguk után, akkor megköszönte, hogy szóltam, mert ő bizony nem gondolt ezekre a dolgokra.
Végül vett egy belvárosi lakást.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 11:02:05

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: A fideszes bunkóságnak semmi köze a társadalmi szolidaritáshoz.
Magyar átlagembernek nem jut pénze szolidaritásra (maximum az 1%-ról tud rendelkezni).
Az pedig nem a szolidaritás hiányát jelenti, ha mások okulására leírom, hogy nem lehet több gyereket vállalni. Ezt még a saját gyerekemnek is minden nap elmondom. (Meg azt is, hogy húzza el a belét ebből az országból!)

Jean Paul Amondó 2015.04.19. 11:03:28

Imádkozz, hogy megnyerjem jövő hétvégén a lottó ötöst, akkor budán veszek neked luxuslakást.

Mr. Rustical 2015.04.19. 11:21:06

Nekünk van egy házunk a Balaton.felvidéken, amit csak nyáron használunk, de téliesített, full felszerelt, alkalmas arra is, hogy egy család ott lakjon benne. Nyáron mi szoktunk ott lakni, de októbertől-áprilisig üresen áll.
Beszéltem már a máltaiakkal meg a fedélnélküllel, felajánlottam, ha van olyan rendes család, akinek ez segít, akkor lakjanak ott, csak a rezsit kell fizetniük.
De nem akadt senki, mert nincs a környéken munka-lehetőség.
Sajnos mindenhol ugyanez a gond az "olcsó ház" dologgal is, ahol olcsó az ingatlan az azért van, mert ott nincs munka.

WildBear 2015.04.19. 11:38:43

Drága Kőszegi Lászlóné,
miből gondolták törleszteni a ház árát, ha mindketten munkanélküliek ?
Költi kérdés; miért kellett három gyereket vállalni a semmire ?

WildBear 2015.04.19. 11:42:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Olcsóbb egy albérlet, csak ugye onnan ki lehet őket tenni nemfizetés esetén. "

Az sem olyan egyszerű !!
Én pont ezért nem is adnék ki albérletet olyanoknak, akikről látom, hogy nem fognak tudni fizetni.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 11:43:48

@Mr. Rustical: Mert ez egy ilyen hülye ország. A nyugdíjasok a városban nyomorognak ("merttéltemleazéletemet"), a lepukkant lakásukba zárva, rettegve várják a számlákat. Ahelyett, hogy vidéki házban megtermelnék a kajakiegészítést, egészségesen élve kapirgálnának a kertben. Az aktív/reproduktív korban lévőknek meg nincs hol lehajtani a fejüket, ha olyan helyen élnek, ahol akad munka.
Bérlakásprogram sincs - ti. az nem pálya, hogy most nem használom, kiadom, és ha kell kirúglak, viszont legalább semmit nem csináltatok meg, mert "azannyapicsájátabérlőnek".
Ez egy teljesen élhetetlen ország.

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 11:44:32

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Jó felmérés a társadalmi szolidaritásról mi?
Az esetleg nem fordul meg a fejedben, hogy az emberek nem csípik, hogy hülyének nézik őket, ilyen kamu blogokkal? Ugatsz a fidesztrollok empátia hiányáról, és ezt abból vonod le, hogy pár széplélek bölcsész stílusgyakorlatait a normálisabbak elküldik a picsába.
Az összes indexblogon folyamatosan olyanok írnak szegénységről, meg munkahelyekről akiknek fogalmuk nincs, és azt írják ahogy elképzelik.

Mégis mi lenne az empátia? Egy noname blogra idekommentelni, hogy tessék itt van egymilla? Vagy kicsit durrogni a fideszre? Szerinted az embereknek nincs elég rokona, ismerőse, barátja akire ráfér a segítség, támogasson még sosem látott vadidegeneket is? Elmondom, nem fognak. Aztán marhára hiányzik nekik egy hozzád hasonló élő lelkiismeret, aki jól megmondja nekik, hogy mekkora szaremberek.

WildBear 2015.04.19. 11:44:38

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: "A poszt úgy látszik egy jó felmérés a hozzászólók társadalmi szolidaritásáról."

Én szolidáris vagyok !!
Fizetek egy csomó adót!
De ha valaki reménytelenül elcseszi az életét, azzal miért/hogy legyek szolidáris ?
Ezért tart itt ez a qrva ország, mert mindenkinek joga van hülyének lenni, hitelt venni fel olyan pénznemben, amit még soha nem látott, meg 3 gyereket szülni a semmire, aztán segítsen a társadalom.
Ezért IS menekülnek innen sokan, no nem a három gyerekes nincstelenek, hanem azok, akik eddig húzták a szekeret..

töpörtő 2015.04.19. 11:54:46

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Nem tudom mit értesz csicskàzàs alatt de igen konkréten tudom napi pàr kb4-5h aktiv munkàra lakhatàs,rezsi,némi készpénzt is kapnànak és nem nagyon talàlni csak alkoholistàkat.Helywsiràs sajna csak bal kezem tudom jelenleg hasznàlni de a mondanivalomba benne a lényeg.És nem az van amit tv-ben làtni nem kell disznoólba lakniuk,nincsenek megverve,nem veszik el ha kapnak jutatàst.Csak sok idös màr nem tudja ellàtni àllatokat 3s nem akarja magukra hagyni öket mert ellopnàk.Ott a szép tanya ezért keresne ilyen megoldàst.

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 12:15:25

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: "Ja, nem kéne csicskázniuk."
Oszt akkor mi van, ha igen? A drága posztolónak mi is a másik opciója? A híd alja a 3 gyerekkel? Vagy írni még 8 blogot, hátha valaki vesz neki egy házat?
Miért nem rögtön a várost?

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 12:16:57

@WildBear: A saját magánlakás bérbeadása szabályosan adózva és a lelakást is beszámítva nem rentábilis üzlet.

élhetetlen 2015.04.19. 12:21:30

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Igen, ez egy ilyen hülye ország, ahol még egy jogásznak is csak ennyi esze van. „hogy vidéki házban megtermelnék a kajakiegészítést”. Csak egy sor sárgarépát képzelj el. Fel kell ásni a talajt, el kell vetni, egyelni kell, gazolni kell, locsolni kell. Most képzeld hozzá a többit. Ezt természetesen minden 65-80 éves ember bírja térddel, háttal, derékkal. Ha olyan helyre megy, ahol még az orvost, gyógyszertárat is el akarja érni (azaz rendezett terület), akkor még jön az utcasöprés, a téli hólapátolás, az udvar rendben tartása. Nem is értem, hogy az a sok hülye öreg miért nem akarja ezt. Persze, nekem is volt olyan rokonom, aki az mondta, hogy jó a parasztnak, mert télen ül a meleg szobában, az ólban meg hízik a disznó, és elvárta a szál kolbászt, ha meglátogatott bennünket, de nem ilyen egyszerű az eset.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 12:30:02

@élhetetlen: Nem kell elképzelnem, mert a saját nagymamám - akinek esze volt - ezt csinálta. Még bőven a szocializmusban. Sportot űzött belőle, hogy a nyugdíja 70%-át félretegye.
Nekem is épül már a kis önfenntartó gazdaságom, ahova visszavonulunk majd a párommal. Mi energiaellátásban is elszakadunk a közüzemi szolgáltatóktól. Azért, mert te segghülye igazi magyar ember vagy, nem muszáj itt reklámozni.

töpörtő 2015.04.19. 12:31:08

@élhetetlen: Igazadvan!Ezen a blogon màsik posztban kifejtettem rosszul jàrna a vàrosi nyugdijas ha idöskoràra leköltözne vidékre,tanyàra.Legyünk reàlisak egy kiskertben mit lehet megtermelni?Öszi szezonba kell megvenni répàt,krumplit stb,ha valaki dolgozott egy életen àtt nehogymàr elkeljen bujdosnia mert megörekszik.

szamaritánus 2015.04.19. 12:35:46

@töpörtő: kicsit olvasgassad a helyesírási szabályzatot kommentelés előtt, plíz.

élhetetlen 2015.04.19. 13:04:42

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Belátom, aki olyat le mer írni, hogy nem minden 65-80 éves ember bírja térddel, háttal, derékkal a földművelést, az csak segghülye lehet. Hogy az igazi magyar hogy jött ide, azt csak te tudod, nem is érdekel.
Gratulálok a kis önfenntartó gazdaságodhoz, de elárulom neked, hogy olyan nincs, neked kell majd fenntartanod. És mikor először fogadsz majd napszámost, mert nem bírod csinálni, akkor állj szembe a tükörrel, és beszéld meg magaddal, hogy jogos volt-e amit, és amilyen stílusban írtál nekem.

töpörtő 2015.04.19. 13:19:59

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Kicsit àlitsd màr le magad,oda költözöl ahovà akarsz meg alternativ energia stb.szived döntése de mért kell gyakorlatilag lehülyézni a màsikat?Csak anyit irtak csupàn sok 65-80éves emberke csalodna ha vàrosi kényelem utànn kellene plàne idös korban vidéken élnie.Azért megnézném ma egy àtlagnyugdijas,miböl rakja fére 70%àt nyugdijànak ijen dràga kisunokànak mint te is lehetsz.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 13:22:00

@élhetetlen: Drága! Jogász, közgazdász, agrármérnök, villamosmérnök, orvos családi közösség nyugdíjközeli generációja összeáll, közösen megtervez és felépít egy gazdaságot szélerőműre és napenergiára építve, ami működteti a háztartást, a kertet/fóliasátrat és a baromfi/házinyúl önetetőt és tisztítóberendezést, stb. Tehát nem az "öregnéne térgyével-derekával kapájja" műsorszámot képzeled el, hanem valami olyat, amit emberek ésszel csinálnak, akkor már nem is kell annyira aggódnod értünk.
Egyetlen érzékeny pontunk van, hogy állatorvos nincs, de majd csak megoldjuk, van rá még 8 évünk.
De azt is lehet, hogy "nyugdíjmegtakarítasz", amiből a brókerek lufit fújnak a tőzsdén, aztán majd sok pénzt kapsz (ha be nem omlik az egész rendszer) és a városi lakásod rezsijére mind elköltheted. Csak azt ne hidd, hogy egyedül ez az üdvözítő megoldás.
Én nem bízom a pénzben és a pénzvilágban, tehát alternatív megoldást kerestem és találtam.
Ennyi. Még csak hülyének se nézem azt, aki nem ezt teszi.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 13:24:24

@töpörtő: Nagyon rosszul olvastad. Ő hülyézett le engem, mert meg mertem írni, hogy ez egy olyan hülye ország, ahol a nyugdíjasok a közüzemi szolgáltatók zsebét tömik pénzzel. Nem véletlen, hogy fidesznyikék rá s tették a kezüket az arany tojást tojó tyúkra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.19. 13:27:02

@graphics:

"az a probléma, hogy akik ilyen szituációban élnek, már rendszerint nem költenek internetre sem, mert nincs miből."

Akkor felmerül a kérdés, hogyan szereztek tudomást erről a blogról és hogyan juttaták el a levelet?

Nem ez az első poszt, amikor felmerül bennem ez a kérdés a mélyszegénységben elő levélírókkal kapcsolatban.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 13:28:31

@töpörtő: Így van. Rosszul járna, ha így csinálná. Ha viszont civil módon önszerveződne, mint tőlünk nyugatabbra teszik, akkor gazdaságosan is működhetne. És még egészségesen is élhetne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.19. 13:32:50

@WildBear:

Igazad van, a rosszhiszemű nemfizető bérlőt igen nehéz kitenni. A levélíró a jelek szerint nem ebből a görény fajtából való.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.19. 13:36:38

@egy igazi barom vagy mária:

"az embereknek nincs elég rokona, ismerőse, barátja akire ráfér a segítség, támogasson még sosem látott vadidegeneket is? Elmondom, nem fognak. Aztán marhára hiányzik nekik egy hozzád hasonló élő lelkiismeret, aki jól megmondja nekik, hogy mekkora szaremberek."

Meg hogy keresd ki a szótárból az empátia szót.

Nekünk is van elég bajunk, a közvetlen környezetünkben is vannak bőven ilyenek. Inkább azoknak segítünk, amit tudunk, akiket ismerünk, akikről tudjuk, hogy jó helyre megy a segítség.

És ettől én sem érzem magam szar embernek.

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 13:38:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lehet, hogy nem a mélyszegény háromgyerekes ír ilyen blogokat, hanem az empatikus bölcsész a romkocsmából, aki annak ellenére, hogy soha nem látott mélyszegényt pontosan tudja, hogy mit éreznek, meg mit csinálnak?

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.19. 13:42:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez itt nem a valódi mélyszegénységben élő emberek, hanem az alacsony problémamegoldó képességgel rendelkező, szerencsétlen körülmények miatt nehéz helyzetbe került emberek blogja, a postok pedig nyilván nem valódiak abból a szempontból, hogy nem a valós szereplők írják.
A szomszédom egy fiatalember, aki a szüleivel költözött ide, akik sokmillió hitelt vettek fel erre a 97 négyzetméteres lakásra. Majd egy éven belül autóbalesetben meghaltak és a huszonéves fiú itt tengődik egyedül, nyakig eladósodva, a lakást pedig nem tudja eladni se, meg fenntartani se. Én is írhatnék ebből e posztot ide.

Pipas 2015.04.19. 13:52:15

Én is házat vennék, sőt van is pénzem. Csak nem elég...

Viszont van munkám, keresek is. Nekem is aggyanak! :)

élhetetlen 2015.04.19. 13:56:32

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: „Még csak hülyének se nézem azt, aki nem ezt teszi.” Ehhez képest én ezt olvastam, „mert te segghülye igazi magyar ember vagy”. Biztosan nem tudok értelmezni egy mondatot. Én nem akarok vitatkozni veled, úgy élsz majd, ahogy akarsz, csak azt akartam mondani, hogy attól, hogy szélerőművel fűtöd a fóliasátrat, palántázni még kell. Ha nem akarsz gazolni, akkor a fóliát kell lefektetni, bizony, „az öregnéne térgyével-derekával”, vagy egy napszámoséval. És trágyázni, és leszedni a termést.
Az állatorvos miatt én sem aggódnék, ennyi jó nyugdíjjal rendelkező ember már bentlakó állatorvost is tarthat. Sőt, az önetető és tisztítóberendezés működtetésére is tarthat személyzetet, (mert azzal is van munka), de ennek köze nincs ahhoz, amiről írtál, hogy a „A nyugdíjasok a városban nyomorognak ("merttéltemleazéletemet"), a lepukkant lakásukba zárva, rettegve várják a számlákat. Ahelyett, hogy vidéki házban megtermelnék a kajakiegészítést„. Visszaolvashatnád a kitöréseidet.

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 13:58:20

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: "Ez itt nem a valódi mélyszegénységben élő emberek, hanem az alacsony problémamegoldó képességgel rendelkező, szerencsétlen körülmények miatt nehéz helyzetbe került emberek blogja,"

Magyarul nagy átbaszás.
Csak akkor mi értelme is van? Leír valami idióta valami olyan történetet ami nem igaz. Ha egy valódi személy leírja, hogy mondjuk itt meg itt lakik, ehhez ahhoz ért, mondjanak neki valami okosat, hogy mit tegyen, arra talán lehet mondani valamit. Ez az egész csak arra jó, hogy tele legyen az internet még több sírásrívással, hogy milyen szar itthon.

Almandin 2015.04.19. 14:13:17

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Érdemes lenne tényleg megírnod a szomszédod történetét (persze úgy, hogy ne legyen felismerhető), mert tanulságos lehet.
Amúgy lehet, hogy nincs rossz problémamegoldó képességük az ilyen helyzetbe került embereknek, csak ördögi körbe kerültek. Ma könnyen csapdahelyzetbe lehet jutni, mert nagyon nehéz normális munkát találni. A szomszédod a hitellel került szörnyű csapdába.

Almandin 2015.04.19. 14:14:59

@egy igazi barom vagy mária: Szerinted ki az, aki úgy írná le a saját gondjait, hogy nevesíti magát? Te talán szeretnéd a gondjaidat ország-világ elé tárni? Pláne, hogy trollhadsereg ugrik minden posztra?

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 14:26:29

@Almandin: Nem érzel különbséget a között, hogy valaki, név nélkül leírja, hogy pontosan mi a gondja, hogy jutott oda, mik a lehetőségei és úgy vár segítséget, meg a között, hogy kitalálok egy figurát, belecsapok a történet közepébe, aztán ... aztán tulajdonképpen ennyi.
Olyan emberek írnak mélyszegénységről, hajléktalanokról, munkanélküliekről akiknek fogalmuk sincs róla.
Mi van ebben a posztban? Nincs pénzem, van 3 kölyköm, nem is keresek munkát, mert költöznöm kell, és vegyen nekem valaki lakást. Ennek mi az értelme?

Almandin 2015.04.19. 14:36:27

@egy igazi barom vagy mária: A munkanélküliség ma már egyáltalán nem ritka, tanult emberek is gyakran kerülnek bele. A mélyszegénység és a hajléktalanság olyan, amit valószínűleg a posztok írói nem tapasztaltak meg, de sokan felé tartanak.
Amúgy ebben a posztban én is furcsának találtam, hogy lakásvételt kért a posztoló, mert ilyet nem fog neki senki megtenni. Viszont M.o.-n tényleg nagy probléma, hogy szétverték az önkormányzati bérlakásrendszert, így sokan nagyon nehéz helyzetbe kerültek. 20-30 éve még a lakosság nagy része bérlakásban élt, ma szinte csak a legszegényebb népes családok kapnak önkormányzati bérlakást, így sokaknak csak a magánlakás-bérlés marad, ami nagyon kiszolgáltatott helyzet (egyébként a tulajnak is az).
Azt nem tudjuk, hogy ez a poszt kitalált-e. Sajnos eléggé életszerű, megtörténhet ez ma hazánkban. Tehát nagy különbség nincs.

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 14:47:07

@Almandin: Értem, tehát akkor szabad hazudozni. És társadalmi érzéketlenségről beszélni egy kitalált történet és egy irreális kérés alapján - amiről mellesleg ordít, hogy kitalált. Aztán csodálkozni, hogy mindenki leszarja.

Reális problémával lehet foglalkozni. A kitalálttal meg nem érdemes.
Mondjuk ha ez a szar itt igaz lenne, az első kérdésem az volna, hogy merre lakik, mihez ért. Ezt ugye nem tudjuk meg. Azt sem, hogy mondjuk hogy került ide. De azt igen, hogy a szemét érzékektlen magyarok nem dobtak össze egy házra valót a fantomposztolónak.

Girhes 2015.04.19. 14:55:10

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Drágám! Anyám-apám a "közműszolgáltatók zsebét hizlalja" a nagyfalui lakásban, holott parasztgyerek volt mindkettő és vágynak vissza. Sajnos ők nem "önfenntartó gazdaság"-ot építettek maguknak aktív korukban, hanem inkább a lakhatásunk megoldásában segítettek, mert a másfél szobás panel valahogy nem volt elég két családnak. Vidékre akartak költözni korábban, de mi voltunk azok, akik lebeszéltük őket erről, mivel a betegségeikből négyfelvonásos színdarabot lehetne írni és Bivajbasznádpusza-hátsó nem igazán van közel sem orvoshoz, sem kórházhoz, sem hozzánk és nem akartuk, hogy ha beüt a vész, esetleg az udvaron haljon meg valamelyikük, amíg odaér a mentő. Ez a realitás. Meg az, hogy apám bottal jár, anyámnak térdprotézisre lenne szüksége, még az alacsonypadlós buszra is nehezen száll fel, majd ők veteményeznének meg gazolnának meg állatot tartanának, igaz? Lehet, hogy ettől "segghülye igaz magyar" vagyok, de már bocsánat, lásd be, hogy nem mindenki alkalmas a falusi kommunában élésre, még akkor sem, ha az hiperszuper napelemes. Tudod, a gaz a napelem és a szélerőmű alatt is megnő, kapálni ott is kell, vagy azt már a napszámos fogja megcsinálni?

Netuddki. 2015.04.19. 14:58:31

@egy igazi barom vagy mária: A másik amit rühellek a fideszes, tolvaj szarjankókban, hogy meg próbálják bubogni más hogyan éljen. Függetlenül attól, hogy eme történet kitalált-e vagy nem-e...

Netuddki. 2015.04.19. 15:02:08

@Girhes: A világ nem úgy működik ahogy te a magad kis korlátolt világában elképzeled.

egy igazi barom vagy mária 2015.04.19. 15:07:47

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Nem teljesen értem, hogy mire mondod.
Tehát a fideszes tolvaj szarjankók feladata az lenne, hogy aki elnyögi magát, hogy kell egy ház neki, akkor azt vegyék meg, de ne bubogjanak (?) bele az életébe. Nyilván eddig mindent faszán csinált, azért van ott ahol van. Három hónap múlva megint lehet venni neki házat. De bubogás nem kell. Bubogás nuku.

apanna 2015.04.19. 16:06:24

facebook: vidéken újrakezdők zárt csoportban kínálnak alkalmanként, csupán karbantartás, lakhatás, hogy ne maradjon üres a ház. Van kiadó is. Egyre többen választják a vidéki önfenntartó életet. Sok sikert.

A sok hülye gúnyolódónak pedig, soha jobbat mint ami most van!

zobod 2015.04.19. 17:56:33

Szokjátok csak. A balliberálisok által példaképként állított EU-ban is albérletről albérletre vándorol a polgárok zöme.

Almandin 2015.04.20. 01:01:58

@zobod: Az EU mi is vagyunk. (Amúgy az EU szégyene is egyes tagországok szerencsétlensége).
Gondolom, a gazdagabb tagállamokra gondolsz. Ott más a bérlakásban élés, mint itt, se a tulaj, se a bérlő nem olyan kiszolgáltatott, mint nálunk.
süti beállítások módosítása